Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 431598 kertaa)

Poissa siili

• Tukkaguru
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #315 : 23.09.08 - klo:11:04 »
Uteliaisuuttani ostin kukkapaplarit minäkin. Periaatteessa mä en kyllä ole oikein kihara-ihminen, mutta halusin nyt kuitenkin koettaa.

Mä laitoin eilen illalla kuivaan tukkaan aika paljon hiuksia yhteen osioon, käytin yhteensä kymmenen pinkkiä patukkaa. Mun tukka on jo taas venähtänyt vyötärömittaan, joten oli aika hankalaa kieputtaa noita, tuntui ettei kädet riitä. Annoin olla yön yli. Aamulla kahdeksalta mulla oli tiukka lyhyt lampaansäkkärä, sellainen reipas hartiamittainen kasari-permanentti. Ihan hirveä! Haroin kuitenkin urheasti kiharoita hiukan auki ja sainkin ne hiukan siedettävämmäksi, kiinnitin koko komeuden hiusklipsulla takaraivolle.

Nyt mulla on enää muutama oikein kaunis iso kihara takana, muuten hiukset on suoristuneet. Eli kestivät lasimaisessa suorassa hiuksistossani huimat 3 tuntia ilman mitään muotoilutuotteita. Täytynee koettaa vielä isommilla osioilla ja vaikka viidellä kukkasella. Ja ostaa joku muotoilutuote, jospa mä menisin ihmettelemään Herbina-hyllyä markettiin.

Hyvän kampauksen pohjan noilla nyt ainakin saa jos ei muuta. Ja siis nythän tää on nätti, mutta veikkaan ettei ilta-päivällä ole enää kiharan kiharaa jäljellä.

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #316 : 23.09.08 - klo:23:34 »
Tulikos Virukselle Viva la Lammas? ;D

No tuli. ;D Ja on nyt vasta parin vuorokauden jälkeen suoristuneet siedettäviksi. Korkkiruuvit olis kyllä mageet ;) - semmoiset saadakseen pitää ilmeisesti rullata tukka patukkaa "pitkin" eikä vain epämääräiseen myttyyn..?
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #317 : 24.09.08 - klo:09:01 »
Tosi riemastuttavia nämä kunkin lammasraportit kukkapaplareista. :D

Korkkiruuvit olis kyllä mageet ;) - semmoiset saadakseen pitää ilmeisesti rullata tukka patukkaa "pitkin" eikä vain epämääräiseen myttyyn..?

En ole ihan varma, ymmärsinkö oikein, mutta rullasin tosiaan tukkani patukkaa pitkin, jotenkin puoliksi. Ööh. Minunkin tukkani oli aika hankala saada kierrettyä patukoille, vaikka se ei ihan yhtä pitkä olekaan kuin siilillä. Kumminkin sen verran pitkä, että kädet suorana ei saa aloitettua kiertämistä, vaan se pitää aloittaa niin, että tuo tukan eteen ja kierto alkaa siitä. Loppuosan saa kyllä kierrettyä ”suoraan”. Tästä syystä kierto on hyvinkin osittaispitkittäinen ja Shirley Temple odottaa. :P

Seuraavalla kerralla otan kyllä suurempia osioita ja käytän kaksi patukkaa kerralla. Ja minulla on siis karkea, joskin taipuisa tukka. Kevyesti luonnonkihara siis.

mariea

• Vieras
« Vastaus #318 : 25.09.08 - klo:09:25 »
Mulla on ilmeisen toivoton tukka kiharoiden suhteen - kihartuu joo, muttei pysy kiharana. Oon kokeillut arsenaalin tuotteita, ja tuntuu ettei mikään auta.  Oma hiuslaatu vielä ohut ja silkkinen, niin ei anna periksi laittaa hiuksiin kaikkea mahdollista. Onko kenellään onnistunutta ratkaisua moiseen?

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #319 : 26.09.08 - klo:16:37 »
Lauantaina olisi hienot juhlat edessä ja olen varannut kampaajan ennen sitä. Tarkoituksena olisi saada kauniit ja kestävät kiharat aikaiseksi. Tuleeko kestävin tulos kun tekee sen suoristusraudalla? Mites, kannattaako minun aamulla pestä hiukset (vain vähän hoitoainetta(ko)  ??? ) ja föönätä ennen sitä ja käyttää pohjustuksena minkälaisia muotoilutuotteita? Riittääkö tavallinen muotovaahto vai laittaako kampaaja ne vasta siellä kuiviin hiuksiin? Mikä olisi paras tapa?  ::)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #320 : 28.09.08 - klo:13:49 »
^Tämä taitaa nyt tulla myöhässä, mutta itse olisin kysynyt kampaajalta, miten hän olisi nähnyt asian parhaaksi.

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #321 : 01.10.08 - klo:22:12 »
en tiiä kuuluuko tää kysymys tänne, mut kysynpä nyt kuitenki :)

eli siis kokeillessani kaikenlaisia (epäonnistuneita) kikkoja saadakseni aikaseks pysyvät kiharat, oon alkanu pähkäilemään että toimiiko tällaset luonnokiharille hiuksille tarkoitetut curl boost muotoilutuotteet mahdollisesti myös suorien hiusten kihartamisessa?  ???

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #322 : 01.10.08 - klo:22:30 »
^Np ei aineet tietenkään itsestään hiustta kiharaksi tee, mutta voihan niitä kiharoiden kiinnityksen toki käyttää. Silti saatta olla parempi vaihtoehto käyttää muunlaisia muotoilutuotteita, koska usein nuo luonnonkiharaan/permanenttiin tarkoitetut tuotteet sisältävät mm. kosteuttavia ainesosia, mikä taas saattaa aiheuttaa suoralle tukalle sen että se suoristuu entisestään. Koska hius tulee sileämmäksi ja raskaammaksi.
Myös pito ei ole välttämättä lainkaan riittävä.

mariea

• Vieras
« Vastaus #323 : 02.10.08 - klo:11:45 »
Mulle laittoi kampaaja toissapäivänä lämpörullat, ennen ja jälkeen tiemitä tököttejä, kun kerroin ettei mulla meinaa pysyä kiharat millään. 3-4h kiharat pysyi nätteinä, ja illalla olikin jo suorat hiukset. Tosin tuo 3-4h mulle jo huippis tulos, kun omat tekeleet pysyy max. 2h. Tosin kyllä kampaajalla olikin käytössä melkoinen tuotearsenaali ja lakkaakin laittoi kolmekertaa enemmän kuin mä (oon vähän hyssyttelijä noissa muotoilutuotteissa  ;D).

Yritän nyt kehitellä jotain toimivaa tapaa saada koko illan kestävät kiharat, kun firman pikkujouluihin ja jouluksi haluisin kuitenkin kiharat. Sopii nii-in hyvin, mutta kun hiukset nyt sattuu olemaan tälläiset raskaat ja piikkisuorat..

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #324 : 06.10.08 - klo:17:04 »
Avatar-kuvassani mulla on joku muinainen lettikampaus, josta tykkäsin tosi paljon sen helppouden takia! Se oli mulla parisen viikkoa ja jestas, miltä tukka näytti lettien purkamisen jälkeen:

(Näytänkö tutulta, heh? ;D)

Kihara kesti monta PESUA, ja suoristui kunnolla vasta muutaman viikon aikana. Kestävämpää tulosta ilman permisaineita on kyllä vaikea kuvitella! ;)
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa Superstar

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #325 : 15.10.08 - klo:17:32 »
Oli tarkoitus käydä tänään ostamassa nuo kukkapaplarit mutta kävinkin ennen Seppälää Robinhoodissa ja siellä oli tarjouksessa sellaset pötkylät joissa on periaatteessa sama mekanismi kuin kukkapaplareissakin eli pötkylän pää vedetään reiästä. Ostin sitten noita kaksi paketti eli yhteensä 8 pötkylää. Maksoi 1€/paketti eli halvat olivat ja paksummatkin kuin nuo Seppälän kukkaset eli toivottavasti eivät kovin pahaa lammaskiharapehkoa aiheuta :D. Rupesin juuri kokeilemaan ja viisi sain näitä menemään tukkaani. Täytyy illalla tutkailla miltä näyttävät että täytyykö käyttää vieläkin suurempia osioita.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #326 : 16.10.08 - klo:16:17 »
^Kuulostaa hyvältä jos ovat paksummat kuin Seppälän paplarit. Kuuluuko Robinhood samaan ketjuun kuin Vapaa Valinta, tai siis löytyyköhän noita jostain muualtakin kuin Bobinhoodista, kun täällä päin ei ole ko kauppaa.

Poissa Superstar

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #327 : 16.10.08 - klo:19:51 »
Juu kyllä ne samaan ketjuun kuuluu mutta valikoimista en tiedä. Patukat oli mulla yön yli päässä (ehkä hivenen liian kovat joten hieman häiritsivät unta) ja aamulla oli oikein kivat kiharat. En hirveästi ollut panostanut pohjustukseen joten kun vihdoin kouluun pääsin tuolta vesisateesta oli kiharat jo melko suoristuneet. Oli kuitenkin ihan hyvä ostos kun eivät ainakaan kuivaan tukkaan laitettuna tehneet lammaskiharapilveä jota kammoksun vaan vähän isompaa kiharaa joka on helppo muotoilla mieleisekseen.

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #328 : 23.10.08 - klo:01:13 »
Millähän konstilla tällaisia laineita saisi aikaiseksi? Käsittääkseni pohjalle pitäisi tehdä pienempää kiharaa, joista sitten tiheän kamman ja jonkun geelimäisen tuotteen kanssa väkerrettäisiin isompia laineita. Mikä kiharrusmenetelmä mahtaisi olla toimivin lainekampauksen pohjalle?

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #329 : 30.10.08 - klo:17:54 »
Tänään tein suoristusraudalla kivat kiharat! Föönasin hiukset Control Freakin ja Cockyn kanssa, jonka jälkeen ihan "vapaalla kädellä" sieltä täältä kiharsin osioita laineille suht leveällä raudalla. Tulos oli kiva luonnonkiharamainen, hieman samantyyppinen kuin Blake Livelyn tukka. Kammalla hieman tyven nostelua ja päälle Got2Be:n shine-lakkaa. Pysyy hyvin, eikä kampaus siitä huonone jos tukka meneekin hieman sotkuun :) Varmasti tulee jatkossa tulee olemaan luottokampauksiani, niin helppo ja nopea tehdäkin.
Piti tulla kertomaan kun olen iloinen että viimeinkin opin hyvin tuon tekniikan suoristusraudalla kiharrukseen ;)
So it goes.