Kirjoittaja Aihe: Helposti rasvoittuvat hiukset  (Luettu 171832 kertaa)

Poissa Jadey

• HAIRahtanut
Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset
« Vastaus #120 : 18.06.07 - klo:14:14 »
Munkin täytyy pestä miltei päivittäin, mutta olen huomannut että kyllä tuotteilla on vaikutusta siihen kuinka nopeasti hiukset rasvoittuvat. Dumb blondella hiusten rasvoittuminen on pysynyt vähän kurissa, liekkö se sitten niin pesevää. Kampaaja sanoi kerran, että rasvoittumista voisi hillitä pesuväliä pidentämällä kun päänahka kuulemma tottuu suht äkkiä siihen. En vaan voi olla mitenkään pesemättä hiuksia kahta päivää kauempaa kun päänahkaa alkaa kutista, tukka näyttää ihan hirveältä ja muutenkin tosi likainen olo. En vaikka linnottautuisin siksi aikaa neljän seinän sisälle.  :D
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 18.06.07 - klo:19:26 »
^Itse en kauheasti suosittele tuota pesuvälin pidentämistä, jos hius on todella rasvoittuva. Päänahka tukkeutuu todella helposti. Ennemminkin ne oikeat tuotteet on se juttu mielestäni.
Sitäpaitsi onpa kiva sitten olla rasvaisilla hiuksilla, pipo/huivi päässä (joka vain pahentaa asiaa) ja odotella, että josko se tästä  :D

Tässä nämä toimivaksi osoittautuneet vinkit (varmaan on ennenkin mainittu, mutta se kertaus)

Pesu riittävän usein, rasvaiselle hiukselle tarkoitetulla shampoolla. Kokeilemalla selviää mikä sopii itselle. Joissain extreme tapauksissa syväpuhdistajakin saattaa olla joka pesussa paikallaan. Jos latvat ovat kuivat, kannattaa yrittää pestä vain sitä päänahkaa.

Hoitoainetta vain pituuksiin, jos hiukset ovat hyvässä kunnossa, saattaa pelkkä jätettäväkin riittää.
Föönaus heti pesun jälkeen nostaa tukan päänahasta, mieluusti viileällä ilmalla.
Kaikki käsittelyt auttavat, lyhyeen tukkaan joku kevyt rakennekäsittelykin saattaa olla toimiva.
Rasvaiset ja raskaat muotoilutuotteet pahentaa asiaa, joten kevyet muotoilutuotteet. Lakkaa tyveen pitämään koholla. Vahan kanssa maltillisesti.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 18.06.07 - klo:19:36 »
Mä olen jo luovuttanut, en enää edes yritä saada pesuväliä pidemmäksi. Joka päivä kuitenkin käyn suihkussa niin siinä samallahan se hiusten pesu menee. Plus että mä en kestä sitä kutisevaa päänahkaa... Joten pesen ihan normaalisti värjättyjen hiusten shampoolla ja laitan hoitista reippaasti koko pituuksiin  ;D

Poissa Earlybird

• Hiushörhö
« Vastaus #123 : 02.07.07 - klo:06:22 »
Mun hiukset on ruvennut rasvoittumaan aivan hirveästi. Pesen iltaisin hiukset ja seuraavana iltapäivänä saisi olla jo pesemässä hiuksiaan. Pitää varmaan ostaa joku rasvoittuvien hiusten shampoo. Hypistelin hair storella Kaduksen Sebo control pre maskia. Onko kellään kokemuksia tästä? Kiinnostaisi ostaa joku tuollainen, mutta en uskalla, jos onkin aivan kuraa.

Lilja

• Vieras
« Vastaus #124 : 04.07.07 - klo:22:18 »
Minusta hiuksia ei kannata pestä turhan usein eikä liian vahvoilla aineilla. Tämä on tietysti vain oma näkemykseni ja ehkä minulla ei ole koskaan ollut todella rasvoittuvia hiuksia. Lisäksi lyhyitä hiuksia voi toki pestä useammin kuin pitkiä ja lakat ja muotovaahdot pitää saada pois.

Hiukset eivät kuitenkaan voi olla koko aikaa niin ihanat, sileät ja ilmavat kuin juuri pesun ja kuivumisen jälkeen. (Tottakai itsekin toivon sitä joka kerta, mutta pidän jalat tai siis tukan maassa.) On ihan ok, että hiukset ovat vähemmän ilmavat siinä vaiheessa, kun pitää mennä suihkuun. Huonoin syy pestä hiukset on henkinen syy ja tottuminen tiiviseen pesuun.

Poissa Joanna

• HAIRahtanut
« Vastaus #125 : 05.07.07 - klo:14:38 »
Yäk. Meikäläisen hiukset on nyt yhtäkkiä alkaneet rasvoittua niin että pää on pakko pestä joka päivä. Oon siis pitkään pessy hiukset säännöllisesti joka toinen ilta. Ehkä helteillä ja hikoilulla on jotain tekemistä asian kanssa, mutta ärsyttää kun joutuu vastavärjättyä päätä liottamaan joka päivä. Saas nähdä miten sujuu festariviikonloppu kun suihkussa ei välttis ehdi käymään. Kamala liimaletti varmaan sunnuntaihin mennessä. Pitää pakata huiveja mukaan.

</tilitys>

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #126 : 05.07.07 - klo:14:44 »
^ Perunajauho kannattaa kokeilla kuivapesuun, samoin hiusten föönaus kuivaksi pesun jälkeen viileällä ilmalla ehkä tyveä nostaen jos se vaan sopii, viileällä vedellä pesu. Hyväksi havaittuja kertahoitoja on myös kaoliininaamio päänahalle eli ihan valkoista savea vaikka apteekista, netistä saa tosin halvemmalla joistain puodeista, ja vettä sekaan antaen kuivua kovaksi ja huuhdellen.

Toiset ruiskivat lakkaa sun muuta päänahkaan, itse en sitä välttämättä tue koska alkoholi saattaa ärsyttää nahan rasvautumaan vielä enemmän, puhumattakaan hartseista sun muista päänahkaa mahdollisesti tukkivista aineista :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Joanna

• HAIRahtanut
« Vastaus #127 : 05.07.07 - klo:14:55 »
Lakasta tulikin mieleen vanha kunnon tupeeraus. Jospa tupeeraisi rokkitukan festareille niin siitähän ei rasvat näy, lisää lakkaa vaan aamuisin  ;D

(huolehditaan siitä hiusten selvittämisestä sitten sunnuntaina)

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 27.08.07 - klo:14:19 »
Täälläkin yksi, jonka tukka rasvoittuu ihan sairaan nopeaan. :-\ Nuorempana yritin kovasti löytää sampoota, joka pidentäisi pesuväliä, mutta nykyisellään olen luovuttanut. Pesen tukan kiltisti joka päivä ja yritän löytää muutoin sopivat tuotteet.

Ajattelin kokeilla XZ:n rasvoittuville hiuksille tarkoitettua sampoota, koska jotkut sitä täällä kehuivat ja sen pitäisi sopia myös värjätyille hiuksille.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #129 : 27.08.07 - klo:15:29 »
Mulla oli murrosikäisenä niin rasvaiset hiukset, että piti pestä jokaikinen päivä. Olisi oikeastaan ollut tarpeen pestä kahdestikin päivässä. Iän myötä rasvoittuminen helpottui. Minun päänahalle teki hyvää, kun pidensin pesuväliä. Tietysti oli inhottava olla likaisilla hiuksilla silloin kun tukka ei ollut vielä tottunut harvempaan pesuväliin, mutta vähitellen päänahka tosiaan tottui siihen ja nykyisellään pesen tukan vain kerran viikossa. Mulla on siis rasvaisuuteen taipuva päänahka ja iho.  :-\
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #130 : 11.09.07 - klo:20:59 »
Munkin pitäisi löytää tuote, joka sopii samalla sekä rasvoittuville että värjätyille hiuksille.
Nyt pesen joka toinen päivä vasta värjätyt hiukseni Sunsilkin värjätyille hiuksille tarkoitetulla shampoolla. Hiukseni rasvoittuvat entistä enemmän.  :-[
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 11.09.07 - klo:21:02 »
^ Kokeile jotain XZ shampoota? Niillähän oli rasvoittuville hiuksille tarkoitettukin ja sitä on taidettu kyllä kehuakin. Ja jos et käytä syväputsaria vielä, niin sekin voisi silloin tällöin käytettynä auttaa vähän. Sillä pitäisi pysyä vähän aikaa puhtaampina ja saa myös ylimääräiset silikonimömmöt sun muut pois. VO5 Super clean on hyvä ja halpa, parempiakin toki löytyy. Sunsilkissä on luultavasti silikonia, joka latistaa hiuksia jo ihan suoraan eikä ainakaan vähennä rasvoittumista..

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #132 : 12.09.07 - klo:08:53 »
^ Kokeile jotain XZ shampoota?

Okei, varmaan sopii sitten värjätyillekin. :)
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 12.09.07 - klo:09:13 »
Mun hiukset on aina ollut tosi nopeesti rasvoittuvat. Pestä on saanut joka aamu jos on halunnut näyttää ihmiselle.
Kuitenkin nyt kun olen alkanut käyttää öljyjä tehiksinä ja CO-pesua noin joka toisessa pesussa niin eipä ole enää :) Pesuväli on kasvanuut joka toiseen päivään ihan itsestään. Sama pätee kasvoihin, ei enää kiillä kun on alkanut käyttää öljyä puhdistukseen.

Tavallaan melkein harmittaa kun olen vasta keksinyt kaikki ihanat putelit ja tekis mieli olla koko ajan hiuksia pesemässä ja hoitamassa..
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #134 : 12.09.07 - klo:15:55 »
Mulla on pikkusen auttanut Simin system 4 oil cure. En kyllä tiedä, sisältääkö edes mitään öljyjä... :-\ Joka tapauksessa käytän tätä kerran viikossa vähän niin kuin syväpuhdistavaa, mutta tämä puhdistaa hiuksien asemesta päänahan. Tulee tosi virkistynyt ja puhdas olo, joka kestää paljon pitempään kuin normaalin pesun jälkeen. Ei myös yhtään latista hiuksia, tulee tuuheamman oloiset. Vaikutus kuitenkin kestää vaan seuraavaan pesuun... joten ei varsinaisesti rasvoittumista hillitse. :(