Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 430863 kertaa)

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #465 : 08.09.11 - klo:13:36 »
Mulla pysyy kiharat huomattavasti paremmin, kun käytän aerosolitonta lakkaa. Muussa käytössä aerosolittomat tuntuvat hiukan lätsäyttävän, mutta kiharoiden kanssa toimivat mulla kuin unelma! Antavat juuri sellaista oikeanlaista joustavaa pitoa, kun taas tavallisen lakan kanssa kiharat alkavat mulla helposti harottaa eikä pitoakaan ole tarpeeksi. Olen kokeillut Tigin ja Tresemmen aerosolittomia lakkoja ja kummatkin ovat toimiinet yhtähyvin :)

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #466 : 17.09.11 - klo:23:05 »
Ostin vihdoin kauan haaveilemani lämpörullat ja testasin tänään. Helpot käyttää ja tuli ihan nätit kiharat. Mutta sen pysyvyyden kanssa oli taas vähän niin ja näin. Kampaajani nimenomaan sanoi, että tukan pitää olla kuiva ja ettei saa käyttää mitään muotoilutuotetta alla. Voi nääs. Voisko kuitenkin olla hitusen kostea..? Tai jos suihkauttaisi jotain lämpösuojaa alle, niin ehkä sekin parantaisi kiharan pysyvyyttä?
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #467 : 18.09.11 - klo:13:39 »
^Miksi ei saa käyttää muotoilutuotteita? Mulla ei ainakaan kiharat pysy jos ei laita pohjalle jotain muotoiluainetta. Tosin jos teen kiharat Pearl Wandilla, niin silloin en laita mitään muotoilutuotetta ennen kiharrusta, koska kiharat pysyy ilmankin ja pelkään että aine palaa tukkaan. Patukoita käyttäessäni tarvitsen jonkin aineen, koska muuten ne suoristuu niin nopeasti ja tulee helpommin liian pörröiset.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #468 : 18.09.11 - klo:18:25 »
^^ Jos laittaa sellaista muotoilutuotetta missä on lämpösuoja? Silloin ei tarvitsisi laittaa erikseen kumpaakaan vaan se lämpösuoja ja muotoiluominaisuus on samassa. XZ tuli taas ensimmäisenä mieleen, mutta on noita muitakin olemassa ja varmasti ehkä parempiakin...
Aika monessa muotovaahdossa tuntuu myös olevan nykyään se lämpösuoja. Rullien kanssa helpoin olisi varmaan joku suihkittava tuote tai sitten vaahto, riippuu tietenkin että kumpaa tykkää enemmän käyttää.  :)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #469 : 20.09.11 - klo:16:34 »
Itse teen niin, että föönaan kosteat hiukset muotoilutuotteen+pyöröharjan kanssa ja sitten lämpörullat perään. Jos laittaa kosteilla tai märillä hiuksilla rullat niin ei kiharru ollenkaan.

Suoristusrautakiharoita en ole saanut vielä pysymään (käytössä Herbinan lämpösuoja ja XZ muotoilunestettäkin kokeilin kun löytyi jo ennestään). Herbina suojaa hiusta mallikkaasti, mutta kiharat vaan ei pysy mun liukkaissa hiuksissa. Pitää vielä kokeilla aerosolitonta lakkaa. Tupeeraukset tuntuu pysyvän parhaiten aerosolittomalla, joten jospa kiharatkin. Ainoa huono juttu on, että suihkepullo menee aina tukkoon  :-[

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #470 : 20.09.11 - klo:17:24 »
Noniin, ostin Herbinan lämpöseerumin, XZ:n muotoilunestettä ei varmana ollut Tampereen Sokoksella, vaikka miten etsin. :P Lämpöseerumissa on kyllä strong hold. Epäilyttää vaan vähäsen tuo pieni koko, miten ne pari pisaraa saa tuuheaan tukkaan tasaisesti, ilman että pullo kuluu hetkessä..

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #471 : 21.09.11 - klo:21:36 »
Kiitos kommenteista!  :)

Muotoilutuotekiellon taustalla kai on ajatus siitä, että se palaa tukkaan kiinni - plus itseä hämmentää ajatus siitä, mitä joku paksumpi tökötti tekee tuolle samettiselle lämpörullalle. Hyvä tietää, ettei kosteiden hiusten rullaaminen ole ratkaisu kiharan pysyvyyteen. Kokeilen varovasti jollain lämpösuojan sisältävällä muotoilutuotteella. Onhan sitä tullut fööninkin kanssa käristettyä tukkaa jos jonkinlaisen muotoilutuotteen kanssa.
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa lindaw

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #472 : 03.12.11 - klo:16:04 »
Onnistuin juuri äsken ensimmäistä kertaa elämässäni tekemään kiharat suoristusraudalla! Apuna minulla oli tämä video. Suurimpana erona aikaisempiin yrityksiin oli tarpeeksi pienien osioiden kihartaminen kerralla ja hiusten jakaminen peräti neljään eri kerrokseen. Rautaa ei myöskään pidä vetää hiusten läpi liian nopeasti, minun olkapäille ulottuviin hiuksiini noin 25 s/suortuva oli ihan hyvä vauhti. Aikaa koko hommaan meni noin tunti.

Olin jo menettänyt ihan täysin toivoni suoristusrautakiharien suhteen. Jos minä, täysi rähmäkäpälä, onnistun siinä, niin ihan varmasti kuka tahansa onnistuu.

Rautana minulla on Remingtonin joku (Sleek&Curl?) ja laitoin alle Tresemmen lämpösuojaa.
1c M ii

Poissa kiki

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #473 : 19.12.11 - klo:21:09 »
Minä sain viime viikolla ensimmäistä kertaa kiharat kestämään jopa seitsemän tuntia. Olisi voineet pysyä kauemminkin, mutta menin suihkuun. :D Kiharat tein lämpörullilla. Alle laitoin Shockwaves volume -muotovaahtoa ja viimeistelin Tigin Hard Head -lakalla. Eihän ne kovin pehmeät ja joustavat kiharat olleet, mutta pysyivät kuitenkin. ;D Joskus kolme vuotta sitten yo-juhliin kampaaja teki kiharat, jotka pysyivät, mutta hiukset ovat nyt huomattavasti pidemmät. Toissa kesänä kampaaja teki myös kiharat ihan muuten vaan, mutta kestivät alle neljä tuntia. Mukavaa, kun voi taas juhliin saada hienomman kampauksen ilman, että näyttää variksenpelättimeltä muutaman tunnin päästä. :)

Edit. Teinpä vielä sellaisen havainnon, että nuo tökötit eivät sittenkään välttämättä ole niin suuressa osassa onnistumisen kannalta. Jos kiharat tekee isoimmilla rullilla alahiuksiin, niin eivät pysy. Sen sijaan pienillä ja keskikokoisilla rullilla saan kestävät kiharat. Aluksi voivat olla liian tiukkaa kiharaa, mutta jonkin ajan päästä löystyvät sopivaksi. :)
« Viimeksi muokattu: 12.01.12 - klo:11:41 kirjoittanut kiki »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #474 : 04.01.12 - klo:22:02 »
Mihin suuntaan rullat kannattaa pyörittää päähän? Vaakatasoon vai pystysuoraan? Sisään- vai ulospäin? Oon tätä tänään pähkäillyt, ja oma veikkaukseni on että päälaelle vaakatasoon ja sisäänpäin jotta tyvi kohoaa. Sivuille sitten pystysuoraan ja kasvoista pois päin kääntäen. Miten te laitatte?

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #475 : 07.01.12 - klo:22:25 »
Riippuu mitä haluat. Klassinen malli on tuo mainitsemasi rullaus sisäänpäin vaakatasoon. Itse tein Charlien enkelit -kiharat uudeksi vuodeksi rullaamalla ulospäin noin 1/2 tukasta, laitoin rullat vain roikkumaan.
Pystysuoraan rullaamalla tulee spiraalimaisempaa kiharaa, hankaluutena voi olla etteivät rullat pysy päässä vaan lähtevät valumaan.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #476 : 12.01.12 - klo:19:43 »
lindaw: 25s/osio? :O
mulla on toi sama sleek&curl vekotin ja oon vetässy hiukset kiharoita yrittäessä nopeaa läpi ku pelkään, että ne palaa muuten:D enkä kyllä oo saanu ku pari kertaa jotain laineen näköstä vaikka kuin oon tehny ohjeiden mukaan.. suojana oon käyttänu osiksen flattlineria (kampaaja sano että sopii myös kiharoiden tekoon - oon aika skeptinen, kokemuksia?) tai tota tresemmeä.
Mutta pitääpä olla ens kerralla kärsivällisempi ja pidentää käsittelyä.. :)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Nni

• Vieras
« Vastaus #477 : 07.02.12 - klo:02:52 »
Joku tuolla ensimmäisissä viesteissä mainitsi, ettei saisi käyttää hoitoainetta.
Mitäs paikkaavaa ratkaisua täten suosittelisitte tosi kuivalle luonnonlaineikkaalle tukalle. Hiukseni ovat hennot ja ohuet mutta niitä on melko paljon.
Hiukset ovat vähän sellaista höttöä ja kiharat lähtevät mulla ainakin hajoamaan ja takkuuntumaan tosi helposti, oli ne itse tai kampaajan tekemät ja riippumatta aineiden määrästä/laadusta. Hiukset ovat auki ollessaan jotenkin tosi epäsiistit kun latvat näyttävät niin pörröisiltä. Käytän hoitoaineena tällä hetkellä XZ Xylitolitehohoitoa ja pesen saman sarjan shampoolla ja välillä atopian takia 4Systemsin shampoolla. Jätettävänä on joku Bonacuren muistaakseni Oil Miracle -systeemi eli paksu öljymäinen litku.
Joskus kun en laita jätettävää hoitoainetta ja jätän tukan harjaamatta pesun jälkeen ja annan kuivua vapaana, on ihanat selkeät surffilaineet. Keskellä takana on kuitenkin aina joku epämääräinen pörröinen suhru, jonka takia en voi jättää hiuksia sillä tavalla auki. Bonuksena takkujen selvittely. Ja kun en joka päivä pese tukkaa niin viim. seuraavana päivänä tuntuu että kosteusköyhät hiukset liimantuu naamaan kiinni :D
Millä tuotteilla saisi sellaista vahvaa rakennetta hiuksiin ilman että hiukset kuivuvat vielä enemmän? Unelmoin sellaisesta latinotyyppisestä hevosenjouhimaisesta paksusta pehkosta ;D

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #478 : 09.02.12 - klo:12:06 »
Hieman ehkä OT, mutta kuinka pitkät hiukset sukkanutturan tekoon tarvii vähintään? Mulla ei jotenkin järki sano, paljonko pituutta siihen tarvitaan  ::)
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #479 : 09.02.12 - klo:13:01 »
Mun mielestä noissa sukkanutturakiharoissa on se tyhmää, että se tekee kiharat vaan latvoihin. Ei siinä mitään, että tyvi on suora, mutta kun tuolla kiharaa tulee iha latvaan saakkaa ja se tekee ehkä sellaisen vähän hupsun efektin. Tyvi kun on ihan suora pitkälle ja koko lopputukka onkin sitten kihara. Itse tykkään ainakin jättää sitä latvankin kiharaa sit aika loivaksi, niin ei tule sellaisia "kiharakorvia"  :)