Täällä myös yksi, jolla on teini-iästä asti ollut rasvoittuvat hiukset. Olenkin pessyt hiukseni viimeiset 20 vuotta pääsääntöisesti joka päivä. Joudun myös föönaamaan joka päivä, jotta saan ohueen js hentoon lättänätukkaani edes vähän tuuheutta. Ja toisekseen, jos jätän föönaamatta, ovat hiukset jo illalla ihan rasvaiset, kun ovat lilluneet rasvaisessa päänahassa koko päivän. Ja tilanne on tosiaan nyt päälle kolmekymppisenä ihan sama kuin teini-iässä, rasvapää mikä rasvapää. Kuvittelin, että vanhemmiten ongelma lieventyisi, mutta kovin väärässä olin.
Olen kokeillut hiuksiini niin rasvaisen tukan shampoota kuin co-pesuakin, mutta ilman apua. Yhdessä vaiheessa jätin joka toinen aamu hiukseni pesemättä yrittäen saada päänahkaani tottumaan pidempään pesuväliin, mutta eipä siitäkään ollut mitään hyötyä, ja lisäksi hiukset ovat toisena päivänä niin likaiset, että ällöttää liikkua ihmisten ilmoilla.
Muutaman viimeisen vuoden ongelmana on ollut vielä kuivat hiukset. Hiukset ovat olleet koko ajan lyhyet tai lyhyehköt, joten latvat kuivuvat auttamattomasti tässä pesutahdissa, kun niitä ei saa edes suojattua. Nyt olen pari vuotta käyttänyt hoitavia ja kosteuttavia shampoita sekä hoitoaineita, ja niillä homma pysyy jätettävän hoitosuihkeen tai lämpösuojasuihkeen kanssa edes jotenkin kasassa.