Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 430868 kertaa)

jäätee

• Vieras
Spiraalikiekurat
« Vastaus #225 : 14.09.07 - klo:19:03 »
Apua. Mitenhän oppisin käyttämään tuota uutta spiraalikiharrintani. ::) Miksi se on niin vaikeaa.. :( Oisko teillä vinkkejä? Mulla on todella paksut hiukset ja aika työlästä saada koko päähän.. Mutta kunhan edes jotenkin kun himoitsen niin niitä kiharoita.

Sopinee tänne tämä viesti  ... - Kikka
« Viimeksi muokattu: 14.09.07 - klo:20:23 kirjoittanut Kikka »

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #226 : 14.09.07 - klo:23:25 »
^ Kait olet jaotellut hiukset sopivan pieniin osiin ennen kihartamista? Oletko laittanut jotain muotoiluainetta osioon esim. geelisuihketta? Joskus myös liian raskaat hoitoaineet vaikuttavat kiharan pysyvyyteen. En omista spiraalikiharrinta, mutta harkinnassa on. Olisi mukavaa rääkätä omia hiuslatvojani näteillä spiraaleilla.
« Viimeksi muokattu: 15.09.07 - klo:09:03 kirjoittanut Mrs. Priest »
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #227 : 05.10.07 - klo:20:07 »
Pakko tulla purkamaan turhautumistani tänne. Tämä tuntuu olevan ikuinen projekti opetella tekemään kiharoita suoristusraudalla. Minun kärsivällisyyttä koetellaan liikaa... Siis kerkesin jo hyppiä ilosta, kun äsken sain tehtyä etuosan lyhyisiin hiuksiini aivan täydelliset kiharat. Mutta miten hitossa en osaa tehdä samaa päällimmäisiin pitkiin hiuksiin ??? Katsoin äsken varmaan viisi erilaista videota ja sitten juoksin takaisin peilin eteen kokeilemaan, mutta yhdestäkään ei tullut kuin hammasten kiristystä.  :'( Eikai tässä enää muu auta kuin luovuttaa ja käskeä kampaajani opettaa minua kädestä pitäen.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #228 : 06.10.07 - klo:00:18 »
^ Minkälainen rauta sulla on? Voisi ehkä riippua siitä, koska itselläni on LF:n raudat, ja niillä osasin jo ensimmäisellä kerralla tehdä suht nättiä kiharaa.

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #229 : 06.10.07 - klo:10:59 »
Babylissin rauta on. En usko, että voin pelkästään syyttää rautaa, sillä lyhempiin hiuksiin saan tehtyä kiharat, mutta pitemmät pätkät on se ongelma. Kyllähän tuo Babylissin rauta on vähän töksähtelevä, kun sitä verrattuna esim. GHD:hen. Voinhan tietysti yrittää, josko saisin muotivillityksen aikaan kampauksella, jossa on pelkästään etu-, sivu- ja niskahiukset kiharrettu ja päällimmäiset hiukset roikkuvat suorina  ;D

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #230 : 27.10.07 - klo:12:14 »
Mikä muuten on teidän mielestänne paras muotoilutuote kiharoiden alle, siis koostumukseltaaan? Eli siis joku geeli, suihke, vaahto, voide vai mikä? Eri hiustyypeillä ja pituuksilla on varmaan omansa...

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #231 : 27.10.07 - klo:14:04 »
^ Ei ole oikeastaan kokemusta muusta kuin suihkeista ja kyllä se minun valinta olisi ollut muutenkin. Vain ja ainoastaan siksi, että se on helpoin käyttää. Piippausraudan alle olen suihkutellut osio kerrallaan L'orelin kampausnestettä, nyt kun se vihdoin loppui, laitoin tilaukseen Tigin Uptight-kampausnesteen.
Aamulla muuten laitoin muutaman tarrarullan hiuksiin. Sellaisia rullia, joissa keskiosa on sileä ja reunoilla tarrat. Irrotin parin tunnin jälkeen yhden katsoakseni, tekeekö niillä mitään. Olin ihan yllättynyt ku tuloksena oli aivan ihanat isot kiharat, ajattelin, ettei kiharaa tule kun laitoin melkein kuivaan tukkaan enkä mitään aineita alle. Tarkoituksena laittaa illaksi piippausrauta-kiharat, tämä on vain alkuvalmistelua, että saisin tuuheamman näköiset hiukset  ;) Harmittaa, kun minulla on tarrarullia vain 8, pitäisi ostaa lisää ja kokeilla kiharoiden tekoa niillä koko tukkaan.

vivitsu

• Vieras
« Vastaus #232 : 21.11.07 - klo:15:02 »
no niin minäkin sitten menin ja ostin seppälän kukkapaplarit..ja hetihän niitä täytyi koittaa..hiuksia en pessyt, kostutin vain hiukan, sain oivat laineikkkaat kiharat.ihanaa kun kerrankin onnistuin tekemään juuri sellaiset kiharat kun halusin.ei liian säkkärää,laitoin aina kaksi patukkaa ja sitten kieritin hiusosion ympärille.nämä ei nyt kauaa varmaankaan pysy sillä en tosiaan laittanut mitään tuotteita alle, mutta illalla laitan uudestaan kunhan olen saunassa käynyt..Aivan ihana keksintö..ja tuntuvat todella pehmeiltä päässä:). ..suosittelen kaikille!ehkä minusta juuri tuli jokapäiväinen kiharapää;)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #233 : 21.11.07 - klo:21:43 »
Babylissin rauta on. En usko, että voin pelkästään syyttää rautaa, sillä lyhempiin hiuksiin saan tehtyä kiharat, mutta pitemmät pätkät on se ongelma. Kyllähän tuo Babylissin rauta on vähän töksähtelevä, kun sitä verrattuna esim. GHD:hen. Voinhan tietysti yrittää, josko saisin muotivillityksen aikaan kampauksella, jossa on pelkästään etu-, sivu- ja niskahiukset kiharrettu ja päällimmäiset hiukset roikkuvat suorina  ;D
Kokemuksesta voin kertoa, ett.ä Babylissin raudoilla onnistuu vallan mainiosti kiharat. Eli ei varmaankaan tosiaan ole raudasta kiinni.  :)
En kyllä tiedä oikein miten osaisin neuvoa. Pidemmissä osioissa rautaa täytyy vain kieputtaa useampia kertoja ja ehkä välillä irrottaa ja jatkaa taas.

On muuten hassua miten monella tavalla suoristusraudalla voi tehdä kiharoita! Kaipa siinä jokaiselle muodostuu se oma tyyli.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #234 : 22.11.07 - klo:16:24 »
Mä ostin cittarista sellaisia samettirullia. Ihan sen takia, että ne on reiälliset, joten voisi olla jotain toivoa saada tukka kuivumaan. Ilma pääsee siis kiertämään siellä sisälläkin. En ole vielä ehtinyt testailemaan kunnolla.

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
« Vastaus #235 : 22.11.07 - klo:20:52 »
Olen havainnut ehdottomiksi isojen kiharoiden tekijäksi esim. Cailapin vaahtomuovi paplarit, jotka kiinnitetään muovisella klipsulla. Näillä isoimmilla saa juuri oivallista kiharaa, täytyy laittaa kuvaa joskus! Ja hiusten on oltava melkein aivan kuivat ennen paplareiden laittoa. Ei revi hiuksia yhtään, toisin kuin nuo Seppälän kukkapaplarit.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #236 : 25.11.07 - klo:15:11 »
No niin tulipas ostettua munkin ne Sepäälän kukkapaplarit. Lauantaina saunan jälkeen sitten virittelin ne päähäni ja menin vielä miehelle valittamaan että eipäs tullut mitään muotoilutuotteita mukaan (oltiin mökillä) ja että millaisethan näistä tulee. Suurimmaksi osaksi käärin hiukset kahden paplarin ympärille, ja ehkä noin 4-6 yhden paplarin satsia, koska muuten eivät olisi riittäneet. Hiukset olivat puolimärät. Avasin noin tunnin päästä yhden yhden paplarin käärön niskasta ja oli jo kunnolla kiharaa. Koska halusin testata noi nukkumisen kanssa, pidin niitä koko yön. Tänään on ollut superkiharat hiukset, ei mitään isoa kiharaa vaan pientä korkkiruuvimaista. Ja ei tosiaan muotoilutuotteita ole tarvinnut eikä oo pelkoa suoristumisesta, tosin tää mun luonnonkihara taipuu niin helposti kiharalle, että se varmaan auttaa huomattavasti. Hiukset on auki ollessa polkkamallia, mies sanoi aamulla mollamaijaksi.  ::)  Oonkin pitänyt näitä ponnarilla ja näyttää nutturamaiselta viritykseltä.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #237 : 12.12.07 - klo:20:33 »
Mua harmittaa se, että mun on pakko laittaa paplarit kosteaan tukkaan, koska muuten ne ei pysy kiharalla tai edes kiharru. Ja koska mun on pakko laittaa ne kosteaan tukkaan, niin niitä on pakko pitää päässä ainakin 12 tuntia, jotta olisivat täysin kuivat (pitkä ja paksu tukka). Tämä tietty tarkottaa sitä, että mun on pakko nukkua ne päässä, ja se on aika ikävän tuntuista. Täytyy joskus koittaa josko pesisi aamulla ja laittaisi ja ehtisivätkö kuivua illaksi. Mutta onko teillä sama juttu, että vain kosteaan tukkaan laitetut paplarit kihartaa? Mulla tukka on kosteana sellainen pehmeämpi, joten se varmaan vaikuttaa kanssa. Testasin tuossa yksi päivä kuivaan tukkaan muoitoilusuihketta ja -vaahtoa, ja vaahdolla tuli parempi tulos. Kestävämpi ja kiharampi.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #238 : 13.12.07 - klo:09:15 »
^ Ootko kokeillut niin, että annat hiusten kuivua/föönaat hiukset melkein kuiviksi ja sitten laitat ne rullat + mahdolliset muotoilutuotteet ennen rullausta? Mulla toimii noin aika kivasti ja ei tarvitse pitää niitä ikuisuutta päässä. Viimeisen "muotoonkuivumisen" hiukset kuitenkin tekeen noiden rullien ympärillä ja mulla ne jämähtää kivasti siihen. Föönillähän voi välissä vähän puhallella niitä rullattuja hiuksia, jotta kuivuminen nopeutuisi.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Paikalla Sylvia

• HAIRahtanut
« Vastaus #239 : 13.12.07 - klo:11:24 »
Tigin Uptight toimii piippausraudan kanssa käytettynä mun päässä kuin unelma. :-* Hiuslaatu on suht liukas ja hento, mutta kuitenkin taipuisa. Kiharat on ollut vaikea saada pysymään nätteinä ja kunnollisina pidempiä aikoja. Toissaviikonloppuna kokeilin kiharruksen alle XZ:n muotoilunestettä ja kiharat pysyivät mahdollisesti jopa huonommin kuin ilman mitään aineita. Jo kotona olivat selkesti lässähtäneet ja pikaisen ulkoilun jäljellä kiharoista oli jäljellä lähinnä muisto. :-\

Mutta tuo Uptight on aivan rakkautta. Suihkuttelin sitä suht runsaasti kiharrettaviin osioihin. Ensin näytti siltä että se lähmäisi / koppuroittaisi, mutta kiharruksen jälkeen tukka oli tosi pehmoisen tuntunen. Kiharat olivat sopivan tiukkoja ja joustavia ja ennenkaikkea kestäviä. Makoilin illalla sängyssä pitkään ja siitäkään kiharat eivät olleet moksiskaan. Vielä aamullakin kiharat näyttävät kiharoilta eivätkä sellaiselta epämääräiseltä karvakasalta, mikä yleensä piippaamisen jälkeen päästä löytyy yhden nukutun yön jälkeen. Tuoksukin on mukavan mieto, mutta hyvä. Tästä taitaa kyllä tulla minulle luottotuote. :-*
1c M ii