Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353832 kertaa)

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #915 : 29.03.10 - klo:15:34 »
^^ Minä olen taas kuullut, että kynnenkovettajat olisivat hallaa liuskoittuville kynsille, koska ne kuivattavat kynsiä, ja liuskoittuvat kynnet kärsivät nimenomaan kuivuudesta.  ???
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #916 : 29.03.10 - klo:15:52 »
^ Tuollaista mäkin olen kuullut. Jos ovat kuivat niin kynsiä pitäisi juuri kosteuttaa.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #917 : 29.03.10 - klo:17:47 »
^^ Minä olen taas kuullut, että kynnenkovettajat olisivat hallaa liuskoittuville kynsille, koska ne kuivattavat kynsiä, ja liuskoittuvat kynnet kärsivät nimenomaan kuivuudesta. 

Juuh näin on, muttakun ei tyhmä edes kerrasta tai parista opi  ::) OPIn Nail Envy S&P oli minun kynsilleni ihan myrkkyä, samoin NailTekit eivät jaksa toimia... Nyt hehkutuksista innostuneena ostin tuon Mavalan Scientifiquen ja parin käyttökerran jälkeen kynnet ovat ihan luokattomassa kunnossa, kärkiin vain laitoin ja kynsinauhoja yritin vältellä, mutta ilmeisesti lyhyillä kynsillä sitä jonkinverran valuu kynnen sivuihinkin.. Kynnet alkoivat liuskoittumaan todella pahasti, sitten kynnenkärjet murenivat ja kaupan päälle tuli vielä todella kipeitä kynsitikkuja  >:(

Pari viikkoa tehoöljyilyä ja käsirasvaa ja vähän jo helpottaa, tuote lähtee kiertoon. Onni on ettei tätä tullut tosiaan koko kynnelle laitettua.
1b F ii

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #918 : 30.03.10 - klo:09:42 »
Vaikuttaako melkein päivittäinen käsihuuhteen käyttö kynsiin? Joudun siis töissä käyttämään käsihuuhdetta, keskimäärin varmaan jotain 50 kertaa päivän aikana.. Kädet ja kynnet tuntuu todella kuivilta, mutta iltaisin kun pistää pepanthenin punaraitaa niin aamulla kädet on taas normaalit. Mietin vaan kun olen joutunut pitämään kynsiä tosi lyhyinä ( eli siis leikannut niin lyhyeksi kuin pystyy ) ja nyt kun oli vähän lomaa tuossa ja kynnet olisi saaneet kasvaa, niin valkonen osa oli ehkä jotain pari milliä niin lähti halkeamaan tosi pelottavasti kynteenpäin, niin että oli pakko leikata ihan miniminiksi taas  0_0 Ei ole ennen käynyt niin että noin lyhyt kynsi lähtee halkeamaan yhtäkkiä..

Läpinäkyvää lakkaa olen välillä yrittänyt laittaa edes vähän suojaamaan ( no nyt ei ole ollut pariin viikkoon, tänään ajattelin kyllä laittaa  ;D ) mutta auttaako se mitään? Kuinka mun kannattaisi nyt hoitaa näitä, kynsiä en nyt kovin pitkiksi voi kasvattaa kun haittaa heti työtä, mutta ei niiden kyllä ihan rajallakaan tarttisi olla  :-\

Töissä rasvaan käsiä kyllä usein kun ehtii, ja yritän aina silloin myös vähän kynsiäkin rasvata jos auttaisi. Käytössä mulla on kyllä ihan perus the body shopin vanilja rasva ettei kyllä kynsille tarkoitettu..

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #919 : 29.04.10 - klo:13:30 »

Sain noin viikko sitten Nubarin Nu nails-aluslakan/kynnen vahvistajan ja olen nyt ohjeiden mukaan laittanut lakkaa joka päivä yhden kerroksen kynsiin (sekä varpaisiin että sormiin ;)). Ennen "kuurin" aloittamista mulla oli muutaman sormen kynnen kanssa ongelmia, kun ne joko lohkesivat tai liuskoittuivat aina kun kasvoivat edes muutaman millin. Varpaiden kynnet on olleet tosi huonossa kunnossa viime kesäisten vaellusten ja laiskan hoidon jäljiltä.

Eilen poistin ohjeiden mukaan lakkakerrokset asetonittomalla kynsilakanpoistoaineella ja täytyy sanoa, että Nu nails on tehnyt kynsilleni ihmeitä! Viilasin eilen kaikki kynnet tasamittaisiksi lasiviilalla ja tässä kohti ne muutamat kynnet on yleensä sanoneet yhteistyösopimuksensa irti. Nyt kynnet ovat tasavahvuisia ja ovat kasvaneetkin jotenkin tosi kauniin muotoisiksi. Mulla on vuosien kynsien puremisen ja repimisen jäljiltä kynnet olleet onnettoman näköiset pitkään, vaikka en oo koskenutkaan kynsiin muulla kuin viivalla tai leikkurilla nyt pariin vuoteen. Ne on kasvaneet hirveiksi lapioiksi ja oon joutunut viilaamaan sivuja tosi paljon, mutta nyt huomasin etten ole viilannut sivuja ollenkaan ja sivuille ei ole ilmestynyt ylimääräistä. Ei tarvitse enää hävetä kynsiä, vaikka näissä on ihan kirkasta lakkaa. Jee!

Jatkan varalta vielä jonkin aikaa Nu nails-kuuria ohjeiden mukaisesti eli sitä lisätään vai joka kolmas päivä kynsiin. Jossain vaiheessa laitan tätä vaan aluslakaksi ja värilakan päälle.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #920 : 06.05.10 - klo:19:37 »
Help !!!  :o
Viilasin akryylit kysistäni irti, ja nyt nämä ovat ihan kamalan ohuet ja liuskoittuvat. Mikä ensiavuksi?
Mietin että voisin kokeilla OPI:n Original Nail Envyä, mutta kun se maksaa melkein 30 euroa niin en viitsisi sikaa säkissä ostaa.
Mitähän tuotetta mun kannattaisi kokeilla, että saisin nämä kynnenjämät pidettyä edes suurin piirtein kasassa?

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #921 : 06.05.10 - klo:19:39 »
Miten olis Mavalan Scientifique? Maksaa muistaakseni noin kympin.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #922 : 06.05.10 - klo:19:41 »
^^Onko sulla kotona mitään hoitolakkaa, minkä avulla pärjäis pari viikkoa? Siinä ajassa ehtisit sillä 30 eurolla ostaa vaikka 6 eri hoitolakkaa netistä.  ;D

edit. ^Toi vois olla hyvä aloitus. Mulla ei tosin ole siitä mitään kokemuksia.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #923 : 06.05.10 - klo:19:49 »
Hmmm... onko tuo Scientifique (tai miten toi nyt kirjoitetaan....) sellainen kynsiin imeytyvä hoitoneste? Mulla on ollut tuota joskus, ja silloin en havainnut sen tekevän sitä enkä tätä.
Lisäksi, jos olen ymmärtänyt oikein, se on nimenomaan kynsiä kovettava aine, ja mä pelkään, että nämä mun ohueksi viilatut nysät lähtee kävelemään lopullisesti, jos laitan näihin jotain kovettavaa.
Mieluummin haluaisin jotain sellaista, jolla saisin sellaisen suojaavan, paksun, mutta vähän joustavan kerroksen tuohon päälle suojaksi. Toki voisin tuota S:ää kokeilla. Lisää ideoita?

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #924 : 06.05.10 - klo:20:13 »
^ Mavalan Scientifique imeytyy kynsiin kokonaan, eikä jätä kynnelle mitään kerrosta. Säännöllisellä käytöllä tämä kyllä kovettaa, mutta mulla ainakin OPI:n Nail Envyt ovat toimineet tehokkaammin ja niillä kovettava vaikutus on tuntunut tulevan nopeammin. Scientifiqueta olen nyt käytellyt aina silloin tällöin OPI:n mattaversion välissä (kun en sitäkään käytä kuin kuuriluonteisesti ja muulloin kynnet naturelleina). Mulla on siis luonnostaan liuskoittumattomat, mutta pehmeät kynnet, jotka tuppaavat ilman kovettajia suht lyhyinäkin käytössä kulumaa kärjistä turhan helposti ja näin ollen vaativat viilailua liian usein pysyäkseen kivan pituisina. Kovettajien avulla kynnet ovat vahvemmat ja kestävät normielämää aika kivasti.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #925 : 06.05.10 - klo:20:17 »
Ok, kiitos vinkeistä kaikille vastanneille! Ehkä mä sitten törsään ja hankin tuon OPI:n Nail Envyn. Onko kellään suositella mitään muita hyviä kovettajia, ehkä jotain vähän edullisempaa?

Onko muilla kokemusta rakennekynsien jälkeisestä perunapelto-vaiheesta? Mikä auttaa, mitä kannattaa välttää?

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #926 : 06.05.10 - klo:20:23 »
^
Oma suosikkini on Mavala Scientifique+Orly Nail Armor. Testasin nyt taas OPI nail envyä ja kynnet ovat ihan riekaleina... Armor siis minulle parempi. Tekee kynnen pinnasta karkean eli vaatii päälleen lakan.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #927 : 06.05.10 - klo:20:33 »
Tuohan kuulostaa kiinnostavalta! Mitä se Nail Armour tarkkaan ottaen tekee? Onko se siis niin kuin aluslakka, mutta samalla kovettaja? Näyttääkö se rumalta, jos sitä käyttää yksinään?

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #928 : 06.05.10 - klo:20:43 »
Näyttää rumalta! Joukossa on jotain kuituja ne oikein näkee kynnellä. Tuntuu vahvistavan näitä liuskottuvia raukkoja kaikeista testaamistani parhaiten, eli kestän tuon "röpölöisyyden"  ;D. Lakka päälle, niin ei kuituja tunne/näe. On estänyt myös värjäytymät, 2 kerrosta suositellaan käyettävän (ja käytänkin), kuivuu nopeasti.

Täällä tuotteen kuvaus:
http://www.beautyheaven.com.au/products/23618-Nail-Armor

Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #929 : 06.05.10 - klo:20:48 »
Tuo kuulostaa just siltä mitä tarvitsen. Siis, huomenna Stokkalle tuota ostamaan. Mun on pakko saada jotain NYT koska nää kynnet on ihan karseat!