Kirjoittaja Aihe: Helposti rasvoittuvat hiukset  (Luettu 171695 kertaa)

Poissa Jadey

• HAIRahtanut
Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset
« Vastaus #135 : 13.09.07 - klo:23:36 »
Mikähän auttaisi parhaiten taliköhnään? Se on vaivannut viime aikoina, ja tuntuu että hiuksiakin on alkanut lähtemään enemmän sen seurauksena. :( Ostin eilen Sim system 4 Therapeutic shampoon joka ainakin lupaa poistaa rasvaisen hilseen ja taliköhnän. Kuinkahan kauan tuota pitää että se alkaa toimimaan jos toimii? Ja onko kellään mitään hyviä vinkkejä/tuotesuosituksia mikä ko. ongelmaan auttaisi?
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #136 : 16.09.07 - klo:09:59 »
Mä ostin kuitenkin XZ-sarjan värjätyille hiuksille tarkoitettua shampoota.
Olin vähän kahden vaiheilla, ostaako sitä terapiahoitoa rasvoittuville hiuksille (sopii myös käsitellyille) vaiko tuota värjätyille tarkoitettua. No, ostin tosiaan jälkimmäistä.
Toissa aamuna on hiukset pesty ja yhtä rasvaa on taas koko pehko.  :-\
Silikonia ei sentään sisällä tuo tuote, mutta näköjään rasvoittaa kumminkin aika paljon. Plääh.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #137 : 16.09.07 - klo:20:28 »
Suosittelen kokeilemaan tuota XZ:n rasvoittuvien hiusten sarjaa. Kyllä mun silti täytyy pestä hiukset joka päivä, mutta tulevat kyllä puhtaamman tuntuisiksi kuin monilla muilla sampoilla. Ja se vaahto on ihanaa!

Poissa Kemuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #138 : 16.09.07 - klo:21:20 »
^Mullakin on rasvoittuva päänahka ja olen nimenomaan ymmärtänyt niin, että ne hellemmät ja miedommat shampoot olis rasvoittuvalle hiuspohjalle parempia ??? Omat kokemukset myös tukee tota väitettä. Ideana on kai se että mitä pesevämpi shampoo sitä enemmän päänahka erittää talia, ei ehkä kuulosta maailman loogisimmalta enkä osaa perustella paremmin, mutta näin siis omalla kohdallani.
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3

Lilja

• Vieras
« Vastaus #139 : 16.09.07 - klo:22:38 »
^ Myös omat rasvoittuvat hiukseni ovat pitäneet hellemmistä shampoista. Pitkän pesuvälin takia tosin vaahdotan yleensä kahdesti, jolloin oikeastaan vain jälkimmäisellä kerralla vaahtoaa ja hieron päänahkaa kunnolla.

Halusin kuitenkin muistuttaa, että on ihan luonnollista, että hiukset rasvoittuvat - alkaahan ihokin päivän mittaan tai vähintään kevyesti liikkuessa hiukan kiiltämään ilman suuria pakkelimääriä. Aika pelottavaahan se olisi, jos shampoo saisi talirauhasten tuotannon lähes loppumaan. :P En laittaisi antiperspiranttia päänahkaan tai kasvoille. ;) (Ääh, saako kukaan tästä mitään selvää...)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 17.09.07 - klo:17:17 »
^Mullakin on rasvoittuva päänahka ja olen nimenomaan ymmärtänyt niin, että ne hellemmät ja miedommat shampoot olis rasvoittuvalle hiuspohjalle parempia ??? Omat kokemukset myös tukee tota väitettä. Ideana on kai se että mitä pesevämpi shampoo sitä enemmän päänahka erittää talia, ei ehkä kuulosta maailman loogisimmalta enkä osaa perustella paremmin, mutta näin siis omalla kohdallani.

Kaikilla ei silti toimi tämäkään rasvoittuvaan päänahkaan. Talirauhasten tuotanto ei välttämättä hiljene, vaikka pesisi miedoilla tuotteilla. Aina täytyy muistaa, että mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toisille.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa mois

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #141 : 01.10.07 - klo:21:29 »
Onkos kukaan kokeillut tämmöstä shampoopalaa: http://www.sitrionella.fi/product_info.php?cPath=26&products_id=107 Vaikuttais hyvältä, mutta epäilyttää vähän kuinka helppoa tollasen palan käyttö sitten on.. Toi sisältää teepuuöljyä jonka kai pitäis olla hyvä rasvoittuvalle hiuspohjalle?

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #142 : 05.10.07 - klo:21:00 »
^kommentoin vain teepuu öljyyn, sehän on miedosti desinfioivaa eli voipi auttaa päänahan ongelmiin.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #143 : 11.10.07 - klo:11:23 »
Päänahan ja hiusten rasvoittuminen on taas äitynyt mahdottomaksi! :'( Oikeastaan pitäisi pestä jo kaksi kertaa päivässä jos haluaisi pitää kunnolla puhtaana mutta siihen rääkkiin en jaksa ruveta. Oon ostanut päänahan seerumia jota aion lykkiä päähän siinä toivossa, että toisi pientä helpotusta edes rasvaisuuden aiheuttamaan kutinaan. Mitkään  muotoiluaineetkaan tai föönaus eivät toimi; samalla tavalla rasvoittuu ja hiukset latistuu vaikka niissä olisi puoli purkkia hiuslakkaa! Kohta leikkaan kyllä siiliksi! Rasvaisena roikkuvat suortuvat kun on kaameita! Tai ehkä raju afropermis... :)

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 08.01.08 - klo:22:11 »
Nostelenpas vähän tätä ketjua. Nyt viime päivinä on hiukset rasvoittuneet hirveän helposti, tekisi mieli pestä joka päivä, vaikka olen yrittänyt pestä vain joka toinen päivä. Viime talvena päänahka kuivui ja kutisi hirveästi, joten nyt järkeilin, että mieluummin pidän sen hieman rasvaisena kuin alan pesemään ja kuivattamaan sitä päivittäisillä pesuilla. Joululomalla pidin melkein joka pesukerta hoitoainetta n. 20min päässä, vaikka normaalisti se on n. 3min. Tämä jotenkin lisäsi rasvoittumista, mutta en sitä oikeastaan ihmettele. Ja pipon pitäminen päässä kyllä rasvoittaa enemmän.

Poissa Kemuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #145 : 08.01.08 - klo:22:52 »
Joululomalla pidin melkein joka pesukerta hoitoainetta n. 20min päässä, vaikka normaalisti se on n. 3min. Tämä jotenkin lisäsi rasvoittumista, mutta en sitä oikeastaan ihmettele.

Samaa esiintyy tässäkin päässä. Mulla johtuu siitä, että hoitavat tuotteet tekevät tukasta raskaamman ja sileämmän, jolloin se on koko ajan kiinni hiuspohjassa ja näyttää nopeammin rasvaiselta. Päänahan kuivumista osa juureksista hoitaa muhittelemalla hiuspohjassa perusvoidetta. :)

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #146 : 08.01.08 - klo:23:00 »
Yääh, mulla on kans alkanut tukka rasvoittua entistä enemmän. Onhan tuota tullut kyllä pestyäkin viime aikoina päivittäin (myös CO-pesuja) eli johtuu ihan selvästi siitä mutta on ollut vain pakko saada pestä tukasta rasva ja katkut pois iltaisin. Ja illalla kun pesee, niin aamulla jo saattaa päänahka tuntua likaiselta. :-X
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 09.01.08 - klo:17:50 »
Mun tukka on ihan epätoivoisen rasvainen. Illalla kun pesee, niin usein seuraavana päivänä on jo semmoinen olo, että hiukset on likaiset. :-X Tiedostan kyllä, et mulla on myös vähän sitä ongelmaa, et haluan tukan olevan vastapesty koko ajan.

Sopiiko MOPin Clean teille muille rasvapäille? Monet väittää sen sopivan, mutta silti epäilyttää, että voiko se muka pestä tarpeeksi puhtaaksi...

Poissa Kemuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #148 : 09.01.08 - klo:19:28 »
^ Margot, mä olen edelleen siinä käsityksessä, että Clean on syväputsarin veroinen ??? Mulla rasvoittumiseen auttaa hellempien ja pesevämpien shampoiden vuorottelu sekä juuriin ja päällihiuksiin (onko toi oikeasti sana?) vähemmän hoitavien hoitisten käyttäminen. Myöskään jätettäviä en laita korvia ylemmäs. Tällä tavoin pesuväli on mulla joka toinen päivä, välillä poikkeuksellisesti joka kolmas, mutta silloin hiuksia ei enää kehtaa pitää auki ;D

Ja joo, olishan se ihanaa, jos hiukset olisivat koko ajan vastapestyn tuntuiset ja näköiset.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #149 : 09.01.08 - klo:19:45 »
Clean kyllä pesee hyvin puhtaaksi (välillä jopa narskuvaksi), mutta ei ihme kyllä kuivata yhtään. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.