Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353211 kertaa)

Poissa siili

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #990 : 12.09.11 - klo:21:30 »
^Kicksistä saatava Dependin vihreä on kokeilemistani helläväraisin luomukynsille. Hintaa kai joku 7-8€ isolla pullolla?

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #991 : 12.09.11 - klo:21:42 »
^Kiitokset. Täytyypä katsoa jos löytyisi. :)

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #992 : 15.09.11 - klo:16:49 »
Ajattelin heittää tänne hyvän kynsienkasvatusvinkin. Vehnänalkioöljy, sisäisesti!
Olen syönyt sitä kalaöljyn sijasta muutaman viikon ja kynsiä saa leikata nykyään harva se päivä. Huomattava spurtti alkoi n. viikko sitten. Miua se rasittaa, kun pidän kynnet lyhyenä, mutta kasvattajille tuo voi olla kivempi juttu.
Syön vain sinkkiä tuon lisäksi, mutta kasvu ei johdu siitä, koska olen syönyt sitä paljon pitempään.

Tarkistin vielä netistä, etten houri omiani. Vehnänalkioöljyllä pitäisi ollakin kynsiä ja hiuksia kasvattava vaikutus.

Paljonko olet käyttänyt tuota vehnänalkioöljyä päivittäin? Itse aloitin tämän viikon alusta 1 tl päivässä -annostuksella ja mietin tässä, onko se hyvä, vaiko ehkä ylä- tai alakanttiin...
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #993 : 16.09.11 - klo:23:54 »
^No miä syön Neo-E kapseleita yhden päivässä. Se käsittääkseni vastaa tuota yhtä teelusikallista.  :)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #994 : 18.09.11 - klo:18:55 »
Onkohan tämä oikea ketju... Osaisiko joku suositella hyvää ja suht edullista kynsilakanpoistoainetta?

Mun mielestä ehdoton ykkönen on Mavalan asetoniton kynsilakanpoistoaine, eli tämä:

Kaikki muut kynsilakanpoistoaineet jättää kynnen pintaan jotain sellaista ällöä kerrostumaa, jota pitää raaputella pois. Eli sellaista valkoista kalkkisaostuman näköistä kökköä. Mutta ei tämä! Hellävaraisuudestaan huolimatta tämä irrottaa lakan todella tehokkaasti. Suosittelen!

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #995 : 18.09.11 - klo:20:28 »
^ Mulla on tuota samaa. Poistaa lakan kyllä tosi hyvin eikä kuivata kynsiä, mutta haju on todella tuju. Sama vika taitaa olla kaikissa poistajissa..

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #996 : 25.09.11 - klo:21:53 »
Minulla tulee tehtyä perinpohjainen kynsienhuolto yleensä sunnuntaina, niin kynnet on töissä täydessä iskussa. Tänään myös. Ensin poistan vanhat lakat Dependin vihreällä poistoaineella, joka on parasta ikinä kokeilemaani ja josta tuli heti ekan kokeilun jälkeen luottotuote. Viilaan lasiviilalla sen verran mitä muotoa tarvitsee korjata. Sitten hieroskelen kynsiin reilumman kautta öljyä, kookos ja jojoba ovat tuntuneet parhailta tähän tarkoitukseen. Käsien pesu ja vähän ajan kuluttua sitten lakat.

Tällä hetkellä minulla on aluslakkana Sally Hansenin Miracle Nail Thickener, josta en tykkää yhtään ja jolla en ole huomannut olevan mitään kynttä vahvistavaa vaikutusta, mutta toimii kuitenkin aluslakkana ok sen verran, että estää kynsiä värjääntymästä. Ja kaksi kerrosta Dependin violettia värilakkaa. Päällyslakkaa käytän todella harvoin. Pidentäisihän se lakkauksen kestoa, mutta tykkään vaihtaa väriä joskus keskiviikon tietämillä joka tapauksessa, joten ei ole sinänsä tuntunut tarpeelliselta saada lakkaa kestämään kauemmin.

Jonkinlaista kynsiöljyä marssin ostamaan heti huomenna, jostain syystä tuo on jäänyt puuttumaan arsenaalistani. Nyt vain tuntuu, ettei tuo 1-2 kertaa viikossa öljyllä lotraaminen ja päivittäinen Erisanin käsivoide C riitä kosteuttamaan käsiä ja kynsiä. Liuskoittuvat etenkin oikean käden etu- ja keskisormista, jotka ovatkin kaikkein kovimmalla koetuksella, oikeakätinen kun olen. Olen noihin ongelmakynsiin laittanut Mavalan Scientifiquea, mutta en oikeastaan huomaa mitään eroa. Pitäisi lopettaa kynsien käyttö työkaluina, mutta kun se on niin vaikeaa.

No, jospa kynsiöljy jotain auttaisi... mitähän muuta tässä sitten vielä voisi kokeilla. Kumihanskat on käytössä tiskatessa, kiillotusviilaus noin kerran kuussa, syön kalanmaksaöljyä, biotiinia, teho-pii kalkki+D:ta ja rautaa.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #997 : 25.09.11 - klo:22:16 »

No, jospa kynsiöljy jotain auttaisi... mitähän muuta tässä sitten vielä voisi kokeilla.

Koeta NailTek II intensive Therapya, ihan loistava vahvistava hoitolakka pehmeille, liuskottuville ja katkeileville kynsille. Opin kynsiöljy on kans tosi hyvää. Kumpaakin saa Stockmannilta, mut huomattavasti halvemmalla jenkkiläisistä nettikaupoista.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #998 : 26.09.11 - klo:17:03 »
^NailTek kiinnostaa kyllä kun tätä ketjua lueskelin, samoin OPIn Nail Envy kuulosti mahdolliselta kokeiltavalta. Mutta olin ymmärtävinäni, että ne voivat pahimmassa tapauksessa hajottaa kynnet vieläkin pahemmin, ehkä kuivattaen liikaa? Joten kokeilen nyt vielä ensin jotain muuta. Jos ongelmani johtuu liian kuivista kynsistä, öljyn pitäisi kaiketi parantaa asiaa. Jos se ei paranna, pitää keksiä jotakin muuta, ja sitten varmaan tilaankin tuon NailTekin.

Voiko kynsiä kosteuttaa liikaa ja jos voi, mitä silloin tapahtuu? Eikö mömmöt enää vain imeydy, vai onko sillä jotain muitakin seurauksia?

Ostin nyt Dependin Myrrh Oil -putelin, joka on samanlaisessa putelissa kuin ne kynsilakatkin. Budjetti näyttää oikeasti nollaa mutta tuli fiilis että jotain on pakko saada nyt (khöm, ikinä en kynsikamaan tuhlaa...) ja tuo nyt ei ainakaan ollut kallista. Kerran jo ehdin kokeilla ja imeytyi väri- ja aluslakan läpikin hyvin, johonkin se ainakin katosi. Hyvä ettei kuulunut Slurrrrps.  :D
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #999 : 26.09.11 - klo:17:22 »
^ Mä olin just tulossa kommentoimaan, että toi Myrrh Oil ei tee mun kynsille/kynsinauhoille juuri mitään. Ostin sitä joskus jostain tarjouksesta kaksi pulloa, joista toisen oon käyttänyt lähes loppuun, mutta tuota toista ei huvittais edes avata... kookosöljy tuntuu toimivan ainakin mulla paljon paremmin. Ehkä eniten hyötyä on kuitenkin ollut Lushin Lemony Flutterista, se on oikeasti parasta kynsinauhavoidetta ikinä, en voisi olla ilman.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #1000 : 26.09.11 - klo:17:42 »
Täysin samaa mieltä Ophelian kanssa! Myrrh Oil on ihan turhake, ei kosteuta eikä pehmennä, mutta Lemony flutter on ihan parasta. Ei ole tietoakaan mistään kuivuuksista enää kun kesällä aloin käyttämään tätä, tulokset näkyy ihan parilla käyttökerralla.
« Viimeksi muokattu: 26.09.11 - klo:17:44 kirjoittanut Minsku »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1001 : 27.09.11 - klo:12:45 »
Mä olen alkanut käyttää käsien ja kynsinauhojen tehohoitona ureaa sisältävää voidetta. Keksin tämän siitä, että useissa jalkavoiteissa on ihoa pehmentävänä aineena tuota ureaa. Eli esim. Compeedin jalkavoide käy hyvin myös kynsinauhavoiteena.
Tätä kun laittaa yöksi, niin kynsitikut ja koppuroituvat, karstaiset kynsinauhat ovat historiaa vain!

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #1002 : 27.09.11 - klo:18:44 »
Lushin Lemony Flutter, mitäs tämä on ja mistä sitä saa hankittua? En löytänyt Lushin sivuilta?

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #1003 : 27.09.11 - klo:18:52 »
Lushin Lemony Flutter, mitäs tämä on ja mistä sitä saa hankittua? En löytänyt Lushin sivuilta?

Ihmeellistä, ettei Lushin sivuilta löytynyt, muuten Lemony Flutteria saa ihan Lusheista ympäri Suomen. Maksaa muistaakseni vähän alle kympin. Itsekin tykkään tuosta, tuoksuu hyvältä sekä toimii kynsinauhojen lisäksi myös kantapäissä ;)

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #1004 : 27.09.11 - klo:18:59 »