Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 431728 kertaa)

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #435 : 19.10.10 - klo:13:02 »
Tässä lasimaisessa tukassa ei pysy edes GHD-kiharat! Täytyisi löytää jokin hyvä muotoilutuote, jossa olisi lämpösuoja, ja joka antaisi tekstuuria. Tai sitten teen octagonit ja hankin hampputukan :D

mulla on maailman liukkain tukka ja GHD-kiharat pysyy ;)
salainen ase: alle Tigin Superstar-nestettä ja -suihketta, päälle PALJON Sebastianin Shaper-lakkaa. se lakka on ku liimaa  ;D
jos noillakaan keinoin ei tahdo pysyä niin sitä lakkaa voi suihkuttaa osioon ja sitten vasta kihartaa.

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #436 : 22.10.10 - klo:00:26 »
Tää vinkki naurattaa mua itseänikin  :D. Normaalisti lämpökiharat eivät pysy mun liukkaassa hiuksessa yhtään vaan valahtavat parissa tunnissa takaisin suoriksi. Papiljoteilla ja kukkapatukoilla saa kestävää tulosta kunhan jaksaa pitää riittävän kauan päässä eli yleensä tuo tarkoittaisi yön yli pitämistä. Papiljotit päässä on kuitenkin pirun ikävä nukkua, joten eihän noita tule käytettyä. Kukkapatukoilla lopputulos on taas liian pörheä makuuni.

Viimeöisen valaistumisen seurauksena kiersin papiljottien asemesta päähäni sukkia (jep  ;D) ja nuohan toimivat oikein kiitettävästi. Kihara on kivan loivaa ja hiukset ovat edelleen kiharat, vaikka sukkien avaamisesta on puoli vuorokautta. Kukkapatukoiden tapaan tukka kierretään sukan ympärille ja lopuksi vedetään sukka solmuun. Vaikka solmukohdista jäikin kovahko möykky, nukkuminen oli silti paljon helpompaa kuin kovien paplareiden kanssa.

Kyllähän se vähän tyhmältä tuntui, mutta lopputulos palkitsee  :D.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #437 : 22.10.10 - klo:10:17 »
^ Hauska idea ja jotain hyötykäyttöä vaikkapa parittomiksi jääneille sukille!  :D Täytyy ehdottomasti kokeilla, koska minulla on juurikin tuo sama ongelma, että kestävää kiharaa ei saa ellei pidä yön yli patukoita. Olen aiemmin leikellyt vanhoista t-paidoista kangasriekaleita, joilla saa kivasti pörrökiharaa, mutta sukilla voisi saada vähän hillitymmän lopputuloksen.
1bMii, vaalennettu.

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #438 : 22.10.10 - klo:22:40 »
^ Pienijalkaisten kannattaa sitten kähveltää sukat joltain miespuoliselta isojalalta, lyhyiden sukkien solmiminen on tosi vaikeaa  ;D

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #439 : 31.10.10 - klo:12:39 »
Hauska tuo sukkavinkki  :D
En ole hetkeen laittanut kiharoita kun tukka pätkäistiin reippaaseen polkkamittaan. Nyt olis juhlat tulossa ja tukka pitäisi saada laitettua nätiksi.
Tukkani on leikattu hyvin tämän malliseksi, tosin vähän pidemmäksi.
Linkki: http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=13864&month1=1&pg=1&styl1=Web%20Collections

Eteenpäin pitenevä polkka siis, hyvin kerrostettu. Ajattelin laittaa tukan hyvinkin samantyyliseksi kuin kuvassa, mutta pidemmät osiot voimakkaammille kiharoille.
Tässä on toinen kuva niistä kiharoista jotka siis haluaisin saada aikaiseksi. linkki: http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=6485&month1=&pg=1&styl1=David%20Aumonier

Normi kihartimella/raudalla olen aina ennen saanut kuvan tyyliset kiharat, ongelmana onkin se kuinka saan nuo hyvin lyhyet osiot edes vähän taittumaan johonkin suuntaan? Pystyykö sormikihara-tekniikalla valitsemaan sitä suuntaa mihin ne kiharat kääntyy? Käytössä mulla on kiharrin, mitään rullia/patukoita en omista, mutta niistä ei tässä olisi varmaan edes mitään hyötyä ollutkaan..
Vinkkejä, mulla on viikko aikaa yrittää saada halutunlainen kampaus, ja aika alkaa nyt!  ;D

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #440 : 05.11.10 - klo:21:18 »
Neuvokaas aloittelijaa, mä en ole eläissäni omistanut minkään sorttisia kiharrusvälineitä. Mulla on nyt suunnilleen lapaluihin asti ulottuvat luonnontaipuisat hiukset, aika karheilta nämä omasta mielestäni tuntuu (toivon siis että kiharat näissä pysyis kun taipuisuuden ansiosta lettikiharat pysyy ainakin ilman sen ihmeellisempiä pohjustuksia).

Mietin tuossa että kummat kannattaisi pyytää joululahjaksi, lämpörullat vai muotoilusauva?

Tässä olis kuvat vaihtoehdoista:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=430334&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10007&compartmentId=10059&categoryId=10255#

ja

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=624654&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10007&compartmentId=10059&categoryId=10255

Kummalla mahtaa saada nopeammin kiharat aikaan, ja mahdollisesti erilaisia kiharoita? Siis eri kokoisia, spiraalimaisempia/loivempia jne. Pohjustuksestakaan ei ole oikein tarkkaan hajua, mä kun en oikein paljoa harrasta hiusten muotoilemista. Itse ajattelisin että nuo lämpörullat olisi sellainen hiusystävällisempi vaihtoehto, mutta pitääkö ne päässä viettää tunti jos toinenkin?
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #441 : 11.12.10 - klo:16:25 »
Kaipaisin suunnilleen tämän tyylisiä kiharoita, kuten Hayden Panettierella. Suoristusraudalla en oikeen oo ikinä osannut kihartaa, aika monet on sitä ehdottanut mutta tyhmäpää ei tajua. Onko oikeen muuta miten sais?
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #442 : 12.12.10 - klo:02:55 »
^ Varmaankin tällainen kiharrin toimisi. Olennaista olisi tuo iso koko. Myös sauvalla voisi vastaavia saada, jos kihartaa sauvan kapea kärki alaspäin eikä kieputa tukkaa kovin tiukkaan sauvan ympärille. :)
So it goes.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #443 : 14.12.10 - klo:14:44 »
Onko kukaan kokeillut tätä? Toihan olisi ihan ihanne jos kiharat pysyy hyvin päivän ajan, meillä mies on nimittäin ihan hulluna letteihin.  :ts

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #444 : 14.12.10 - klo:14:56 »
^ mä teen nykyään lähes poikkeuksetta joka kerta letin vastapestyihin pyyhekuiviin hiuksiin ja ainakin mun lasimaisessa hiuslaadussa ne laineet pysyy hyvänä sen pari päivää. Voisikin kokeilla videon letitystapaa niin saisi sen kiharan alkamaan jo juuresta alkaen. Siinä voikin tulla vähän haastetta tällä mun hiusmäärälläni  :P
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Niina

• HAIRahtanut
« Vastaus #445 : 15.12.10 - klo:11:33 »
Teen aina yöksi letin ja mikäli on tarkoitus saada enempi kiharaa, niin teen pari-kolme ranskista videon tapaan. Ongelmana on vaan latvat. Minusta ei ole kovin nättiä, kun muuten hiukset on laineilla, mutta latvoista 5-10 cm on suoraa. Ongelma ei ole enää kovin paha, kun kerrostukset ovat kasvaneet pois ja takatukka ei ole enää v-malliin leikattu. Silti latvat ovat ohuemmat ja menee hankalaksi letittää ihan loppuun asti, saatika että hiuslenkki pysyisi koko yön. Onko juureksilla tähän joku niksi?
Hiusten pituus 132 cm, yli polvien siis. Latvat haaroittuu herkästi ja hiukset takkuuntuvaa sorttia. 1bMii.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #446 : 15.12.10 - klo:11:38 »
Mä laitoin viime yöksi. Mun latvat on liian ohuet, tulee niin pienet letit että tulee ihan säkkärää latvaan. Ei hyvä. Pitää kokeilla jättää latvasta letit löysemmäksi. Käytin pikkusia pompuloita, ja letitän niin loppuun asti kuin vaan saa eli jää muutama sentti vaan suoraa (tai no mullahan se käyristyy suuntaan x).

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #447 : 15.12.10 - klo:11:44 »
Silti latvat ovat ohuemmat ja menee hankalaksi letittää ihan loppuun asti, saatika että hiuslenkki pysyisi koko yön. Onko juureksilla tähän joku niksi?

Minimaalisen pienet silikonihiuslenksut ovat tähän hyvä apu. Niillä varmaan pysyisi melkein pariin hiukseen päättyvä lettikin kasassa. ;D Jos kaapista löytyy vain isompia lenksuja, letin voi taittaa sopivasta kohdasta kaksinkerroin. Silloin lenksu tulee sekä letin paksumman osan että latvahaituvien ympäri ja paketti pysyy tukevasti kasassa. (Ihan pelkkää latvaa ei kannata taittaa kaksinkerroin, koska silloin se jää sojottamaan jokaiseen ilmansuuntaan. Ja taitoskohta pitää valita niin, että on hyvä nukkua eikä lenksu paina pään alla.)

Toinen vaihtoehto on yhdistää erillisten lettien päät lopuksi yhdeksi letiksi, jolloin latvastakaan ei tule niin säkkärä. :ts
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa Niina

• HAIRahtanut
« Vastaus #448 : 15.12.10 - klo:12:05 »
^ Kaapista taitaa löytyä noita pieniä silikonilenkkejä, pitää testailla niillä. Olen kokeillut letin taittamista eri kohdista, mutta ei ole ollut hyvä. Jos taittaa alhtaalta, tulee tosiaan sojotus-ongelma, mutta jos taittaa ylempää, voi hiukset taipua silti oudosti tai lettien päät karkaavat pompulan alta ja letti purkaantuu. Ehkä en ole vain laittanut pompulaa riittävän tiukalle. Pitää testailla. Nyt kun pituutta on jo ihan kiitettävästi, on vaihtoehtoja taittaa vaikka mistä ja vaikka montakin kertaa, jos huvittaa.  ;)
Hiusten pituus 132 cm, yli polvien siis. Latvat haaroittuu herkästi ja hiukset takkuuntuvaa sorttia. 1bMii.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #449 : 19.12.10 - klo:13:08 »
Teen aina yöksi letin ja mikäli on tarkoitus saada enempi kiharaa, niin teen pari-kolme ranskista videon tapaan. Ongelmana on vaan latvat. Minusta ei ole kovin nättiä, kun muuten hiukset on laineilla, mutta latvoista 5-10 cm on suoraa. Ongelma ei ole enää kovin paha, kun kerrostukset ovat kasvaneet pois ja takatukka ei ole enää v-malliin leikattu. Silti latvat ovat ohuemmat ja menee hankalaksi letittää ihan loppuun asti, saatika että hiuslenkki pysyisi koko yön. Onko juureksilla tähän joku niksi?

Mie olen kihartanut suoriksi jääneet latvat tällä. Olen jättänyt ihan suosiolla ne pisimmät hiukset letittämättä ja aamulla sitten kihartanut ne tuolla obh:n artist wavella.  Onhan noissa hiukan erilainen kiharrusjälki, mutta itse en ainakaan kykene huomaamaan eroa, että mikä kohta on ollut letillä ja mikä kiharrettu.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t