Minulla tulee tehtyä perinpohjainen kynsienhuolto yleensä sunnuntaina, niin kynnet on töissä täydessä iskussa. Tänään myös. Ensin poistan vanhat lakat Dependin vihreällä poistoaineella, joka on parasta ikinä kokeilemaani ja josta tuli heti ekan kokeilun jälkeen luottotuote. Viilaan lasiviilalla sen verran mitä muotoa tarvitsee korjata. Sitten hieroskelen kynsiin reilumman kautta öljyä, kookos ja jojoba ovat tuntuneet parhailta tähän tarkoitukseen. Käsien pesu ja vähän ajan kuluttua sitten lakat.
Tällä hetkellä minulla on aluslakkana Sally Hansenin Miracle Nail Thickener, josta en tykkää yhtään ja jolla en ole huomannut olevan mitään kynttä vahvistavaa vaikutusta, mutta toimii kuitenkin aluslakkana ok sen verran, että estää kynsiä värjääntymästä. Ja kaksi kerrosta Dependin violettia värilakkaa. Päällyslakkaa käytän todella harvoin. Pidentäisihän se lakkauksen kestoa, mutta tykkään vaihtaa väriä joskus keskiviikon tietämillä joka tapauksessa, joten ei ole sinänsä tuntunut tarpeelliselta saada lakkaa kestämään kauemmin.
Jonkinlaista kynsiöljyä marssin ostamaan heti huomenna, jostain syystä tuo on jäänyt puuttumaan arsenaalistani. Nyt vain tuntuu, ettei tuo 1-2 kertaa viikossa öljyllä lotraaminen ja päivittäinen Erisanin käsivoide C riitä kosteuttamaan käsiä ja kynsiä. Liuskoittuvat etenkin oikean käden etu- ja keskisormista, jotka ovatkin kaikkein kovimmalla koetuksella, oikeakätinen kun olen. Olen noihin ongelmakynsiin laittanut Mavalan Scientifiquea, mutta en oikeastaan huomaa mitään eroa. Pitäisi lopettaa kynsien käyttö työkaluina, mutta kun se on niin vaikeaa.
No, jospa kynsiöljy jotain auttaisi... mitähän muuta tässä sitten vielä voisi kokeilla. Kumihanskat on käytössä tiskatessa, kiillotusviilaus noin kerran kuussa, syön kalanmaksaöljyä, biotiinia, teho-pii kalkki+D:ta ja rautaa.