Tuossa yllä oli puhetta Born to Biosta, ja nyt kun tulin nähneeksi verkossa niiden incejä, niin pesupohjana näytti olevan ALS (ammonium
lauryl sulfate) yhdessä useamman muun aineen kanssa, eikä siis ALES (ammonium
laureth sulfate) kuten FIN:ssa. Onko kellään pulloa, josta tarkistaa? Lisäksi näytti siltä, että koostumukset ovat muuttuneet jossain kohti, kun selvästi erilaisia incejä löytyi (kaikissa kuitenkin ALS). Onko kellään tuoreita kokemuksia?
Jatkoin itse siis Seaweed-shampoon käyttöä, enkä ole nyt ainakaan toistaiseksi huomannut sen aiheuttavan köhnääntymistä, joten luulen että ongelma oli tosiaan vain Raspberry & Cranberry -shampoossa. Ilokseni olen huomannut, että mitä enemmän näitä shampoita käytän, sitä enemmän hiukset kiiltävät. Itsekin alkuun pelästyin supernatisevaa tunnetta pestessä, mutta hiukset eivät todellakaan näytä kärsivän. Käsittelemättömät hiukset näyttävät näiden kanssa tosi terveiltä, ja oma väri on paljon kirkkaampi - ei siis kulutetun haalea, vaan vihdoinkin kiiltävä. Mä olen
niin kauan toivonut sitä luonnollisen puhdasta kiiltoa takaisin!

Ajan kanssa alkaa huomaamaan enemmän eroja noiden eri versioiden välillä. Päänahka tykkää eniten ehkä Coconutista, mutta hento hius jää siitä ehkä liiankin liukkaaksi ja pehmeäksi, vaikka tyvi kyllä saa oikein kivasti ilmavuutta. Pineapple & Lime pesee kevyen puhtaaksi ja jännästi silottaa hiuksia, lopputulos on tosi kiiltävä mutta toisaalta hento tukka jää vähän vaille volyymia. Seaweedin sitruunaöljy on ehkä vähän niin-ja-näin mun päänahalle, mutta hiukset saavat mukavasti pehmeyttä ja runsautta ilman turhaa liukkautta.