Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 430194 kertaa)

Poissa Syaani

• Tukkaguru
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #390 : 10.10.09 - klo:11:57 »
Näin muuten Prismassa semmosia rullia, jotka olivat tehty vaahtomuovista ja niissä oli jokun lenksukiinnitys/muovikiinnitys. Ei siis ihan niitä ohuimpia ja pienempiä, hieman isompia. Mietin, että tuohan voi olla kans yks, jos tykkää nukkua päässä ne. Mutta en tiiä miten sit toimii, kun jotenkin jäi mielikuvat että olivat semmosia..että painuis kasaan..niin mitkähän kiharat niistä sit tulis (tai minkä muotoset)?  :)

Niillä saa tehtyä melko tiukat korkkiruuvit. Kiharan suuruus riippuu toki rullalle kierretyn hiusosion suuruudesta. Nukkuminen ne päässä onnistuu hyvin. Ainoa ongelma niissä on se, että muovikiinnikkeet murtuvat melko helposti.
1a F ii

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 26.10.09 - klo:13:42 »
Ajattelin hakea kukkapaplarit Seppälästä kun haluan viikonlopuksi kunnon lammaskiharaa, mutta miten niitä käytetään, ts. miten hiukset niille rullataan ja miten ne saa pysymään paikoillaan? En ole ennen niitä käyttänyt ja nähnytkin vain ohimennen..  :P

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #392 : 26.10.09 - klo:14:02 »
^ Ne on tosi simppelit, kukan "varren" ympärille kierretään hiusosio ja sen jälkeen varren pää vain siitä kukan keskellä olevan reiän läpi. Pysyy hyvin noin paikallaan myös nukkuessa, kunhan ei laita liian suurta osiota tukkaa per kukka :)

Ärsyttää kun ostin aikanaan pinkki-oranssi-vihreät kukkapaplarit, kun nykyään Prismoissa ja Citymarketeissa on musta-pinkki-valkoisia :D Ei mikään elämää suurempi juttu mutta kun nuo uudet on paljon kivempia!
So it goes.

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #393 : 01.11.09 - klo:22:24 »
Haulla en löytänyt, joten kysyn nyt täältä. Millaista muotoilutuotetta käytätte ison, 38mm piippausraudan kanssa? Hankin sellaisen ja pitäisi nyt jotakin ainetta ostaa sen kaveriksi. Tigin Uptightia ei enää varmaan mistään saa. Mun piikkisuorat hiukset vaativat jonkin jämäkän aineen alle, kiharat, varsinkin yhtään loivemmat, pysyy melko huonosti muuten. Oon pohdiskellut Tigin Rockaholic Rocktastic Hardcore Spray Geliä, joskus muinoin käytellyt jotakin vastaavan tyyppistä kiharoiden alle. Kokemusta tuosta piipparin kanssa?

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #394 : 01.11.09 - klo:22:35 »
^Jämäkimmät kiharat ikinä mulle tehtiin hotstickillä ja alle laitettiin Redkenin Woolshakea. Yllättävä kombo mutta tuli niin pitävät kiharat että olis pysyneet varmaan viikon. Varmaan toimii samalla tavalla piipparinkin kanssa. Rautojen kanssa en tuota uskaltais kokeilla kun woolshake tekee kuitenkin melko karhean tukan. Kannattaa siis testata, mäkin oon kiharrusvälineiden kanssa aika paljon taistellut täydellisiä kiharoita metsästäessä.
1a F ii Tukkakuva

ohuthius

• Vieras
« Vastaus #395 : 11.11.09 - klo:16:06 »
Tuli vaan tässä mieleen sellainen juttu kun lueskelin tätä osiota, että olen huomannut, että sellaiset kivat vähän 'löyhemmät' kiharat saa kihartimella, kun antaa sen lämmitä ensin kokonaan, sitten laittaa sen pois päältä ja tekee vasta sitten niitä kiharoita.. sitten kun tehot ei enää riitä niin laittaa lämpiämään uudestaan, sitten pois päältä ja kiharoita jne.. Jos rauta jäähtyy nopeasti, niin ei välttämättä toimi, mutta itselläni on tullut näin sellaiset mukavat vähän 'rennommat' kiharat kuin siten, että rauta on jatkuvasti päällä  ;) Sitten tietty tarvii vähän jämäkämmät aineet, kun ovat kuitenkin vähän löysemmät kiharat, eivätkä sitten myöskään pysy niin kauaa... ::)

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 11.11.09 - klo:16:42 »
^Mun mielestä suoristus/muotoiluraudat on parhaat tuollaisiin, kihartimella tehtynä ei jostain syystä kestä yhtä hyvin vaan loivenevat hyvin äkkiä. Ja lämpimämpi rauta tuo sitä kestoa kyllä lisää, itse olen viime aikoina suoristellutkin liian viileillä lämpötiloilla eikä ne pysy mitenkään, sama kiharoiden kanssa, ja nyt kun olen testannut kuumemmalla raudalla on tullut parempia tuloksiakin. Itsepäiseen tukkaan tuo on siis mahdotonta vaikka olisi kuinka hyvät aineet alla. :-\

Mulla oli tänään iso paniikki päällä kun yhtäkkiä piti rynnätä työhaastikseen, ja toki piti näyttää edustavalta. Lainasin veikan suoristurautaa ja taiteilin sillä rennot kiharat, tuli nopeasti, helposti ja vaikken laittanut lakkaa kiireessä ne on kestäneet hyvin. Ainut mikä oli huonoa oli se että aineet alla ei olleet kauhean toimivat tuohon tarkoitukseen, mutta tärkeintä oli nyt lopputulos.
« Viimeksi muokattu: 11.11.09 - klo:16:44 kirjoittanut Auringonkukka »
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #397 : 03.12.09 - klo:10:09 »
Mä olen tumpelona tehnyt kiharoita ihan kahdella kihartimella vaan  ;D
En tiedä millä nimityksillä nyt iso- ja pienipäistä kiharrinta pitäisi sanoa, mutta kaikki varmasti ymmärtävät mitä ajan takaa?

tulee sellaiset hieman sotkuiset, mutta silti siistit kiharat.
Eli olen nostanut ponnarilla aina hiukset ylös jättäen alimman kerroksen tukasta vapaaksi. ( ihan sellanen pieni liru sitä tukkaa ) Ja kihartanut alimman osion isolla kihartimella. Kiharoista olen tehnyt aika napakoita, ei mitään "löysiä" kiharoita siis :)
Kun alin osio on tehty, otetaan taas yksi osio tukkaa alas ponnarilta. Tämä osio kiharretaan nyt sitten sillä pienellä kihartimella.
Sitten taas tukkaa alas ja isolla kihartimella jne jne.
Viimeiseksi kerrokseksi mulla jää aina etuhiukset ja vähän sivuhiuksia ja ne olen yrittänyt tehdä pienellä kihartimella.
Lopuksi ihan pikkuriikkinen suihkaus lakkaa ja joskus vahaa latvoihin jos näyttää että ne kiharan päät törröttää miten sattuu. Tukkaa kannattaa vähän pöyhiä ja ohut nätti panta vain päähän :)

Mun mielestäni tällaisena tukanlaitto amatöörinä nuo on helpoimmat ja nopeimmat kiharat :)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #398 : 03.12.09 - klo:11:05 »
Hei haluaisin kysyä yhtä asiaa joka joka kerta laittaa kiroilemaan ja jättämään kiharruksen puolitiehen :D Miten te ihmiset kiharratte itse hiuksenne takaa?? Itse en ikinä onnistu siinä! Kiharran siis suoristusraudalla. Eteen tulee aina oikein korkkiruuvit, mutta heti kun menee korvien ohi niin hiukset vain taipuu, ja lopputulos on vain hieman taipuillut ja sekava peikkotukka.

Millä keinolla saisin tehtyä kiharat omin avuin joka puolelle päätä? ???

ohuthius

• Vieras
« Vastaus #399 : 03.12.09 - klo:19:09 »
^ En tiedä, mutta tuli mieleen, jos ottaisit ihan pieniä osioita hiusta takaa kihartaessasi, niin josko kihartuisi paremmin?   ???

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 03.12.09 - klo:19:54 »
^ Mulla on vessassa peilikaappi, sellainen avattava siis jossa on sisäpuolella myös peilit. Kun siinä välissä seisoo ja taittaa peilit oikein niin näkee sivusta ja takaa myös hiukset :) Ja taakse on helppo tehdä kiharoita jos jakaa hiukset osioihin, näin tulee tehtyä jokainen osio eikä kiharatonta kohtaa jää.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #401 : 04.12.09 - klo:01:29 »
^niin itsellänikin, mutta ei kerta kaikkiaan onnistu! :-\

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #402 : 04.12.09 - klo:07:42 »
^ Tiedät varmaan että suoristusraudalla kiharrettaessa pitää juuri valmistunut kihara puristaa kädellä kasaan eli kiharaan muutaman sekunnin ajaksi? Näin kiharasta tulee tiukempi ja se kestää paremmin.  :)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #403 : 04.12.09 - klo:10:30 »
^hm, tuo oli uutta, mutta itsellä ongelma on se nimenomainen kiharan teko.. Edestä onnistuu mutta kun kurottaa taakse, hius vain taipuu johonkin kulmaan eikä kiharaa saa millään >:( Tiedä sitten miksi se on itselleni niin vaikeaa...

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #404 : 05.12.09 - klo:23:36 »
^ Entäpä sitten jos nostat raudan aika ylös kun vedät suortuvan sen läpi? Näin tulee ainakin nostetta paljon enemmän kuin loivemmassa kulmassa.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.