Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 246144 kertaa)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1290 : 24.01.17 - klo:13:09 »
Olen aina tykännyt Trindin tuotteista ja ostin nyt kokeiluun Trindin Nail Repair Pearl -värissä. Tosi sievä väri, levittyy helposti ja tuntuu olevan tosi riittoisa. En ole liiemmin kynnenkovettajia tai samantapaisia tuotteita ennen kokeillut, saa nähdä onko tällä jotain vaikutusta. Mun kynnet on aina kasvaneet tosi nopesti pitkäksi, joten jos kynsi on lohjennyt, leikkaan kaikki kynnet lyhyeksi ja parissa viikossa kasvavat takaisin. Suurin ärsytys on varmaan ajoittainen liuskottuminen kynnen päästä. Vaikka kynnet on paksut ja vahvat, jos kynnen kärki iskee jonnekin, siitä mitä todennäköisemmin irtoaa iso liuske, jonka jälkeen kynsi on tuhoon tuomittu.

Edit: Nail Repair ollut nyt kynsissä neljättä päivää ja se on pysynyt paikallaan ihan mielettömän hyvin. Kynsien päissä ei näy vielä pientäkään kulumaa, kahden kerroksen lakka on yhtä hyvän näköinen kuin ensimmäisenä päivänä. Suosittelen!
« Viimeksi muokattu: 28.01.17 - klo:01:14 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa Midnight

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1291 : 04.02.17 - klo:07:56 »
Hjep. Kynsistä on alkanut tulla koko ajan kamalan keltaiset :'( Vaikka ne leikkaa ja pitää lyhyinä, niin ei. Ovat vaan keltaiset.
En syö mitemkää sen kummoisemmin mitää ku ennekää, mutta keltaisuus vain pysyy. APuja?
Midnight Blue

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1292 : 04.02.17 - klo:19:37 »
Hjep. Kynsistä on alkanut tulla koko ajan kamalan keltaiset :'( Vaikka ne leikkaa ja pitää lyhyinä, niin ei. Ovat vaan keltaiset.
En syö mitemkää sen kummoisemmin mitää ku ennekää, mutta keltaisuus vain pysyy. APuja?

Oletan että et tupakoi? Se on varmaan se yleisin syy keltaisille kynsille. Oletko kokeillut jotain uutta kynsilakkaa tai kynsilakanpoistoainetta? Ehkä joku kosketiikkatuote jota käytät, reagoi kynsissä tuolla tavalla? En tiedä voiko ruokavalio vaikuttaa. Onko kynnet paksuuntuneet tai ohentuneet myös, tai muita muutoksia?

Päivitys Trindin Nail Repair Pearl -tuotteeseen: kaksi kerrosta kynsissä puolitoista viikkoa. Yli viikko meni ennen kuin alkoi yhtään rapisemaan reunoista ja sitten kymmenentenä päivänä kynnet alkoi näyttämään siltä, että enää ei kehtaa lähteä niiden kanssa ulos talosta  ;D Ja kynnet kyllä tykkäs kans, kasvavat kivasti ja tasaisesti eikä mitään lohkeilua tai liuskottumista kun puhdistin kynnet.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1293 : 05.02.17 - klo:12:44 »

Mä tupakoin aikoinaan, eikä mulla kynnet siitä kellastuneet. Epäilisin pikemminkin hiustenhoitotuotteita, käytätkö hennaa tai muita väripigmenttejä sisältäviä hiustenhoitoaineita tai sävyttäviä shampoita? Nehän värjäävät kynnet kyllä pikkuhiljaa.

Poissa Xhex0879

• Haiven
  • *
« Vastaus #1294 : 20.09.17 - klo:09:20 »
Osaako joku kertoa miksi kynsilakka ei sormen kynsissä kestä?  Laitan alus ja päällyslakankin niin silti jo seuraavana päivänä lakka alkaa lohkeilla. Olen kokeillut monia eri lakkoja ja aina  sama juttu. Varpaankynsissä lakka kestää viikkoja. Olis kiva  käyttää lakkaa mutta ei jaksa joka päivä olla lakkaamassa.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1295 : 20.09.17 - klo:11:51 »
Yksi tosi tavallinen syy on märkien kynsien lakkaaminen. Käsien pitää antaa kuivua kunnolla käsienpesun jälkeen, ainakin puoli tuntia ennen lakkausta. Toinen yleinen syy on kynsillä oleva rasva. Parhaiten lakkaus kestää, kun pyyhkäisee kynnet puhtaaksi alkoholilla ja antaa kuivua kunnolla.

Jopa monissa kynsilakanpoistoaineissa on öljyjä, jotka kynnelle jäädessään heikentävät lakan pysyvyyttä.

Geelilakkaukset kestävät tavanomaista lakkausta pidempään. Olen tykännyt itse kovasti Essien Gel Couturesta, enään en tosin osta kun ei ole Cruelty Free. Mutta toimiva geelilakkasysteemi, ei tarvitse UV-valoa ja sisältää vain värilakan ja päällyslakan.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.