Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 430202 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #405 : 06.12.09 - klo:12:33 »
^täytyy koittaa. Jostain syystä en kai osaa tehdä taakse sitten sitä oikeaa "kiertoliikettä" että sen kiharan saisi aikaiseksi, edessä on helpompaa kun käsikin on oikeassa asennossa.
Tuntuu että ostin raudan ihan turhaan kun en osaa käyttää...

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #406 : 06.12.09 - klo:15:11 »
^Jämäkimmät kiharat ikinä mulle tehtiin hotstickillä ja alle laitettiin Redkenin Woolshakea. Yllättävä kombo mutta tuli niin pitävät kiharat että olis pysyneet varmaan viikon. Varmaan toimii samalla tavalla piipparinkin kanssa. Rautojen kanssa en tuota uskaltais kokeilla kun woolshake tekee kuitenkin melko karhean tukan. Kannattaa siis testata, mäkin oon kiharrusvälineiden kanssa aika paljon taistellut täydellisiä kiharoita metsästäessä.

Vähän tähän tyyliin sain liukkaaseen ja ohueen tukkaani vähän jämäkämmät kiharat. Laitoin koko tukkaan ensin muotovaahtoa ja sitten lämpörullia laittaessa jokaiseen rullattavaan osioon erikseen Woolshakea. Sitten tietty valmiin kiharan päälle lakkaa muutama suihkaisu. Yleensä Woolshake takuttaa ihan kauheasti, mutta tällä tavoin käytettynä ei tullut mitään takkuja. Kivasti pysyi, vaikka mihinkään extreme-koitokseen tukka ei nyt joutunutkaan, kun en ollut pitkään ulkona.
1bFi

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #407 : 16.01.10 - klo:01:28 »
Mulla on ongelma. Haluaisin kuvan mukaiset kiharat, mutta en tiedä, että mikä niiden tekoon olisi kaikista kannattavin; piippari, lämpörullat, paplarit, patukat? Itsellä ei ole noin pitkiä hiuksia ja ovat vielä kovin ohuetkin ja sormikiharoilla tehtynä lopputulos muistuttaa enemmän afroa. Osaako kukaan auttaa? :)

Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #408 : 16.01.10 - klo:01:44 »
Mulla tulee just tuollaiset kiharat lämpörullilla. Kukkapatukoillakin tulee melkein samanlaista kiharaa, mutta ne eivät ole yhtä vaivattomat ja nopeat kuin lämpörullat. Kukkapatukoilla lopputulos ei ole niin helposti ennustettavissa ja mulla ne usein irtoavat yön aikana.

Jos päädyt ostamaan lämpörullat niin suosittelen Valera-merkkisiä. Babylissin lämpörullat ovat samaa hintaluokkaa, mutta paljon vaikeammat laittaa päähän kun niissä ei ole sellaisia reunoja estämässä hiuksia valahtamassa papiljotin reunojen ulkopuolelle. Babylissit voi myös kuumeta liian kuumaksi ja ne polttavat käsiä.

Normipaplareilla on aika vaikea saada kunnon kiharaa aikaiseksi ja piippari on sitten taas näperrystä ja ennenkaikkea näperrysintoa vaativa kapine  :D

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #409 : 17.01.10 - klo:13:13 »
Piipparia muutaman kerrankäyttäneenä voin sanoa, että täältä ei kyllä näperrysintoa löydy. :D Mutta kiitos suuresti avusta, taidankin ensi viikolla lähteä lämpörullaostoksille ja opetella niiden käyttöä. :)
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #410 : 22.01.10 - klo:09:30 »
Mä oon ihan ihmeissäni kuinka kestävät kiharat tulee GHD:lla. Teen kiharat aina pesun jälkeen illalla hiusten kuivuttua ja kiharat on ihan hyvät seuraavat kaksi päivää. Pistän hiuksiin vain jätettävää, Nexxun lämpösuojaa ja CHIn sitä seerumia ennen kihartamista. Joskus saatan huviksi laittaa Tigin Smooth&Shinea, kun yritän saada sitä vähenemään. Kiharataiteilun jälkeen otan ehkä herneenkokoisen nokareen Tigin Curls rock amplifieria ja sekoitan siitä käsissä veden kanssa vähemmän tahmean mössön ja haron vain hiuksiin. Näin kiharat erottuvat ja saavat tarpeeksi pitoa.

Oon aina tykännyt kiharoista ja nyt on taas intoa tehdä niitä enemmän, kun ne ei latistu heti ensimmäisen tunnin kuluessa. Toisaalta tukka ei varmaan kauheasti tykkään näin paljosta GHD:n käytöstä, mutta onneksi sentään käytän lämpösuojaa, enkä siis tosiaan tee tätä joka pesun jälkeen.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #411 : 03.02.10 - klo:12:12 »
Löytyiskö täältä tuotesuosituksia kestäville kiharoille talvisäähän? Tarkoitus olis laittaa kiharoita (tod. näk. lämpörullilla) häitä varten ja hakusessa olis tuote, jolla kiharat eivät heti haihtuisi ilmaan. Mulla on sellaset perus suomihiukset eli ei kovin paksut, suorat mutta kuitenkin taipuisat ja aika liukkaat sekä talvella tietenkin ihanan sähköiset. Jotain kikkaa myös tuon sähköisyyden poistoon ilman, että kiharat kärsisi turhan paljon. Yleensä olen tehnyt kiharoita muotovaahdon ja voidemaisen muotoilutuotteen kanssa (muotovaahtoa juuriin ja hieman pituuksiin sekä voidetta pituuksille ettei hiukset kuivu), nyt kotoa löytyy Tigin small talk ja muotovaahdoista Osiksen grip style strong control ja Cutrinin chooz. Piippari löytyy myös, mutta en kovin hyvin osaa sen kanssa väkertää.

Poissa gilrain

• Haiven
  • *
« Vastaus #412 : 09.02.10 - klo:10:27 »
Mulla taas GHD kiharat ei ole pysyneet. En tiedä kiharranko liian nopeasti vai enkö vaan hallitse tekniikkaa kun en ole vielä kovin montaa kertaa kokeillut. Kiharat onnistui hyvin ja nätit tuli mutta muutaman tunnin van kestivät. Viimeksi kiharsin juuri hiustenvärjäämisen jälkeen jolloin olin käyttänyt koko purkin sitä jälkihoitoainetta, voisiko se olla vaikuttanut tulokseen. Pohjalle laitoin lämpösuojaa ja Uptightia. Edellisellä kihartimella kun tein kiharat pysyi aina monta päivää ja omakin hiuslaatuni on luonnonkihara. En tajua miksei GHDlla pysy!

Poissa taitu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #413 : 09.02.10 - klo:20:50 »
Mulla tuli tosi kestävät kiharat OBH Nordican artist-suoristusraudalla :l Mä oon aikanaan yrittäny kihartaa hiuksia niin paperirullilla, patukoilla, piipparilla, jne jne, eikä ne o koskaa aiemmin kestäny paria tuntia pitempään, useimmiten alkanu suoristua jo heti kihartamisen jälkeen :( Mulla on siis suht ohut hius, luonnostaan taipuva ja hiuksia ainaki omasta mielestä tuntuu olevan paljon.
Pesin hiukset Herbinan MarjaSpa shampoolla ja hoitiksella, laitoin jätettävää MarjaSpan hoitista ja annoin hetken aikaa kuivua. Lisäsin XZ:n lämpösuojan ja föönasin hiukset kuiviks. Lisäsin pohjalle Herbina Sensitive -muotovaahtoa (tätä ei ilmeisesti kuitenkaa olis ehkä kannattanu tehdä, rautaan jäi ilmeisesti tuosta jotain jäämiä) ja osio kerrallaan kihartelin suoristusraudalla hiukset, alotin niskasta alimmista hiuksista ja viimisenä kiharsin päälimmäiset hiukset. Iso työ oli, mutta kiharat oli tosi ihanat ja pysy ihan seuraavaan aamuun asti aivan loistavasti :l

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #414 : 10.02.10 - klo:13:55 »
Hei haluaisin kysyä yhtä asiaa joka joka kerta laittaa kiroilemaan ja jättämään kiharruksen puolitiehen :D Miten te ihmiset kiharratte itse hiuksenne takaa?? Itse en ikinä onnistu siinä! Kiharran siis suoristusraudalla. Eteen tulee aina oikein korkkiruuvit, mutta heti kun menee korvien ohi niin hiukset vain taipuu, ja lopputulos on vain hieman taipuillut ja sekava peikkotukka.

Millä keinolla saisin tehtyä kiharat omin avuin joka puolelle päätä? ???

mulla on kainalopituset hiukset. kiharran takaa niin, että laitan ylimmät hiukset klipseille ja avaan peilikaapin ovet että näen kunnolla taakse. laitan raudan vaakasuoraan ja kiharran vetämällä ylöspäin. sitten kun alin kerros on kiharrettu niin seuraava kerros samalla tavalla jne. ihan päällimmäiset saan kiharrettua niin, että nostan hiuksia suoraan ylöspäin. kyllä ne siitä sitten asettuu, varsinkin jos kieputtaa äkkiä sormen ympäri sen kiharan kihartamisen jälkeen välittömästi  ;D

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #415 : 10.02.10 - klo:23:19 »
^ihan hyvä vinkki, täytyy kokeilla :) En vieläkään ole saanut kauniita kiharoita muilla kuin sormikiharoilla... siis rullalle hiustuppo ja pinnillä kiinni yön ajaksi.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #416 : 26.02.10 - klo:13:55 »
Tietääkö kukaan saako Valeran lämpörullia vielä Stockalta tai mistään muualta?
Tilasin Amazonista kirjan "Vintage Hairstyling" ja kampausohjeissa lähes aina on perustana hyvä kihara antamaan muhkeutta. Ja nykyään olen aivan liian laiska kovin paljoa itseäni vaivaamaan. Päädyin havittelemaan Valeraa sen saamien kehujen ja usean rullamäärän takia.

Entä saako mistään Tigin piipparia?
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #417 : 26.02.10 - klo:17:15 »
Valeran lämpörullia katselin syksyllä muistaakseni Stockalla (Turun). Villikihara -nettikaupasta saa myös Valeran lämpöpatukoita.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #418 : 13.03.10 - klo:14:26 »
Sain joskus vuosia sitten OBH Nordican Artist Magic Duo ilmakihartimen, enkä oo oikeestaan kertaakaan osannut käyttää sitä. Joten se on nyt pölyttymässä kaapinperukoilla  ::)

Eli siis pystyykö sillä tekemäänkin jotain o_O Ainakin tossa sen pakkauksessa naikkosella on tosi nätit kiharat, mutta eiii mun tukkaan semmosia tullut. Teenköhän jotain väärin... Tukka on mulla semmonen rintoihin asti oleva, suht paksu, ja tahtoisin edes jonkunmoiset kiharat :( Onnistuukohan tuolla? Tossa tuli mukana siis kaks eri kokosta päätä, 22mm ja 38mm.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #419 : 23.03.10 - klo:18:34 »
Nyt kaivataan vinkkejä lämpöpatukoiden muotoilu aineista!
Suositelkaa jotakin hyvää tuotetta niiden kanssa käytettäväksi,kiharat saisi pysymään pörrööntymättä ja kestävinä.
Ei sais korputtaa tukkaa (kovia korppusia kiharoita ihan kun laittas liikaa hiuslakkaa efekti ym).
Voisi käyttää vähän kostutettuun tukkaankin,ettei tarvii ihan vasta pesty olla.