Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 431750 kertaa)

Poissa Inotti

• HAIRahtanut
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #180 : 12.04.07 - klo:14:36 »
Paljon enemmänhän se permanentti hiusta kuluttaa ja vaurioittaa kuin paplareiden käyttö.  ;)

Joo, kokeilin tänään tarrapaplaria ihan kokeeksi, paljonko se repii tukkaa ja yllätyksekseni ei se oikeastaan repinyt yhtään. Mun sileät ja suorat hiukset liukuivat niistä ihan nätisti. Ja jos otan permiksen niin sitten en voikkaan enää olla suorilla hiuksilla, vaikka kuinka tekisi mieli (ja suoristusraudat jättää mun tukan aika rumaksi ainakin permisaikoina). Voiko tarrapaplareiden kanssa nukkua vai meneekö ne siitä pilalle?

Eikös muuten ne samettipaplarit kiinnitetä sellaisella tikulla? Mä olen ihan kädetön näiden rullien kanssa, kun en ole oikein ikinä sellaisia käyttänyt, vaikka niillä saisi juuri mun unelmakiharaa.
« Viimeksi muokattu: 12.04.07 - klo:14:38 kirjoittanut Inotti »
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #181 : 12.04.07 - klo:16:51 »
Olin kyllä aika silmä pyöreenä. Käytännössä siis kiepsaisi suortuvan kertaalleen raudan ympäri ja vetäisi läpi. Siis kesti varmaan sekunnin saada juuri sellainen unelma löysä/iso kihara, jota tavallisilla paplareilla en ole ikinä onnistunut tekemään. Kampasi vielä kiharan läpi, eikä mitään muutosta, kihara pysyi ihan muodossaan.  :o

Voi apua. Arvatkaa onko mun nyt pakko ostaa noi raudat!?  ;D Minkä kokonen olis paras jos kiharoita haluaa tehdä?

redswan

• Vieras
« Vastaus #182 : 12.04.07 - klo:20:31 »
Minulla tehtiin ihan medium kokoisella suoristimella. Ja hiukset ovat nyt pitkähköt :)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 12.04.07 - klo:20:56 »
^Inotti, samettpaplarit kiinnitetään tikuilla ja voit nukkua tarrapaplarit päässä, ei ne siitä miksikään kummene. Hyvä jos tarrapaplareilla onnistuu!

Poissa Tuu

• Hiushörhö
« Vastaus #184 : 13.04.07 - klo:13:48 »
Minulla itsellä on vaikka millaisia kiharantekovälineitä, mutta tuntuu, etten ole vieläkään löytänyt sellaista unelmaa, jolla onnistuisi helposti ja nopeasti kestävä kihara.

Tarrapaplareita olen käyttänyt, öö pari kertaa. Tykkään kyllä niistä, mutta ongelmana on vain se, että kun on melkein vyötärölle tuo tukka, niin eihän ne tarrapaplaritkaan pysy päässä kun tukkaa on metrin verran paplarin ympärillä.
Nyt suunnitteilla on ostaa samettirullat, sillä ne ovat ilmavat ja hiukset pääsevät kuivumaan paremmin kuin umpinaisissa tarrapaplareissa, ja lisäksi samettirullat saa pysymään paremmin juuri sen tikun avulla.
Ja jos samettirulliin jää jotain muotoilutuotetta, niin uskoisin että ne on paljon helpompi pestä kuin tarralliset vastaavat.

Myös talouspaperista saa todella hyvät, kestävät, edulliset ja hiusystävälliset patukat, ja ne päässä voi myös nukkua paremmin kuin oikeat rullat päässä.

pärsky

• Vieras
« Vastaus #185 : 04.05.07 - klo:17:06 »
ostin tänään noi legendaariset kukkapatukat ja näähän toimii superrrhyvin ! helppo laittaa, mukavat päässä, jälki oli n. 20min jälkeen laineikasta !  :o alle laitoin osiksen freeze-muotoiluvaahtoa ja päälle jotain lakkaa. tarrapaplaritkin on hyviä, tosin tähän mun nykyiseen lyhyempään tukkaan ei ehkä parhaat noin niinkuin kiharrusmielessä. mutta kukkapatukoilla on ehkä kivampi nukkua kuin paplareilla :>

Poissa Emiliaa

• HAIRahtanut
« Vastaus #186 : 06.05.07 - klo:20:45 »
Oiskohan jollain heittää kuvaa noista kukkapaplareista? Kun en oo nyt aivan varma minkälaisia tarkoitatte, kun yhdet tuon tapaiset mulla jo on, mutta en sitten tiedä ovatko ne nuo samat ???
Naisen tärkein tehtävä on pitää huolta vartalostaan
-Martina Aitolehti

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #187 : 09.05.07 - klo:12:39 »
Oiskohan jollain heittää kuvaa noista kukkapaplareista?

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #188 : 13.05.07 - klo:19:41 »
Noista kukkapaplareista varoituksen sana. Innostuin niistä keskitalvella kovasti ja pidin usein päässä nukkuessani. Kampaaja huomasi kuitenkin hiuksissani olevan paljon katkenneita ja syyksi päättelimme nämä. Onko muilla samansuuntaisia havaintoja?

Eli malttia käyttöön ja hellintä on antaa hiusten kuivua niiden kanssa ihan päiväsaikaan.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Emiliaa

• HAIRahtanut
« Vastaus #189 : 16.05.07 - klo:16:12 »
Kiitokset funky_chickenille, juuri tuollaisethan minulla tosiaan kaapin perukoilla nököttää ;D En olekaan moneen vuoteen käyttänyt, mutta ehkä voisin taas joku päivä koittaa kun niitä on niin hehkutettu ;)
Naisen tärkein tehtävä on pitää huolta vartalostaan
-Martina Aitolehti

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 20.05.07 - klo:15:20 »
Oih. Nyt taidan minäkin ostaa GHD suoristimen. Aivan mahtava vehje ( näin ainakin kampaajan käyttämänä).
Kävin tänään värjäämässä tyven ja leikkauttamassa pituutta. Samalla kampaaja tarjoutui näyttämään miten noilla raudoilla voi tehdä kiharoita.
Olin kyllä aika silmä pyöreenä. Käytännössä siis kiepsaisi suortuvan kertaalleen raudan ympäri ja vetäisi läpi. Siis kesti varmaan sekunnin saada juuri sellainen unelma löysä/iso kihara, jota tavallisilla paplareilla en ole ikinä onnistunut tekemään. Kampasi vielä kiharan läpi, eikä mitään muutosta, kihara pysyi ihan muodossaan.  :o

Muutenkin pitäisi mennä johonkin parhaat kampaamokokemukset topiikkiin tämä :D Oli aivan mahtavaa palvelua ja tulosta. Jesjes. Kerrankin näin.

Eli tässä mun ongelma. Eli käytännössä kuinka tuo tapahtuu?  ;D Mä oon yrittäny ja yrittäny, lopputuloksena suoria ja siukan kaarella olevia suortuvia. Pitääkö raudan "leuat" painaa kiinni ja vetää jotenkin juuresta latvaan vai miten ihmeessä toi tapahtuu?  ???
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

Inna

• Vieras
« Vastaus #191 : 20.05.07 - klo:22:59 »
Toimii varmaan hiukan eri tavoin erilaisissa hiuksissa. Mutta leuat kiinni, käännä rautaa ja vedä läpi juuresta latvaan. Kokeile kääntää puoli kierrosta, tai kierros, tai käännä sitä mukaa ympäri ku vedät. Kokeile myös eri määrällä hiuksia. Millä raudoilla yrität?
Kyllä se siitä ku jaksaa kokeilla..

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 21.05.07 - klo:22:12 »
Eli tässä mun ongelma. Eli käytännössä kuinka tuo tapahtuu?  ;D Mä oon yrittäny ja yrittäny, lopputuloksena suoria ja siukan kaarella olevia suortuvia. Pitääkö raudan "leuat" painaa kiinni ja vetää jotenkin juuresta latvaan vai miten ihmeessä toi tapahtuu?  ???

Hipsu, oletko jo katsonut tämän linkin:

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=362.msg185179#msg185179
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 22.05.07 - klo:14:49 »
^ Enpäs ollut huomannutkaan! Kiitoksia *manna*!  :)

edit. Mä onnistuin! Jippiii!  :-*

Tosi kivan näköstä kun on oman, aika voimakkaan kiharan seassa tollaisia sileämpiä kihara-osioita. Nyt vaan pitäis hankkia joku hyvä suihkittava suoja tohon raudan alle. Onko kenelläkään kokemusta ghd:n suihkittavista? Kampaaja laittoi mulle sitä kiharoiden alle (teki siis raudalla), mutta laittoi niin paljon muotoilutuotteita siihen päälle, että vaikea mennä sanomaan oliko itse suihke hyvää vai ei..  ::)

edit2. Sainpa jopa suihkeen nimen kirjoitettua oikein hakuun, ja löysin juurikin *manna*:n kokemuksia. Eli alkoa kun sisältää, niin en viitsi sillä kuivaa luonnonkiharaani kiusata..  ;) Ostin marketista Andrew Collingen heat defense suihkeen, ei taida olla pitoa, mutta ainakin jätettäväksi taitaa olla ihan hyvä!
« Viimeksi muokattu: 23.05.07 - klo:16:53 kirjoittanut Hipsu »
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

Poissa LaMaariah

• Hiushörhö
  • Et Dieu créa la femme.
« Vastaus #194 : 23.05.07 - klo:16:33 »
Kukkapaplareita oon joskus katellu. Niiden kanssa saattas olla jopa hyvä nukkua, mutta en nyt tiedä toimisko ne näin pitkissä hiuksissa kuin mulla (vyötäröpituiset). Raudalla oon yrittäny kihartaa ja saanu aikaseksi vain sellaista epämääräistä jättikreppiä. Lettikiharoista tykkäilen muuten, mutta tukka on jotenkin sähköinen.  :(

Olisko jollaan siis kokemusta kukkapaplareista vyötäröpituisilla hiuksilla?
1CMii, mustanruskeat kevytvärjätyt vyötäröpituiset hiukset