Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353355 kertaa)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #930 : 06.05.10 - klo:20:51 »
Ostin ekan pullon myös Stokkalta, oli PAKKO saada heti käyttöön. Toivottavasti toimii sinullakin! :)
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #931 : 07.05.10 - klo:10:55 »
Toi Orlyn Nail Armor kuullostais just mulle tehdyltä. Kynnet on taas ihan karmeassa kunnossa ja pahimmat tapaukset on liuskoittunut puoleenväliin kynttä :( Osa syynä on varmaan Dependin sininen kynslakanpoistoaine, vihreetä ei ollut kun kävin viimeksi ostamassa ja Jumbon Kicksissä on sitä muutenkin ollut vaan pienissä pulloissa viime aikoina, varmaan pakko ostaa sellainen.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #932 : 07.05.10 - klo:11:37 »
Mähän olinkin kynsihoitotuotekyselyineni väärässä ketjussa eilen (joku modehan voisi vaikka siirtää tänne, sain hyviä vinkkejä tuonne kynsifriikit-ketjuun).

Mulla on sama ongelma nyt, kunnet on pitkälle liuskottuneet, eivätkä korjaannu millään. Lakkaa olen pitänyt näissä, mutta eihän se pysy kuin hetken. Mavalan Scientifiquesta ei ole ollut mulle mitään apua. Nyt olen vedellyt hätäpäissäni jotain vanhaa Maybellinen liuskottuvien kynsien jutskaa suojaksi kynsille. Äsken sit yksi kynsi lohkesi, koska ei ollut lakkaa. Mä käytän asetoonitonta lakanpoistoainetta, mut oon alkanut epäillä, että olisiko NfuOh:n Aqua Base aluslakka yksi syy tähän. Ja toki myös kosteuden puute, täytyisi skarpata öljyn ja rasvan käytössä.

Mä olen nyt tilaamassa (kiitos Shoppis ja muut) Poshen Nail-Strengthening Treatment BaseCoatin ja varmaan myös Orlyn Nail defensen. Katsotaan mihin niillä mennään.  :)

Muoks. Niin, tuo Nailtekiä mä kans mietin, kun jostain luin, että se sis. enemmän kosteuttavia aineita kuin esim. NailEnvy.

« Viimeksi muokattu: 07.05.10 - klo:11:52 kirjoittanut Ulpu »
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #933 : 07.05.10 - klo:11:41 »
^Niin ja muuten legendaarinen NailTek II (intense hydrating treatment?) on kans toiminut monella, mutta yli vuoden käytössä tehot menivät. Se mut aluksi pelasti ja sen avulla sain pitkät kynnet. Se "liimasi"  liuskoittuneet kynsilevyt yhteen ja ehkäisi uudet liuskoittumat. Kuurin voi vetää värilakan kanssa.  :)

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #934 : 07.05.10 - klo:11:49 »
Mistä johtuu että kynnet on täynnä pieniä kuoppia?  ;D  ::) ei ihan kaikissa kynsissä, mutta ehkä jokatoisessa on kamalasti kuoppia. Näyttää aivan kuolleen ihmisen kynsiltä. Lakallahan tuon saa piiloon joo mutta onko mulla joku puutostila mikä aiheuttaa tuota? Vai mistä vois johtua  ???

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #935 : 07.05.10 - klo:12:06 »
^Miten mä muistaisin, että esim psoriasis saattaa aiheuttaa tuollaisia kynsimuutoksia.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #936 : 07.05.10 - klo:12:36 »
Voiko psoriasis tulla yhtäkkiä? Kun ei mulla sellaista ole mun mielestä  :-\ Atooppista ihottumaa mulla on käsivarsissa ja jaloissa, mutta tää on ilmeisesti aivan eri asia.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #937 : 07.05.10 - klo:13:08 »
Mä taas olen lukenut jostain, että anemia voi aiheuttaa sen että kynnet menevät kuopalle.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #938 : 07.05.10 - klo:14:17 »
Onko tuo Orlyn Nail Armor samanlaista kuin Mavalan 2-vaiheinen kovettaja, jossa on kuitulakka ja nude päällyslakka? Sain omat ohuet ja pehmeät kynnennysät kasvatettua tuolla Mavalan setillä niin, että voin nykyisin käyttää värilakkoja.

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #939 : 07.05.10 - klo:17:41 »
Itsellä ilmenee myös tuota kuoppaisuutta kynsissä, mutta vaan vasemman käden pikkusormessa. En itsekään tiedä mistä johtuu, että kuoppia on vain yhdessä kynnessä...

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #940 : 07.05.10 - klo:17:45 »
^ Mulla on myös tullut kunnon hyppyreitä kynsiin. Iho on myöskin tosiaan ollut pidempään ihan karmeassa kunnossa. Googlettein tuossa noista kynsien kuoppaisuuksista ja tuli törmättyä sellaiseen omalla kohdalla suureen mahdollisuuteen että mulla on sinkinpuutetta. Rauta voi olla toinen. Olin joka tapauksessa tilaamassa sinkkiä ihon takia joten mielenkiinnolla katson mitä sanoo kynnet siihen!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #941 : 07.05.10 - klo:18:06 »
Psoriasis aiheuttaa semmosia kynnen suuntasia viiruja kynsissä. Itselläni on jokaikisessä aika syviäkin viiruja, vaikka ei (ainakaan vielä) psoria ole todettu. Kuitenkin tätini oli käynyt ameriikoissa asuessaan lääkärissä ihottuman takia, ensimämisenä tohtorisetä oli katsonut kynnet.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #942 : 07.05.10 - klo:20:22 »
Onko tuo Orlyn Nail Armor samanlaista kuin Mavalan 2-vaiheinen kovettaja, jossa on kuitulakka ja nude päällyslakka? Sain omat ohuet ja pehmeät kynnennysät kasvatettua tuolla Mavalan setillä niin, että voin nykyisin käyttää värilakkoja.

Varmaan samantyylinen. Tosin tässä on vain 1 lakka mutta sitä 2 kerrosta (tulee parempi tulos, laiskuuttani olen kokeillut yhdelläkin ehkä suosittele :D).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #943 : 28.05.10 - klo:08:03 »
Päivitystä katastrofaaliseen kynsitilanteeseen:
Olen nyt parin viikon ajan käyttänyt Nubarin Nu Nail -kovettajaa, ja olen tosi rohkaistunut tuloksista.
Mun lähtötilanne oli siis akryylien jälkeinen katastrofi, eli olin itse viilannut akryylit irti, jolloin kynnet olivat tosi ohuet ja liuskoittuvat.
Olen nyt käyttänyt kiillotusviilaa pari kertaa viikossa, ja se on auttanut tosi paljon siihen etteivät nuo viimeisimmätkin kynsilevyt lähde irtoilemaan toisistaan vaan kynnet ovat pysyneet aika hyvin kasassa. Olen siis poistanut vanhan lakan kaksi kertaa viikossa, buffannut kiillotusviilalla, ja tämän jälkeen lakannut Nubarin Nu Naililla. Yksi kerros riittää hyvin, ja se tosiaan kestää hyvänä kysisssä sen 3-4 päivää. Lakka on niin vahvaa, että se ei kulu kärjistä juuri lainkaan vaan suojaa kynttä tosi hyvin. Mielestäni suojaava vaikutus on parempi yhdellä kerroksella kuin kahdella tai kolmella, sillä 2-3 kerrosta tekee jo liian paksun kerroksen (jolloin myös lohkeilun riski lisääntyy). Yksi kerros antaa juuri sopivasti suojaa, mutta niin että kynsi pysyy sopivan joustavana. Aion jatkaa tätä kuuria kunnes saan huo ohueksi viilatut kynnen osat kasvatettua ulos kokonaan. Jatkossakin tällä on ihan varmasti käyttöä aluslakkana.
Nämä alkaa pikkuhiljaa olla ihan inhimillisen näköiset.
« Viimeksi muokattu: 28.05.10 - klo:08:05 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Mindie

• HAIRahtanut
« Vastaus #944 : 29.06.10 - klo:18:09 »
En tiedä että mikä näihin kynsiin enää auttaisi. Kynnet on pakko pitää aivan lyhyinä, jos meinaa pitää nämä edes kohtuullisen näköisinä. Ja heti kun kynnet ovat kasvaneet niin että valkoista osaa on 1mm tai enemmän, alkaa liuskoittuminen  >:( Tuo on äärimmäisen ärsyttävää, ja noin käy, vaikka yritän kosteuttaa kynsiä aina silloin, kun kynsissä ei ole lakkaa. Nyt suunnittelen, että pitäisi varmaan tilata h2t:sta jotain hoitolakkoja, joten otan suosituksia vastaan  :) Orlyn Nail Armor kiinnostaisi ainakin Nean suositusten perusteella, ja lisäksi Orlyn Nailtrition vaikuttaisi kiinnostavalta :)
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein