Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 431597 kertaa)

Poissa -j-

• Tukkaguru
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #285 : 10.07.08 - klo:11:40 »
Oonko mä nyt ihan ööpi vai puuttuuko multa joku naisgeeni, kun en saa tollasia piikeillä kiinni laitettavia paplareita pysymään paikallaan?

Ei puutu, tai sitten puuttuu multakin.
Valittelin jossain ketjussa aiemmin asiaa ja kyselin vinkkejä tekniikasta, muttei hommasta silti ole mitään tullut. Kun ei saa tukkaa paplariin (pitkä tukka), eikä paplaria kiinni päähän.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #286 : 11.07.08 - klo:11:09 »
Oonko mä nyt ihan ööpi vai puuttuuko multa joku naisgeeni, kun en saa tollasia piikeillä kiinni laitettavia paplareita pysymään paikallaan?

Ei puutu, tai sitten puuttuu multakin.
Valittelin jossain ketjussa aiemmin asiaa ja kyselin vinkkejä tekniikasta, muttei hommasta silti ole mitään tullut. Kun ei saa tukkaa paplariin (pitkä tukka), eikä paplaria kiinni päähän.
Mulla on kanssa pitkähköt hiukset ni ne on ilmeisesti kosteanakin painavat, aika monesti sain noukkia tippuneita paplareita lattialta kun ne ei hiuksissa vaan pysyny.
Oli muuten jännä ilmiö, ei noilla rullilla tullu minkäänlaista kunnon kikkuraa aikaseks, vaikka ne olikin päässä melkein 2h ja föönasin välissä. Kun ei omat paplarit riittäny ni äiti laitto omia pikkusia tarrapaplareitaan tähän ja niillä tuli hieman selkeemmät kikkurat. Mutta voi jestas että niitä oli ärsyttävää ottaa päästä pois!
Nyt on kukkapaplariyritelmä päässä, jos näillä nyt tapahtuis jotain.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 11.07.08 - klo:11:22 »
Ajattelin tänään kokeilla foliokiharoita :D ihan vain muutaman edes.. Koskaan ei ole tarpeeksi aikaa joten tänään päätin että nyt kyllä kokeilen :)

Poissa Surrur

• HAIRahtanut
« Vastaus #288 : 24.07.08 - klo:00:04 »
Kokeilin tänään ekaa kertaa kuuluisia (:D) Seppälän kukkapaplareita, ja hyvinhän ne pelitti! Tukka oli tosi helppo rullailla patukoille, ja pysyivät hyvin kiinni. Vähän haroin kiharoita sormilla paplarien poistamisen jälkeen, ja kiharoiden koko oli mun makuun just passeli. Pysyvyys ei ollut huippuluokkaa, koskapa hiuksissa ei ollut juuri muotoilutuotteita. Meinasin, et voisi hankkia Tigiltä Uptightin kokeiluun, siitä on tainnut olla täällä aika yleisesti hyviä kokemuksia :)

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 21.08.08 - klo:21:26 »
Minulla on suunnitteilla ostaa itselleni nyt jokin härveli, jolla saisin kiharaa aikaiseksi. Olen vain sormi suussa, että millainen pitäisi hankkia. Omistan nuo kukkapaplarit, mutta vaikka kuinka yritän niin tulos muistuttaa lähinnä afroa. Hiukset ovat hennot ja pituus on leuan alapuolelle. Haluaisin jotain tämäntyyppistä kiharaa:

Osaako kukaan sanoa miten tuommoiset saisi aikaan? :)
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #290 : 21.08.08 - klo:23:14 »
Vieläkö seppälässä myydään niitä kukkapatukoita mistä ainakin tän ketjun alkusivuilla puhuttiin? Voisi helpottaa huomattavasti nukkumista ja saisi vielä jopa kiharat hureii :D

Kiitos tiedosta, Magia :)
« Viimeksi muokattu: 22.08.08 - klo:11:23 kirjoittanut Hemppa »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #291 : 21.08.08 - klo:23:50 »
^ Kyllä niitä on myynnissä Seppälöissä, Prismoissa ja Cittareissa ainakin.

typo..
« Viimeksi muokattu: 25.08.08 - klo:12:50 kirjoittanut Magia »

Poissa Caprella

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #292 : 24.08.08 - klo:23:35 »
Itselläni on todella ohuet ja hennot hiukset ja jo 2 kpl pötkylöitä/kukkapaplareita on liikaa tähän päähän, tulee siis lammas-efekti. Joskus olen laittanut yhdellä, mutta parempi on kyllä kiertää koko pää tiukalle nutturalle päälaelle ja pampulalla kinni. Tulee tosi nätit, runsaat mutta luonnollisen näköiset kiharat. (Paksummassa tukassa nutturoita tosin tarvitaan ilmeisesti enemmän kuin yksi :P)

Kivat laineet taas tulee ranskanletistä. Ei tarvitse olla edes kovin ylhäältä päälaelta aloitettu letti, kunhan on vähän ranskis ettei jää tönkköä rajaa ninkuin tavallisesta letistä. Kannaattaa tietysti letittää mahdollisimman loppuun asti ettei latvat jää suoriksi. Itse puristelen latvoja letin avaamisen jälkeen vedellä tai muotovaahdolla jolloin mahdolliset suorat osat kyllä häviävät hienosti. 
1c F i

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 28.08.08 - klo:08:25 »
Ostin tuollaiset kukkapatukat seppälästä 30kpl patukoita 5.50€ ja jopa minun paksuun tukkaan ne riittivät, jäi vielä ylikin. Rullaus koko päähän kesti 15minuuttia ja tein sitä ensi kertaa. Joudun avaamaan muutaman ja laittamaan uudelleen yms. Joten eipä kyllä vie kauaa aikaa kun vähän harjottelee max. 10minuuttia.

Tein sen ihan kokeilumielessä kun en osaa edes papiljotteja rullata niin kokeilin noita. Todella yksinkertaista ja helppoa. Yritin käydä nukkumaan ne päässä sillä hiukset olivat vielä kosteat. Härpäkkeet kuitenkin painoivat päätä niin paljon että luovutin ja otin ne pois. Hiukset kuitenkin pysyivät laineilla sen jälkeen. Täytyy kokeilla laittaa rullat vähän toisella lailla seuraavalla kerralla, nyt nimittäin jäi "ikäviä" jakauksia. Olen silti tyytyväinen ja täytyypä ostaa toinenkin paketti pahan päivän varalle jos noita ei enää myydä ;D

PS ja OT Tämä ei nyt kuulu tänne mutta löytyisikö marketista jotain hyvää muotovaahtoa tms. joka sopisi näiden kukkakeppien kanssa? En käytä niin usein, joten en tarvitse mitään tigin super shottia.. Kumpi olisi periaatteessa parempi geeli vai muotovaahto? Kaikissa noissa marketissa taitaa olla Alcohol Denat mutta jos joku tietää mahdollisimman vähän kuivattavan niin saa kertoa.. ::)
« Viimeksi muokattu: 28.08.08 - klo:08:37 kirjoittanut Neriana »

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #294 : 28.08.08 - klo:09:04 »
^ En ole käyttänyt aikoihin mitään muuta tuotetta kiharakampausten pohjalla kuin KC Professional 4R Glaze -muotoiluainetta (ja tämän edeltäjää KC Professional Click Glazer). Ei sisällä alkoholia ja silareitakin vain vähäsen. Marketistahan tätä ei saa, mutta ei ole kampaamotuotteeksi hinnalla pilattu. Suihkemaiset tuotteet ja useat muotovaahdot sisältävät alkoholia, ja geelejä en ole koskaan oppinut käyttämään. Koostumukseltaan tämä Glaze on geeliä nestemäisempää, mutta tuskin tulisi suihkupullosta ulos.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #295 : 28.08.08 - klo:09:17 »
Okei kiitos :) Omakin tukka on jo valmiiksi kihara, joten ilman muotoilutuotteitakin tämä pysyy kiharalla jopa kolme päivää, tosin kiharat tietysti vähän suttaantuvat. Mutta tuo kuulostaa hyvältä juurikin jos haluan vähän kestävämpää :) Minulla on vieläpä hyviä kokemuksia 4R tuotteista joten merkkikin on mieleinen. Pistetään korvan taakse ;)

Poissa Caprella

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #296 : 28.08.08 - klo:10:32 »
Neriana, jos haluat alkoholitonta markettikamaa, niin esim. Herbinan Marja Spa tai Sensitive -sarjoista löytyy edullinen alkoholiton muotovaahto, joka soveltuu varmasti myös kiharoiden pohjaksi!
1c F i

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 28.08.08 - klo:10:50 »
nöyy! ihanko totta? Niin no.. enpä ole koskaan ajatellut että niillä todella on MYÖS muotoilutuotteita.. :) tänään olen menossa kaupoille. täytyy käydä kattomassa tuota 4R Glazea ja herbinaa.. Hyvä saada joku toinenkin vaihtoehto sillä 4R,ää myy yleensä yksittäiset kampaamot tms. hairstorella sitä ei esim. ole ollenkaan. Ehkä itäkeskuksen STOPista saattaisi löytyä.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 30.08.08 - klo:13:22 »
Nuo Seppälän kukkapaplarit on ilmeisesti neliskanttisia? Eikö niistä kulmista jää painaumia tukkaan tai eikö ne kuluta hiusta, vaikka vaahtomuovia ovatkin? Miksi ne ei voi olla pyöreitä?

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #299 : 30.08.08 - klo:16:35 »
Nuo Seppälän kukkapaplarit on ilmeisesti neliskanttisia?
- kyllä

Eikö niistä kulmista jää painaumia tukkaan tai eikö ne kuluta hiusta, vaikka vaahtomuovia ovatkin?
- ei jää kulmia. Kaikki käsittely periaatteessa kuluttaa hiusta, mutta ainakin omalla kohdallani nämä ovat olleet yksi hellävaraisimmista tavoista tehdä kiharat.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.