Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 430654 kertaa)

Poissa Emily D.

• HAIRahtanut
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #450 : 26.12.10 - klo:17:25 »
Tässä lasimaisessa tukassa ei pysy edes GHD-kiharat! Täytyisi löytää jokin hyvä muotoilutuote, jossa olisi lämpösuoja, ja joka antaisi tekstuuria. Tai sitten teen octagonit ja hankin hampputukan :D

mulla on maailman liukkain tukka ja GHD-kiharat pysyy ;)
salainen ase: alle Tigin Superstar-nestettä ja -suihketta, päälle PALJON Sebastianin Shaper-lakkaa. se lakka on ku liimaa  ;D
jos noillakaan keinoin ei tahdo pysyä niin sitä lakkaa voi suihkuttaa osioon ja sitten vasta kihartaa.

Nyt löytyi ongelmaan ratkaisu: L'anzan Thermal Defense Heat Styler + Remingtonin Pearl Wand. Kirjoittelinkin jo tuonne kiharrin- ja muotoilulaiteketjuun, että kyseisessä kiharrussauvassa on hinta-laatusuhde erittäin kohdallaan. Tein aattoaamuna kiharat ja vieläkin on tukassa runsaasti kuohkeutta, peikkomainen sotkunuttura niskassa  :)

Kannattaa kokeilla, jos mikään muu ei lasimaisessa tukassa pysy. Olen välttänyt viime aikoina myös liian siloittavia tuotteita, jotta tukkaa ei ole aivan mahdoton käsitellä. Eikä Pearl Wandin kanssa tarvitse edes käyttää montaa purkkia hiuslakkaa, joten tuloksena ei ole liikkumattomaksi spreijattu kiharapilvi :D
I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #451 : 11.01.11 - klo:14:05 »
^ hyvähyvähyvä  :T

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #452 : 15.03.11 - klo:13:57 »
Olen saanut ensimmäisiä kertoja onnistumaan laineet nutturataktiikalla. Aikaisemmin kun kieputin ballerinanutturan päälaelle niin hiukset lähinnä vain törröttivät joka suuntaan nutturan aukaisemisen jälkeen eikä jäänyt jälkeäkään laineista. Nyt olen tehnyt niin, että jaan hiukset kahteen osaan keskeltä päätä ja kieputan kaksi pikkunutturaa päälaelle molemmille puolille jakausta. Toimii huomattavasti paremmin tällaisessa huonosti kihartuvassa, suorassa tukassa. Laineiden pysyvyys onkin sitten se suurin ongelma, sillä vielä ei ole löytynyt sellaista ainetta tähän päähän joka pitäisi kiharan ilman paksua lakkakerrosta.  :)

gunman

• Vieras
« Vastaus #453 : 17.03.11 - klo:22:52 »
Mulla pysyy, kun annan hiusten kuivua itsestään (mielellään yön yli) ja aamulla suihkutan ensin Tresemmén lämpösuojaa ja sitten GHD:n Creation Sprayta. Kiharran hiukset GHD:llä ja päälle Tigin Curls Rock-hiuslakkaa, joka pitää kiharat kasassa. Tuoksuu myös ihanalle (päärynä mmm). Vähän vanhaa kunnon Elnettiä ja voilá, ihanat loivat kiharat vielä seuraavanakin päivänä.

Poissa Pisama-tyttö

• Haiven
  • *
« Vastaus #454 : 24.05.11 - klo:12:52 »
En tiedä, onko sukkanuttura-tekniikasta jo keskusteltu täällä.. Mutta ajattelin kokeilla sitä seuraavaksi. Eli lievä hiusten kosteutus, sukkanuttura päälealle ja nukkumaan. Aamulla pitäisi olla ihanat kiharat, jotka kestää koko päivän. Tässä ohje, jota itse ajattelin noudattaa: http://www.youtube.com/watch?v=3FV-YO46E8Y&feature=related. Itse suosin aina tällaista passiivista hiustenlaittoa, johon ei vaadita föönejä tai kihartimia tms. Toivottavasti toimii :)
Keskiruskeat vähän kulta-kupariin taittuvat vyötärö-pituiset, 9,5cm paksut ja 1c-tyypin hiukset. Hiusongelmina kuivat ja haaroittuvat latvat. Tavoitteena sama pituus terveemmillä latvoilla.

lumimansikka

• Vieras
« Vastaus #455 : 24.05.11 - klo:13:35 »
En tiedä, onko sukkanuttura-tekniikasta jo keskusteltu täällä.. Mutta ajattelin kokeilla sitä seuraavaksi. Eli lievä hiusten kosteutus, sukkanuttura päälealle ja nukkumaan. Aamulla pitäisi olla ihanat kiharat, jotka kestää koko päivän. Tässä ohje, jota itse ajattelin noudattaa: http://www.youtube.com/watch?v=3FV-YO46E8Y&feature=related. Itse suosin aina tällaista passiivista hiustenlaittoa, johon ei vaadita föönejä tai kihartimia tms. Toivottavasti toimii :)

Harmi kun tuossa videossa ei nähnyt, MITEN se tyttö oikeesti laitto ne hiukset sen sukkarinkulan ympärille, etenkin ne latvat, ettei ne jää sojottamaan... Vois kyllä testailla. Aamuisin ei jaksa laittaa kovasti hiuksia ja kaikki kuumennuslaitteet on nyt pannassa (latvojen räjähdysvaara!).

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #456 : 24.05.11 - klo:14:58 »

lumimansikka

• Vieras
« Vastaus #457 : 24.05.11 - klo:20:49 »
^Sen hän on näyttänyt jo aiemmalla videollaan, josta mainitsee alussa (:

Kato joo... Pitäis vissiin kuunnellakin noita videoita, eikä vaan katsoa  :P

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #458 : 24.07.11 - klo:12:29 »
Luojalle kiitos että törmäsin sukkanutturaan! Siinä on vastaus ainaiseen hiusongelmaani! Upeat hiukset tuolla videon tytöllä, kun avasi sukkanutturan.
Tossa on paljon plussaa:
- ratkaisu yökampaukseen ja pitää tukan pois tieltä
- hius ei rasitu
- voi mennä kosteahkoillakin hiuksilla nukkumaan
- kaikki jätettävät ynnä muut imeytyvät ihanasti hiukseen yön aikana
- nuttura suojaa täydellisesti latvustoa
- kiharat ovat kestävät ja upeat!

Mun on pakko ens yönä kokeilla tota! Toivottavasti tukan pituus riittää. Kerrostukset varmaan haittaavat, kun ne sojottelee sieltä nutturaa kootessa. Lisäksi tuo nutturan kyhäys vaatii harjotusta ;)
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #459 : 24.07.11 - klo:13:20 »
^ Mä olen ihan rakastunut sukkanutturaan! Mulla on pitkät(lähes vyötärölle), melko ohuet hiukset ja tuo on ainut tapa, jolla olen saanut pysyvät kiharat. Nutturan teko vaati hiukan harjoitusta, mutta nyt hiusten rullaaminen nutturalle sujuu todella kätevästi. Olen välillä pitänyt nutturaa päivällä ja tehnyt sen takaraivolle, eli alemmas kuin tuossa videolla ja kiharat ovat silti ihan yhtä kivat. Olen saanut paljon kehuja sekä nutturasta että kiharoista ja kaverit eivät ole meinanneet uskoa, että nutturalla voi saada niin upeat kiharat  :D

Pisama-tytölle siis suuri kiitos linkistä!  :)

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #460 : 07.09.11 - klo:21:23 »
Mä oon pitkään jo melkein luovuttanut, että saisin itselleni pysyvät kiharat. Teen joko isolla kiharrinpäällä tai suoristusraudalla. Raudalla on ihasen nopeampaa ja kiharat pysyvät inasen pidempään. Yleensä eivät koskaan kuitenkaan edes baariin asti, jos on bileiltamat.

Osio kerrallaan harjaan, suihkutan lämpösuojan ja (lorealin?) hot curl nesteen, joka on aika tukevaa. Teen kiharan, nostan sen hetkeksi jäähtymään ja päästän vapaaksi. Lopulta haron vähän sormin auki ja suihkutan paljon lakkaa. Tästä ehkä 3h, kiharoita ei ole enää nimeksikään. :/ Mikä siis avuksi?

Toistaiseksi hieman kiharoiden elinaikaa lisäävä vinkki jäähdyttää kihara silleen kiharaisena, on ollut toimivin. Ei sekään tarpeeksi :/
Mulla on luonnostaan super lasimainen tukka, mikään kampaus ei ole koskaan pysynyt. Ajattelen kuitenkin, että näin pitkälle pilattu tukka voisi olla karhea ja voisi pysyäkkin.. ei pysy. :(

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #461 : 08.09.11 - klo:09:44 »
^ Kannattaa kokeilla suihkuttaa sitä lakkaa lopuksi ihan pikkuriikkisen vain siloittamaan päällihiukset, muuten ei ollenkaan. Mulla ainakin kiharat suoristuu heti jos suihkin niihin lakkaa.

Jos lakattomuus ei auta, niin kannattaa varmaan kokeilla jotain muuta muotoilunestettä.  :)

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #462 : 08.09.11 - klo:11:32 »
Jep, tai no ehkä edellisessä tekstissä toi "paljon lakkaa" oli vähän liioittelua, silleen koko pään käyn läpi. :P En sitäpaitsi tiedä onko mun hiuksissa muutenkin jotain vikaa, kun hiuslakka ja muotoiluvaahdot poisttuu mun hiuksista itsestään. Käytän päivittäin lakkaa etutukkaan (kaikkea pirkasta tigiin ja wellaan on kokeiltu), mutta etutukka on myös ihan sileä, villi ja vapaa pian lakan jälkeen. Nykyään käytän muotovaahtoa ja sillä sama..

Yön yli tehdyt kiharat pysyy, mutta mä en pysty nukkumaan, jos on systeemit päässä, kierin jatkuvasti, enkä saa unta jos mikään painaa.
Joskus teen melkein afron, pienenpienet lakanakiharat, jotka sitten kuitenkin muutaman tunnin päästä avaamisesta löystyy sellaisiksi laineiksi.

Onko muuten kellään suositella hyvää kiharrusmömmöä? Mulla on tosiaan toi Lorealin Hot Curl, enkä siitä muutenkaan tykkää. Kamalan viinaisa haju (varmaan reippaasti alkoholia) ja tosi tahmeeta jankkia.
Sen alla ollut nyt pitkään tuo Tresemmen lämpösuoja, joka vihdoinkin tekee loppuaan ja tilalle olisi tarkoitus ostaa Herbinan lämpöseerumi. :)

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 08.09.11 - klo:12:45 »
^ Tuli mieleen että onkohan tuossa Lorealin Hot Curlissa kuinka paljon silikonia.. (?) Tresemmen lämpösuojasuihke itsessään jo saa mun tukan ainakin aika siloiseksi, ja jos sen päälle laittaa vielä toista silikonista mömmöä niin tukasta tulee superliukas--> kiharat ei pysy.

Oletko kokeillut sillä tekniikalla, että peset hiukset mutta et laita ollenkaan hoitoainetta? Kosteaan tukkaan sitten lämpösuojasuihke ja kun tukka on kuiva niin kiharrat.

XZ muotoiluneste saattaisi muuten olla kokeilemisen arvoinen tuote. Se on toimivaa, antaa aika vahvan tuen. Mun tukka menee helposti loivalle kiharalle kosteassa, mutta tuolla muotoilunesteellä se pysyy tikkusuorana. Samoin kihara pysyy kiharana vähän kovemmassakin menossa. Ainut miinus on se että se vähän kuivattaa tukkaa, eli kovin usein tai pelkästäänsä sitä on vähän inha käyttää.

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #464 : 08.09.11 - klo:13:11 »
Eli XZ:n muotoilunestettä ja Herbinan lämpöseerumi menee molemmat listalle. Kohta tuo käyttämäni tresemme on onneksi loppu, voi meinaan olla ihan järkeenkäypää, että se on syyllinen silikooneineen! Huomasin myös, että se tekee suoristusraudan kanssa tukastani kamalan karhean tuntuisen ja näköisen, korkea aika siis loppuakkin..
En osaa sanoa onko hot curlissa silikooneja miten, mutta alkoholi on heti toisena..

Jos Tresemmen poisjättäminen ei auta tuloksia, koitan pestä ilman hoitista. En vaan sitä ihan mielelläni tee, koska tukka on sairaan takkuuntuvaa sorttia. :P

Raportoin tänne, kun saan uudet aineet kehiin! ;D Parin viikon päästä odottaa meinaan shoppailureissu.