Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 430195 kertaa)

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #420 : 25.05.10 - klo:17:24 »
Pakko taas valittaa kun mun tukassa ei pysy mitkään kiharat vaan suoristuvat parissa tunnissa! Lämpörullat on nykyään yhtä tyhjän kanssa kuin myös kaikki yön yli pidettävät viritelmät. Jos haluan pitää tukan pitkänä niin kai se on tyydyttävä kohtaloonsa. Joos haluan hiuksiani kihartaa on pakko hommata ghd. Vanha piippausrautanikaan ei enää kiharra hiusta yhtään :(

Mitä muotoilutuotteita te samanlaisen kihartumisongelman kanssa painivat olette todenneet toimiviksi? Plussaa tietysti olisi jos muotoilutuote ei korputtaisi kamalasti.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #421 : 25.05.10 - klo:18:48 »
Mun tukka on kans tommonen, että kaaikki kiharat suoristuvat. Kuitenkin sain suht pysyvät kiharat tällätavoin: kävin päivällä suihkussa ja kun tukka oli märkä, laitoin paaaljon muotovaahtoa. Föönasin tukan, ja kuivana kihrasin piippausraudalla, ennen kiharrusta taas muotovaahtoa. Heti kun olin saanut suortuvan kiharrettua, laitoin sen pinnillä sykerölle päähän. Näin jatkoin koko pään (kesti muuten kauan!) ja lopuksi vielä hulluna lakkaa päälle. Annoin olla loppupäivän ja yön ja aamulla vielä suihkutin lakkaa ja aukaisin. Vielä kikkuroihin lakkaa ja koko päivän pysyi kiharat ja kehuja sateli! Aikaa vieväähän tuo on, ja edellisenä päivänä ei oikein mihinkään voi lähteä sutturat päässä, mutta... Oli se kuitenkin sen arvoista.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Choko

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #422 : 26.05.10 - klo:20:00 »
Minulla oli juuri tällainen ongelma, että hiukseni olivat liukkaat ja niissä ei pysynyt kiharat vaikka kuinka föönasin, nukuin papiljotit päässä, käytin muotovaahtoa, kiharanvirkistäjiä, kilopäin lakkaa jne. jne. jne.

N. vuosi sitten aloin käyttämään shampoopaloja/shikakaita/urtekramia hiusten pesussa + aina joskus etikkahuuhtelua.
En käytä hoitoaineita enkä muotoilutuotteita. Kun olen pessyt hiukset, annan niiden kuivahtaa hiukan ja teen yksi tai kaksi banaaninutturaa tai pari isoa sormikiharaa. Annan kuivua ja avaan. Tuloksena aivan mahtava laine-/kiharakampaus, joka pysyy ja pysyy ja pysyy seuraavaan pesuun saakka (eli jopa 3-4 päivää)!!  :l Aivan uskomatonta!  0_0 Olen saanut paljon kehuja hiuksistani, jotka ovat vahvistuneet viime vuodesta tosi paljon ja nyt pysyy kampauksetkin päässä todella hyvin! Eli luonnonmukaista hoitoa kehiin - hiukset vahvistuu, kiiltää ja kiharat pysyy! Ja kaiken lisäksi säästyy aikaa ja rahaa!  :O
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #423 : 27.05.10 - klo:10:18 »
Pakko taas valittaa kun mun tukassa ei pysy mitkään kiharat vaan suoristuvat parissa tunnissa! Lämpörullat on nykyään yhtä tyhjän kanssa kuin myös kaikki yön yli pidettävät viritelmät. Jos haluan pitää tukan pitkänä niin kai se on tyydyttävä kohtaloonsa. Joos haluan hiuksiani kihartaa on pakko hommata ghd. Vanha piippausrautanikaan ei enää kiharra hiusta yhtään :(

Mitä muotoilutuotteita te samanlaisen kihartumisongelman kanssa painivat olette todenneet toimiviksi? Plussaa tietysti olisi jos muotoilutuote ei korputtaisi kamalasti.

mulla oli sama ongelma ja oon testannut kaikki maholliset keinot kihartaa. mulla on luonnonkiharaa/taipuisuutta mutta kunnon kihara ei siltikään pysy :(
PAITSI tosiaan GHD:llä tehdyt kikkarat - pysyvät kunnes harjaan tai pesen hiukset.
alle olen laittanut esim. Tigin Superstar-nestettä ja lakaksi Sebastianin Shaper (Shaper plussaa). tolla lakalla sain joten kuten pysymään myös muulla tavalla tehdyt kiharat muutaman tunnin. mut tosiaan GHD:llä tehdyt on ainoot jotka pysyy vaikka viikon ;)

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #424 : 27.05.10 - klo:12:28 »
Kiitos vinkkejä antaneille :) Tuota kihartamista ja sykerölle laittamista olen ajatellut testata, mutta taidan olla liian laiska suorittamaan niin aikaa vievää operaatiota. Shampoopala meni ostoslistalle heti kun on varmasti muutenkin kätevä kesällä mökille ym. mukaan. Ja jos se mullakin tehoais kiharaongelmaan.  Ghd on kyllä jumalainen laite lasihiuksille. Se on pakko saada heti kun mies vain suostuu.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #425 : 27.05.10 - klo:12:55 »

Mä oon saanut kiharat pysymään edes juhlien ajan suorassa lasisessa hiuksessa kun oon suihkuttanut karheuttavaa muotoilunestettä, esim. Wellan High Hair Crystal Styler tai Ocean Sprizz pyyhekuiviin hiuksiin ja pyöritellyt hiukset pienille sykeröille ja pinnillä kiinni. Hiukset saa kuivua sykeröinä (voi käyttää myös fööniä) ja seurauksena kiharat. Toimii mulla vain kuivalla ilmalla tosin, kostealla ilmalla hiukset on suorat hyvin nopeasti  ::)

Samalla systeemillä saan hiuksista vähän laineikkaat, jos teen sykeröiden sijaan yhden nutturan päälaelle. Pidemmillä hiuksilla tuli usein nukuttua tuo nutturan kera ja aamulla tuloksena laineet. Puolipitkässä ei toimi oikein kun hiukset ottaa liikaa kierrettä ja sojottaa mihin sattuu.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Hannele~

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #426 : 01.07.10 - klo:15:03 »
Miten saisin siistin näköiset kiharat, erotellut ja "kostean näköiset"? Kihara kyllä pysyy kohtuullisen hyvin hiuksissani, mutta hius menee inhottavaksi pörröksi, kun on luonnostaan hieman taipuisa. Kiharoiden tekoon käytän yleensä kukkapatukoita, kostutan hieman vedellä ja muotovaahdolla. Ilmeisesti jokin muu tuote toimisi paremmin..? Hiukseni ovat bsl-pituiset.
Alennusta iherb.com:ssa koodilla JAH753

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #427 : 01.07.10 - klo:15:16 »
Kokeile vaahtomuovipapiljotteja ja jotain lotion/ voide -tyyppistä muotoiluainetta. Muotovaahto pörröttää minullakin hiuksia.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Hannele~

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #428 : 01.07.10 - klo:15:45 »
Pitäisiköhän kokeilla jotain miehen hiusgeeliä ensi kerralla..? Ei tarvitse heti olla taas ostamassa uutta purnukkaa...  ;D
Alennusta iherb.com:ssa koodilla JAH753

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #429 : 03.07.10 - klo:20:05 »
Mun mielestä kukkapatukat voivat olla myös syynä pörröisyyteen. Samettipintaiset paplarit tai lämpörullat voisivat toimia paremmin, ne yleensä jättää kiiltävämmän lopputuloksen. Mutta ehkä voidemaisempi muotoilutuote auttaa asiaa.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #430 : 03.08.10 - klo:21:46 »
pinkpepper:
Oon kans huomannut saman että kukkapaplarit saa aikaan hirveän epäsiistin takkukarvakasan. Lisäksi epämääräiset afrolammaskiharat eivät pahemmin kiillä ja ovat karheat, vaikka kuinka nätisti ne kietasee patukan ympärille, niin silti. Ehkei vaan sovi omalle hiuslaadulle tai sitten teen jotain olennaista väärin.

Kahlasin koko theardin läpi ja ei osunut silmään kuinka saisin puolipitkiin (hartiamitassa) hiuksiin tällaiset ihanat täydelliset kiharat. Kiharat ei vaan meinaa pysyä, kun oma tukka on niin veltto. Lisäksi en osaa tehdä kauniita kiharoita.

Edit:

Tässä on myös aivan ihana kampaus, miten on mahdollista saada täsmälleen samanlaista, kauniin loivaa, irtonaista ja sileää kiharaa kuin tässä? Auttakaa ystäväiset! <3 (anteeksi ylisuuri kuva)

« Viimeksi muokattu: 03.08.10 - klo:21:57 kirjoittanut Hyxsoap »
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #431 : 03.08.10 - klo:23:19 »
Suoristusraudalla saa sellaista aika kivaa loivaa kiharaa tai lainetta. Toinen mitä voi kokeilla on lämpörullat. Piipausrauta on mun mielestä aika hankala, enkä ainakaan omaan tukkaan saa sillä edes mitään aikaiseksi. Eli melkein suosittelisin kokeilemaan suoristusrautaa.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #432 : 04.08.10 - klo:16:12 »
^^GHD:lla olen tuollaisia tehnyt kavereille.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #433 : 05.08.10 - klo:12:12 »
Pysyvien kiharoiden salaisuus ainakin tällaisessa lasitukassa tuntuu olevan huonokuntoiset hiukset  ;D Minulla ei ole kiharat koskaan oikein pysyneet, oikein kovalla tupeeraamisella, lämpöaktiivisilla aineilla rullauksen alle ja lakalla juuri ja juuri muutaman tunnan juhlat ne on kestäneet mutta ei muuta. Nyt kuitenkin menin teettämään värinpoiston kampaajalla, kertakäsittelyllä muutos 4-sävyasteesta asteeseen 8. Hiukset on kuivanoloiset ja karvaiset, mutta kyllä meinaan pysyy kiharat! Tavallisilla tarrapapiljoteilla ja föönillä ilman aineita laitetut laineetkin pysyvät 3 päivää, itse asiassa ne on pesupäivänä suorastaan jopa vaikea kammata auki. Ei ehkä kuitenkaan suositeltava tapa saada pysyvät kiharat tämä että räjäyttää tukkansa hamppuiseksi karvakasaksi  :D

Poissa Emily D.

• HAIRahtanut
« Vastaus #434 : 07.10.10 - klo:17:29 »
Tässä lasimaisessa tukassa ei pysy edes GHD-kiharat! Täytyisi löytää jokin hyvä muotoilutuote, jossa olisi lämpösuoja, ja joka antaisi tekstuuria. Tai sitten teen octagonit ja hankin hampputukan :D
I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.