Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 430332 kertaa)

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #150 : 05.03.07 - klo:08:54 »
^Noissa ei ollut mitää omia kiinnittimiä mukana, joten siksi tuo kiinnitys onkin hieman hakusessa. Pitää yrittää metsästää jostain noista metallikiinnittimiä, jos ne vaikka auttaisivat.
2aMii

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #151 : 05.03.07 - klo:18:17 »
^Noissa ei ollut mitää omia kiinnittimiä mukana, joten siksi tuo kiinnitys onkin hieman hakusessa. Pitää yrittää metsästää jostain noista metallikiinnittimiä, jos ne vaikka auttaisivat.
Sori sori, mä tässä sekoilen, kun luulin että tarkoitat lämpörullia ;D Nyt kun luin viestin uudelleen tajusin että ilmeisesti kyse on tavallisista samettirullista ? Nehän pitäisi siis kiinniittää vaan tavallisilla rullapiikeillä. Eli mahdollisimman läheltä päänahkaa piikki rei-istä läpi. Hiukseen kannattaa laittaa tosiaan jotain muotoilutuotetta, ettei ole ihan liukas. Ei muuten olisi noihin hullumpi vaihtoehto nuo kiinnittimet, mutta epäilenpä ettei niitä taida saada mistään erikseen ostettua.
« Viimeksi muokattu: 06.03.07 - klo:19:22 kirjoittanut Amilo »

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
« Vastaus #152 : 06.03.07 - klo:14:17 »
Joo, tosiaan tavallisia samettirullia tarkoitin. Tuollaisilla rullapiikeillä olen niitä yrittänyt laittaa mutta minulla varmaan mättää jokin tuossa piikkien kiinnitystekniikassa. Treeniä siis...
2aMii

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #153 : 06.03.07 - klo:15:01 »
Tulisikohan noilla kukkapaplareilla tällaiseen lyhyempään pehkoon kivat kikkurat? Mietin, jos ainaisen suoristamisen jälkeen koittaisi kiharaista lookia :) Voi toki olla, että päädyn näyttämään pellehermannilta, mutta kai tuolla hinnalla voisi testailla!

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #154 : 07.03.07 - klo:07:28 »
Tulisikohan noilla kukkapaplareilla tällaiseen lyhyempään pehkoon kivat kikkurat? Mietin, jos ainaisen suoristamisen jälkeen koittaisi kiharaista lookia :) Voi toki olla, että päädyn näyttämään pellehermannilta, mutta kai tuolla hinnalla voisi testailla!

Varmasti saat kiharat ja voipi tulla kunnon afrotukka sun pituisiin hiuksiin laitettuna! Jos et ihan hirmu kikkaraa tulosta halua, älä pidä niin kauaa noita paplareita päässä.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #155 : 08.03.07 - klo:12:39 »

Varmasti saat kiharat ja voipi tulla kunnon afrotukka sun pituisiin hiuksiin laitettuna! Jos et ihan hirmu kikkaraa tulosta halua, älä pidä niin kauaa noita paplareita päässä.
Noniin, ensimmäinen testi takana. Ajattelin aloittaa sieltä hc-päästä ja laitoin kaikki patukat päähän, kun tätä tukkaa löytyy :D Suihkuttelin kosteaan tukkaan kampausnestettä ja puhaltelin patukoiden laittamisen jälkeen vähän föönillä. Annoin niiden olla n.20-30 min. Tuloksena edessä&päällä näpsäkkää kiharaa, takana ei mitään. Tarvitsee varmaan seuraavalla kerralla pitää takana patukoita pidempään ja laittaa sinne niitä vähän tiiviimmin. Lisäksi näin ekalla testikerralla laitoin patukat vähän huolimattomasti, joten latvat jäi aika rumaksi - täytyy ensi kerralla kiepauttaa ne kamman piikin avulla kunnolla patukan ympäri.

Jatkan harjoituksia :)

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 08.03.07 - klo:12:43 »
^Onko nuo kukkapaplarit kuinka helppo pyörittää hiuksiin? Kovasti tekisi sellaiset mieli ostaa, koska ne ei rasita hiuksia eikä ole kalliit. Mutta mä en tiedä saanko niillä mitään hienoja kiharoita aikaan kuitenkaan.. ::)

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #157 : 08.03.07 - klo:12:49 »
Ei se mun mielestä ainakaan ole sen vaikeampaa kuin peruspaplarit tai -patukatkaan.

Hienoa kiharaa tuli kyllä mulle (mihin se onnistui), sellaista isoa ja lainehtivaa. En uskaltanut pitää hirmuisen kauan, ettei tule liian säkkärää. Seuraavalla kerralla pidän kauemmin. Ah, nyt haaveilen ihanasta kiharapilvestä! :)

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #158 : 08.03.07 - klo:12:52 »
^Ethän sattunut ottamaan kuvaa hiuksistasi? Olisi kiva nähdä millaista jälkeä noilla kukkapaplareilla saa aikaan :D

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 08.03.07 - klo:13:02 »
En ottanut, ei tästä vielä kehtaa! :D Sitten kun mä saan sen täydellisen kiharapilven onnistumaan, niin otan kyllä monta kuvaa :)

Edit: muutama kuva tuolla Omat kampaukset-osiossa, http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=2400.msg235413#msg235413
« Viimeksi muokattu: 09.03.07 - klo:19:19 kirjoittanut funky_chicken »

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 15.03.07 - klo:13:18 »
Ostinpa minäkin sitten eilen kukkapaplarit Seppälästä ja olihan niitä pakko heti kokeilla. Laitoin ne hieman kosteisiin hiuksiin, joissa alla hieman Joicon muotovaahtoa. Annoin niiden olla yön yli, vaikka nukkuminen ne päässä oli aika epämukavaa. Aamulla sitten oli aika suuri järkytys se kiharapehko mikä noilla syntyi. Hiukset meni aivan liian kiharaski ja kun yritin niitä hieman suoristella, niin ne meni ihan pörröksi. Miten sä Funky_Chicken sait nuo kiharat loivemmiks ilman et ne menetti muotonsa ja pörrööntyi? Oli kyllä tosi kiva kiireessä alkaa suoristamaan hiuksia, kun ei niilä kiharoilla voinut ihmisten ilmoille mennä. Suoristinkin etuhiukset ja laitoin loput nutturalle..
Mikähän mulla meni vikaan? Tein varmaan liian kireitä rullia ja vaikutusaika olisi voinut olla lyhyempi  ::) Pitää seuraavalla kerralla (jos sellaista tulee) kokeilla laittaa paplarit kuivaan tukkaan vaan pariksi tunniksi.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 15.03.07 - klo:14:05 »
Miten sä Funky_Chicken sait nuo kiharat loivemmiks ilman et ne menetti muotonsa ja pörrööntyi?
Vetelin varovasti sormilla haroen niitä sykeröitä auki ja sitten tein saman Small Talkilla silotellen, kun mulla kuitenkin helposti tukka alkaa pörhöttää. Mulla nuo oli päässä tuolla toisella testikerralla vain tunnin tai pari - yön yli en uskaltaisi pitää, kun tukka on kuitenkin niin taipuisa.

Miten monta paplaria sä laitoit, Miracle? Mulla on sen verran kerrostettu ja lyhyt tukka, että helposti menee lähes kaikki patukat ja aika kireälle, kun ei muuten pysy. Mikäli olen täällä ymmärtänyt oikein, niin pidempään tukkaan riittää vähemmänkin ja löysemmät rullat. Ehkä joku pitkätukkainen voisi antaa parempia neuvoja :)

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 15.03.07 - klo:14:07 »
En laskenu paljon niitä meni, mutta suunnilleen reilu puolet. Voisin tietenkin kokeilla laittaa niitä vielä vähemmänkin. Sitten ne on vaan vaikeampi rullata, jos hiuksia ottaa mukaan isommalta alueelta, kun mulla kuitenkin on aika pitkät hiukset. Mitä sä laitoit sinne alle? Ennen rullausta siis?

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #163 : 15.03.07 - klo:14:12 »
Mulla kun löytyy tällä hetkellä lähinnä vain suoristavia suihkeita ja emulsioita valikoimista, niin löysin kaapin perältä vanhan Wellaflexin kampausnesteen (tai oikeastaan 2), joten käytin sitä näin ensalkuun. Joten ei mitään laatutavaraa, mutta ajoi asian :)

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #164 : 17.03.07 - klo:21:48 »
« Viimeksi muokattu: 18.03.07 - klo:18:48 kirjoittanut Kikka »
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli