Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353799 kertaa)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #975 : 16.05.11 - klo:18:39 »
Hampaat ei kestäneet Emmelleä, mutta sillä saa hyvin kynnet valkeammaksi. 15 min vaikutusaika ja sitten harjaus kynsiharjalla  ;D Sitruunavalkaisu ei toimi mun kynsiin, mutta tällä saa likaantuneet kynnet kuntoon eikä kuivata tai ärsytä. En tiedä toimiiko muut valkaisevat yhtä hyvin, mutta Emmellen valkaisu perustuu papaijaentsyymiin ja sopii sen takia hyvin kynnenalusten hoitoon.

Joillekin varmaan vanha vinkki, mutta itse tajusin tän vasta nyt  ::)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #976 : 30.07.11 - klo:18:20 »
Mitenköhän tässä viikon aikana kannattaisi tehohoitaa kynsiään rakennekynsien laittoa varten? :)
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #977 : 31.07.11 - klo:12:38 »
^Miksi pitäisi tehohoitaa?

Ennen kynsien laittoa pinta kuitenkin karhennetaan ja siinä ne tehohoidon hyödyt viimeistään katoavat. Kynsien pysyvyyden kannalta ei oman kokemuksen mukaan ole mitään väliä sillä ovatko kynnet hoidetut vai ei :)

Poissa Lazara

• Haiven
  • *
« Vastaus #978 : 23.08.11 - klo:17:42 »
Hii! Kävin tänään ostamassa OPIn kristallisen kynsiviilan ja Nail Envya. Kallis tikki, mutta tykkään pitää nättejä kynsiä, joten oon vaan tyytyväinen...  ;D
Ikuinen hiustenkasvattaja

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #979 : 24.08.11 - klo:18:42 »
Mulla on toisen käden nimettömän kynnessä joku ongelma, se lähtee halkeamaan keskeltä kynttä, ylhäältä suoraan alaspäin. Siis kynttä myöten tavallaan. Välillä se jotenkin kasvaa pois, mutta sitten alkaa taas halkemaan. Nyt se on jo pari-kolme milliä pitkä, ja mulla on aika lyhyet kynnet joten vaikeuttaa olemista kyllä, hiukset tarraa siihen kiinni ja pelottaa vaan se hetki jos se päättää lohjeta.  :-X Muutenkin mun kynnet on jotenkin tosi pehmeät nytten, käytän OPIn Nail Envyä, sitä perusmallia mutta ei tunnu auttavan yhtään.  :(

Poissa Moonflower

• HAIRahtanut
« Vastaus #980 : 24.08.11 - klo:19:59 »
^ Mulla on ihan sama vaiva! Eri kynnessä ja kynnen reunassa tosin, mutta kuitenkin... mä väittäisin sen vaurioituneen keilatessa, kun pitkä kynsi jäi keilapalloon jumiin ja lohkesi. On oireillut sen jälkeen jo usean vuoden. Kiva kun muut kynnet kasvaisi kivasti ja yksi ongelmainen lohkeaa hetki kun kasvaa yhtään sormen yli. Kokelin jopa oman kynnen geelausta, mutta sekin lohkesi... ehkä oli vikatikki pyytää mahdollisimman ohutta ja luonnollista kerrosta :/. Ei varmaan lohduta yhtään, mutta I hear you.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #981 : 25.08.11 - klo:15:38 »
TYhmä kysymys, mutta koska on ihanteellinen aika lakata kynnet?  :D Kuulisin mielelläni pari kynsigurun vinkkiä..
Ilta on siinä mielessä hankalaa, että hieron nukkumaan menoa ennen käsiin paksun rasvakerroksen, niin että kynsinauhat saavat myös osansa, eikä vastalakatut kynnet kestä moista kohtelua. Aamulla taas on usein kiire...
Millaista rutiinia täällä kannatetaan?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #982 : 25.08.11 - klo:18:29 »
Mä yritän lakkailla aina ennen kuutta. Pikakuivattavan päällyslakan kanssa lakkaus kuivuu kyllä ihan hyvin iltaan mennessä, jos tarvii laittaa käsivoidetta.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #983 : 25.08.11 - klo:20:10 »
Mä kyllä lakkaan ihan just ennen nukkumaanmenoakin, viimeksi taisi olla vajaa puoli tuntia viimeisen lakkakerroksen ja nukkumaanmenon sekä käsien rasvailun välillä (Sechen pikakuivattajan kanssa tämä ainakin onnistuu, lakkaus oli aamulla ihan perfect). Muutenkin lakkaan yleensä iltaisin, mieluiten toki niin että on parikin tuntia aikaa lakkailla rauhassa, vaikka tv:n katselun ohella.

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #984 : 25.08.11 - klo:20:53 »
Mä lakkaan kynnet vähän ennen nukkumaanmenoa, annan yleensä kuivua n. 15 minuuttia. Käytän pikakuivattajaa(tällä hetkellä Sally Hansen) ja lakkaukset on aamulla kyllä ihan virheettömiä. Mäkin laitan yleensä paksua käsivoidetta ja kynsinauhavoidetta, mutta lakkauksen jälkeen laitan kynsinauhavoiteen sijaan OPI:n Avoplex kynsinauhaöljyä, jonka tuubissa on pieni suippokärkinen sivellin. Tuo on todella kätevä, koska tuotetta saa laitettua vaan kynsinauhoihin sotkematta lakkausta.

En osaisi lakata kynsiä aikaisemmin päivällä, koska lakattuja kynsiä pitää kuitenkin hiukan varoa parikin tuntia, ja onnistuisin kyllä kolauttamaan kynnet johonkin. Illalla lakkaaminen on kätevää, kun voi vaikka lukea kirjaa tai juurestella hetken ja sitten vain mennä suoraan nukkumaan. :)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #985 : 30.08.11 - klo:16:22 »
Ajattelin heittää tänne hyvän kynsienkasvatusvinkin. Vehnänalkioöljy, sisäisesti!
Olen syönyt sitä kalaöljyn sijasta muutaman viikon ja kynsiä saa leikata nykyään harva se päivä. Huomattava spurtti alkoi n. viikko sitten. Miua se rasittaa, kun pidän kynnet lyhyenä, mutta kasvattajille tuo voi olla kivempi juttu.
Syön vain sinkkiä tuon lisäksi, mutta kasvu ei johdu siitä, koska olen syönyt sitä paljon pitempään.

Tarkistin vielä netistä, etten houri omiani. Vehnänalkioöljyllä pitäisi ollakin kynsiä ja hiuksia kasvattava vaikutus.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #986 : 01.09.11 - klo:19:53 »
Mun mielestä paras aika on illalla suihkun jälkeen ja muutama tunti ennen nukkumaanmenoa. Suikussa uusi lakkaus voi alkaa pehmenemään ja juuri ennen nukkumaanmenoa lakatut on yön aikana saanut painaumia koristeeksi vaikka mitä laittaisi päälle  :P

Onko vehnänalkioöljy vaikuttanut muuten kynsien kuntoon? Mulla ei ole kasvamisen kanssa suurta ongelmaa, mutta jos saisi vaikka nätimmän näköiset kynnet tuon kanssa. En nykyään lakkaile enää niin paljoa, joten oman kynnen kunto näkyy joskus turhan hyvin  ;D

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #987 : 01.09.11 - klo:20:02 »
^Sama täällä eli suihkun jälkeen ennen nukkumaanmenoa. Yleensä pari kolme tuntia ennen rasvausta ja kynsiöljyä, vaikka käytänkin pikakuivattajaa. Pari ohutta kerrosta värilakkaa kuivuu suht nopeasti ja puoli tuntiakin voi riittää. Suihku tosiaan pehmittää ja monasti oon heränny lakatut kynnet rytyssä. Aamulla tai päivällä lakkaaminen vie liikaa aikaa. Illalla menee juurikin teeveen ääressä tms.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #988 : 02.09.11 - klo:17:19 »
Onko vehnänalkioöljy vaikuttanut muuten kynsien kuntoon? Mulla ei ole kasvamisen kanssa suurta ongelmaa, mutta jos saisi vaikka nätimmän näköiset kynnet tuon kanssa. En nykyään lakkaile enää niin paljoa, joten oman kynnen kunto näkyy joskus turhan hyvin  ;D

Vaikea sanoa, kun syön tosiaan sitä sinkkiäkin ja rasvailen käsiä ahkeraan. Kynnet on ihan hyvässä kunnossa.
Mutta jos sulla ei ole muut öljyt vaikuttaneet kynsien kuntoon, niin ei varmaan vehnänalkiokaan. Tai noin veikkaisin :)

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #989 : 12.09.11 - klo:21:10 »
Onkohan tämä oikea ketju... Osaisiko joku suositella hyvää ja suht edullista kynsilakanpoistoainetta?