Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353797 kertaa)

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #960 : 09.01.11 - klo:15:33 »
Yritän tässä epätoivoisesti nyrhiä kynsiäni lyhkäisiksi. Varmaan viimeiset pari vuotta mulla on ollut reilusti sormenpäät peittävät kynnet ja nyt tuntuu aika kummalta kun osa kynsistä on ihan lyhyitä  ;D. Muutaman kynnen kanssa on kuitenkin ihan omituinen ongelma. Sormenpään ja kynnen alapinnan väliin on kasvanut jotain nahantapaista (?) eikä kynttä pysty leikkaamaan sitä lyhyemmäksi  ???. Nahkalerpake tulee joissain ongelmakynsissä ihan reilusti (pahimmassa 5 milliä) yli sormen kärjen. Lerpakkeessa on myös tunto, joten sitä ei vaan voi napsia irti. Voiko näille tehdä jotain ja mitä ihmettä tuo nahka on?

Piirsin vielä havainnollistavan kuvan tilanteesta  ;D Tuo vihreä osio siis kuvaa sitä nahkalerpukkaa ja punainen kynttä. http://www.aijaa.com/v.php?i=7282805.jpg
« Viimeksi muokattu: 09.01.11 - klo:15:36 kirjoittanut hilpsu »

Poissa kiskis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #961 : 10.01.11 - klo:10:45 »
Sulla on hilpsu varmaan vaan ollut niin kauan pitkät kynnet, että se kynnen "alunen" on saanut rauhassa kasvaa kynnen suojassa. Itse ainakin olen huomannut, että jos on jonkin aikaa ollut kynnet pitemmät (vaikka vaan muutaman viikon) niin sormenpäät ovat paljon aremmat, kun kynnet syystä tai toisesta on joutunut pätkimään pois. Mitään tietoahan mulla ei ole mutta luulisi että tuo kuvailemasi on ihan luonnollista. :)

Mä ainakin kuvittelen varmistaneeni, että tuo mun (pari viestiä sitten valittelemani) kynsinauhakipuilu johtuu Opin lakasta  ??? Pidin tosiaan muutaman viikon taukoa, ja nyt kun kerran lakkasin sillä, oli sormet taas jotenkin kirvelevät. Äh! Opilla on kyllä niin ihania sävyjä, että haluan vielä niitä testailla, jos tuossa yhdessä lakassa vaikka olisi joku ainesosa vain joka ei mulle sovi...  ::)

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #962 : 10.01.11 - klo:11:02 »
^^  Minulla on joissain sormissa ihan sama juttu. Näyttää vähän kuin sormenpää olisi jäänyt kynteen kiinni ja kynsi on kasvaessaan sitä venyttänyt. Joskus olen yrittänyt niitä öljytä ja varovasti painella alas, mutta en ole niin lyhyiksi koskaan leikannut, että olisi kokonaan pitänyt päästä eroon.
1bMii, vaalennettu.

Poissa Memmu

• HAIRahtanut
« Vastaus #963 : 20.01.11 - klo:20:26 »
Löysin muistaakseni  InStyle -lehdestä vinkin käyttää karheille kantapäille salisyylihappoa sisältävää kasvovettä, pitäisi kuoria kovettumat pois. Minäpä ajattelin, että jos se kerran kuorii kovettumat, niin varmaan sitten myös kiinni kasvaneet kynsinauhat sormista. Ja se toden totta tekee sen. Pumpulipuikkoon kasvovettä ja varovasti painelee kynsinauhoja, johan pelittää. Itse olen käyttänyt Neutrogenan Visibly clear kasvovettä tähän tarkoitukseen. Mulla toimii huomattavasti paremmin tämä, kuin itse tarkoitukseen tehdyt Trindit, Mavalat (pakkauksessa teksti "silmiin joutuessaan voi aiheuttaa sokeutta"  :o), ym.

Varmaan monelle ihan vanha juttu, mutta itse myöhäisherännäisenä päätin jakaa tämän niksin kanssanne  :D

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #964 : 21.01.11 - klo:23:42 »
Mun kynnet ovat nyt niin hirveät, että ei viitsi enää kuvaa ottaa: sivuhalkeamista, halkeilevuutta jne. En ole hoitanut niitä kunnolla kuukausiin, joten oikeasti, mistä aloittaa taas. Uskoisin, ettei kaapissa ole mennyt vanhaksi nuo O.P.I-lakat - selvitellään huomenna. Mulla on O.P.I Nail Envy, sitten Ridge Filler, kynsinauhaöljyä, Nailtek II. Miten kannattaisi alkaa hoitaa? Ts. mitä teen viikottain/päivittäin, kuinka usein lakkaan jne. Entäs ne lisäravinteet suun kautta?
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Supermess

• HAIRahtanut
  • 1b Fi
« Vastaus #965 : 22.01.11 - klo:13:10 »
^ Ihan nopea kommentti amatööriltä: omien kynsieni kunto parani huomattavasti, kun heivasin Rainbown kynsilakanpoistoaineen mäkeen, ja otin käyttöön Dependin asetonittoman version. Lisäksi aloin käyttää iltaisin kynsiöljyä (Dependin Myrrh Oil) + ravitsevaa käsivoidetta puuvillakäsineiden kanssa. Liuskoittuminen ja murtuminen on loppunut kuin seinään  :O

Snowcrystalin sivuilla neuvotaan käyttämään kynsiöljyä näin:
Lainaus
Hoitona: 2-3 kertaa päivässä vähintään 5 päivän ajan, kolmeen viikkoon asti.
Ennaltaehkäisevänä: 2-3 kertaa viikossa. Sivele 1 tippaa öljyä kynnelle ja hiero hellävaraisesti.
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."

Peippo

• Vieras
« Vastaus #966 : 24.01.11 - klo:19:26 »
(En jaksa selata koko keskustelua läpi, joten voi olla että tämä on jo jossain vaiheessa käsitelty aihe.)

Mulla olis sellainen ongelma, että kynteni lohkeilee ja liuskoittuu. Etusormien kynsistä on se kynnen päällimmäinen osa liuskoittunut melkein puoleenväliin kynttä niin että näyttää tosi rumalta. Etusormien kynnet täytyy pitää sen takia über-lyhyinä, koska se osa joka kasvaa vähänkin kynnenalaisen ihon "ohi" on tosi ohutta, katkeilevaa ja taipuisaa ja tuntuu inhottavalta. Muutkin kynnet lohkeilee, muttei onneksi ollenkaan niin pahasti, joten niitä voi pitää vähän pitempinä. Ei nekään silti mitään kovin kauniita ole, joten jos olisi hyviä vinkkejä miten saisi kynnet paranemaan niin olisi tosi kiva. Oisko vaikka jollain markettituotemerkillä jotain hyvää kynsihoitojuttua tai jotain... oon ihan amatööri, en tiedä näistä asioista mitään. :D

Tää ongelma on ollut mulla itseasiassa jo vuosia, mutta vasta nyt olen alkanut tajuamaan miten ärsyttävää se on, koska olen vasta nyt innostunut kynsilakoista ja kynsien koristelusta. Mutta etusormet ei ole kyllä ikinä olleet noin pahat...

Lisäksi olisi kiva saada vinkkejä siihen, miten kynnet saisi kasvamaan nopeammin. Jos siihen on jotain kikkakonsteja siis. Olisi kiva saada omiin ylppärijuhliin (keväällä) tehtyä jotain hienoa kynsiin, mutta nyt on vähän nysänlaiset niin ei oikeastaan mikään näytä hyvältä. :/ Teko-/geelikynsiä en haluaisi hankkia.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #967 : 24.01.11 - klo:20:07 »
Tästä ketjusta löytyy paljon hyviä vinkkejä eli kannattaa kyllä ainakin silmäillä läpi. :) Itse olen saanut lohkeilut ja liuskoittumiset kuriin seuraavien rutiinien avulla:
- Hyvä aluslakka (esim. OPI Nail Envy)
- Kynsinauhavoiteen tai -öljyn säännöllinen käyttö
- Kynsiä vahvistava lisäravinne (esim. Piimaxit, Teho Pii Kalkki D tms.)
- Viilaus leikkaamisen sijaan
1bMii, vaalennettu.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #968 : 24.01.11 - klo:21:32 »
Miten hei "pitkäkyntiset" (:D) hoitavat kynsiään? Onko lakat vaihdettava päivittäin, jos nyt kuvitellaan, että laitan 2 krt OPI Nail Envyä alle ja päälle lakan. Tänään taas keskeltä lohkesi kynsi. :(

No, onneksi ostin E-EPA-kalaöljykapseleita ja Piimaxia - jospa auttaisivat hiuksiin & kynsiin.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #969 : 24.01.11 - klo:21:58 »
^ (Mulla nyt ei ole aina pitkät kynnet, kun välillä kyllästyn ja lyhennän ihan lyhyiksi, mutta vastaan silti.) Vaihdan lakat yleensä n. kerran viikossa, eli siinä vaiheessa kun uutta kasvua alkaa olla jo vähän näkyvissä ja kynsinauhat alkaa näyttää epäsiisteiltä. Muuten lakkaus pysyy ihan siistinä tuon viikon verran. Oon käyttänyt aluslakkana Nail Envyä (nyt testissä Essien Protein Base Coat, enkä kyllä huomaa mitään eroa Nail Envyyn), ja päällyslakkana Poshen pikakuivattajaa, ja tuo on ollut oikein toimiva kombo.

Mulla lohkeilu ja liuskoittuminen loppuivat oikeastaan kokonaan noiden lakkojen käyttöönoton jälkeen (ahkeraa käsivoiteen käyttöä unohtamatta). Oon myös syönyt Piimax C + Biotiinia, mutta nyt on ollut pitempään taukoa eikä mitään kynsikatastrofeja oo sattunut. Kynsien kasvuvauhti on kyllä vähän hidastunut.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #970 : 10.03.11 - klo:15:41 »
Mun kynsilakkafriikkailu menee niin aaltoina ettei tosikaan... Nyt on taas kovassa nousussa! :ts Talvet on niin rankkoja muutenkin, ettei oikein riitä energiaa muuhun kuin selviämiseen, ja joku käsien hoitaminen on aika viimeisiä prioriteetteja. Ja kun käpälät on kauhean näköiset niin tuntuu, että lakkaaminen oikein korostaa sitä.
Onneksi nyt kun tämä lakkaamisinto on taas tosiaan lähtenyt käyntiin (ja mulle on tulossa uusia lakkoja elfiltä!), niin innostuin eilen vähän buffailemaan kynsiä, kuorin kädet käytetyillä kahvinpuruilla ja laitoin yöksi käsiin oikein paksun kerroksen karitea ja kynsiöljyä ja puuvillakäsineet käteen. Oli aamulla ihan erinäköiset kädet! Täytyy vielä jatkaa samalla linjalla että saa kunnolla syvähoidettua kädet ja kynnet.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #971 : 12.03.11 - klo:20:48 »
Onko joku kokeillut kookosöljyä kynsinauhaöljynä? :)

Kata

• Vieras
« Vastaus #972 : 16.04.11 - klo:12:37 »
Mahtaakohan kenelläkään olla kokemusta IsaDoran uudesta Second Nail -lakasta?

Kynteni ovat todella helposti liuskoittuvat. Olen pitänyt kynsissäni lakkaa taukoamatta noin vuoden ajan (aikaisemmin olin pitkiäkin aikoja ilman lakkaa). Viime kesänä käytin aluslakkaa, mutta pullon loppuessa en ostanut uutta. Kynteni eivät ole värjäytyneet, sillä käytän melko vaaleita lakkoja, joten en ole kokenut tarvetta aluslakalle. En myöskään ole huomannut kynsissäni eroa verrattuna siihen aikaan, kun käytin aluslakkaa.

Nyt olen kuitenkin innostunut kynsien hoidosta ja vaihdoin asetonia sisältävän kynsilakanpoistoaineen Dependin vihreään ja Fiskarsin kynsisakset lasiviilaan. Lisäksi olen alkanut öljyämään kynsiäni suomalaisella(!) rypsiöljyllä.   :D

Olen hieman katkera siitä, etten ole perinyt äitini kynsiä. Hän tekee paljon kotitöitä ja käyttää kynsiä työvälineinä, mutta silti kynnet ovat melko pitkät ja vahvat eivätkä liuskotu tai katkea. Hän leikkaa kyntensä saksilla eikä juurikaan edes rasvaile käsiään. :P Onneksi sentään hiukseni ovat yhtä vahvat tai jopa vahvemmat :)
« Viimeksi muokattu: 16.04.11 - klo:16:01 kirjoittanut Kata »

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #973 : 29.04.11 - klo:23:40 »
Mä yritän nyt taas alkaa hoitaa kynsiä, ovatkin tosi kurjassa kunnossa, kun joka kynnessä on kunnon liuskottuma (paitsi vas. peukussa) ja mä onneton olen vielä repinyt niitä.  :-[ Taitaa käsidesin käyttö + huono hoito tehdä mulla sen, että kynnet liuskottuu jatkuvasti. Yritän myös muistaa syödä Teho Pii Kalkki-D-purkin tyhjäksi, on melkein täysinäinen purkki sitä. Ostin nyt kokeeksi Isadoran Second Nail-lakan, katsotaan mitä sillä saa aikaan. Kerron sitten Kata, kun olen jonkin aikaa käyttänyt. Ostin tänään myös kaksi kaunista lakkaa Snowcrystalin Now Limited Edition Spring 2011-kokoelmasta, 457 Creme beige ja 452 Spring lilac. Ennestään mulla on 451 Sparling aquamarine.  :P
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #974 : 05.05.11 - klo:14:57 »
Oi mä olen niin onnellinen! Mun kynsinauhat on kunnossa keväisen kuivumisen, kuoriutumisen ja muun kamalan jälkeen. Mä vaan katselen niitä pitkin päivää hölmö hymy huulillani, kun ne on kunnossa ja ehjät. Kynnetkin on kunnossa ja niissä on jopa vähän pituutta.  :O
Tämä ihme tapahtui, kun heitin varsinaisilla kynsinauhatuotteilla vesilintua ja käytin Locobase Repair -voidetta tilalla.