Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 430869 kertaa)

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #210 : 26.06.07 - klo:15:16 »
Oli eilen tylsää ja iski totaalinen kyllästyminen hiuksiini. Jotta en olisi ottanut keittiösaksia kouraani ja alkanut tehdä omakätistä muodonmuutosta päätin tyytyä vähän hellempään konstiin. Olin pessyt Jocon K-pakilla ja muhitellut tukkaa kunnon tehissekoituksella melko pitkään. Pohjalle laitoin jotain muotoilunestettä ja tyveen muotovaahtoa. Ensin föönasin hiukset pyöröharjalla miltei kuiviksi. Sitten rullat WC-paperihylsyistä päähän ja föönaamaan lisää. Annoin jäähtyä ja avot: tuloksena kuohkea ja kiiltävä, suurilla kiharoilla oleva tukka.

Yön jälkeen hiukset enää ilmavat, mutta loivaa kiharaa siellä täällä. Kuitenkin piristi kivasti.Jos ensi kerralla en käytä hulvaten hoitista pesun jälkeen ja rullaan hiukset kosteampina + jotain kunnon muotoilunestettä alle niin johan pysyy. Ehkä rullat voisi päällystää foliolla, niin lämpövaikutus tehostaisi kiharaa lisää. Tosin sitten ei kannata föönillä ylenmäärin kuumentaa, muuten saattaisi karvat kärytä.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
« Vastaus #211 : 01.07.07 - klo:13:40 »
Mä oon n. kuukauden ajan tehnyt osaan hiuksista suoritusraudalla kiharoita ja nyt huomasin että esim. otsis on monesta kohtaa katkennut..  :o ( ;D) Eli rauta lähti jäähylle. Muutenkin hiukset muuttui viimeisiä kertoja kihartaessa sellaisiksi koviksi mutta veltoiksi samaan aikaan. Nytkin istun täällä tehikset päässä, onneksi hiukset on palautunut aika nopeasti sen jälkeen kun lopetin raudan käytön.
Kevyesti föönaamalla saa paljon pehmeämpää ja kivempaa jälkeä..

En sitten tiedä kuinka paljon vaikuttaa raudan merkki / laatu? Itselläni on joku Babylissin halpis-rauta, ehkä GHD:n avulla olis säästänyt hiuksia, en tiedä.

Pointtina oli se, että ei ehkä kannata ihan jatkuvasti tehdä noita kikkuroita, ainakin oma tukka kärsi aikalailla..  ;)

Seuraavaksi ajattelin kokeilla samettipintaisia, isohkoja rullia. Ainakin hairiumissa oli näitä myynnissä..
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #212 : 01.07.07 - klo:14:03 »
^ Kyllähän se hiukselle aikamoinen rasitus on kun kuumalla vehkeellä käännetään ja väännetään, raudan pinta ja kulmat tulevat tässä hyvin tärkeään osaan - raapiiko ne enemmän kuin jonkin toisen raudan viimeistely.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
« Vastaus #213 : 01.07.07 - klo:14:25 »
^ Musta tuntuu että GHD:n etuna voi olla myös se, ettei tarvitse vetää samasta kohdasta kuin kerran. Tuolla Babylissillä joutui jotkin kohdat tekemään muutamaan kertaan, kun ei tullut tarpeeksi hyvää jälkeä. Tuossa Babylissin raudassa ei ole minkäänlaista lämmönsäädintä, joten rauta ei varmaan ollut tarpeeksi kuuma. Babylissin raudassa (ei levyissä, vaan "ulkopuolella") on myös ihmeelliset "saumat" joihin hiuksia jää väliin ja napsahtelee poikki..
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #214 : 01.07.07 - klo:14:30 »
^olen huomannut saman kuin Hipsu, eli raudoilla meni munkin hiukset aika nopeasti huonoon kuntoon. Olenkin pitänyt taukoa jo pari kuukautta ja jättänyt myös föönauksen minimiin. Viime aikoina on tullut käytettyä paljon lämpörullia ja nyt taas huomaa, että eipä nekään paljon hyvää tee. Latvat on mennyt hieman hampuksi.

Luonnonkihara hius on jo valmiiksi niin kuiva, että kaikki lisäkuivattavuus on tietenkin pahasta. Pöh. en tiiä millä tässä alkais hiuksiaan vääntämään, tarrapaplaritkin repii tätä pitkää. Luonnollisessa tilassaan ei tämä minun karvapehkoni ainakaan kovin kaunis ole. Ehkäpä jotkut vessapaperirullat toimisivat :)

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 01.07.07 - klo:15:44 »
^olen huomannut saman kuin Hipsu, eli raudoilla meni munkin hiukset aika nopeasti huonoon kuntoon. Olenkin pitänyt taukoa jo pari kuukautta ja jättänyt myös föönauksen minimiin. Viime aikoina on tullut käytettyä paljon lämpörullia ja nyt taas huomaa, että eipä nekään paljon hyvää tee. Latvat on mennyt hieman hampuksi.

Luonnonkihara hius on jo valmiiksi niin kuiva, että kaikki lisäkuivattavuus on tietenkin pahasta. Pöh. en tiiä millä tässä alkais hiuksiaan vääntämään, tarrapaplaritkin repii tätä pitkää. Luonnollisessa tilassaan ei tämä minun karvapehkoni ainakaan kovin kaunis ole. Ehkäpä jotkut vessapaperirullat toimisivat :)

Oletko kokeillut samettipintaisia rullia? Itselläni ei niistä kokemusta ole, mutta olen kuullut että ne olisivat hellävaraiset ja silottaisivat hiuksen pintaa. 

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #216 : 01.07.07 - klo:20:11 »
^Juu ne varmaan olisivatkin parhaat (olen kampaaja joo...). Hassua kun en ole koskaan miettinyt hankkivani kotiin itselleni sellaisia  :D Töissä ovat kyllä välillä käytössä. Kiitos Hipsu, päivänselvätkin asiat on hyvä kuulla toiselta!

On ihan totta että ovat hellävaraiset, kun eivät tarraa hiuksiin niin voimakkaasti.

sandy

• Vieras
« Vastaus #217 : 02.07.07 - klo:11:44 »
Mulla on kyllä hankalat hiukset. Olen yrittänyt vuosien varrella tehdä pysyviä kiharoita pitkiin hiuksiini vaikka millä ja kaikilla aineilla yhdessä ja erikseen. Viimeisin oli tämä suoristusrauta kiharat. Tein niinkuin ohjeet on ja ei mitään ei edes lainetta. Hermot menee..

Sit kokeilin ihan perinteisesti muotovaahtoa hiuksiin ja sit melkein kuivana muotoilusuihketta hiuksiin ja patukalle ja nukkumaan. Aamulla ei ollut kauan kiharalla. Ennen puoltapäivää jo melkein suorat hiukset. En ymmärrä mitä pitäis tehdä. Nuorempana kun mulla oli permanentin pohjaa niin kiharat kysy pelkällä lakalla, ilman mitään pohjustusta. Nyt kun on terveet hiukset niin mikään ei auta.

Pitäisköhän ottaa permis??...

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #218 : 02.07.07 - klo:15:15 »
Kyllä hiuslaatu voi olla niin liukas luonnostaan ettei siinä pysy yhtään mikään, luultavimmin myös kaikki klipsit ja ponnarit on vaikeaa saada pysymään paikoillaan. Permis karheuttaa ja avaa eli siis vaurioittaa hiusta, jolloin se tulee helpommin käsiteltäväksi.

*
Ediitettyä. Kannattaa myös muistaa ettei sen tartte olla mikään lammaslookki, millä tahansa koolla tehtynä toimii karheuttamassa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Niina

• HAIRahtanut
« Vastaus #219 : 03.07.07 - klo:21:44 »
Olen ostanut kukkapatukat jo aikoja sitten, mutta ei ole tullut testattua. Tänään sitten aamulla otin ja laitoin ne päähän. Annoin niiden olla pari-kolme tuntia ja tuli nätit kiharat. Ei liian säkkärää, eikä liian isoja kiharoita. Kiva, kun niitä on niin paljon siinä paketissa, kerrankin minulla jää jopa yli patukoita! Taakse olisi voinut laittaa pari vähän pienempää osiota, kun ei ollut kihartunut kunnolla pituuksista, mutta muuten olis tyytyväinen lopputulokseen. Koko komeuden nostelin pinnien ja nipsujen avulla takaraivolle roikkumaan. Kun näin kaverin kanssa myöhemmin päivällä, hän kysyi olenko käynyt kampaajalla laittamassa tukkani! :D

Nyt kun tukka on ollut kiinni jo 9 tuntia, on osa pienemmistä suortuvista vähän suoristunut, mutta kokonaisuudessaan kiharat on pysyny hyvin. Oikein hyvä juttu. Patukat oli helppo kiertää tukkaan ja ne oli myös helppo avata. Yllättävän nopeasti ne myös sai laitettua, vaikka mulla on tukkaa aika paljon. Suosittelen. :)
Hiusten pituus 132 cm, yli polvien siis. Latvat haaroittuu herkästi ja hiukset takkuuntuvaa sorttia. 1bMii.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #220 : 09.07.07 - klo:12:57 »
Lueskelin tätä ketjua ja yllätyin miten moni tekee pitkiin hiuksiin papiljoteilla kiharat. Joskus olen itse tarrapaplareilla kokeillut ja onnistuin vaan sotkimaan ne hiuksiin niin että niitä sai melkein itukun kanssa repiä pois. Oisko sitten johtunut siitä että papiljotit olivat melko pieniä?

Haluaisin kuitenkin papiljoteilla tehdä kiharoita, minkälaisia niiden pitäis olla. Ja se koko, kuinka isoja halkaisijaltaan?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 09.07.07 - klo:21:16 »
^Tarrapaplareita ei kyllä välttämättä kannata kovin pitkiin hiuksiin laittaa, kyllähän ne saa sitten repiä pois. Korkeintaan jotain jumbo isoja tarrapaplareita, mutta niillä ei kyllä kiharaa saa. Sametti pintaiset paplarit on huomattavasti hellävaraisempi ratkaisu. Niitä löytyy useampaa kokoa, riippuu hiusten pituudestakin ja siitä kuinka isoa/pientä kiharaa haluaa.

Pesukarhu

• Vieras
Paras tukiaine rullakampauksen/muotoiluraudan alle?
« Vastaus #222 : 10.08.07 - klo:01:44 »
Hei! Olen vuosi tolkulla etsinyt ja kokeillut erilaisia muotoilunesteitä, mutta en vaan löydä ainetta johon olisin tyytyväinen. Hiukseni ovat pitkät, ja ärsyttävän liukkaat ja hankalat käsitellä, lässähtävät helposti. Laitan usein tukkani iiisoille rullille ja lämmitän föönillä, tai teen kiharoita sellaisella raudalla jonka ympärille hiusosio kieputetaan, sitten kiinnitän osion pinnillä jäähtymään. Avausvaiheessa erittelen kiharoita, suihkuttelen lakkaa, ja hieman saatan tyviä tupeerata paikoitellen. Mutta, eipä mene kauaakaan kun tukka alkaa suoristua ja veltostua ja lässähätää  >:(. Hakusessa olisi mieluiten suihkemainen aine ( helppo annostella aina osioon kerrallaan ennen kuin rullaa tms), joka antaisi kunnolla ryhtiä, pitoa ja tukea. Hinnalla ei väliä, jos tökötti toimii  :).

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
Vs: Paras tukiaine rullakampauksen/muotoiluraudan alle?
« Vastaus #223 : 10.08.07 - klo:13:24 »
Olisikohan tästä ketjusta apua? Kyseessä siis Nätit pysyvät kiharat - miten? -ketju.

EDIT: Ketju löytyy siis muotoilu-osion toiselta sivulta. Koko osiossa on muitakin ketjuja, joissa käsitellään mm. erilaisia aineita rautojen, rullien tmv. alle laitettavaksi. Selailemalla löytyy, jos haku ei löydä ;)

EDIT: Kiitos,Serafi!

Ja kysymys siirrettiinkin sujuvasti mainitsemasi ketjun jatkeeksi. :) -S-
« Viimeksi muokattu: 10.08.07 - klo:16:29 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Serafi

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
Vs: Paras tukiaine rullakampauksen/muotoiluraudan alle?
« Vastaus #224 : 10.08.07 - klo:14:38 »
Hakusessa olisi mieluiten suihkemainen aine ( helppo annostella aina osioon kerrallaan ennen kuin rullaa tms), joka antaisi kunnolla ryhtiä, pitoa ja tukea. Hinnalla ei väliä, jos tökötti toimii  :).

Mikäli haluat superpitoa JA laitat hiuksesi lämpötyökaluilla, L'anzan Thermal Defense on ihan ehdoton tuote! Se tosin tahmaa, jos sitä suihkii vähääkään liikaa ja karhentaa hiuksia sekä haisee alkoholille, mutta pito on ihan mieletön! Käytännössä tukkaan kuin tukkaan.:) Lanzan käyttäjäkokemus-ketjusta saa lisää kokemuksia aineesta. Muistattehan sitten, että noi käyttäjäkokemus-ketjut on vaan kokemuksille - ei kysymyksille. Esim. L'anzan osalta kysymykset voi esittää yleisessä L'anza-ketjussa.
« Viimeksi muokattu: 10.08.07 - klo:14:41 kirjoittanut Serafi »