Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353814 kertaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #885 : 25.05.09 - klo:21:20 »
Jossain suositeltiin että viikko kuukaudesta kannattaa antaa kynsien hengittää. Yleisesti ottaen mietin että kuinka paljon merkitystä on kynsien voinnin kannalta laittaako pelkkää aluslakkaa vai lisäksi värilakan? Näin äkkisältään kuvittelisin ettei ole kovinkaan suuresti väliä? Ja lakoissa on eroja; toiset läpäisevät paremmin happea - miten paljon silläkään on lopulta merkitystä? Jotenkin lakkojen koostumus on sellaista että näin maallikkona ajattelen erojen olevan hyvin marginaalisia ja melko olemattomia käytännössä. Mielelläni kuulisin tietoutta asiasta!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Hyacinth Bucket

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • The [buke:] residence, lady of the house speaking!
    • Acetone and Old Lacquer
« Vastaus #886 : 26.05.09 - klo:13:01 »
Kuulostaisi siltä että d&c:llä voisi olla kuivat, kovat kynnet. Jospa tuosta artikkelista löytyisi jokin apu. Liikaa ei kannata nail buffereita yms. käyttää koska ne kuluttavat kynttä, ja nimen omaan korkealaatuinen lasiviiva on ihan paras työkalu kynsien lyhentämiseen ja muotoiluun.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #887 : 26.05.09 - klo:14:47 »
D&c:n ongelma on hyvin pitkäaikainen käsittääkseni eikä ole ihan vastaava kuin tavalliset pikku kynsiongelmat. En lukenut tuota artikkelia, enkä siis viittaa siihen, mutta toivoisin, että ennen kuin antaa turhaa toivoa tai hätäisiä vinkkejä d&C:lle niin lukee alusta asti viestit hänen ongelmaansa liittyen. (En tarkoita kenenkään viestiä, mutta viimeisin d&c:n viesti ei paljasta kaikkea ja voi "johtaa harhaan" jos asiaan ei perehdy.) :) Mä en osaa sanoa, mikä auttais mutta lääkäriä suosittelen edelleen.  8)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #888 : 26.05.09 - klo:19:51 »
D&c:n ongelma on hyvin pitkäaikainen käsittääkseni eikä ole ihan vastaava kuin tavalliset pikku kynsiongelmat. En lukenut tuota artikkelia, enkä siis viittaa siihen, mutta toivoisin, että ennen kuin antaa turhaa toivoa tai hätäisiä vinkkejä d&C:lle niin lukee alusta asti viestit hänen ongelmaansa liittyen. (En tarkoita kenenkään viestiä, mutta viimeisin d&c:n viesti ei paljasta kaikkea ja voi "johtaa harhaan" jos asiaan ei perehdy.) :) Mä en osaa sanoa, mikä auttais mutta lääkäriä suosittelen edelleen.  8)

Lääkärini ei osannut antaa yhdenmukaista vastausta kynsiongelmiini, mutta yhtenä syynä on tosiaan anoreksiataustani (puutokset ruokavaliossa) ja osittain varmaan kilpirauhasen vajaatoiminta. Mulla on nykyään monivitamiinivalmisteet ja kilpirauhaseen tyroksiinilääkitys. Lisäksi hoidan kynsiäni paremmin: hoitolakat, aina päällyslakka suojaamassa ja kynsinauhaöljyä aamuin illoin. Halkeilu on vähentynyt huomattavasti. Enää on jäljellä vanhoja halkeamia, joita olen paikkaillut, mutta tilanne on huomattavasti parempi!
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #889 : 05.06.09 - klo:17:20 »
Onko kukaan käyttänyt China Glazen Calcium Gel Fortifieria? All lacquered upissa tuota kehuttiin, joten kiinnostus heräsi. Mietin vaan että värjääköhän tuo pitemällä käytöllä kynsiä, kun on kuitenkin punertavaa...

Edit. Joo, kynsiblogien lukeminen ona vaarallista. Kaikki kehut ovat aina niin vakuuttavia. :D
« Viimeksi muokattu: 06.06.09 - klo:15:44 kirjoittanut Beatrix »
2c F ii

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #890 : 06.06.09 - klo:15:41 »
^Mä ostin sen, kun mokoma niin kehui.  ::) Vielä en oo testannut, koska tuo ei sovi värilakan alle. Voi olla etten vähään aikaan testailekaan, koska nyt kynnet aika hyvässä kunnossa.

Poissa Annelina

• HAIRahtanut
    • Designin'Eyes
« Vastaus #891 : 10.07.09 - klo:21:02 »
Kynteni ovat etenkin oikeassa kädessä todella kärsineet, kellastuneet ja kuivat. Ostin kokeiluun Mavalan Lightening Nail Scrub Maskin ja Mava-Flex -seerumin, jotta saisin kuivuneisiin kynsiin lisää eloa. Tuo kuorinta vaalensi hyvin kynsien väriä jo ekalla käyttökerralla, pinta tuntui todella puhdistuneen. Pieni Mavala-kynsiharja on loistava, tuli paketissa mukana. Mava-Flex -seerumi tuntuu myös hyvältä, kynteni oikein imaisivat sen, kun ovat niin kuivat.

Pari kertaa viikossa on molempien käyttösuositus, toivottavasti saan lohkeilun ja liuskoittumisen kuriin ja nätimmät kynnet. Trindin Nail Balsamia olen käyttänyt ennen, mutta se ei ole tuntunut riittävän tehokkaalta.
Kosmetiikkapurkautumista osoitteessa http://designineyes.blogspot.fi

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #892 : 10.07.09 - klo:21:09 »
^
Täytyykin testata noita, kiitos vinkistä!

Vuosia sitten "hylkäsin" Mavalan tuotteet (ovat suoraan sanottuna aika tylsiä  ;D) mutta nyt olen löytänyt ne uudelleen! Scientifique-kovettaja on jatkuvassa käytössä, tuo siis imeytyy täysin kynteen eikä jätä lakkapintaa. Pikakuivattajan hankin juuri ja sekin vaikuttaa todella hyvältä tuotteelta! Poshén pikakuivattaja taas ei minulla oikein toiminut (lakka lohkeili) ja OPIn kuivattaja taas ei kertakaikkiaan tehnyt yhtään mitään.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #893 : 12.07.09 - klo:22:16 »
Mä liityn tänne taas. Mulla oli jonkin aikaa geelikynnet, mutta tahdon olla omissa kynsissä (kun teen muille rakennekynsiä, on helpompaa omilla lyhyillä kynsillä, vaikkei mulla geelitkään pitkät olleet). Yritän nyt saada kynteni kuntoon NailTek II:lla, öljyillä ja monipuolisella ruokavaliolla. Viilasin geelit pois perjantaina ja laitoin niihin juoksevaa karitevoita ja öljyjä muutaman kerran päivässä. Jo nyt kynnet näyttää paremmilta! Torstaina pääsen lakkailemaan taas (todella outoa olla ilman kynsilakkaa, ihan kuin ei olisi edes kynsiä ;D).

Raportoin tänne välillä miten kynsien hoito ja vahvistus sujuu. Mulla ei ole niin väliä, että on lyhyet kynnet, koska ne sopivat pitkiin ja ohkasiin sormiini paremmin kuin pitkät, lisäksi kynteni ovat tosi pikkuruiset (monesti kuullut, että yhtä pienet kuin jollain lapsilla :D) Mulle tärkeintä on se, että kynnet ovat kunnossa, ei lohkeile eikä repeydy. Ja varsinkin se, että lakat pysyy edes 3-4 päivää lohkeamatta (joo, näin usein vaihtelen lakkausta). Toivon, että hyvällä hoidolla, ruokavaliolla ja kärsivällisyydellä saan kynteni siihen kuntoon, ettei ne joskus lohkeile ja lakat pysyy! Kauan teillä on yleensä kestänyt, kun olette alkaneet käyttää NailTekiä tai jotain muuta hoitolakkaa, että ovat alkaneet olla kunnossa? Ja vaihteletteko välillä hoitolakkaa vai käytättekö aina samaa?
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #894 : 12.07.09 - klo:22:28 »
^Mulla tais NailTek II:n käytön aloituksen jälkeen mennä 6-8 viikkoa että kynnet oli ihan kunnossa. Oon käytellyt hieman vaihdellen kynnen kovettajia (näitä en käytä monessa lakkauksessa peräkkäin), NailTek II:a, NailTekin Foundation II:a (se on aluslakka, ei hoitolakka) ja OPI:n Sensitive&Peelingiäkin tuli kokeiltua mutta siitä en tykännyt. Seuraava hankinta on varmaan NailTekin X-tra kokeiluun, vaikka kynnet onkin nyt sinänsä hyvässä kunnossa eivätkä mitään erityishoitoa tarvitse. Lähinnä koetan nyt pitää hyvää kuntoa yllä.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #895 : 16.07.09 - klo:20:05 »

Voi itku. Olin just saanu kynnet niin hyvään kuntoon et oon koko kevään ja alkukesän voinu käyttää ihania värikkäitä lakkoja ja nyt vasemman käden peukalon ja etusormen kynsistä lohkesi oikein kunnon pala päällykerroksesta pois (onko se siis liuskottumista?). Oon purrut kynsiä suunnilleen koko elämäni ajan ja reilu vuosi sitten lopetin pureskelun kokonaan ja aloin hoitaa kynsiä ja kynsinauhoja kunnon öljyhoidoilla mikä sai kynnet kukoistamaan. Mulla ei oo kynnet edes lohkeilleet koko vuotena ja nyt yhtäkkiä kävi noin.

Ostin pari viikkoa sitten lasiviilan, mutta käytinköhän sitä jotenkin väärin kun noille kynsille kävi nyt noin? Ketjun alkupäässä luki, että liuskottuminen johtuu kynsien kuivumisesta joten voikohan tuo yhtäkkiä aloitettu kynsien jatkuva lakkaaminen kuivattaa kynsiä niin paljon et ongelmat johtuisi siitä? Lakanpoistajana mulla on Maybellinen vihreä pullo. Oon kerta viikkoon tehnyt kuitenkin kunnon öljyhoidon ja laittanut myös joka ilta kynsiin ja käsiin voide-öljyseosta.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Valentine

• Vieras
« Vastaus #896 : 18.07.09 - klo:14:58 »
Hmm, juuri kun olin saanut kynteni takaisin 1 cm pituuteen, tietenkin etusormen kynsi lohkesi ja piti leikata kaikki nysiksi. Plaah, ja jälleen kasvattelu jatkuu, biotiinin voimalla. Harmi kun nyt kaikki aluslakatkin loppuivat ja pitäisi muutenkin tilata kynsilakkoja ja muuta sälää lisää.  Ärsyttävää kun lyhyet kynnet tuntuvat liuskottuvan kaikista eniten ja pitkiksi kasvattelu tuntuu mahdottomalta, niin että kynnet olisivat hyväkuntoiset. Jos siinä onnistuisin, niin yleensä itselläni hyväkuntoiset pitkät kynnet eivät mene miksikään ja kasvavat siten siisteinä entistä pidemmiksi  :)...

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #897 : 18.07.09 - klo:17:38 »
Mulla on ollut nyt jo pidemmän aikaa aika pitkät kynnet ja oon tottunut näihin upeuksiin ja siihen, että kaikki lakat näyttää hyvältä. Nyt kuitenkin toisen etusormen kynnen sivuun on tullut pieni halkeama, joka lohjetessaan veisi kyllä koko kynnen. Jos yks mun kynsistä lohkeaa, niin mun pitäisi viilata kaikki lyhyeksi, joten päätin paikata kynnen pikaliimalla :D Tiputin tipan liimaa halkeman kohdalle ja viilasin kuivuneen liimapallon riittävän huomaamattomaksi. Muutama kerros lakkaa ja kynsi on kuin uusi :) Ei erotu edes ranskalaisesta manikyyristä tuo paikkaus.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #898 : 19.07.09 - klo:23:02 »

Noissa kynsissä on nyt jotain pahasti vialla, katkesi vielä 2 ihan terveen näköistä kynttä viikonloppuna ihan valkoisen osan juuresta ja niin ei oo käyny sitten viime kesän  :'( Lyhensin nyt kaikki ihan tyngiksi ja pidin tehoöljyhoitoa viikonloppuna ja lakkailut jää nyt hetkeksi. Ostin vielä taikaviilan Kicksin alesta niin sai ainakin kynnen pinnan nätin näköiseksi lakattomalle ajalle.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #899 : 20.07.09 - klo:14:59 »
Minulla on jo pitkän aikaa ollut todella helposti katkeilevat ja liuskoittuvat kynnet. Aloitin biotiinin popsimisen siinä toivossa, että siitä olisi jotain apua. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin ei ole tällä ruokavaliolla mikään ihme, etteivät kynnet ole maailman parhaassa kunnossa...  ::) Mietin jos ostaisin ensimmäistä kertaa elämässäni joitain hoitavaa öljyä kynsille.  :)
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä.