Kirjoittaja Aihe: Helposti rasvoittuvat hiukset  (Luettu 171831 kertaa)

Lilly Missy

• Vieras
Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset
« Vastaus #90 : 31.12.06 - klo:18:17 »
^mä varmaan vaan raakasti pesisin syväpuhdistavalla jos rasvoittuis noin kovasti. Eikös hiusten lähtökin voi johtua tuosta liiasta rasvoittumisesta? Päänahkaan kertyy liikaa rasvaa, eikä pysty "hengittämään" normaalisti ja karvat vaan tippuu. Mulla on kyllä tuo juuri edellisellä sivulla mainitsemani tasapainottava sh auttanut.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #91 : 31.12.06 - klo:20:18 »
Mäyräkoira! Minä varmaan pesisin joka päivä hiukset, jos kyseessä on vielä akne päänahassa. Silloinhan puhtaus on todella tärkeää ja tulehdusten välttäminen. Vaikken asiaan ole perehtynyt, jos tilanne menee todella pahaksi, kannattaisi varmaan kuitenkin harkita toista Roaccuttan-kuuria sillä sisäisesti luulisi tehon olevan parempi...toi aknehan on joku häiriötila, jonka lääkkeillä luulis saavan lopulta aisiohin. Noi samppoothan ei varmaan poista itse aknea, helpottavat vaan oireita. Mä sanoisin että joka päivä jollain miedolla sampoolla pesu, sellaisella missä on mahdollisiman vähän mitään allergisoivia aineita. Itselleni sopii tuon Simin Dermasyd hydroactive-sampoo, mutta muitakin on. Sitten vaikka kerran pari viikossa vähän voimakkaammalla sampoolla, vaikka syväputsarilla, kuten Lilly Missy jo ehdottikin. Luulisi ettei pienestä alkoholipitoisuudesta olisi myöskään haittaa esim. hiuspohjaan laitettavia tonicien muodossa. Alkoholi tappaa bakteereita ja kuivattaa päänahkaa. Ei varmaan öljysampoistakaan ole haittaa jos välillä pesee pesevämmällä. Kuitenkin mä uskoisin ettei liian kosteuttavaa eikä liian kuivattavaa niin pysyy tasapainossa tilanne....tai ainakin vähän lähempänä sitä...tsemppiä!

mäyräkoira

• Vieras
« Vastaus #92 : 31.12.06 - klo:21:04 »
Kiitti vastauksistanne.Joo,joku tasapainotus tähän päähän pitää saada.Se Hydroactive kuulostas aika hyvältä ja ilmeisesti syväpuhdistuskin on tarpeen melko usein,koska tää on niin kamalaa.Mulla on kyl hormonaalisia vaivoja,joiden takia joudun tutkimuksiin,vaadin että rasvoittumisongelmaankin sais jotain apua.Ja tietysti sen Roaccutanin voi uusia,se oikeestaan on ainoo konsti jolla tää rauhottuu.Sitä pitää syödä tarpeeks kauan.Kai hiustenlähtö johtuu siitä et päänahka on tukossa eikä hengitä.Ei tähän voi mitään kovin kosteuttavia aineita tunkea,luulis että vaan pahenee...

Poissa Eläimellisyys

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 03.01.07 - klo:15:04 »
Mäyräkoira, voisit kokeilla MOP c-system clean-shamoota ainakin vaiheluksi välillä. Ei kuivata tukkaa niin pahasti kun ei sisällä sulfaatteja, mutta pesee rasvaisetkin hiukset ihanan puhtaaksi kahdella vaahdotuksella. Sitten sim system 4 shampoo 2 on myös hyvä, siinä on jotain hiuspohjaa rauhoittavia aineita, mutta ei ole ihan niin pesevä/kuivattava kuin useimmat ongelmapään shampoot. Mäkin suosittelen kyllä pesemään joka päivä ettei rasva jää lillumaan.

Mä en tajua mikä mun tukalle on tullut. Se ei ole ollut ikinä mun elämässä näin rasvoittuva, hiukset saattavat tuntua likaisilta jo yön jälkeen pesusta (ennen aina vasta tokan tai kolmannen yön jälkeen). Tämä alkoi joskus syksyllä ja on vaan pahentunut. Ostin apteekista ketokonatsolia sisältävää shampoota reilu kuukausi sitten, eikä ole auttanut 2 viikon kuurina + sen jälkleen satunnainen käyttö. Hilsettä ei kuitenkaan ole, mutta päänahkaa kutittaa ja likaisena kynsien alle jää töhkää. Missään nimessä en halua pestä tukkaa joka päivä, se on sen verran työläs projekti pitkällä ja hoitoa vaativalla tukalla. Hiustenlähtöä ei onneksi myöskään esiinny. Shampoina mulla on useimmiten MOP c-system clean, Nexxus Botanoil, ja Ole hyvä-rasvoittuvien hiusten nokkosyrttishampoo.
  Mikä tähän voisi olla syynä, samoja tuotteita olen käyttänyt viimeiset reilun vuoden ajan, eikä ongelmia ole ollut. Lääkitystä tai pillereitä en käytä, enkä ole ollut millään tavalla sairaskaan. Ainoa muutos on muutto eri kämppään juuri niihin aikoihin kun tämä alkoi, muttei senkään pitäisi vaikuttaa, kämppä on n. 400 metrin päässä vanhasta, ja tässä talossa on uudet putkektin.

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 03.01.07 - klo:18:47 »
Viimeisen viikon aikana tukka on rasvoittunut normaalia nopeammin, yleensä ei ole reilun vuorokauden päästä pesusta vielä kovin rasvainen mutta tämän viikon maanantaina oli. Yäh... Mietin että johtuisiko penisilliinikuurista, jota söin n. viikko sitten pe-ke. Toivon että hiuspohja rauhoittuu tästä. Saattoi rasvoittuminen tietenkin johtua liiasta jätettävien käytöstä, yleensä kyllä osaan laittaa aina saman verran eikä aikaisemmin ole rasvoittunut.

Lainailen itseäni ja täytyy todeta ettei n.3 viikkoa sitten alkanut rasvoittuminen ole laantunut. En tajua... Toissapäivänä pesin tukan, vältin laittamasta tehistä ja hoitista liian juureen. Voidemaista jätettävääkään en laittanut juuren lähellekään, muotovaahtoa sen sijaan laitoin hieman siinä toivossa että olisi kohottanut (en föönannut). Eilen hikoilin ihan vähän mutta silti tukka näytti jo päivän päästä pesusta rasvaiselta takaraivon kohdalta. ??? Oon ennenkin hikoillut päivän aikana mutta tukka ei ole silti lähmääntynyt näin äkkiä. Mulla on ollu samat tuotteet käytössä koko ajan eikä ennen ole rasvoittaneet.

Kuulostaa vähän hassulta, mutta voisiko oudon lämpimällä säällä olla jotain vaikutusta? Kesälläkin kun on kamalia helteitä eli keskimääräistä lämpimämpää, niin tukka rasvoittuu ehkä vähän nopeammin.

Ja sitten mietin että ehkä korkea ruumiinlämpö aamulla voisi myös olla osasyyllinen... Kun mietin tilanetta vaikka vuosi-kaksi sitten niin oli lämmin olo herätessä, nyt suorastaan kuuma. Nukun aivan samalla vaatemäärällä nyt ja pari vuotta sitten. Jos tietämättäni hikoan yöllä niin ei kai ole mikään ihme jos tukka rasvoittuu siinäkin.

Jos päänahka ei rauhoitu pian niin täytyy laittaa joka päivä paplarit niin tukka säilyy varmasti puhtaana ja koholla sen kaksi päivää, tai sitten vain tokana päivänä laittaa tukka kiinni. Jokapäiväiseen pesurumbaan en ala vaikka mikä olisi.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #95 : 03.01.07 - klo:21:02 »
  Mikä tähän voisi olla syynä, samoja tuotteita olen käyttänyt viimeiset reilun vuoden ajan, eikä ongelmia ole ollut. Lääkitystä tai pillereitä en käytä, enkä ole ollut millään tavalla sairaskaan. Ainoa muutos on muutto eri kämppään juuri niihin aikoihin kun tämä alkoi, muttei senkään pitäisi vaikuttaa, kämppä on n. 400 metrin päässä vanhasta, ja tässä talossa on uudet putkektin.

Voisiko olla ruokavalion muutoksesta? Mietin vain että ainakin itselläni oma kuiva päänahkani menee aina parempaan kuntoon kun syön enemmän rasvaa ja tukka on muutenkin silloin paremmassa kunnossa - voisiko sinulla myös esimerkiksi tuo karppaaminen ja rasvan lisääminen ruokaan vaikuttaa sinulla tällä tavalla sitten, kun sinulla on rasvoittuva päänahka? Just guessing. :)
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Eläimellisyys

• Tukkaguru
« Vastaus #96 : 03.01.07 - klo:22:14 »
^tämä on alkanut jo ennen karppaamista, ja rasvaa olen syönyt saman verran varmaan viimeiset viisi vuotta - eli reippaanlaisesti perus rasvaa kauhistelevaan tyttöön verrattuna ;) mä en keksi yhtään mikä ihme mulle on tukkaan tullut. Kun mun iho ei muuten ole yhtään rasvainen naamasta ja muu kroppa on talvella vähän kuivakin.

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #97 : 04.01.07 - klo:14:08 »
Sheppa, tiedän kyllä miten paljon on nähtävä vaivaa jos haluaa ettei ole ihan rasvaletti 12 h pesun jälkeen. Eihän siinä itse pesurutiinissa mitään pahaa ole - päinvastoin! - mutta se rumba sen jälkeen... :-X Eilen menin märällä tukalla nukkumaan ja nyt on niin kuriton luiruletti, että ponnarikin tahtoo luisua pois kun tukka on niin liukas ja lättänä.  :-\

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #98 : 04.01.07 - klo:18:00 »
LaBimba, en oikeastaan niin tarkoittanut että tukanpesusta jälkimaininkeineen koituisi mulle kauheasti vaivaa :) Oikeastaan se on aika kivaa.. :D En vaan haluaisi joka päivä pestä hiuksista pois sitä suojaavaa rasvakerrosta, siksi pysyttelen joka toinen päivä- rytmissä. Huomenna tosin on töitä niin täytyy varmaan käydä suihkussa ja vähän hieroa päänahkaa + latvoihin hoitista, se on yleensä tehnyt hiuksista vähemmän rasvaisen näköiset.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #99 : 10.01.07 - klo:18:29 »
Mä aattelin että voisin vielä kerran mennä halpaan ja ostaa jonkun rasvoittuville hiuksille tarkoitetun "terapiasampoon" Noita Cutrin Bioja on tullut kokeiltua paria eri sarjaa, mutta ei ollu mitään tehoa tai oikeestaan tekivät hiuksistani vaan kummat (siitä on aikaa joten en kunnolla muista mikä mättäsi) ja silloin päätin että ei  enää noita erikoissampoita. Apteekin juttujakin oon kokeillu. Mut sit aloin miettii että tota Simin system 4 en oo vielä kokeillu muita kun sitä tonicia ja botanicalista hoitista mutta ei niissä sanotakaan että olisivat varsinaisesti rasvaiselle päälle. Lisäksi käyttö on ollut varsin epäsäännöllistä. Miksen mä paukapää  ostanu sampoota, jota kiltisti lykkään päähän joka päivä? Voisin siis vielä kokeilla sarjasta joko 1 tai 4 , ne kai on rasvoittuville hiuksille tai sitten bio botanical sampoota. Asiasta innostuin oikeesti sillä että luin jostain nettikaupasta että siinä Kerastasen tasapainottavassa sampoossa (kaikki englantilaiset hiuslehdet hehkuttavat) on salisyylihappoa ja noissa Simin tuotteissa on myös. JOs toi oliskin joku taika-aine...mä tosiaan toivon että olis.... :)

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #100 : 13.02.07 - klo:09:45 »
Pakko päästä valittamaan, niin hirmusti ahdistaa. Tää hiusten rasvoittuminen on menny ihan mahdottomaksi, ihan kuin Kuukusellakin, eli yön jälkeen jo lähmänen. Eikä siinä vielä mitään, että rasvoittuisi nopeasti, mutta millä tavalla! Hiukset rasvoittuvat salamannopeasti sellaisiksi iharassa uitetuksi tahmaksi joka on aivan kamalan tuntuinen ja näköinen ja hajuinenkin (mulla on tarkka nenä ja kammo hiustalin hajua kohtaan). Mua ihan oikeesti itkettää, kun tää on niin hirveetä. Päänahassa ei tunnu olevan mitään oireita, ei hilesettä tai paiseita, ainoastaan paksu rasvaisuus saa sen kutiamaan jos ei ehdi pesemään ajoissa. Ja huom. melkein kaikkea on kokeiltu, alkoholisista muotoiluaineista ja noihin edellisessä viestissä mainitsemiin erikoissampoisiin. Hetken apu tosta system 4 tuotteista (siitä hyvin rasvoittuvien versiosta) mutta sitten taas sama riehunta päälle. Yks mikä vähän auttaa on se että jos heti pesun jälkeen muotoilee hiukset, rullaa ne, suihkuttaa alkoholista muotoilunestettä kunnollla ja vielä lopuksi lakkaa paljon niin että hiukset on koholla ja alkoholilla kuorrutetut...mutta ei sitä aina jaksais tehä... :'( :'(

Toivottavasti helmikuun loppuun tilaamani permis toisi edes hetken helpotusta....

Poissa Eläimellisyys

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 13.02.07 - klo:09:52 »
Blondaaminen ja kestovärjäys saattaa auttaa rasvoittuvuuteen hetkeksi, varsinkin blondaus.

Mulla on jostain syystä rasvoittuneisuus vähentynyt, tukka tuntuu puhtaalta 2 päivää ja joskus jopa 3 - niinkuin silloin kun se on normaali. Mitään selitystä en tälle ole keksinyt, paitsi ehkä Elumen värjäys. Värjäyksen jälkeen olen käyttänyt 3 viikkoa MOP:n clean shampoota putkeen, ja sen käyttöä aijon jatkaakin niin kauan ettei ongelmia ilmene. Joko ne ongelmat johtui jostain toisesta shampoosta (nexxus botanoil?) tai sitten ne vaan tuli ja meni. Toisaalta tuntuu että mun pää on aina huonossa kunnossa syksyisin, ja paranee kevääksi. Voisiko se olla psykosomaattista? Olen nimittäin aina myös masentunut ja tosi saamaton syksyisin, ja keväisin taas juttu on ihan toisin päin...

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #102 : 13.02.07 - klo:12:39 »
Lueskelin tämän ketjun läpi ja niin tuttuja ovat ihmisten kokemukset aiheesta. Meikäläinen vetelee jo kolmenkympin paremmalla puolella eikä päänahka ole vieläkään oppinut tavoille. Teini-ikä, kymmenen vuoden e-pillerit, viimeiset nelisen vuotta ilman pillereitä, aivan sama. Painopiste vaan vaihtelee milloin joudun keskittymään päänahkaan ja milloin saan keskittyä hiuksiin.
Pitkään pidin lyhyttä tukkaa, jonka voi huoletta pestä joka päivä, mutta kun aloin kasvattajaksi palasi taas hiustali tutuksi..
Luonnollinen hiusvärini on semmonen tuhkanvaalea ja omaksi ratkaisuksi olen ottanut blondaamisen, ainoastaan se auttaa  itselläni oikeasti ja rasvoittumisen voi joksikin aikaa unohtaa kokonaan. Alimmaiset hiukset pidän luonnonvärisenä kehyksenä kasvoilleni ja pääliosan blondaan noin kolmisen kertaa vuodessa. Tämä riittää siihen, että hiukset tarvitsevat pesun max. 3xviikossa. Tätä kestää sen pari kuukautta, sen jälkeen sinnittelen taas jonkun aikaa keskittyen päänahkaan. Sinnittelyssä apuna ovat kerran viikossa pesu syväpuhdistavalla ja muuten joka toinen päivä pesu miedommilla aineella, aina kahdella vaahdotuksella. Pitkät hoitoainemuhitukset pitää siinä vaiheessa unohtaa ja hiustenhoidosta ei voi nauttia niinkuin haluaisi.
Tyynyliinaa täytyy vaihtaa usein. Tässä joku aika sitten olin juuri sinnittelyvaiheessa ja mies yhtenä iltana herkesi ihmettelemään: "Mitä sä oikein koko ajan rehaat sen tyynys kanssa"? Siinä väsyneenä sitten vastasin hänelle, että: "No kokeileppas sitä omaa tyynyäs" (meillä vaihdetaan joka tapauksessa tyynyliinat vähintään kerran viikossa).
-"Täähän on ihan lähmänen",
-"Nii-i ja talipunkit rakastaa sitä, tiesiksä, että talipunkit voi aiheuttaa hiustenlähtöä?"
-"Saisiks mäki uuden tyynyliinan?"
Meillä on Tempur tyynyt, joissa on vaan yksi nukkumapuoli ja niissä ton lähmäisyyden huomaa helpommin kun käänneltävässä ja väänneltävässä tyynyssä. Kaikki mihin hiustalia vaan kertyy kannattaa pitää puhtaana, ettei se tali päädy takaisin päähän.
Ja tosiaan kun oppisi pitämään näppinsä irti hiuksista silloin kun rasvoittuminen on ongelmana  ::)

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #103 : 13.02.07 - klo:13:37 »
Hyvä juttu Kuukunen, että sun rasvoittumisongelma on lientynyt ja Piullakin on ihan toimiva strategia käytössä. Mä en tiedä mikä ihme jäärä tää mun pää sitten on kun ei noi blondauksetkaan aikoinaan auttaneet, tosin en tehnyt niitä rasvoittumisen estoksi, vaan kun halusin blondiksi. Kumpikaan ei toteutunut, blondista jäi oranssinkeltainen, ja päänahka alkoi kipuilla blondoreista joten värjäsin tummemmaksi mutta vaikka päänahka ärsyyntyi, se pukkasi rasvaa yhä...sitä ei lopeta mikään.... >:(

minzu_maria

• Vieras
« Vastaus #104 : 08.03.07 - klo:17:30 »
Uusi rasvaletti ilmottautuu! Hiukset on pakko pestä päivittäin, jos ei halua näyttää margariinipurkissa uineelta.  :'( Asiaa ei helpota se, että urheilen lähes päivittäin ja siks hiustenpesu on pakko tehä illalla jos ei haluu mennä hikisenä nukkumaan. Ja sillon hiukset näyttää hirveiltä aamulla. Onneksi on ponnari! Oon yrittäny aina laiskottelupäivinä jättää hiukset pesemättä ja sitten vaan kiskoa rasvakiehkurat kireille ranskanleteille jos tarvii mennä ilman pipoa ihmisten ilmoille.
Kävin just hiuspohjan tutkimuksessa, ja sieltä työnnettiin käteen kuorinta-ainetta, rankasti pesevää shampoota ja hiusvettä. Käskettiin pesemään vaan jokatoinen päivä ja sillon vaahdottamaan kaks kertaa. Tuntuu vaan, että jos päänahkaa oikeen kuivattaa, niin eikö se sillon rupee vaan pukkaamaan lisää sitä talia? Josta pääsenkin tohon Mäyriksen öljyjuttuun, josta tuli  mieleeni Hauschkan ihonhoito ideat. Siinähän just rasvaselle iholle laitetaan öljyä hillitsemään ihon omaa talin tuotantoa. Eli idea on, kun iholla on jo öljykerros, niin iho ei pukkaa sitä sinne ite. Ja tuo tuntuu toimivan, ainakin nyt sen huomaa selvästi kun tänään laitoin meikin alle muuta kuin sitä Hauschkan öljyä, niin tuntuu naama paljon rasvasemmalta. Toimisko sama idea sitten päänahkaan...? Eli öljyhoitoja rasvottuvalle hiuspohjalle. Mitäs mieltä olette muut juurekset tästä ideasta?