Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 431530 kertaa)

sandy

• Vieras
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #105 : 09.11.06 - klo:10:51 »
Kiitos sääsuoja vinkeistä. Täytyy kokeilla eri lakkoja. Ostin tossa ihan marketti tavaraa jossa luki olevan sääsuoja, joku Lorealin lakka. Saa nähdä miten sää vaikuttaa..

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 09.11.06 - klo:15:46 »
Tarviit semmoseen loivaan kiharaan esim. isot samettirullat... Ei niitä millään patukoilla saa.

Joo, niinhän se taitaa olla, täytyy jostakin katella isompia rullia, täälläpäin kaupoissa yleensäkkin mitään paplareita on yllättävän heikosti tarjolla, mutta jospa jostain löytäsin joskus.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

bbee

• Vieras
« Vastaus #107 : 09.11.06 - klo:15:49 »
Isoissa tavarataloissa Sokoksissa, Stockmanneissa ja sitten hiuserikoisliikkeissä ( esim. Kinnunen täällä Jysklälässä) on varmasti suuria samettirullia. Itse olen ostanut lämmitettävät samettirullat Sokokselta.

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 10.11.06 - klo:11:47 »
Tämän päivän Iltalehdessä on juttu suoristusraudoilla tehtävistä kiharoista. Jutussa on kuva, josta voi aueta se idea, jolla tekniikka toimii. S.30  :)

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 10.11.06 - klo:16:26 »
^no voi damn ku ei pääse näkee iltistä ... vai oisko se netissäkin, tuskin ...

Kukkapaplareista muutes vielä, että sain aikaseksi niillä nyt aika loivaakin kiharaa ... Laitoin kaks paplaria vierekkäin ja ihan normaaliin tapaan pyöritin paksuja suortuvia niiden ympärille ja laitoin lopuks kiinni kaks päätä. Pidin vain pari tuntia. Suihkuttelin vähän lakkaa. Nukuin yön yli ... Aamulla tulos, suht loivaa kiharaa/lainetta ja vielä kun harjasin niitä herbinasuihkeella kyllästetyllä luonnonharjasharjalla ja harvapiikkisemmällä harjalla, niin tuli mukavan väljää lainetta :) !
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

Poissa tenn

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 10.11.06 - klo:23:57 »
^ Löytyy netistä Iltalehden sivuilta ja sieltä "kauneus". Tuossahan puhutaan muotoiluraudasta, ei suoristusraudasta?

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 11.11.06 - klo:00:10 »
^ Löytyy netistä Iltalehden sivuilta ja sieltä "kauneus". Tuossahan puhutaan muotoiluraudasta, ei suoristusraudasta?

Juu niinhän siinä puhutaan, mutta eivätkö nyt kuitenkin ole kaksi samaa asiaa? Kunhan suoristusrauta on sopivaa materiaalia ja sopivan leveä/kapea, niin se käytännössä toimii. Tuo juttu oli aika pitkälti kirjoitettu mainokseksi GHD-raudoille.

Poissa tenn

• HAIRahtanut
« Vastaus #112 : 11.11.06 - klo:00:12 »
^ Aa joo, mä en noista tiedä :D Niin kai se leveys vaan vaikuttaa?

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 11.11.06 - klo:00:15 »
Aika kapeilta näytti siinä kuvassa ne raudat. Esim. mun suoristusraudat on aika pitkälti samannäköiset. Materiaalista en sitten mäkään paremmin tiedä.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 11.11.06 - klo:14:21 »

Juu niinhän siinä puhutaan, mutta eivätkö nyt kuitenkin ole kaksi samaa asiaa?

Meillä oli tuo lehtiversio, jossa kommenttina oli, ettei suoristusrauta käy muotoiluraudasta.
Mikäköhän olennainen ero noissa raudoissa sitten mahtaa olla, kun muotoiluraudasta saisi maksaa 250e  ???

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 11.11.06 - klo:14:26 »
^kapea suoristusrauta pyöristetyillä reunoilla käy kaikkeen muotoiluun. Löytyy esim. keraamisella pinnalla babylissilta alle 40 eurolla

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 11.11.06 - klo:18:52 »
^kapea suoristusrauta pyöristetyillä reunoilla käy kaikkeen muotoiluun. Löytyy esim. keraamisella pinnalla babylissilta alle 40 eurolla

Hmm. Vaikuttaisi loogiselta, että kiharrus tapahtuu siten, että suortuvia raastetaan pituudeltaan raudan terävää reunaa vasten, joten yllätyin vähän että pyöristetyillä reunoilla onnistuisi tuo kiharrusefekti.
 Toinen pointti, mikä itse lehtiartikkelissa nostettiin muotoiluraudan eduksi oli, että se pitää lämmön tasaisena koko ajan , kun suoristusraudassa se taasen tuppaa hiipumaan ja siksi kiharaa ei synny. Onko lämmön tasainen säilyminen juurikin  keraamisen pinnan etu?

Poissa Marge

• HAIRahtanut
« Vastaus #117 : 11.11.06 - klo:19:40 »
Meillä oli tuo lehtiversio, jossa kommenttina oli, ettei suoristusrauta käy muotoiluraudasta.
Mikäköhän olennainen ero noissa raudoissa sitten mahtaa olla, kun muotoiluraudasta saisi maksaa 250e  ???

Ihan tavallisella suoristusraudalla mä ainakin oon kiharoita tehny omaan päähäni.

Poissa tenn

• HAIRahtanut
« Vastaus #118 : 11.11.06 - klo:20:47 »
^ Osaatko kertoa sillain helposti että miten suoristusraudalla saa noita kiharoita? En ymmärtänyt ainakaan siitä Iltalehden nettijutusta kun siinä puhuttiin jostain 180 asteen kulmasta ::)

Poissa Marge

• HAIRahtanut
« Vastaus #119 : 11.11.06 - klo:21:39 »
Vähän vaikee se on selostaa, mut kokeilemalla se havainnollistuu paremmin :)  Jos ensin aattelee sitä miten suoristusraudalla taivuttaa latvoja niin on helpompi miettii et miten se kihara sit tulee. Eli jos latvoja taivuttaessa vetää sillä raudalla suht loivan kulman, tiukempaa kulmaa vetämällä saa aikaan kiharaa. Eli siis jos suoristaessa raudalla vedetään ihan vaan tasasesti suoraan, tulee suoraa, mut kun taittaa siihen hiukseen raudalla kulman samalla ku vetää raudan hiusten läpi, tulee se taivutus ja tiukemmalla kulmalla kihara.

Mä en ainakaan saa aikaan kuin tosi loivaa kiharaa, mut se on ihan kiva kun sit tiukempaa saa rullilla tai kihartimella, mut aina ei haluu niin tiukkaa. En kyl sit tiedä miten toi toimii lyhyemmässä hiuksessa... Itekin oon vaan muutaman kerran kokeillu, et en mikään guru kyllä ole. Olikohan tästä selostuksesta mitään apua ees  :D