Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 431748 kertaa)

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #195 : 27.05.07 - klo:16:36 »
^ Kerran olen niitä kokeillut tähän lettiin. Silloinkaan en kyllä jaksanut odottaa, että tukka olisi kunnolla kuiva, ennen kuin otin patukat pois, joten nopsahkoon suoristuivat kiharat. Mutta jotain varmaan osaan sanoa. Lähinnä tulee mieleen se, että hirmu isoja osioita ei pysty kieputtamaan, koska muuten siihen patukan ympärille tulee niin hervoton kerros karvaa, ettei sitä saa enää kiinni eikä homma pysy kasassa eikä käsissä. Ja kun laittaa pienempiä osioita, niin kiharakin on sitten käkkärämpää. Riippuu tietty hiuslaadusta, että suoristuuko se siitä loivemmaksi. Mulla ainakin monesti kihara suoristuu jonkun verran, hiusten painon takia ja kun hiuslaatukin sattuu olemaan vähän itsepäinen.

Eli niin, kyllä noita mun mielestä voi ihan hyvin pitkäänkin tukkaan kokeilla. Lyhyemmillä hiuksilla pystyy siihen kiharan loivuuteen vaikuttamaan enemmän (sillä, ottaako paksuja vai ohuita osioita), mutta kyllä mä luulen, että pitkiinkin hiuksiin noilla voi saada muunkinlaista kiharaa kuin lammasmallia.
« Viimeksi muokattu: 27.05.07 - klo:16:38 kirjoittanut Tuulikaappi »
1c M ii, tjsp

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 06.06.07 - klo:21:41 »
Whoo, kävin tänään kampaajalla ja nyt vasta opin käyttämään suoristusrautoja kunnolla juuresta alkavien kiharoiden tekoon! Tosi nopeaa ja kestävää jälkeä tuli, pohjana eilen pestyt hiukset joihin suihkutettiin vaan todella kevyesti Wellan kampausnestettä. Jos jollakin kiinnostaa mun kampaajan (ja nyt siis myös minun  :D ) tekniikka, niin suht pienillä osioilla tukkaa otetan rautojen väliin, vedetään vähän alaspän ja sen jälkeen kiepautetaan rautaa niin että kihartamaton osa "hyppää raudan yli" toiselle puolelle samalla kun rauta kääntyy ja tekee sen ansioista spiraalin muotoa jo kiharretulle osalle. I'm in love, nyt äkkiä palkkarahat tilille että pääsen ostamaan kunnon GHD:t huonosti luistavien Babylissieni tilalle. Ei ole pelkoa ettäkö jäisi käyttämättömänä kaapin pohjalle!

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #197 : 06.06.07 - klo:22:57 »
^ Olisiko mahdoton idea, jos saisi ihan kuvasarjaa tästä ja toki muistakin tekniikoista? :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 07.06.07 - klo:21:39 »
^ Minun lahjoilla ei pahemmin piirrellä muuta kuin tikku-ukkoja ja niitäkin vain paperille!  :D Pitääpä selailla nettiä jos sieltä löytyisi kuvia, vähän epäilen ettei kampaajani ole alun perin tekniikkaa itse keksinyt joten saattaa hyvinkin löytyä. Täytyy vielä hehkuttaa, että nukkumisen ja sitä seuraavan päivän jälkeen tukka on edelleen selkeästi kiharoilla, ei enää keskikokoista vaan mukavasti isontunutta. Raudoilla tulee kyllä uskomattoman hyvää jälkeä aikaiseksi (kun vääntää kuumuusosoittimen kaakkoon...  ;D ) Semmoista pomppivaa, napakkaa kiharaa tulee, eikä laiskaa ja "elämätöntä"  kuten yleensä.

Mutta jos tämä selventäisi yhtään lisää, eli raudalla otetaan normaalisti kiinni hiuksista, noin 3-5 sentin veto alaspäin jonka jälkeen rautoja käännetään paikallaan 360 astetta (eli nokka menee alhaalta ylös ja takaisin paikalleen samaan asentoon), jo vedetty tukka tekee siis spiraalin ja käsittelemätön osa tekee tottakai myös kiepin samalla kun rautaa käännetään (se loppuhäntä menee siis raudan yli). Katsoin kellosta niin minun keskipaksuihin jälleen BSL -pituisiin hiuksiin meni 10-15 minuuttia, ja lopputulos käy aidosta kuohkeasta rullakampauksesta. Ihan wink winkkinä kampaajille  ;)
« Viimeksi muokattu: 07.06.07 - klo:21:41 kirjoittanut Luna »

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #199 : 08.06.07 - klo:00:38 »
Mä en tajua tota, että miten loppupää menee raudan YLI? Siis kiepautetaan rautaa 360 astetta vaakatasossa (pitkittäin). Mutta siis meneekö loppuosa raudan yli kohtisuoraan, siis tyyliin X jossa toinen viiva on rauta ja toinen hiustupsu? Että sojottaako tupsun latvat juurta kohti vai kirtyykö raudan ympäri jotenkin? En tajuu tota ylimenoa... ???
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Webekhet

• Vieras
« Vastaus #200 : 08.06.07 - klo:06:50 »
Toi Lunan kampaajan tekniikka kuulostaa ihan tältä, mistä on ennenkin joissain näissä muotoiluketjuissa puhuttu. Tämä linkkikin on muistaakseni täällä aikaisemmin ollut.

http://www.youtube.com/watch?v=g85QkJncQeA

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 08.06.07 - klo:09:16 »
Tuo linkki olikin todella hyvä. Olen itse tehnyt niin, että rauta on vaakasuorassa ja sitten kääntänyt rautaa vaan ympäri siihen "kiharretaan lahjanarua" -tyyliin. Nyt kyllä nuo GHD: n raudat tuli isättyä sitten kun on varaa -ostoslistalle, omat raudat tuntuu takertuvan hiuksiin jonkun verran.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #202 : 08.06.07 - klo:15:48 »
^^ Todella hyödyllinen tuo linkki, ja nyt munkin on pakko hommata suoristusraudat  ;D

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #203 : 08.06.07 - klo:18:28 »
Tuo youtuben linkki antoi myös muita ghd:n vinkkilinkkejä, esim. miten raudoilla saa tehtyä laineita. Ollapa pitkät hiukset ja ghd-rauta :P

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 08.06.07 - klo:20:10 »
Tässä linkissä http://www.youtube.com/watch?v=ffu1BmJGATQ&mode=related&search= on hyvin pitkälti sama tekniikka kuin mitä koitin selittää. Tuo tyttö vaan pyöräyttää ensin pari kertaa ympäri ja sitten vaan vetää alas, kun taas kampaajani pyöräytti kerran ja veti sen 3-5 cm alas ja pyöräytti uudelleen ja niin edelleen (plus että piti rautaa hieman ammattimaisemmin ja häntäosaa ohjasi toisella kädellä), tuli paljon tiiviimpää ja tosiaan pomppivaa kiharaa kuin mitä tuolla videon tytöllä. Verrattuna Webekhetin linkkiin kiharan malli oli siis hieman erilainen, näköjään on väliä pitääkö rautaa pystyssä vai suorassa.

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #205 : 09.06.07 - klo:00:42 »
 Onko kellään kokemusta tällaisesta http://www.stylewithremington.com/tstudio/teflon/cif125.shtml teflon-Remingtonista?   :)
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #206 : 09.06.07 - klo:14:53 »
Noni johan meikäkin tajus tos jutun. Helpolta näyttää, käytännössä ööh... :D Onko onnistunut? Meninpä muuten tilaamaan LF:n pinkit raudat! Sen verran saaneet kehuja että kai ne tuohon hintaan ihan kelvolliset sitten ovat.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Vera

• Hiushörhö
« Vastaus #207 : 09.06.07 - klo:18:21 »
Hehheh, mulla ei ainakaan onnistunut, ei taida tässä tytössä olla pätkääkään kampaajan vikaa :D Sain aikaiseksi ainoastaan kammottavan räjähtänyttä Tina Turneria muistuttavan lookin ;D

Mulla on kyllä aika leveä ja huono suoristusrauta, mutta veikkaan etten paremmallakaan suoristusraudalla saisi hyvää tulosta. Plääh, luovutan.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 09.06.07 - klo:20:11 »
^Älä ihmeessä luovuta vaan osta uudet raudat!  :D Omat Babylissini on tosi kurjat verrattuna kampaajan rautoihin, ei liu'u niin hyvin ja ei ole tarpeeksi pyöristetyt plus pinta on huonompi. Ja eron kyllä huomasi varsinkin tuossa liukuvuudessa, vedin pätkän kampaajan raudoilla (on tuttu muutenkin) ja tukka liukui kuin silkin välissä! Sanotaanhan sitä meikeissäkin että huonot välineet voi pilata hyvätkin tuotteet ja taidon  ;)

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
« Vastaus #209 : 11.06.07 - klo:14:08 »
Siskoni teki upeat kiharat itselleen pelkästään kolmella patukalla. Hukset jaettiin kolmeen osaan ja osa kieputettiin tiukasti yhden tavallisen patukan ympärille. Kun höskä kuivui, tuloksena oli ilmavat, kauniit ja isot kiharat. Täytyy itsekin kokeilla!