Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 430192 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #240 : 13.12.07 - klo:16:58 »
^ Ootko kokeillut niin, että annat hiusten kuivua/föönaat hiukset melkein kuiviksi ja sitten laitat ne rullat + mahdolliset muotoilutuotteet ennen rullausta? Mulla toimii noin aika kivasti ja ei tarvitse pitää niitä ikuisuutta päässä. Viimeisen "muotoonkuivumisen" hiukset kuitenkin tekeen noiden rullien ympärillä ja mulla ne jämähtää kivasti siihen. Föönillähän voi välissä vähän puhallella niitä rullattuja hiuksia, jotta kuivuminen nopeutuisi.

Juu siis annan kuivua hetken ja vasta sitten laitan muotoiluaineet ja rullaan. En siis litimärkään tukkaan laita rullia. Ja föönailen myös välillä. Silti tuntuu rulllia poistaessa, että jotkin kohdat on vielä hitusen kosteita, vaikka ovat saaneet kuivua 10 tuntia ja välillä föönaillutkin. Kai se vaan on pitkien ja paksujen hiusten ongelma, joka ei millään kikka kolmosella sen kummemmaksi muutu. Onhan siinä rullan ympärillä aikamoinen kerros hiusta...

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #241 : 13.12.07 - klo:20:09 »
Joo, mulla tosiaan on kans paksut hiukset ja aika pitkät, pian BSL-pituus. Toi on kyllä inhottavaa, jos osa jää märiksi/kosteiksi, vaikka kuinka kauan antaisi rullien olla. Mulla tosiaan hiukset on oikeastaan kuivat ennen rullausta. Toinen keino joka tuli mieleen, jonka luin joskus jostain lehdestä (kampaaja antoi vinkkejä) oli, että ennen rullausta jokaista osioo kihartaisi ilmakihartimella tms. jonkin aikaa. Unohdinkin edelliseen viestiin laittaa ton, koska noinhan mä vielä yleensä teen ennen rullausta. Mutta pitkäaikaisessa käytössä tuo ei varmaan hiuksille tee hyvää... Sit nuo seppälän kukkapaplarit päässä on helpompi nukkua, kuin tavallisten rullien kanssa. Mulla on luonnostaankin kihartuvat hiukset, joten mä saan helposti kiharat aikaan, joten tän kummempia vinkkejä mä en keksi. Jos joku muu tietäisi hyviä konsteja?
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #242 : 22.12.07 - klo:21:14 »
Kyllä näillä vinkeillä jo aika pitkälle pötkitään. Ajattelin seuraavalle kerralla tehdä niin, että eka rullaan päälimmäiset hiukset, kun ovat kuivahtaneet hieman, sitten taas seuraavan kerroksen hiuksia jotka ovat kuivahtaneet jne. Niskasta kestää nimittäin kauiten kuivua, ja jos sitä hiusta rullaa siitä päältä pois tieltä, niin kuivuvat nuo niskahiuksetkin sitten nopeammin. Kiinnostuin Tigin Uptightistä, joten sen aion hankkia ja kokeilla sitä.

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #243 : 11.01.08 - klo:08:13 »
Nyt täytyy munkin antaa ääneni suoristusraudalla kihartamiselle  :-* !

En ois ikinä uskonut oppivani sitä, mutta yks kaks vain osasin ja se on niiiiiin yksinkertaista kuin olla ja voi.
Se on kaikista nopein ja helpoin tapa saada kiharaa. Ja se kihara mitä sillä saa aikaiseksi, niin mä tykkään tästä kiharasta eniten, tulee ihan erilaista ku millään piipparilla tai patukoilla.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #244 : 11.01.08 - klo:12:02 »
^Millä raudalla kiharsit? :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #245 : 11.01.08 - klo:12:04 »
^ Mulla oli käytössä ihan vaan se mun surkea babylissin wet&dry rauta, jolla ei suoristuksessa enää tee juuri mitään, mutta näköjään sillä sai hyvin kiharaa aikaiseksi, oikein yllätyin!

Että tosiaan oottelen kielipitkällä kuhan pääsen tilaamaan oikein kunnon GHD:n raudan  :P ... Niin johan luulisi suoristuksen sujuvan kuin tanssi ja kiharista tulevan entistäkin parempia.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

Poissa Prisku

• HAIRahtanut
« Vastaus #246 : 11.01.08 - klo:15:06 »
Laitoinpa juuri lämpörullat päähän. Joskus niillä saa hyvän tuloksen ja joskus taas kammottava harakanpesä. Mulla on tuollainen setti jossa on pieniä, keskikokoisia ja isoja rullia ja oikeastaan tarvitsisin vain suuria. Ja tietenkin niitä on vähiten.
Eniten niiden kanssa hankaluuksia on että sais latvat käärittyä nätisti rullan ympärille kun ne helposti vääntyy vähän miten sattuu. Myöskään tyven kohotus ei onnistu vaan rullat jää ikävästi roikkumaan.
Tekis mieli hankkia kyl sellaiset samettipintaiset joissa on "klipsi" kun mulla nämä on pelkkää muovia ja kiinnitys tapahtuu pinnillä, sopii ehkä paremmin lyhyeen tukkaan.
« Viimeksi muokattu: 11.01.08 - klo:15:08 kirjoittanut Prisku »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #247 : 12.01.08 - klo:10:18 »
^Kannattaa hankkia sellainen "piikkikampa", jonka avulla latvat saa käärittyä nätisti rullan ympärille.

Ja tyven kohotus pitäisi onnistua, kun alkaa rullaamaan oikeassa kulmassa, ja saisi kiinnitettyä ne tukevasti, etteivät pääsisi roikkumaan. Mullakin on tuossa kyllä hankaluuksia saada ne pysymään tukevasti päässä  :-\

Kokeilin eilen Tigin Uptightiä vaahtomuovipatukan kanssa. Kiersin vain yhden suortuvan, mutta hyvin näyttää toimivan tuo Uptight. Minkä tyyppisellä aineella muuten puristelette kiharoita rullien poistamisen jälkeen?

Poissa Kemuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #248 : 13.01.08 - klo:12:04 »
Mun kihararesepti on seuraavanlainen:

Normaalipesu ja jätettävät. Sekoitetaan nokare vahaa ja jotain kevyttä muotoiluvoidetta (mulla PROFFS:n vaha ja Joicon Creme Elixir). Jokaiselle sortuvalle erikseen levitetään kunnolla kyseistä soossia, tässä kannattaa käyttää apuna kampaa ja varoittava laittamasta liikaa, vaha saattaa lähmätä. Kun soossi on levitetty rullataan vaahtopatukka ja sama koko tukkaan. Nukutaan yön yli. Aamulla (tai kun tukka on kuivunut) avataan patukat ja vähän pöyhitään. Lakkaa tai mitään viimeistelyä en laita. Tällä tavalla saan korkkiruuvikiharoita, jotka pysyvät vaikka viikon ja nukkumisen jälkeenkin näyttävät upeilta! :) Ja mun tukka on sellainen joka-kampaajan-painajainen. Ylppärikampausta varten piti käydä kolme kertaa harjoittelemassa etukäteen, koska kampaaja ei meinanut löytää tuotteita, jotka pitäisivat hiukset halutussa muodossa ;D
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #249 : 13.01.08 - klo:12:07 »
^Onko sulla Kemuli siis liukas lasimainen hius vai?

Poissa Kemuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #250 : 13.01.08 - klo:15:02 »
^ Ööh, kun mä osaisin kertoa :D Ei se taida lasimainen olla, mutta paksu, liukas ja painava kyllä. Kiharoista löytyy muuten kuva kuvaketjussa.
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #251 : 14.01.08 - klo:18:10 »
Tänää toista kertaa kihartelin tolla babylissin wet&dry suoristusraudalla ja täytyy sanoa, että eihän se kiharrukseen mikään paras ole, ku ihan  p**** muutenkin, ei suoristakkaan enää nimeksikään. Kaks samanlaista rautaa jo ollut ja kummatkin lakkas 100% toimimasta vajaan vuoden sisällä, joten mulle eiiiiiii todellakaan tule mitään babylissiä enää ikinä.

Kun tuo rauta ei luista tarpeeksi hiuksissa, niin raastaahan se tukkaa varmaan ihan mukavasti, eikä hyvää tosiaan tee joo, mutta kyllä sillä kiharaa aikaiseksi saa, se on pakko sanoa! Tosin, jos ois parempi rauta, niin sanomattakin selvää että tulis vielä parempaa jälkeä vielä helpommin! Joten tosiaan, tulis jo se visa kortti niin pääsis LF:stä tilaamaan GHD:t, odotukset noiden rautojen suhteen on kyllä tooooosiiii korkeella, parasta ois olla tosiaankin sitten parhaat mitä löytyy ja kestää pitkään, kun ovat niin sika kalliit!

Vieläkin ihmettelen että miten yks kaks sen tekniikan opin tosta noin vain, kun siihen asti olin ihmetellyt ja päivitellyt, että miten ihmeessä toi tapahtuu, enkä tajunnut vaikka kuinka kattelin videoita yms.

Mutta, kun sen kerran oppii niin se on niin helppoa ku olla ja osaa. Olen kokeillut piipparia ja paplareita, mutta suoristusraudalla tulee mun mielestä kaikista kestävimmät kiharat.

----------------------------

Seuraavaks kihartelen torstaina ja JOS muistan niin voin ottaa kuvaa, millaset kiharat tolla raudalla oon saanut aikaiseksi... Edit... Eihän sitä aamulla kerkeä kuvia ottamaan, ehkä joskus sitten.

---------------------------

Edit, joo, kyllä kestävää kiharaa tulee... Kiharsin hiukset eilen aamulla, ne kesti työpäivän sekä kosteen ilman ulkona, sekä yön yli nukkumisen. Nyt toisena päivänä ne näyttää siltä niinkuin olisin vasta ne kihartanut. Uskomatonta...

--------------------------

Jeps, kyllä tuntuu kestävän suoristusrautakiharrus kaikista parhaiten, mutta mulla näyttää tukka kärsivän ihan kivasti tosta  :-X ... Kun kihartelee muutaman kerran viikossa ja tunkee puoli pulloa lakkaa päähän, niin auts auts auts... Meinaa tukasta tulla taas semmosta kuivaa hamppua. Näyttäs tukka kärsivän enempi tosta kihartamisesta kuin suoristamisesta.

Mutta "kauneuden eteen on kärsittävä", heh... Ja jospa vähän auttas kun pääsen tilaamaan kunnon raudat ja heittämään vesilintua tolla babylissillä.
« Viimeksi muokattu: 18.01.08 - klo:09:32 kirjoittanut -kata- »

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #252 : 18.01.08 - klo:12:12 »
Mites ku jos aamusin ei pese hiuksiaan niin miten saa kiharrettuu tukkaa sellasella kiharrinpuhaltimella( ???). Mä en tykkää kun mun latvat on ihan piikkisuorat ja tahtoisin niihin vähän kaarevuutta. Koitin tehdä jo niin että levitin muotovaahtoa kuiviin latvoihin ja sillä tolla ihmevehkeellä ( sori mulla on vähä nimet hukassa ;D) pyöritin tukkaa siinä ympärillä mutta ei se toiminu niin. Muotovaahtopullossa sanotaan että pyyhekuiviin hiuksiin mutta jos ei tosiaan käy aamuisin pesemässä tukkaa? Pitääkö vaan latvat kastella vai mite tää homma toimii? Jotai vaihteluu ois kiva saada tähän piikkisuoraan päähäni ::)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #253 : 18.01.08 - klo:22:19 »
^Tarkoitat varmaankin ilmakiharrinta? Sehän toimii parhaiten hiukan kosteaan hiukseen, eli varmaan kannattaa kokeilla kastella latvoja vaikka sumutin pullolla ja toki voi sitä muotovaahtoakin lisätä. Kannattaa myös kihartaa osioissa, eli nostaa ensin osa hiuksista pois tieltä.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #254 : 23.01.08 - klo:10:40 »
Minkälaisia tuotteita tarvitsisin kiharoiden tekoon suoristusraudalla? GHD:lla tulee todella kauniit kiharat, mutta ne eivät pysyy kauaa, sillä alla ja päällä ei ole oikeita muotoilutuotteita. Pitääkö mun lähteä muotovaahto-ostoksille, vai minkä mömmöjen avulla saan tehtyä raudoilla pysyvät kiharat?