Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353198 kertaa)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #870 : 10.04.09 - klo:11:20 »
Näköjään kynsien hoito oikeastaa auttaa, kunhan on kärsivällisyyttä vähäsen. Itse olen vasta "kohti ihania vahvoja kynsiä"-projektini alussa, mutta ihan lupaava alku on ollut. Päätin satsata parempiin tuotteisiin ja opetella hoitamaan kynsiä säännöllisesti. OPI-tuotteita on eniten: Natural Nail Strenghtener, Ridge Filler, Avoplex-kynsiöljy sekä peruslakkoja. Hyllystä löytyy myös LCN Dry Nails-aluslakka, NailTek II Intensive Therapy, OPI Sensitive & Peeling ja Orly Nail Rescue Set.

Tällä hetkellä käytössä on tosin vain nuo uudet OPI:n tuotteet ja lisäksi Orlyn kynsipaikka-aine. Nyt on mennyt viisi päivää, ettei ole yksikään kynsi haljennut.  :ts Tämä on lähellä ennätystä, koska mulla saattoi ennen tulla halkeamia jopa yöaikaan. Toki parissa kynnessä on edelleen suorat pystyviillot, kun eivät ole ehtineet kasvaa "umpeen". Olen vain laittanut paikat halkeamakohtiin, sitten kynnen vahvistajaa ja lakat päälle. Tuo OPI Ridge Filler on mulle ihan uusi tuttavuus, mutta pelkästään hyvää palautetta saa. Mattapinta on ihastuttava!
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #871 : 10.04.09 - klo:15:21 »
Kynteni ovat nyt 2 cm pitkät, mutta harmikseni toisen etusormeni kynsi lohkesi eilen, enkä ole vieläkään viilannut sitä kuntoon. ::) Varmaan sen takia laiskottaa, kun sitten kaikki muutkin kynnet pitää viilata saman mittaisiksi. Helpointa olisi tietenkin leikata kaikki kynnet, mutta en halua ihan lyhyitä. No, jonkunlainen päätös on tänään tehtävä, sillä huomenna on menoa, ja pelkkä ajatuskin yhdestä huonosti olevasta kynnestä ahdistaa. ;D
1a F ii

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #872 : 13.04.09 - klo:16:09 »
Siirryin vaihteeksi käyttämään jotain muuta kuin CND:n Solar Oil:ia, ja nyt on käytössä Sally Hansen:in Cuticle Defense Anti-Oxidant. Kynsinauhaöljy oli osa hankkimaani isompaa SH-settiä, joten hinnasta en osaa sanoa mitään. Mun pulloni on todella kätevä pipettimallinen, mutta tästä on olemassa jotain sivellinversioitakin. Öljyn pitäisi sisältää beetakaroteeneja sekä A- ja E-vitamiineja ainakin netistä löytämieni tietojen mukaan, mutta pullon kyljestä ei löytynyt ainesosalistaa.

Yksi tippa/käsi tuntuu riittävän, tosin lisään yleensä oikean käden etusormeen ylimääräisen tipan, koska siinä on joku itsepäinen kuiva kohta joka ei tunnu häviävän vaikka mitä tekisi. Tuoksu tässä on ihan kiva, mutta öljy ei imeydy yhtä nopeasti kuin Solar Oil.

Samassa Sally Hansen-paketissa oli myös mukana 3-in-1 Nourishing Cuticle Remover, joka ei toimi sitten yhtään. :-\ Ohjeen mukaan ainetta pitäisi levittää kynsinauhoille ja odottaa kaksi minuuttia ennen käsittelyä. Maksimiodotusaika on 5 minuuttia, mutta kynsinauhat eivät ole pehmenneet vielä senkään jälkeen mielestäni tarpeeksi. Ajattelin vielä yrittää muutaman kerran, ennen kuin hankin jotain toimivampaa tämän tilalle.
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #873 : 24.04.09 - klo:13:04 »
Mun on kynsinauhat on karmeessa kunnossa :( Ne on kuivat, rispaantuneet, haavautuneet ja kipeät. Pahimmat haavat olen saanut paranneltua ja nyt oon yrittänyt tunkea noihin, Bepantehehia (alussa haavoihin), Avokadoöljyä sekä yöksi vielä käsiin Aqualan L:n sekoitettua Avokadoöljyä (mun kädet on myös helposti kuivuvat). Nyt ostin kokeiluun Lushin Lemony Flutterin (josta ainakin mun kyynärpäät tuntuu tykkäävän).
Kaikesta rasvaamisesta ja öljyämisestä huolimatta kynsinauhat kuivuu ja rispaantuu edelleen (tosin hiukan vähemmän), mulle tulikin mieleen, että osaako kukaan sanoa voiko jonkun hivenaineen puutostila aiheuttaa kynsinauhojen kuivumista ja rispaantumista? Muistan hämärästi joskus aikoja sitten lukeneeni/kuulleeni jotain sen suuntaista, mutta ei hajuakaan mikä se aine olisi voinut olla. Eli ideoita otetaan vastaan!

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #874 : 26.04.09 - klo:15:53 »
Pitkästä aikaa moneen vuoteen hankin kynsibufferin ja äsken juuri hioin ja kiillotin kynnet. Sen jälkeen kynsinauhavoiteella kävin läpi nauhat ja kynnet hieroen samalla hetken aikaa huolellisesti. Hui sentään; mulla ei ole toooodella pitkään aikaan ollut kynnet luonnontilassa näin nätissä kunnossa!

Mulla on luonnostaan aika vahvat ja hyväkuntoiset kynnet ja kynsinauhat, mutta kun aloin käyttämään lakkoja tässä ihan sanotaan vuoden sisällä, niin alkoi armoton lohkeilu ja liuskottuminen. Onneksi tajusin vaihtaa asetonittomiin poistoaineisiin ja aloin käyttää aluslakkoja. Eikä vähiten merkitystä ole piihappogeelillä! Ihanaa kun ei ole pakko laittaa jotain lakkaa ihan vain sen takia että kehtaa näyttää käpälänsä julkisesti :ts
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #875 : 29.04.09 - klo:11:17 »
^Kertoisitko tarkemmin tuosta piihappogeelistä?

Mä tilasin kokeiluun Nail Tek Foundation I:n (juuresyllytys  ;D). Stä perinteistä kakkosta en ole vähän aikaan käyttänyt, kun se lakkasi toimimasta liian pitkän käytön jälkeen. Nyt on kynnet ollu lyhykäiset jo pidempään. Heti, kun ne kasvoi pitkiksi niin kävi se onnettomuus, joka koski kynsipetiin niin kovin. Peukun kynsi kasvaa kuitenkin ihan normaalisti eikä vaurioita siis jäänyt.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #876 : 29.04.09 - klo:15:47 »
^ Laitan sulle linkin :) Käytän itse kyseistä valmistetta; oon huomannut sen olevan edullisimpia ja mulla ainakin tehoaa aivan selkeästi. Aiemmin yritin päästä huokeammalla ja söin ruokakaupastakin saatavaa Teho-pii-kalkki-D-valmistetta yhteensä suunnilleen vuoden verran, ja tuntui ettei sillä ollut mitään vaikutusta, mutta kun vaihdoin tähän nykyiseen eron huomasi ja tunsi todella selvästi!
En muista enää mistä, mutta tutkiskelin tarkemmin pii'stä ja taisi olla jotenkin niin, että kiteisessä muodossa se ei pääse imeytymään elimistöön kun taas piihappogeelin muodossa imeytyminen on huomattavasti helpompaa ja tehokkaampaa.

http://www.biomed.fi/index.php?page=silicum-tonic-fi
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #877 : 30.04.09 - klo:13:50 »
Olisiko jollakulla suositella muita kynsipaikkatuotteita kuin Orlyn Nail Repair Rescue Kit? Itse en tuosta tykkää yhtään enää. Aina jää aine paakkuun ja näyttää rumalle.  >:(

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #878 : 01.05.09 - klo:17:03 »
Siis mitä ihmettä mun kynnelle tapahtui  :o Menin saunaan rypsiöljyä käsissä. Hieroin öljyä kynsiin ja kynsinauhoihin ja annoin vaikuttaa n. 10min. Rapsuttelin siinä sitten kynsinauhoja pois kun toisen nimettömän kynnestä alkoi töröttää irronnut liuska... Ja tuo liuska siis oli kynsinauhasta kärkeen päin, ei kuten yleensä kärjestä kynsinauhaan päin. Keskeltä kynttä siis nousi pieni suikale. Nyppäsin sen saman tien pois. Mistä tuommonen voi johtua? Kynsi oli ihan sileä eli en ollut esim. millään veitsellä siihen tökännyt. Mitähän tuostakin suikaleen puuttumisesta nyt vielä seuraa...  :-\

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #879 : 01.05.09 - klo:21:56 »
^Mulle käy aina välillä noin, eikä siitä oo mitään seurannut. En osaa sanoa mistä johtuu, mutta ei oo vaikuttanut kynnen kuntoon mitenkään.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #880 : 01.05.09 - klo:22:33 »
Lohduttavaa kuulla. Kunhan ei aiheuttaisi mitään lisäliuskoittumista...

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #881 : 02.05.09 - klo:23:01 »
Jahas, taas OPI Nail Envy originalin käyttäjäksi... OPI Natural Nail toimi kyllä hyvin mutta ihan selvästi ovat kynnet nyt kellastuneet (originalilla ei moista ongelmaa ollut).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Kichinea

• Vieras
« Vastaus #882 : 04.05.09 - klo:15:31 »
Mua on suuresti ihmetyttänyt mitä nää valkoset täplät on joita aina välillä tulee kynsiin. Joku kertoi joskus, että jonkin aineen puutoksesta kertovat, mutta onko tässä perää vai ei?

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #883 : 10.05.09 - klo:17:20 »
Olen vasta kuukauden verran käyttänyt säännöllisesti OPI Avoplexin kynsinauhaöljyä, Natural Nail Streghteneriä, Ridge Filleriä ja oikeastaan aina kynsilakkaa. Lisäksi käytössä on ollut lähinnä Smoothing Nail File, eikä edes lasiviilaa. Kynteni halkeavat edelleen hoidosta huolimatta, mutta toki tilanne on helpottunut paljon. Kannattaakohan mun ihan oikeasti rauhassa odotella, että tuo halkeaminen vähenee entisestään? Kynsissä tuskin muutokset hirveän nopeasti tulee esille vai mitä? Syön edelleen PiimaX C+biotiini-valmistetta.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #884 : 10.05.09 - klo:17:58 »
Mulla alkaa kynnet halkeilla jos ne on liian kovat eli jos käytän liian pitkään putkeen kovettavaa lakkaa. Voisiko sulla olla kyse tästä?
Muuten ei kai auta kuin ensin odotella ja katsoa miten käy tai alkaa vaihtamaan tuotteita.