Dekolla ja evergreenilla on edellisellä sivulla hyvät pointit: jos päänahka kaipaa päivittäisen pesun, se sille suotakoon.
Minulla on melko rasvoittuva päänahka. Vuosikausia yritin taistella sitä vastaan, ja pesin hiukset vain joka toinen päivä. Minulla oli takkuuntuvat pitkät hiukset, joiden pesu ja selvitys oli oma operaationsa - siksi en jaksanut pestä joka päivä. Aina toisena päivänä pesusta hiukset olivat näkyvästi rasvaiset, ja hiukset piti laittaa kiinni. Usein käytin myös perunajauhoja rasvaisuuden häivyttämiseen. Ne toimivat kosmeettisesti, mutta eivät vieneet pois KUTINAA. Hävetti kun koulussakin piti vähän väliä rapsuttaa päänahkaa, mietin että luulevatko muut että minulla on täitä... Se lähmäinen tunne päänahassa myös tekee koko olon likaiseksi ja tunkkaiseksi.
Tänä syksynä leikkautin kivan polkkamallin, ja samalla aloin pestä hiukset päivittäin. Hiustenpesu on nyt helppoa ja nopeaa, tukka ei kaipaa hoitoainetta eikä mitään selvittelyä pesun jälkeen, ja kuivuu tosi nopeasti. Mikä parasta, päänahka on aina puhdas ja raikas. Kutina on loppunut. Tunnen, että päänahka voi hyvin.
Minun päänahkani ei koskaan tottunut siihen pesuvälin pidentämiseen. Nyt annan sille päivittäisen pesun, jonka se kaipaa.