Olen nyt pari viikkoa pessyt Faith in Nature Seaweed shampoolla joka toinen päivä ja joka toinen päivä jollain vanhalla shampoolla. Tämä on toiminu ihan loistavasti! FiN pitää päänahan ihanan puhtaana, mutta kuivattaa latvoja. Ja vanhat shampoot ei näin käytettynä aiheuta lähmää ja on hellempiä latvoille. Kunhan saan hiuksiin lisää pituutta kasvatettua niin yritän pidentää pesuvälin joka toiseen päivään, mutta sen pidempää väliä en edes yritä. Pesen hiukset iltaisin ja nyt ne pysyy puhtaan tuntuisina koko päivän, illalla tuntuu ohut rasvakerros ihan tyvessä. Aikaisemmin rasvakerros tuntui jo päivällä ja illalla harjatessa lähmä levittyi pitkälle hiuksiin.
FiN Seaweed hoitoaine on myös ihanaa. Tosi kermaista, ihana sitrustuoksu ja tosi kevyttä. Levitän sen myös päänahkaan eikä se edistä lainkaan rasvoittumista. Latvoihin lisäksi jätettävää, Mopin voidemäinen jätettävä on tosi hyvää hennolle käsitellylle hiukselle.
Pakko kokeilla vielä ainakin tuota kookos shampoota. FiN:t on kyllä uskomaton parannus mun hiuksille. Sim 4-system mild shampoo oli hyvä päänahalle ja sillä sain talikohnän rauhottumaan, mutta FiN on tuonu myös tuuheutta ja kiiltoa. Olen sentään kokeillut vaikka mitä, mm. Flow:n palashampoot (Teepuu, Olut-muna) ei toiminu lainkaan, eikä Lushin pyöreät shampoot (Seanik, Ultimate shine), ei XZ:n vihreä savi, eikä Bio+ rasvaisille eikä miljoona ja yksi tuuheuttavaa.