Kirjoittaja Aihe: Helposti rasvoittuvat hiukset  (Luettu 171777 kertaa)

Mollamaija

• Vieras
Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset
« Vastaus #165 : 18.04.08 - klo:14:18 »
Täälläkin on yksi rasvapää.  Pituudet ja latvat ovat periaatteessa normaalit tai jopa kuivat, mutta päänahka rasvoittuu todella nopeasti. Lisäksi se vieläpä näyttää erityisen ikävältä, koska hiukseni eivät ole kovin paksut. Niinpä joudun pesemään hiuksia (melkein) joka päivä.

Periaatteessa hiukset saattavat olla joskus siedettävän näköiset kaksikin päivää, MUTTA se edellyttää sitä, että en harrastaisi tasan mitään liikuntaa. :( Pienikin hikoaminen (kunnon hikilenkistä nyt puhumattakaan) nimittäin hiostuttaa myös päänahan saman tien, ja sitä ei kyllä pysty olemaan pesemättä. Erityisen ongelmallista tämä on talvella; helposti rasvoittuva päänahka, kunnon hikoaminen ja pipo päässä - joo, voitte vaan kuvitella. ::) Oon siis oikeastaan jo alistunut kohtalooni ja todennut, että jos haluan pitää hiukset puhtaina, niin pakko niitä on pestä melkein joka päivä.

Olen kyllä yrittänyt viime aikoina siirtyä vähemmän peseviin sampoisiin, ja se on ollut hyväksi ainakin pituuksille: ne eivät ole yhtä kuivat kuin ennen. Tuo MOP kuulostaa kyllä kiinnostavalta, joten ehkäpä täytyy kokeilla sitä, kun ensimmäinen kesätyöpalkka tupsahtaa tilille. :)

Poissa Marylee

• HAIRahtanut
« Vastaus #166 : 18.04.08 - klo:16:06 »
Kerastasen Bain Divalent -shampoolla (rasvoittuva hiuspohja, kuivat hiukset) tai L'anzan Daily Clarifying shampoolla (purkissa maininta, että ei kuivata hiuksia) hiukset saa pysymään siistinä 1,5 päivää.  :)

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #167 : 18.04.08 - klo:23:19 »
Oon nyt pari kertaa kokeillut huuhdella tukan todella huolella hoitoaineesta ja tuntuu että se on auttanut. Ennen huuhtelin hieman huolimattomasti etenkin takaraivolta, ilmankos letti oli niiltä kohdin aina lähmääntynyt jo alle vuorokaudessa. Täytyy jatkossakin kiinnittää huomiota tuohon huolelliseen huuhteluun, aikaa siihen kyllä menee mutta ei se mitään. :) Tai sitten vältän minkään hoitoaineen laittamista takaraivon kohdille.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Vanilla

• Vieras
« Vastaus #168 : 19.04.08 - klo:18:10 »
Duke, aluksi sanoit että PH:n pitää olla mahdollisimman korkea, ja sitten julistitkin, että sen täytyy olla mahdollisimman alhainen? Miten asia siis on?

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #169 : 19.04.08 - klo:18:42 »
Eihän Duke noin sanonut. Hän sanoi ensin, että korkea pH on helppo ratkaisu valmistajalta, mutta Duken mielestä matala pH olisi parempi.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #170 : 25.05.08 - klo:14:25 »
^ Jos se rasva tulee otsasta, niin sitten joko pyrit vähentämään ihon rasvoittumista (vaikeaa, jos iho on rasvoittuvaa tyyppiä) tai ryhdyt pitään otsista pois otsalta, jotenkin sivuun tai koholle laitettuna... jopa kasvattaa otsiksen kokonaan pois.

Poissa Helen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #171 : 25.05.08 - klo:21:03 »
Otsis kannattaa ensin föönata pöyhkeäksi ja ns. koholle (vaikkapa pyöröharjan kanssa) ja sitten tupeerata juuresta niin ettei ole liiemmin kosketuksessa otsaan. Tai sitten tosiaan esim. vetää pinnillä sivuun/taakse.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #172 : 01.11.08 - klo:22:02 »
Olen koko syksyn joutunut pesemään hiukseni päivittäin rasvoittumisen vuoksi. Tilasin Wellan SP-sarjan Regulate Maskin ja olen käyttänyt sitä kahdesti. Tuote vähentää ihan selvästi rasvoittumista.  :) Huomattava apu vaivaan on myös ollut Redkenin Wool shake 8:sta. Sen avulla saa hiukset pysymään irti päänahasta.  Näiden aineiden avulla voin pestä hiukseni 2-3 päivän välein ilman ongelmia.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #173 : 02.11.08 - klo:13:23 »
Mie taas en pysty olemaan pesemättä hiuksia joka päivä, sillä kun päänahka rasvoittuu, niin alkaa kamala kutina päänahassa. Vaikka kutinan saa jotenkuten kuriin hellävaraisilla tuotteilla (MOP Hydrating, shikakai), niin päänahka rasvoittuu silti sitä mukaa, että kahden päivän pesuväli on jo melkoisen mahdoton.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #174 : 04.11.08 - klo:00:37 »
Mä en tiedä nyt oonko oikeessa paikassa mutten sopivampaakaan löytänyt  :-[
Mun hiukset/päänahka ei varsinaisesti rasvoitu liian nopeasti, mutta koska käytän joka päivä koulumatkoilla (joskus muillakin reissuilla) pipoa ja kypärää, on hiukset melkein pakko pestä päivittäin... Varsinkin jos käytän muotoilutuotteitakin.
Voisikohan pipon materiaalilla vaikuttaa hiusten "hautomiseen"? Oletteko harkinnut/huomannut mikä materiaali olisi parasta? Luonnonmateriaalit? Villa kutittaa mahdottomasti, mikähän olisi toinen hyvä ja lämmin vaihtoehto pipomateriaaliksi talvella?

kookos

• Vieras
« Vastaus #175 : 06.11.08 - klo:18:19 »
Mulla on kans välillä ongelmia rasvoittuvan letin kanssa, mut pahemmat ongelmat oli itseasiassa tuossa teini-iässä. Varmaan kuulu sitten siihen hormonihyrräaikaan. Sillon ongelmana oli myös, et jostain syystä en aina oikee tajunnu et se tukka pitää pestä silleen kunnolla..siis se päänahka, eikä silleen shampoo päähän ja pari hierasua ja se on siinä ::) Myöski sillon oli käytös nää fructikset ja tämän tämmöttiset, ettei varmaan ollu paras vaihtoehto.

Nyt sitten tuntuu, et teen tämän rasvasen pään ongelman ihan ite. Eli ihan hyvin voin olla pari päivää ihmisten ilmoilla et en oo pessy tukkaa, jos totuttelen siihen. Mut nyt oon taas totullu, et samalla ku käyn suihkus niin pesen tukan (johtuu ehkä otsatukasta, ku se tahtoo aina rasvottua jas e varmaan pitäs eriksee pestä esim. aamulla)..ja nyt on ongelmana, et illala käyn suihkussa niin sit siinä seuraavan päivän iltapäivästä alkaa olee jo vähä rasvasen näkönen. Ei kiva. Ja jotneki ärsyttää, ku tiiän et pystyn hyvin myös pitempiin väleihin, mut oon taas ruvennu tähän..ja tästä ei oo kiva totutella ees pois ;D Pitäs kait pikkuhiljaa taas, ajattelin kokeilla noita mainostettuja co-pesuja et jos ois apua ongelmaan. Mulla on vielä semmonen kumma juttu, et vaikka tukka rasvottuu, niin silti päänahka on kuiva? Nyt ajattelin jättää noi värjäilyt päänahan irtisanoutumisen takia vähemmälle, et saas nähä rasvottuuko sit enemmän..mut ainaki päänahan kuivuus loppuu varmaan siihen..tai ainaki vähenee. Kummallista tämä elämä :)

Poissa Emily D.

• HAIRahtanut
« Vastaus #176 : 08.01.09 - klo:14:33 »
Jaa-a. Lähtisikö tässä nyt sitten hellävaraisten vai pesevien hiustenhoitotuotteiden kanssa suihkuun...? Ostin joskus puolisen vuotta sitten MOPin Clean-shampoon ja parin pesun jälkeen heivasin sen kaapin perukoille, koska se ei tuntunut saavan tukkaani puhtaaksi sitten millään. Taidan kokeilla seuraavaksi cleania niin, että vaahdotan kahdesti, katsotaan miten päänahka ja latvat reagoivat.

En pessyt tukkaani eilen, eli tällä hetkellä pesen vain joka toinen päivä. Tosin auki en voi tukkaani kahta päivää peräkkäin pitää, ja otsiskin on pestävä joka aamu, jos sen haluaa näyttävän inhimilliseltä.

Täytynee ryhdistäytyä myös noissa co-pesuissa, jos vaikka talineritys hieman rauhoittuisi. XZ Tyrnillä ja TIGI O&H:lla mennään...
I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #177 : 08.01.09 - klo:14:44 »
^ Minulla ainakaan Clean ei levinnyt / vaahdonnut, eikä siksi pessyt kunnolla. Hydratingkin pesi paremmin, kun vaahtosi ja sitä sai helposti joka puolelle. Itse en ehkä uskaltaisi Cleanilla pestä montaa kertaa, minulla ainakin se teki hiuksista aika purkkaa, vaikka ei muuten puhdistanutkaan..  Kannattaa ehkä kokeilla tuota Hydratingia tai Laveran Mango milk (tai muuta) shampoota, molemmat ovat melko hellävaraisia ja hyvin vaahtoavia. Myös shampoopaloihin tutustuminen ei ehkä olisi pahasta, ainakin minun rasvapääni pelastui niillä; hiukset eivät ole niin kuivat, pärjäävät hyvin pesulla kahdesti viikossa ja pysyvät tuuheinakin.

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #178 : 08.01.09 - klo:16:50 »
Mun hiukset on sileät ja hennot, ollakseen puhtaat ne on pitänyt pestä joka ikinen päivä   :-\
ts. toisena päivänä ne on olleet jo sellaset, että ei ilkiä pitää auki.
Nyt kun mulle laitettiin pidennys, en ole voinut pestä joka päivä hiuksia, vaan olen pidentänyt pesuväliä kahteen-kolmeen päivään. Ja mitä ihmettä, yks kaunis päivä huomasin, että eihän mun hiukset edes rasvoitu enää! joten pesuväliä vaan sinnikkäästi pidentämällä  :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #179 : 08.01.09 - klo:17:34 »
^ Kaikille ei vain sovi tuon pesuvälin pidentäminen. Mie en ainakaan pysty pidentämään pesuväliä, sillä kun päänahka rasvoittuu, se myös alkaa kutiamaan hillittömästi. Vain päänahan puhtaana pitäminen auttaa tuohon epämääräiseen kutinaan ja siksi hiukset on oikeasti pakko pestä joka päivä. En kuitenkaan jaksa kestää sellaista inhottavaa kutinaa useampaa viikkoa, mikä menee siihen, että rasvoittuminen tasaantuu, jos on tasaantuakseen.