Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353827 kertaa)

Poissa piivikiivi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #900 : 20.07.09 - klo:16:28 »
Mulla on ollut (huom. mennyt aikamuoto) todella herkästi katkeilevat ja liuskoittuvat kynnet. Aina kun jonku verran sai pituutta kynsiin, niin jo alkoi liuskoittumaan ja katkeilemaan. Nyt mulla on ollut jo jonkin aikaa (ekaa kertaa elämässäni) vahvat ja suht koht pitkät kynnet. Kyllä on ollut ihanaa, kun on voinut alkaa käyttään ihan oikeita värillisiä lakkoja ;D Ja se, että pitää välillä viilata kynsiä lyhyemmäksi on jotain ihan uskomatonta, eihän nää katkee millään  :o

Ja pitkällisen selostuksen jälkeen siihen asiaan, mikä mulla oli: oon nyt jonkun kuukauden käyttänyt nestemäistä vitamiinia Mivi Total Flexiä. En keksi muuta selitystä kynsien kunnon paranemiselle. Samoin myös hiukset on alkaneet kasvamaan sellaista vauhtia, että kampaajakin ihmetteli, että taasko sinä olet siinä :)

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #901 : 02.08.09 - klo:14:17 »
Nail Envy  :-*

Mulla on yleensä tosi liuskoittuvat ja helposti katkeilevat kynnet, mutta nyt kun oon pari kuukautta käyttänyt OPIn Original Nail Envyä, niin liuskoittuminen on ollut tosi vähäistä ja vain yksi kynsi on lohjennut kerran, kun onnistuin jotenkin telomaan sormeni ovenkahvaan. Mun kynnet myös kellastuvat lakoista helposti, vaikka kuinka käyttäisin aluslakkaa, mutta nyt kun vertaan uutta kasvanutta osaa kynsien kärkiin, niin ero on melkoinen. Jee!

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #902 : 02.09.09 - klo:23:19 »

Oho, huomasin tänään et kynnet on venähtäneet yhtäkkiä eikä näy enää ollenkaan liuskottumista. Ihanaa, voin laittaa kunnon lakan viikonlopuksi! Kyllä se lakkaustauko ja kunnon rasvauskuuri teki ihmeitä, mutta osasyyllinen kynsien hajoamiseen taisi löytyä remppatalkoista, sillä myös niihin osallistunut äitini valitteli kynsiensä liuskottumista vähän sen jälkeen kun omat kynteni olivat tuhoutuneet. Nyt pidän kynsistä hyvää huolta ja koitan parantaa ravintoakin syksyksi kun kesäsyöminen on aina vähän epäsäännöllistä. Mä oon muuten huomannut nyt elokuussa et aina ku syö parsakaalta niin kynnet on seuraavana päivänä pidentyneet selvästi :D
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #903 : 06.11.09 - klo:15:17 »
Kääntyykö teillä kynnet mihin suuntaan sisäpuolelta? Mä olen miettinyt, että voisiko osittain kasvattamisen vaikeus johtua siitä, että omistan aika kuperat (tms) kynnet ja esim. viilaan väärin? Kynnet kaartuvat aika voimakkaastikin ulkoreunoista sisällepäin, etenkin tietyssä pituudessa, eli tulee sellainen puolipyörä muoto kynnelle jos katsoo kärjestä päin. Ja etenkin tosiaan kun ovat tietyn pituiset niin se kaartuvuus vielä voimistuu. Monilla on tasaisia, kauniita kynsiä mutta luulen että itse en saa esim. suoraa vaikutelmaa millään vaan kärjetkin pitää aina olla vähän pyöristyneet, nyt mulla on pari kynttä vedetty tasaiseksi päästä mutta silti niissä on ns. pyöreä yleisilme kun ystävälläni on vastaavasti taas suora.

Olen nyt alkanut nappailla biotiinia ja kalkkia, D-vitamiinin saanti pitää tarkistaa ja rasvaa käyttää ehdottomasti enemmän. Opin Natural Nail Strenghtener ja OPI Nail envy original on käytössä. Viime aikoina öljyämisen ym. myötä liuskoittuminen on vähän vähentynyt, ja osa kynsistä kasvaakin jo ihan sievästi. Oikeilla rutiineilla jopa mun kynsistä saa selvästi jotain, olen vaan tosi laiska ja oikeanlainen käsivoide pitäisi löytää kyllä ehdottomasti. öljykylpyjä pidän yleensä aina silloin kun vaihdan lakat.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #904 : 07.11.09 - klo:15:05 »
Kääntyykö teillä kynnet mihin suuntaan sisäpuolelta?

Mulla kasvaa ainakin ihan vinoon, eli aika voimakkaasti alas- ja ulospäin (eli vasemmassa kädessä vasemmalle ja oikeassa oikealle). Pikkurillien ja nimettömien kynnet mulla on aika suorat, ja etusormien ja peulakoiden kääntyy sitten kaikista voimakkaimmin. Mulla oli vaikeuksia viilata mun luomukynsiä, kun en saanut niitä suoriksi viilattua sitten millään. Nyt, kun mulla on geelit, niin tätä ongelmaa ei ole. Sen sijaan, jos kynnet on tosi pitkät, niin se geeli irtoaa sitten etusormien ja peukaloiden kärjistä, varsinkin vasemmassa kädessä, jossa kynnet on jostain syystä vieläkin vinommat.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #905 : 05.02.10 - klo:22:08 »
Täytyy raportoida.... Viime kesänä siis käytin Rimmelin vihreää lakkaa (aluslakan kanssa) ja sen viikon jäljiltä kynteni olivat akmmottavan keltaiset. Joulukuussa hankin Seacret'in kynsibufferin -öljyn ja olen nyt yhteensä siis 3 krt hionut kynnet kevyesti. Öljyä olen käyttänyt tiheämmin, välillä myös lakkojakin. Joka tapauksessa kynnet ovat hurjan paljon paremmassa kunnossa nyt! Liuskoittuminen on vähentynyt, samoin kellerrys vähentynyt silminnähtävästi. Ihanaa kun voi pitkästä aikaa olla "naturellikynsillä" julkisesti :ts
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #906 : 05.02.10 - klo:23:58 »
^Kiva, että on edstystä tapahtunut. En ottanut mitään ennen ja jälkeen kuvia, mutta kokeilin sitä Orlyn kynsikylpyä. Tehokas se oli ainakin pyyhkeelle, joka värjäytyi vai koki värinpoiston. Luulin nimittäin ensin, että pyyhe, johon kuivasin käteni värjäytyi, mutta koska "värjäymät" eivät lähtenee pesussa, taisi pyyhe kokea kynsien lailla valkaisun. Keltaisuus helpotti, muta eivät nuo kynnet luonnostaankaan kovin kauniin väriset ole. Kärjet eivät kuitenkään näytä nyt pahalta vaaleanpunaisen lakan alla, joten eiköhän tuo tepsinyt. Tilasin ainetta Head2toesta, mutta sitä saa muualtakin. Suosittelen siis hätäavuksi keltaisille kynsille. Muistaa vaan kuivata käsipyyhkeeseen ja pestä heti käsittelyn jälkeen kädet saippualla eikä ala vielä kynsinauhoja tökkimään niinkun eräät hölmöläiset.
http://head2toebeauty.com/nail_treatments/ntr_orly.htm
Alimmainen on se kylpyjauhe.

Poissa maaju

• HAIRahtanut
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #908 : 26.03.10 - klo:18:25 »
Onko markettimerkeillä jollain hyvää taikaviilaa? Tai jotain muuta jolla kynsien värjäytymistä voisi ehkäistä/saada pois? Saisi oikeasti olla edullinen kun tällä hetkellä rahatilanne on mikä on.. ::) Ja kynnet pitäisi saada nätiksi ilman lakkausta.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #909 : 26.03.10 - klo:18:42 »
Top-kosmetiikan sivuilla on ainakin erinlaisia ja edullisia alle 4€ kiilto viiloja joka 3 kiillotus vaihe taikka 4.
Tosi hyviä ja kestäviä.
Tulee suoraan postiluukusta kotiin melkein seuraavana päivänä jo.
Marketti viiloista ei paljoa kehuttavaa ole,kestävät kerran pari ja saa jo heittää roskiin,hintaakin 8€ ylös päin.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #910 : 26.03.10 - klo:22:28 »
^^
Mulla on ollu H&M:n monivaiheviila käytössä ja yllättävän hyvä. Useasti noissa viiloissa on liian karheat pinnat, mutta tuossa karheinkin pinta korkeintaan lasiviilaa vastaava.  :ts On myös kestänyt ihan hyvin käytössä, mutta ei tietenkään mikään ikuisuustuote ole.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #911 : 27.03.10 - klo:10:45 »
Mulla on aina ollut, ja on edelleen, tosi huonokuntoiset kynnet. Valkoinen osa on ehkä parhaimmillaan ollut jotain 3mm, eli todella lyhyet kynnet kyseessä. En yhtään tiedä miten ne saisi pidemmiksi :( Olen yrittänyt rasvailla ja muuta, mutta aina liuskottuu!
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #912 : 27.03.10 - klo:13:42 »
Kiitokset -Mansikka_ ja Lalla vinkeistä. :) Tällä hetkellä en haekkaan mitään pitkäkestoista vaan ihan että saan kynteni piakkoin näyttämään hyvältä ilman lakkaa. Sittenkun työt alkavat voin käyttää rahaa enemmän ja sijoittaa parempaan.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa Tiukukello

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #913 : 27.03.10 - klo:14:20 »
Jenny: Itselläni kynsien liuskottamista on vähentänyt huomattavasti se, että olen pitänyt kynnet jatkuvasti lakattuna. Pelkkä aluslakkakerroskin auttaa jo huomattavasti!
Sitten kun vielä heität mukaan hyvälaatuisen lasiviilan, kynsiöljymuhittelun ja vaikkapa paljon kehutun Mavalan Scientifique -kovettajalakan niin johan pitäisi liuskottumisen vähentyä. :)
1bFii APL, hennattu hiuksisto. Hidasta kasvatusta midback:iin..
iHerb-koodi: SIK438

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #914 : 27.03.10 - klo:16:12 »
^ Lakat on kynsissä kokoajan, mutta olen miettinyt vaikuttaako atopiani kynsien laatuun... raavin ihoani lähes 24/7, voiko se heikentää kynttä? Mikä on kynsiöljymuhittelu?
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa