No joka toinen päivä pestynä tukka tuntuu vielä melko hyvältä mutta kun tosiaan hiukset ovat muutoin kuivuneet aivan katkeilupisteeseen niin olen välillä tehnyt niin että pesen joka kolmas päivä vaikka silloin hoiukset jo tuntuvat likaisilta. On vain pakko kestää ettei kuivu liikaa.
Niin minulla tuon kuivumisen aiheutti Frantsilan luomuyrttishampoo ja sen jälkeen muutaman kerran käytetty BioSystem 3 kokeilu. olen muutoinkin huomannut että nuo luomutuotteet tekevät huonoa hiuksille, sopivat ehkä harvemmin käytettynä.
Vaikka käytin sitä Biosystem shampoota nro kolme joka on tarkoitettu atoopikoille ja päivittäiseen käyttöön niin tukka jämähti takaa sellaiseen takkuun jota ei voinu selvittää vaan hiukset piti leikata lyhyiksi. Hius kuivui aivan latvasta asti ja vieläkin ne vähät pituudet mitä on jäljellä tuntuvat kuivilta, pitää vain toivoa että kasvaessa hius kuntoutuu.
Kokeilin sellasta Cutrin Sensitive shampoota mutta se olikin kosteuttavaa ja päänahka tuntui pesun jälkeen aivan tahmealta ja tuli sellasia finnejä, oli pakko putsata koko hiuspohja Bonacuren syväputsarilla, tuntuipa puhtaalta ja raikkaaalta hiuspohja, mutta koska hiukset ovat niin huonokuntoiset muutoin niin en uskalla käyttää kun kerran parissa viikossa.
Onko kellään muuten kokemuksia KC Revolutive shampoosta? Siinä on jotain Hydraced Silica ainetta, joka ei ole silikonia vaan mineraalia, kuulemma samaa ainetta jota käytetään hammastahnoissa pesevänä aineeena, juuri sitä mikä saa tahnan jämähtämään lavuaariin kiinni.
Tuskin kuitenkaan hiuspohjaan jämähtää?