Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 431532 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #165 : 18.03.07 - klo:13:30 »
Miten muuten sellaset tarrapaplarimaiset samettipaplarit saisi pysymään päässä? Kiinnitykseen mulla on sellasia tikkuja, jotka tungetaan sen paplarin läpi. Mulla taitaa olla taktiikka vähän hukassa kun ei ne pysy yhtään. Aattelin noita kokeilla viikonloppuna, kun noissa hiukset kuivuu varmaan suht nopeasti, kun ilma pääsee kiertämään myös siellä sisällä. Tosin kerran kun kokeilin hätäsesti yhtä, niin ei oikeen tuntuneet hiukset kihartuvan. No ehkä se auttaa asiaa kun ne laittaa märkään tukkaan.

Olen kokeillut myös sellasia vaahtomuovisia, ja ne on kyllä mukavat päässä, ei paina paljoa nukkuessa. Mutta parhaan lopputuloksen olen saanut sellaisilla patukoilla, jotka solmitaan kiinni. Aika käkkärää niillä kyllä tulee kun ovat sen verran ohuita.

Mites muuten kun hiukset kiertää esim. tollaselle vaahtomuovipaplarille, niin latvat kihartuu eniten, kun ovat siellä alimmaisena, ja tyvi ei tulekaan sitten niin kiharalle kun sitä hiusta on jo siinä paplarilla, jolloin tyvi tulee kierrettyä ikään kuin paksumman paplarin päälle... Eipä tuo kyllä oikeastaan haittaa.

Poissa Pipsa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #166 : 31.03.07 - klo:15:39 »
Tämä on nyt varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta menköön...  ::) Eli miten te muut pitkähiuksiset saatte itse rullailtua hiuksenne kiharruspatukoille? Mulla ei käsien mitta millään riitä, kun vedän hiusosioita ylös, en saa niitä niin suoriksi ja kireiksi, mitä patukan kiertäminen vaatisi. Oon joskus laittanut ensin pään täyteen sellaisia kireitä pikkuponnareita ja kiertänyt sitten, mutta eipä sekään kauheen hyvin onnistunut. Laitan kiharoita kuitenkin todella harvoin eikä ole suunnitelmissa ostaa mitään teknistä vempainta kihartamista varten.
3aMii

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
« Vastaus #167 : 31.03.07 - klo:19:31 »
Eli miten te muut pitkähiuksiset saatte itse rullailtua hiuksenne kiharruspatukoille? Mulla ei käsien mitta millään riitä, kun vedän hiusosioita ylös, en saa niitä niin suoriksi ja kireiksi, mitä patukan kiertäminen vaatisi.

Vähän heikostihan toi onnistuu. Mulla on onneksi aika pitkät kädet, mutta silti on hankalaa. Silloin harvoin, kun patukoita tai rullia laitan, niin teen sillei, että vedän sen hiusosion ylös kireälle, laitan rullan/patukan niin ylös kuin yletän, kieputan ylijäävän hännän rullan/patukan ympärille ja vasta sitten alan kiertää sitä päänahkaa kohti. (Toivottavasti tuosta selityksestä sai jotain tolkkua...) En tiedä, miten hyvä systeemi tuo on, mutta en ole muutakaan ratkaisua keksinyt.
1c M ii, tjsp

Poissa Pipsa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #168 : 31.03.07 - klo:20:08 »
^ hei, totahan vois kokeilla, kiitos! Eipä ole käynyt pienessä mielessäkään, että sen vois tehdä noin  ::)
3aMii

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #169 : 03.04.07 - klo:20:36 »
Onko juureksilla kokemusta miten kosteat/kuivat hiusten tulee olla, jotta saisi hyvin pysyvät kiharat lämpörullilla? Ei tietenkään vettävaluvat tai ihan rutikuivat?
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #170 : 03.04.07 - klo:22:02 »
^Itse laitan lämppärit ihan kuivaan tukkaan ja pohjalle jonkun jämäkän kampausnesteen ja hyvin kihartuu

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 03.04.07 - klo:22:04 »
OK, kiitos tiedosta. Kokeilin äsken neljällä rullalla, hiukset olivat aavistuksen verran kosteat + kampausnestettä => tuli napakan tuntuista kiharaa.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 03.04.07 - klo:22:13 »
^juu kyllähän ne voi tosiaan kosteaankin laittaa, täytyy vaan antaa olla hieman kauemmin. Kiva että onnistuit.

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #173 : 04.04.07 - klo:09:42 »
Mun hiukseni ovat hyvin suorat, ja olen lapsesta asti toivonut kiharoita, joten olen värkännyt pienen elämäni aikana melko monet kikkarat päähäni käyttäen eri konsteja, joista tässä nyt arvioni:

- Sormikiharat: Hiussuortuva kierretään parin sormen ympärille kuin papiljotille, otetaan sormilta varovasti pois ja kiinnitetään päähän parilla hiuspinnillä niin, että se hiuskiekuran pyöreä muoto säilyy. Hankala selittää... Lopputulos on yllättävän hyvä ja on kätevää, että tällä tavoin voi helposti vaihdella kiharoiden kokoa, eikä muita välineitä tarvita kuin hiuspinnejä.
- Pikkunutturakiharat: Jokainen hiusosio kierretään omalle nutturalleen. Nuttura kiinnitetään pienellä hiuslenkillä lähelle päänahkaa. Lopputulos on melko sähäkkä, joten nutturoiden ei tarvi olla kovin pieniä. Hiusten on oltava lähestulkoon kokonaan kuivat, sillä nutturan sisältä ei pääse kosteus juuri haihtumaan.
- Talouspaperi- tai foliokiharat: Kierretään tarpeeksi paksun talouspaperi- tai foliopötkylän ympärille ja kiinnitetään koko systeemi joko pienillä hiuslenkeillä tai hiuspinneillä. Toimii, mutta en jaksa värkätä talouspapereiden kanssa, jos ei ole pakko.
- Pikkuletit: Laitan illalla hivenen kosteisiin hiuksiin ja annan vaikuttaa yön yli. Lopputuloksena on melkoinen afro  :D Tätä afroa on kuitenkin todella mukava käyttää kampausten pohjana. Varsinkin nutturoista saa aivan ihania tällä tavoin.
- Isot letit: Sama kuin pikkuleteissä. Lopputulos on ok, mutta ei kovin luonnollinen eikä kestävä. Näkyy liian selvästi, että tukassa on ollut letti.
- Perinteiset papiljotit: Huonot, koska pitkät hiukset sotkeentuvat niihin ja poisotettaessa ollaan suurissa vaikeuksissa...
- Vaahtomuovipötkylä-papiljotit: Eli semmoiset parikymmentä senttiä pitkät pehmeät pötkylät, joiden sisällä on rautalanka. Nämä oli mukavan helppo laittaa, mutta ne menivät rikki jo parin kerran jälkeen, enkä ole raaskinut ostaa uusia. Toimivat yhtä hyvin kuin papiljotit, mutta näihin hiukset eivät onneksi tartu.
- Muoviset pötkylä-papiljotit: Vähän niinkuin nuo vaahtomuovipötkylät, mutta tehty kovasta muovista ja kiinnitys on erilainen.. en osaa selittää! Olivat ihan ok, mutta menivät myös nopeasti rikki, joten jäi vain kokeilun asteelle.
- Permanenttaus-papiljotit: Nämä ovat lempparini ja nytkin itseasiassa päässä  :-* Ostin joskus loppuumyynnistä lähes ilmaisella kolmea eri kokoa permanenttaus-papiljotteja, eli semmoisia muovisia pötkylöitä, jossa menee kuminauha päästä päähän. Laitan isoimmat päällyhiuksiin, keskikokoiset keskelle ja pienet alas. Näitä on kyllä niin paljon, että jokaista riittäisi koko päähänkin asti, mutta tämän olen havainnut parhaaksi. Näiden kanssa ei voi nukkua, mutta muuten ovat hyvät, sillä näitä on helppo käyttää, eivätkä hiukset takerru kiinni. Eivätkä nämä mene rikki, jos ei sitten kuminauha joskus katkea.
- Piippaus-rauta: Philips Geometricks Beauty 6 in 1. Siihen voi vaihtaa kolme erilaista päätä: iso, pieni ja korkkiruuvikiharat. Sitten on vielä neljäs pää, jossa on samassa suoristusrauta sekä rauta, jolla voi tehdä vohvelikiharoita. Todella monikäyttöinen ja toimiva vehje! Tällä saa ehdottomasti kaikkein parhaat kiharat, mutta koska koko pään laitto kestää aina vähintään tunnin, eikä tämä tietystikään ole kovin hyväksi hiuksille, niin en käytä kuin erityistilaisuuksiin. Nämä kiharat ovat myös hieman liian juhlavat arkikäyttöön. Korkkiruuvipää toimii, mutta lopputulos ei ainakaan minulla kestä. Suoristusrautaa en ole kokeillut, mutta tuolla vohveliraudalla on helppo tehdä tyvikohotus hiuksiin.
- Ilmakiharrin: Philips Profile Super Shape 250. Tässä saa nuo piikit vedettyä sisään, niin hiukset uskaltaa kiertää ihan loppuun asti tälle, ja ne lähtevät vielä poiskin. Tällä en saa helposti aikaiseksi varsinaisia kiharoita (teen ne mieluummin piippaus-raudalla), mutta tällä on kätevä kääntää latvat sisäänpäin ja laittaa otsatukka. Hiuksiin saa melko helposti ilmettä tällä tavalla ja jo muutamissa minuuteissa bad hair daysta voikin tulla hyvä. Joten tykkään tästäkin laitteesta paljon, ja tämä on itse asiassa eniten käytössä. Aamulla kun ei ole aikaa pitempiin värkkäilyihin.
- Normaali kiharrin: Hiukset sotkeentuu, enkä uskalla enää käyttää. Joskus lapsena on kokeiltu ja itku kurkussa on sitä sitten selvitelty.
- Metallinen pyöröharja + hiustenkuivain: Kampaajani saa aina tällä tavalla ihanaa jälkeä aikaiseksi, mutta mulla ei tunnu kädet riittävän.
- Kosteat hiukset yöksi nutturalle - kiharat: Tämä on loistava vinkki max. olkapääpituiselle tukalle! Pesee tukan illalla ja laittaa muotovaahtoa tms. Antaa kuivua melkein kokonaan, ja kerää hiukset sitten löyhälle sekaiselle nutturalle päälaelle. Aamulla on kunnon BedHead! Ihania laineita ja kiharoita, sekä suloista pörröä ja ilmavuutta. Pitkissä hiuksissa tämä ei näytä enää toimivan, vaan lopputulos on melko kamala. Käytin tätä paljon lukioaikoina, kun hiukset oli lyhyemmät.

Muotoilutuotteena olen käyttänyt lähinnä erilaisia muotovaahtoja. Niiden kestävyys on ok, eivätkä kiharat silti ole kamalan koppuraiset. Paras kesto on kuitenkin Fructisin Style Hard -kampausnesteellä (suihkutetaan erikseen jokaiseen kiharrettavaan suortuvaan), mutta sen jäljiltä kiharat ovat kovat. Mutta jotenkin tuntuu, ettei ainakaan mun hiuksiini voi saadakaan silkkisiä kestäviä kiharoita.
Itse olen jo kauan sitten oppinut, että hiuksien pitää olla melkein kuivat, ennen kuin niitä alkaa kihartamaan, teki sen sitten papiljoteilla tai kihartimella. Muuten hiuksen kuivumista saa odotella niin kauan, että kyllästyy odottamaan ja tuloksena on kosteat lässähtäneet laineet, jotka suoristuvat puolessa tunnissa.

Laineet ovat sellainen asia, joita kaipaisin, ja joita en ole onnistunut useinkaan tekemään. Kampaajani sanoi, ettei näin pitkässä tukassa pysy laineet, ja saman olen itsekin huomannut. Parhaat laineet olen saanut niin, että kihartaa hiukset ja odottaa seuraavaan päivään, kunnes ne ovat melkein kokonaan suoristuneet.

Poissa Gigli

• Tukkaguru
« Vastaus #174 : 04.04.07 - klo:14:49 »
- Normaali kiharrin: Hiukset sotkeentuu, enkä uskalla enää käyttää. Joskus lapsena on kokeiltu ja itku kurkussa on sitä sitten selvitelty.
- Metallinen pyöröharja + hiustenkuivain: Kampaajani saa aina tällä tavalla ihanaa jälkeä aikaiseksi, mutta mulla ei tunnu kädet riittävän.

Miten näillä tehdään kiharaa? Onko noilla kihartamiseen joku tekniikka? Mä luulin, ettei kumpaakaan välinettä, pyöröharjaa tai kiharrinta, ole tarkoitettu kiharoiden tekoon, vaan lähinnä hiusten kohottamiseen, siloitteluun ja kääntämiseen.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #175 : 04.04.07 - klo:15:18 »
^Hmm... En mä tiedä mitään sen kummempaa tekniikkaa, mutta tuo tuli yllätyksenä, etteikö kiharrinta olisi tehty kiharoiden tekoon? Tai, no ainakin minä olen aina kuvitellut, että sillä voi nimensäkin mukaisesti tehdä myös kiharoita  ??? Voi ainakin ilmakihartimella tehdä, varsinkin jos on taipuisa tukka, mutta ei sillä samanlaisia taida saada kuin vaikka piippausraudalla.
Ja jos se pyöröharja on ohut, niin eikö se toimi hiustenkuivaimen kanssa samalla tavalla kuin ilmakiharrin?

Hiustahan voi tuohon kiertää joko ihan normaalisti tai sitten spiraalimaisesti niin, että saa korkkiruuvikiharoita.

redswan

• Vieras
« Vastaus #176 : 12.04.07 - klo:01:04 »
Oih. Nyt taidan minäkin ostaa GHD suoristimen. Aivan mahtava vehje ( näin ainakin kampaajan käyttämänä).
Kävin tänään värjäämässä tyven ja leikkauttamassa pituutta. Samalla kampaaja tarjoutui näyttämään miten noilla raudoilla voi tehdä kiharoita.
Olin kyllä aika silmä pyöreenä. Käytännössä siis kiepsaisi suortuvan kertaalleen raudan ympäri ja vetäisi läpi. Siis kesti varmaan sekunnin saada juuri sellainen unelma löysä/iso kihara, jota tavallisilla paplareilla en ole ikinä onnistunut tekemään. Kampasi vielä kiharan läpi, eikä mitään muutosta, kihara pysyi ihan muodossaan.  :o

Muutenkin pitäisi mennä johonkin parhaat kampaamokokemukset topiikkiin tämä :D Oli aivan mahtavaa palvelua ja tulosta. Jesjes. Kerrankin näin.

Poissa Inotti

• HAIRahtanut
« Vastaus #177 : 12.04.07 - klo:08:14 »
Kuluttaako normaalit tarrapaplarit hirveästi tukkaa kun kyllähän siihen tarraan jää väkisinkin hiuksia? Vai olenko nyt vähän liian hysteerinen? Löytyykö jostakin sellaisia paplareita, jotka kiinnitettäisiin tikulla ja jos niin, missä olette nähneet?  Tekisi niin paljon mieli saada tähän tylsään ja tikkusuoraan tukkaan jotain kivaa. Hitto, mä varmaan otan sen permiksen uudestaan, kun tukka vähän kasvaa...
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #178 : 12.04.07 - klo:08:23 »
Kuluttaako normaalit tarrapaplarit hirveästi tukkaa kun kyllähän siihen tarraan jää väkisinkin hiuksia? Vai olenko nyt vähän liian hysteerinen? Löytyykö jostakin sellaisia paplareita, jotka kiinnitettäisiin tikulla ja jos niin, missä olette nähneet?  Tekisi niin paljon mieli saada tähän tylsään ja tikkusuoraan tukkaan jotain kivaa. Hitto, mä varmaan otan sen permiksen uudestaan, kun tukka vähän kasvaa...

Paljon enemmänhän se permanentti hiusta kuluttaa ja vaurioittaa kuin paplareiden käyttö.  ;)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #179 : 12.04.07 - klo:10:26 »
Samettipintaiset paplarit ovat huomattavasti hellävaraisemmat, koska niissä ei ole mitään piikkejä mitkä repisivät hiusta. Näitä on ollut ainakin Citymarketeissa ja Anttiloissa. Ovat toki aika hintavia, mutta kestäväthän ne sitten vuosia.