Mulla on lyhyt ja superrasvoittuva tukka. Tällä hetkellä pesen sen lähes joka päivä. Ilmeisesti rasvoittuminen on hormonaalista, sillä se on alkanut joskus yläasteaikaan eikä helpota, vaikka tekisi mitä. Silti elän toivossa, että jollain täällä olisi vinkki, jota en ole vielä kokeillut.
Esimerkiksi kerrottakoon tämän päivän tukka:
Olen pessyt hiukset eilen aamulla. Tänään aamulla tukka näytti likaiselta, mutta oli jotakuinkin siedettävä. Iltapäivällä hius näytti lähmäiseltä, meni päätä pitkin ja nyt illalla päänahka kutisee. Yleensä lähmäisyys on jo heti aamulla.
Värjääminen on aina tehnyt hiukselle hyvää, sillä se kuivattaa. Päänahka ei ole siitä erityisesti pitänyt ja onkin aina hilseillyt aika tavalla värjäysten jälkeen. Keväällä sain jonkun reaktion värjätessä (iho punoitti ja "paloi" parista pienestä kohdasta) ja nyt kasvatellaan tukkaa, jotta värjäämistä voidaan jatkaa raidoittaen, koskematta päänahkaan. Hiuksen pääliosan tyvi, sivut ja takaosa ovat vaalentamatonta hiusta.
Ongelmana siis on
* Hiusten rasvoittuminen
* Päänahka on yhtä aikaa rasvoittuva, herkkä ja kuiva
* Päänahan kutina
* Sekä kuiva että rasvainen hilse
Musta tuntuu, että ole kokeillut kaiken. Jossain vaiheessa kuivashampoo oli paras ystäväni, mutta päänahka ei oikein tykkää siitä. Olen vuosien varrella kokeillut pidentää pesuväliä, pestä vedellä, pestä hoitoaineella, olla käyttämättä hoitoainetta, pestä palashampoolla, käyttää luonnonkosmetiikkaa, käyttää kampaamotuotteita, olla hellävarainen, käyttää räjäyttävän puhdistavia aineita ja tehdä vaikka ja mitkä tanssit. EI AUTA. Pisimmillään pesuväli on joka toinen päivä, jota voi vielä pidentää päivän kuivashampoolla. Nämä kaudet kuitenkin kestävät lyhyemmän aikaa. Karmeimmillaan hiukset ovat illalla vähän lähmäiset, vaikka ne on aamulla pesty. Tällä hetkellä pesen silikonittomalla hoitoaineella. Se on tehnyt päänahalle hyvää, mutta hiuksista en tiedä.
Tulisiko mieleenne mitään, mitä vielä kannattaisi kokeilla tai joku hyvä tuote, johon voisi olla hyvä tutustua?