Kirjoittaja Aihe: Helposti rasvoittuvat hiukset  (Luettu 171829 kertaa)

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset
« Vastaus #105 : 16.03.07 - klo:22:02 »
Voisiko shampoon liian tehokas pesuteho tai pH vaikuttaa hiuspohjan äkilliseen rasvoittumiseen? Viime talvena kärsin liian kuivasta hiuspohjasta ja tänä talvena on ollut vähän helpompaa. Kuitenkin on ollut pientä kutinaa ja hilseilyä, joten ostin Biolonin erikoisshampoon. Pesun jälkeen, kun hiukset on kuivanu ja kulunut pari tuntia, niin hiukset tuntuu rasvaisilta. INCI:n perusteella pesuteho on voimakas, mutta miten ihmeessä hiukseni rasvoittuu? Ensin luulin laittaneeni öljyä liikaa, mutta vähensin öljyjen käyttöä. En ole vuosiin kokenut moista rasvoittumista.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 16.03.07 - klo:22:08 »
^Kyllä voi. Jos shampoo on liian pesevää, se saattaa kuivattaa hiuspohjaa liikaa ja näin ollen lisätä ja kiihdyttää talituotantoa. Mullakin on aika nopeasti rasvoittuvat hiukset ja olen huomannut, että miedommilla shampoilla saa paremmat ja pidempään puhtaana pysyvät hiukset kuin tosi pesevillä, esim. Tigeillä. Tigit tuntuu mulla ainakin rasvoittavan hiukset tosi nopeasti, koska ne shampoot on niin peseviä.

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #107 : 16.03.07 - klo:22:34 »
OK. En ollukaan ihan hakoteillä sitten. On ollut ihan outoa, kun hiukset kerrankin rasvoittuvat ja ihmettelin, että miksi. Unohdin mainita, että rasvoittumista ei tapahdu silloin, kun pesen Urtekramin shampoolla, mikä on teholtaan laimea.

Anti-Psychiatry

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #108 : 17.03.07 - klo:11:45 »
Miten on, onkohan mulla sitte rasvaiset pituudet hiuksissa, kun juuret ei näytä kovinkaan rasvaisilta, mutta hiukset ovat yhden päivän jälkeen lähmäisen näköiset ??? Juu, ja en ole laittanut muotoilutuotteita hiuksiini, paitsi jos hiuksiin jätettävä hoitoaine luetaan sellaisiksi. Sampoo ja hoitis on silikonittomia, ja käyttelen vuorotellen jätettävinä silikonitonta XZ:n vanilja&suklaa-suihketta ja L'Anzan Hair Repair Leave-In Protectoria, jossa kyllä on hiukan silikonia, mutta ei ihan alkupäässä. Jos hiustuote sisältää paljon silikonia, se kyllä näkyy mun hiuksissa: tulee heti lähmäiset ja littanat hiukset.

Mistä siis johtuu, että pituudet näyttää lähmäisiltä, mutta tyvi on ihan puhtaan näköinen, eikä päänahka edes tunnu älyrasvaiselta? Blondi ei nyt tajua. Aamuisin hiustenpesun jälkeen puristelen hiuksiini kiharat jätettävän hoitoaineen avulla ja hiuskiinnettä laitan kiharoihin harvoin. Seuraavana aamuna hiukset on pakko pestä, sillä kiharat näyttävät sellaisilta rasvalla yhteenliimatuilta rastoilta.

Vuodevaatteet vaihdetaan säntillisesti kerran viikossa, sekään ei voi olla ongelman syy.

Mitä mie teen huomaamattani väärin hiusteni kans ???

Paikalla Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 17.03.07 - klo:12:06 »
Mulle tulee ekana mieleen, että voisko olla mahdollista että laitat liikaa jätettävää? Mulla käy kiharien kanssa melkein noin jos laitan voidemaista liikaa. Ensin näyttää hyviltä ja sit ku on nukkunu ja hinkannu tyynyä hiukset yöllä niin aamulla voi todeta että kas, tänään on nutturapäivä  ::)

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #110 : 17.03.07 - klo:12:11 »
Tuo XZ:n vanilja & suklaa-suihke rasvoitti minunkin hiusteni latvat. Onko käyttämässäsi pikahoitiksessa paljon öljyjä?

Anti-Psychiatry

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #111 : 17.03.07 - klo:13:00 »
Laitan voidemaista jätettävää sellaisen herneen kokoisen nokoreen verran, hiukseni ylettyvät juuri ja juuri olkapäille.

Mie käytän MOPin c-system hydrating shampoota ja Tigin O&H-hoitista. Laitan tuota O&H:a pienen nokareen märkiin hiuksiin, joista oon vain puristanu ylimääräiset vedet pois, eikä hoitis näin ollen edes vaikuta paria kolmea minuuttia kauempaa suihkussa ollessani.

Olisikohan parempi, jos hankkisin MOPin c-system moisture complex -hoitiksen pikahoitoaineeksi, ku sehän on se vähän kevyempi hoitis, ja jättäisin sen O&H:n pelkästään tehokäyttöön? En kuitenkaan halua kuivattaa hiuksiani liikaa, koska vaalennan sitä parhaillaan ja yritän myös kasvattaa.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #112 : 17.03.07 - klo:21:25 »
ellen, voisiko olla niin että hiplailet tukkaa huomaamattasi ja se lähmää pituudet? Tai sitten sekin voi olla syy kun sanoit että hiuksesi ovat juuri ja juuri olkapäille asti että niska, kaula ja kasvot rasvoittavat pituuksia. Koska hiuksethan eivät itsessään voi rasvoittua vaan se rasva tulee aina päänahasta ja sieltä leviää juuriin ja pituuksiin. Eli jos juuri ei ole yhtään rasvainen niin syytä voi hakea jätettävistä hoitiksista, muotoilutuotteista tai sitten siitä että niska, kaula, kasvot ja kädet lähmäävät päivän mittaan tukan  :-\

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #113 : 17.03.07 - klo:23:41 »
Mulla on pari viikkoa sitten alkanut hiukset rasvoittumaan jo heti seuraavana päivänä pesun jälkeen. Nyt mulla on käytössä pesevimmät shampoot, niin on rasvoittuminen pysynyt kurissa. Heti jos pesen jollain miedolla, niin hiukset rasvoittuu äkkiä.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #114 : 18.03.07 - klo:08:54 »
calypso, sehän saattaakin olla syy pituuksien lähmäisyyteen, että ne saavat rasvaa kaulalta ja kasvoista, kun tuntuu, että juuri nämä kasvoja kehystävät hiukset on niitä lähmäisimpiä. Saatan kyllä hiplailla hiuksia päivän aikana useastikin, mutta enemmän puristelen niitä kiharoita ja kohennan kampausta. Häätyy alkaa siihenki kiinnittämään huomiota enemmän. Ehkäpä lähmäisten pituuksien arvoitus on nyt hiukan selvinnyt :D

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #115 : 11.04.07 - klo:19:15 »
Mä sain noin reilun kuukauden nauttia joka kolmannen päivän pesurytmistä permiksen vuoksi. Se oli jotenkin todella ihanaa kun on tottunut jokapäiväiseen pesuun vuosien ajan. Nyt taidan joutua palaamaan taas vanhaan tahtiin. Olen koittanut sinnitellä kyllä joka toisen päivä pesulla mutta hiuspohja ei tykkää. Alkaa kihelmöidä ja rasvaisuus ei ole kiva kun latistaa päältä ja vetää niin tummaksi...rasvaa tihkuu niin valtavat määrät. Muutenkin ollut sellainen huilauskausi tää, kun en ole föönannut, raastanut yms. hiuksia yhtään.

Ajattelin kesällä kokeilla sellaista rasvaisuuden hillintäkeinoa että hiuslakan sijasta suihkuttelen hiustyveen akneihon kasvovettä, sellaista salisyysihappoa ja alkoholia sisältävää...jos se hillitsisi rasvaisuutta. Salisyylihappoahan noissa rasvaisen päänahan sampoissakin tuntuu olevan...en tiedä sitten toimiiko...jää nähtäväksi... :)

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #116 : 11.04.07 - klo:19:20 »
^Kerrothan Bembo sitten kokemuksistasi  :). Ihoahan se päänahkakin on ja kun hiukset ovat sen ihonhoidon tiellä niin se on välillä varsinainen ongelma.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #117 : 12.04.07 - klo:18:41 »
^ Kerron toki, varsinkin siinä tapauksessa, jos tuntuu yhtään toimivan. Tosiaan oottelen vielä tuohon kesään että hius kasvaisi eikä tuohon permanentattuun osaan sitten osuisi turhaan tuota hiuksille varmaan aika kuivattavaa ainetta. Odotukset on korkealla, mutta voi olla ettei rasvapäälle auta tuollainenkaan suihkuttelu tai yltyy vaan lisää, se jää nähtäväksi  ;)

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #118 : 15.06.07 - klo:11:16 »
^ Joko on raportoitavaa?  :D Mulla on tää rasvoittuminen räjähtäny käsiin taas kesän tullen, pesutahti on pian 2 kertaa päivässä (EIKÄ sitä lyhennä pesemättä oleminen, hoitoaineen käyttämättä jättäminen tai mikään muukaan  :-X). Aika karmee tahti värjätylle tukalle.  :-\

Redkenillä on näköjään joku seerumi tjsp rasvoittuvalle tukalle, onkohan kenelläkään siitä kokemuksia?

Poissa veera

• HAIRahtanut
« Vastaus #119 : 18.06.07 - klo:14:05 »
mä pesen normaalisti joka päivä hiukset, koska viimeistään toisen päivän iltapäivällä on jo kamalat lähmähiukset, mutta italiassa ollessani tukka pysyi ihan puhtaana jopa kolme päivää :o lisäksi hiukset eivät yön aikana menneet yhtään littaniksi, vaan olivat aamuisin tuuheammat kuin suomessa ikinä. taidan muuttaa sinne :D
Il mondo è come un libro e quelli che non viaggiano ne leggono solo una pagina.