Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 431545 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #330 : 26.12.08 - klo:16:52 »
Eroavatkohan nämä toisistaan jotenkin erityisesti:

"Valera Flexi lämpöpatukat
Monipuoliseen muotoiluun, nopeaa ja helppoa. Kätevät käyttää kotona ja matkoilla. Jokaisen kiireisen naisen apu täydelliseen ja kestävään kampaukseen. Patukat antavat kestävän ja kauniin pohjan kampaukselle. Lämpenevät hetkessä ja ovat helpot käyttää. Lämpöpatukkapakkauksessa on 18 taipuisaa patukkaa. Sveitsiläistä ammattitason laatua. Pakkauksessa peili kytkettävällä valolla. Virran merkkivalo. Takuu kotikäytössä 24 kk ja ammattikäytössä 12 kk.
 70.00 €"

"Remington Rag Rollers rättipatukat
Rättipatukoilla saat kauniit pehmeät kiharat helposti ja nopeasti. Kangaspäällysteiset patukat ovat hiuksille hellävaraiset. Sähköllä lämpiävät patukat ovat hetkessä käyttövalmiit. Pakkauksessa 16 kpl patukkoja sekä tyylikäs laukku jossa patukat myös lämpiävät. Takuu 24 kk." Nämä olivat jotain 39 euron luokkaa hinnaltaan.

Mulla on tehty noilla Valeran patukoilla kiharat kampauksen pohjalle, joten kiharoiden pysyvyydestä en osaa sanoa, mutta ainakin ennen kampausta kiharat olivat kivat. Noilla kahdella ei varmaan ole muuta eroa kuin että Remingtoneissa on kangas päällyste?

Kummat ostaisitte jos noista pitäisi valita, jos hinnalla ei olisi vaikutusta ostopäätökseen?

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #331 : 29.12.08 - klo:14:22 »
Mua kans kiinnostaisi että miten saisi tehtyä tuollaset kiharat kuin efiinan laittamassa kuvassa?

« Viimeksi muokattu: 11.01.09 - klo:15:42 kirjoittanut hiuspinni »
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #332 : 28.01.09 - klo:18:08 »
Mahtaisiko sellainen toimia, jos kosteaan tukkaan laittaisi muotoiluaineen (esim Tigi Uptight) ja antaisi tukan kuivua itsekseen kuivaksi. Sitten kun tukka on kuiva, niin kiertäisi sen kuumennettaville patukoille kihartumaan. Mietin, että onko muotoilutuote menettänyt tehonsa jos se on saanut kuivua hiukseen? Onko tulos erilainen, jos tukan föönaa kuivaksi?

Olen kokeillut kiharoita siten, että kun tukka on kuiva, niin suihkutan muotoiluaineen siihen ja sitten patukat päähän. Hiukset vaan pakkaa jäämään kosteiksi tällä tavalla ja sitten suoristuvat. Niinpä mietinkin, voisiko se toimia jos muotoiluaineen suihkii kosteaan tukkaan ja antaa kuivua, ja vasta sitten laittaa patukat.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #333 : 28.01.09 - klo:22:24 »
Eroavatkohan nämä toisistaan jotenkin erityisesti:

"Valera Flexi lämpöpatukat

"Remington Rag Rollers rättipatukat

Kummat ostaisitte jos noista pitäisi valita, jos hinnalla ei olisi vaikutusta ostopäätökseen?
Mulla on kokemusta ainoastaan noista Valeran patukoista ja niillä saa kyllä sellaista todella tiukkaankin kiharaa ja loivempaa jos laittaa isommat osiot. Pinta on sellainen kumimainen, joten ne on helppo kiertää.

Luulisin että nuo kängaspäällysteiset voivat olla hankalammat laittaa.

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #334 : 28.01.09 - klo:22:54 »
^^Kokeile, että suihkit kuivaan hiukseen muotoilutuotteen, rullaat ja lopuksi ennen rullien irroittamista puhallat föönillä mieluiten kylmää ilmaa hiuksiin niin muotoilutuote kuivuu siinä samalla ja saa paremmat kiharat kun jäähdytät hiukset ennen kuin avaat rullat.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #335 : 29.01.09 - klo:12:24 »
^Mä olen kyllä kokeillut tuotakin. Yleensä siis föönailen välillä ja lopuksi puhallan juuri kylmää ilmaa. Mun tukka on vaan niin paksu ja pitkä, että sitä tulee siihen patukaan rullattua melkoinen määrä väkisin. Sitten kun sitä tukkaa on siinä patukan ympärillä paljon, niin ne tahtoo väkisin jäädä kosteiksi sieltä sisältä vaikka kuinka föönaa tai yrittää laittaa pienen osion hiuksia patukan ympärille.

Poissa Niina

• HAIRahtanut
« Vastaus #336 : 30.01.09 - klo:13:08 »
^ Mulla on ihan sama ongelma, kun tukassa on jo pituutta niin paljon. Muotoilutuotteen pitäisi olla sellainen joka ei kastele hiuksia kovin paljoa. Joissakin tuotteissa myös lukee, että ne ovat lämpöaktiivisia, eli kun föönillä puhaltaa lämminta ilmaa, muotoilutuote rupeaa toimimaan. Tuollainen voisi toimia ihan hyvin siten, että ensin laittaa aineen tukkaan, antaa kuivua (ja yrittää saada sen jälkeen siistejä osioita patukoille...) ja sitten föönaa. Itse tein tässä valmistujaisiini ihan vaan lettikiharat eli muotovaahtoa kuiviin hiuksiin ja hiukset kahdelle ranskanletille. Annoin lettien olla noin vuorokauden, koska en olisi kerennyt niitä tehdä enää myöhemmin, mutta toki lyhyempikin aika riittää. :) Kiharoista tuli kivat ja luonnolliset ja pysyivätkin hyvin koko päivän ja vielä seuraavanakin päivänä oli kivoja kikkuroita. Tosin tukka oli yhdellä letillä yön yli, mutta kiharat oli samanlaisia kuin edellisenä päivänä. Lettien kanssa tuppaa olemaan vaan ongelmana latvat. Minun mielestä on tosi ruman näköistä, että muuten on kiharaa, mutta latvoista hiukset on ihan suorat. Etenkin jos sitä suoraa rupeaa olemaan 5-10 cm!
Hiusten pituus 132 cm, yli polvien siis. Latvat haaroittuu herkästi ja hiukset takkuuntuvaa sorttia. 1bMii.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #337 : 30.01.09 - klo:13:53 »
^Kumpi olisi parempi tapa; laittaa muotoilutuote kosteaan tukkaan ja antaa kuivua, vai laittaa muotoilutuote kuivaan tukkaan ja antaa sen kuivua hetken?

Minkälainen tuote teillä toimii parhaiten kiharoiden pohjalla? Siis suihke, vaahto, geeli...? Mikä tuntuu pitävän kiharat parhaiten?

Tässä muuten ihanat kiharat, tai laineet itse asiassa. Mäkin haluisin osata tehdä tommoset. Vinkkejä? (linkki bongattu toisesta ketjusta)
http://images.psxextreme.com/wallpapers/ps3/keeley_hazell_04.jpg
« Viimeksi muokattu: 30.01.09 - klo:15:26 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #338 : 30.01.09 - klo:22:35 »
^Tuollaiset kiharat saa parhaiten suoristusraudoilla tai isolla piipparilla. Päälle voisi laittaa ihan kampausrullat/isohkot tarrarullat tuomaan kuohkeutta.  Itse tekisin niin että rullaisin päällimmäiset hiukset kampausrullille ja latvat kihartaisin raudalla tai piipparilla. Sitten rullat pois ja viimeistely raudoilla.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #339 : 01.02.09 - klo:13:38 »
^Kiitos vinkeistä. Täytyy kokeilla tässä joku päivä. Piippausraudat kaivoin kaapin perukoilta. Sellaisia isoja kampausrullia olenkin miettinyt hankkivani, sellaiset täytyy metsästää jostain vielä. Kuinka suuria on saatavilla? Katselin HS:n sivuilta, että samettirullista 40 mm on suurin, mutta tarrarullista 48mm on suurin halkaisijaltaan. Myydäänkö samettirullista isompaa halkaisijaa kuin 40 mm?

GHD:tä olen miettinyt jo pitkään, ehkä sekin pitäisi hankkia. Kokeilin yksi päivä kihartaa tukkaa Babylissin Wet&Dry raudalla, ja kyllä sillä jonkinmoista kiharaa saa aikaiseksi kyllä. Mun tukkaa on suoristettu GHD:llä, ja kyllä se aika kivaa jälkeä tekee. Mietin, että ovatko raudalla tehdyt kiharat pysyvämmät kuin monta tuntia päässä olleet rullat/patukat?

Tilasin muuten ne Valeran kuumenevat patukatkin  :) Tulevat varmaan alkuviikosta.
« Viimeksi muokattu: 01.02.09 - klo:14:02 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #340 : 01.02.09 - klo:14:58 »
^Kaikki kuumentamalla tehdyt kiharat ovat yleensä hyvin kestäviä. Toki jos normaalit rullat laitetaan kosteisiin hiuksiin ja annetaan kuivaa täysin kuivaksi, kyllä nekin kestävät hyvin.

Tarrarullia on saatavilla suurempina kuin samettirullia. En ole muistaakseni ainakaan nähnyt isompia samettirullia, kuin tuo 40 mm. Korjatkaa jos olen väärässä?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #341 : 03.02.09 - klo:18:27 »
Mä inhoan yli kaiken tarrarullia. Mietin vaan, onko 40mm liian pieniä sellaiseen kuohkeutukseen? Täytyy varmaaan kokeilla vaan.

Mitä lakkaa muuten käytätte yleensä kiharoiden kiinnittämiseen? Itse tykkään että kiharat jäisivät pehmeiksi. Mutta sitten taas pidon pitäisi olla suht hyvä, että kiehkurat pysyisivät mahdollisimman hyvin. Olisiko voimakas lakka parempi, kun sitä ei tarvitsisi suihkia niin paljon kuin kevyemmän pidon antavaa? Toisaalta kevyemmästä lakasta voisi jäädä pehmeämpi lopputulos.

EDIT. http://www.nor.remington-europe.com/content.php?path=/1742_1187273655.html&domain=www.nor.remington-europe.com
Siis miten tuo valkoinen kiinnityssysteemi oikeen toimii? Kuvassa ainakin näyttää, että se ei ole sellainen perhosklipsimäinen. Tai siis mitä mä tuosta kuvasta saan selvää, niin mun mielestä sitä ei saa painettua auki sillain, että ne piikit aukeisi sen verran, että se patukka mahtuisi niiden "piikkien" sisään.
« Viimeksi muokattu: 03.02.09 - klo:18:29 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #342 : 03.02.09 - klo:18:54 »
pinkpepper, mulla on tollaset lämpörullat kuin linkissäsi, ja kyllä se valkonen klipsi toimii ihan samalla tavalla kuin perhosklipsit ja rulla mahtuu sinne väliin/sisään :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #343 : 03.02.09 - klo:18:57 »
^Ahaa, selvä. Tuo kuva on vaan jotenkin harhaanjohtava. Mikä se vihreä klipsu sitten on siinä? Mitä olet tykännyt noista rullista? Mietin minkä merkkiset lämpörullat olisivat parhaat.

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #344 : 03.02.09 - klo:19:18 »
sillä vihreellä klipsullavoi kiinnittää hiussuortuvan pään ennen ku alkaa kierittää sitä rullan ympärille, ettei se lähde karkailemaan, ihan hyvä ominaisuus mun mielestä.

mä en oo hirveesti noita rullia käyttäny, mut kyl ne must ihan hyvin toimii, kuhan vaan muistaa antaa niiden jäähtyä ihan kokonaan.  kiharoiden kestävyys vaihtelee, sisällä kestävät hyvin, mut jos ulkona on tuulinen/kostea ilma, on ne kyl haihtunu meikäläisen päästä aika nopsaan, tosin mun hiuksiin on vaikee saada sään kestäviä kiharoita, oli menetelmä mikä tahansa... eli tilanne saattaa sun hiuksissa olla ihan toinen  :)

mut kaikenkaikkiaan luulisin, että noi on ihan perushyvät rullat, mulla tosin ei oo vertailukohtaa, sillä en oo koskaan kokeillu mitään muita rullia.