Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 430339 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #375 : 24.08.09 - klo:21:37 »
^Suoristusraudalla varmaan. Voisit kokeilla myös laittaa todella isot tarrarullat (Duroylla on todella isot tarrarullat, keltaiset) ja sitten viimeistellä suoristusraudalla. Tai sitten kierittää isoja osioita lämpörulliin/patukoihin, mahdollisesti voisit laittaa monta rullaa yhteen osioon jolloin lopputuloksesta tulisi myös suurempaa kiharaa.
« Viimeksi muokattu: 24.08.09 - klo:21:52 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #376 : 24.08.09 - klo:23:22 »
^^ Suoristusraudalla tosiaan saa käänneltyä tuollaisia 70's kiharoita mutta kannattaa varautua siihen että tulos ei pysy ilman tymäköitä aineita. Varsinkaan jos oma tukka ei kiharru yhtään luonnostaan tai ole taipuisa. Kiharra suoristusraudalla vierekkäisiä osioita ja yhdistä niitä sitten käsin isommiksi kiharasuortuviksi. Kihara saa olla niin tiukkaa kun on tullakseen kun se kuitenkin vähän suoristuu setviessä. Ainakin jos lähtökohtana on tuollainen kuvan mukainen n. bsl-pituinen tukka.
1a F ii Tukkakuva

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #377 : 22.09.09 - klo:22:39 »
Kukkapaplareista on ollut paljon keskustelua täällä ja vihdoin sellaiset(kin) ostin, mutta miten ihmeessä olette pystyneet nukkumaan nämä antennit päässä?
Olen viime aikoina tykännyt tehdä sormikiharoita(?) siis siten että kiehkura sormen ympäri, sormi pois välistä :ts ja pinnillä kiinni. Iltaisin hiukset pestyäni laitan jonkin sortin tukkakemikaalicocktailin hiuksiin ja avot, aika pysyvät kiharat seuraavana päivänä.
Pinnit päässä voi nukkuakin ihan ongelmitta.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #378 : 23.09.09 - klo:20:55 »
^Mulla ne ainakin tuntuu aika ikävältä päässä, joten en mielelläni laita yöksi. Tietty voisit kokeilla laittaa ne siten, että laitat ne vain päälaelle. Eli niskasta vedät hiukset ylöspäin ja käärit patukan mahdollisimman ylös. Ihan juuresta asti ei niskahiukset siis kiharru, mutta sitä ei varmaan kukaan huomaa edes. En ole itse kokeillut, mutta jos joskus laitan vielä yöksi patukat, niin kokeilisin noin.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #379 : 23.09.09 - klo:22:02 »
Muuten tuo toimisikin, mutta tukka on mallia niskapituinen kerrostettu polkka. Kokeilin yön nukkua ne härvelit päässä, levottomasti, pysyn pinneissä..

Poissa Sway

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #380 : 23.09.09 - klo:22:39 »
Oletteko käyttäneet tuohon pinnisykerösysteemiin jotain tiettyjä pinnejä? Kun miä en saa mitenkään pysymään tavallisia mummopinnejä, en vaikka ottaisin miten pieniä hiusosioita. ??? Kaiken lisäksi ne pinnit taipuvat sitten auki niin, ettei niitä enää voi käyttää. Mulla taitaa olla yksinkertaisesti olla liian paljon massaa hiuksissa ja liian lasimaisen liukas hiuslaatu. :-\
Kosmetiikkahörhö.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 24.09.09 - klo:04:59 »
Liian paljon hiusta yhdessä sykerössä varmaankin, ihan mummopinnejä käytän omaan tukkaan, pysyvät sen, minkä tarttee, eli yön yli. Pinni jää jotenkin poikittain kiharan päälle ja siinä pysyy. Laitan aina illalla kosteaan tukkaan ja aamulla ne on vähän löystyneet, mutta kivat loivat kiharat saa. Kampaaja ehdotti minulle tätä tukanlaittotyyliä kun tuskailin aamutukan kanssa.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #382 : 24.09.09 - klo:18:20 »
Muuten tuo toimisikin, mutta tukka on mallia niskapituinen kerrostettu polkka. Kokeilin yön nukkua ne härvelit päässä, levottomasti, pysyn pinneissä..

Ahaa sulla onkin lyhyt tukka. Eipä kyllä tule muuta mieleen kuin tuo pinnisysteemi sitten  :)

Poissa Sway

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #383 : 24.09.09 - klo:21:19 »
^^ Pitääpä varmaan ostaa pakkaus pinnejä ja harjotella tätäkin taitoa uudemman kerran. :) Joku hiusta hieman karheuttava kampausneste olis mulla varmaan hyvä tonne alle, kun tukka on niin liukas ettei mikään meinaa niissä pysyä. Paitsi sitten yön yli olleet sykeröt on aukaistuna aamulla taatusti ihan mallia mummo jos sinne jotain jämäkkää tavaraa alle tunkee.. ::) Voi ollapa luonnostaan kiharatukkainen, ei voi muuta sanoa!
Kosmetiikkahörhö.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #384 : 24.09.09 - klo:21:35 »
Tigin Sexed Up Tonic -suihke on sellainen hintsun karheuttava tai käsittelyä helpottava suihke. Toi on kai lopetettu, mutta kyllä sitä varmaan vielä löytää monista paikoista. Siinä on mun mielestä ihana tuoksukin.

Fuchsian

• Vieras
« Vastaus #385 : 27.09.09 - klo:09:45 »
Nätit ja pysyvät kiharat vähän pitempään tukkaan sain lämpörullilla. Ja pituudella tarkoitan nyt olisko ollut yli hartioiden, mutta ei kuitenkaan älyttömän pitkää. Suoja-aineena käytin sitä Beyoncen mainostamaa vaaleanpunaista Lorealin purkkia, jonka joku jo mainitsikin. Toisaalta minulla itellä on sitten helposti kihartuva ja taipuisa luonnonkihara tukka..mutta tuolla sain kyllä tosi hyvät kiharat bileiltoihin ja muihin juhliin, kestivät kyllä. Sitten vaan ihan perushommat eli vähän vahaa ja jotakin lakkaa..Mulla se ei tosiaan ole niin justiinsa. Lisäksi oon niitä kiharoita tuollaisen piikkikamman sillä piikkipäällä erotellut pienemmiksi osioiksi ja näin niistä tulee mielestäni paremman näköiset. En ole harjalla vedellyt sitten yhtään enää kiharoita, jos noilla tein. Tuon tempun matkin tietysti kampaajalta ;D

Nyt on sitten niskan peittävät tukka, lopusta parisen senttiä "kerrostusta" tai pikemminkin vanhoja kerroksia, joita yritän kasvatella pois. Olen laittanut vain Wellan high hairin muotovaahtoa, joku curl-versio ja on toiminut hyvin pohjalla. Noilla patukoilla olen tehnyt, joissa on sitä vaahtomuovia+rautalankaa. Ja on tullut mielestäni kivat ja kestävät, päälle taas vähän vahaa ja lakkaa. Näillä saan jopa sellaiset, että on seuraavanakin päivänä kivat (samoin kuin lämpörullilla) vaikkakin vähemmän kikkuraiset.

Vieläkö noita kukkapaplareita myydään? Olis nimettäin kivat tuollaiset, jotka saisi kiinni niinv ois vähän huolettomammin olla sen aikaa kun on patukat päässä.

(Btw, en muuten tiennyt että kukaan enää nykyään nukkuu rullat päässä -paitsi ehkä jotkut hard core-mummot :D Eikö ne paina päätä?)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #386 : 27.09.09 - klo:18:16 »
Kyllä kukkapaplareita myydään vielä. Esim. Cittarista, Prismasta, Seppälästä ainakin löytyy.

Fuchsian

• Vieras
« Vastaus #387 : 28.09.09 - klo:08:59 »
Kyllä kukkapaplareita myydään vielä. Esim. Cittarista, Prismasta, Seppälästä ainakin löytyy.

Kiitos, taidanpa tollaset ostaa huvikseni.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #388 : 28.09.09 - klo:21:00 »
Eivät edes maksa paljoa.

Fuchsian

• Vieras
« Vastaus #389 : 29.09.09 - klo:19:31 »
Eivät edes maksa paljoa.

Eipä tosiaan, bongasin S-marketista muuten kans nuo. Maksoi sen 7,90e ja paljos siinä nyt oli, sama määrä ku muissakin. En jaksanut Seppälään sitä varten vääntäytyä, kun olis keskustaan pitänyt lähteä..ja sittenhän ne ei enää ole yhtään sen edullisemmat :D Ja kyllä! Aion saman tien tänään kokeilla niitä ja peklään saavani afron. Onneks huomenna on vain töitä, joten voin vain töissä järkytellä ihmisiä (koulussa onki sitte jo enemmän ihmisiä, nii ei siellä viittis) ;D

Siis voiko kiharoiden alle käyttää tota Tigin small talkia? Kun mulla löytyy sitä itse asiassa kaks purkkia ja vähän googlailin..siis tykkään kovatdsi siitä purkkahajusta (joita muut näyttävät inhoavan), mutta jotenki ei tuu oikein paljon käytettyä kun en nykyisin juuri föönää tukkaa. Oon käyttänyt muotovaahtoa, sitä wellan high hairin curlyä, että se ainakin toimii mulla. Mutta tota yhtä ois sen verran, että ois kiva sitäki kätytää -hajunki vuoksi ;)

Näin muuten Prismassa semmosia rullia, jotka olivat tehty vaahtomuovista ja niissä oli jokun lenksukiinnitys/muovikiinnitys. Ei siis ihan niitä ohuimpia ja pienempiä, hieman isompia. Mietin, että tuohan voi olla kans yks, jos tykkää nukkua päässä ne. Mutta en tiiä miten sit toimii, kun jotenkin jäi mielikuvat että olivat semmosia..että painuis kasaan..niin mitkähän kiharat niistä sit tulis (tai minkä muotoset)?  :)