Pitkään olen miettinyt pitäiskö tänne sanoa jotain, mutta nytpäs sain otettua niskavilloista kiinni itteäni.
Minäkin kuulun kohtalotovereihinne. Ja pesen joka päivä hiukset kun pakko mikä pakko..
Rasvaiset hiukset on kyllä todella rassaavat ja hitsi Tuikkuli tuo "jos eksyy sormet hiuksiin.." on niin tuttu minulle.
Olen käyttänyt halpaa Aloe Vera-shampoota (kosteuttava, tuuheuttava kuulemma) ja on toiminut paremmin kuin muut (tosin aikasemmat ovat olleet sun silk, pantene, elvital..) mutta yhä on ongelmana rasvottuva päänahka.
Meikä on todella ns. käsityöihminen ja jatkuvasti (enempi tai vähempi, yleensä enempi) pitäisi olla käsillä jotain tekemistä=> sormet eksyy hiuksiin ja tulos on kaamea.
Yllätyin kun käytin joskus Doven hellävaraista (kuulemma/luki) shampoota ja hui kauhia kun hiukset oli kuivan oloiset sekä tyvestä, että latvoista hyvä puoli oli ettei päänahka rasvottunu koko päivänä juuri lainkaan,
mutta sitten se problema: hiukset näytti elottomille. (Ajattelin huomenna koittaa tuota ja laittaa tehohoidon niin saas nähdä miten käy, tosin eihän se pelasta tyviä kuivuudelta)
Mitään hoitosuihkeita en voi käyttää koska heti rasvottuu.
Juuri tuo muotoilupuoli kärsii minullakin rasvottumisesta. Kertakaikkisen harmillista. XZ:n (vanha puteli) hilsehoitoa käytin joskus CO-pesuun ja ihan kivalle tuntui mutten ole käyttänyt viikkoihin, koska pesen hiukset aamulla eikä yksinkertaisesti ole aikaa helliä niitä hyvillä tuotteilla ja hoidoilla muuten kuin se shampoo-pesu.
Pamskun viestiin toivoisin vastauksia, siinä on minuakin kiinnostavia kysymyksiä. Tosin jos ei ole kokemusta/tietämystä kysyttyihin asioihin niin ymmärrän jossei vastata.
Toivoisin, että tämäkin keskustelu herää pieniltä talviuniltaan, koska ehdottomasti olisi mukava saada lisää tänne kokemuksia ja suosituksia jos vaan mahdollista. Todella hyvä ketju, meinaan vierailla usein jos vaan kirjotteluja tulisi lisää.