^ Mä kokeilin pidentää hiustenpesuväliä viime keväänä, mut rasvoittuminen ei tuntunu omalla kohdallani siitä vähenevän. Harmi, sillä joillakin toi on toiminut. Tosin en tiiä, miten hius reagoisi jos jättäisin tyystin pesun. Ihan kiinnostavan kuuloinen ajatus!

Mustakin tuntuu, että hiukset rasvoittuu taas enemmän. Eilen hiukset olivat vielä edellispäivän pesun jäljiltä suht puhtoiset, mut tänä aamuna peilistä näkyi kunnon liimaletti. Tää on kyllä turhauttavaa, en jaksais pestä pitkiä hiuksiä lähes joka toinen päivä. Hiuspohjan kunnon tasapainottaminen olis varmaan avainasemassa rasvoittumisen vähentämiseen. Nyt hiuspohja on kuivempi ja kutisee enemmän, mikä varmaan aiheuttaa, että öljyä puskee hiuspohjasta enemmän. Oon nyt koittanut kuoria hiuspohjaa säännöllisesti. Aattelin kans kokeilla yhden pesukerran taktiikkaan. Nyt vaahdotan joka kerta kahdesti, koska se on aina tuntunut paremmalta. Oon kuitenkin alkanut miettiä kulutanko tuolla taktiikalla hiuspohjaani liikaa. Hiuspohjan hoitaminen ei oo kyllä helppoa.