Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 431536 kertaa)

Poissa tipson

• Tukkaguru
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #480 : 01.03.12 - klo:17:36 »
Tein tässä yksiin juhliin kiharat kahdella sukkanutturat ja niistä tuli oikeen sievät ja salonkikelpoiset :p
Eli laitoin toisen nutturan ihan päälaelle ja sen alapuolelle toisen, sillai peräkkäin. Sitten ne kiharat alko mukavasti ylempää eikä ne ollu pelkissä latvoissa :)
Tein nutturat hieman vielä kostesiin hiuksiin jotka oli pesty ja hoitoaiinena käytin tuuheuttavaa ha. Muotoiluun vaan tresemmen lämpösuojasuihketta. Lopuksi ennen nutturoiden avaamista puhaltelin ne kuivaksi kuivaajalla ja sitten vaan kiinnettä kiharoihin - ja pysy koko illan!
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Noramaria

• Vieras
« Vastaus #481 : 05.03.12 - klo:14:22 »

Milläköhän keinoin pääsisi mahdollisimman lähelle tälläistä Tyra Banks tyylistä loivaa ja paksunnäköistä, vahvaa kiharaa? Vaatiikohan se aina paksua tukkaa, vai voisiko ohuthiuksinenkin kuvitella pääsevänsä tuollaiseen lopputulokseen?  :D

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #482 : 08.03.12 - klo:13:51 »
Voih.. En ymmärrä miksi kiharoiden teko on minulle niin ylivoimaisen vaikeaa..  ::) Minulla on olemassa seppälästä ostetut kukkapatukat, samoin ihan perus papiljotit, ja kummassakin tapauksessa en saa aikaan yhtäkään nättiä kiharaa, vaan patukat purkautuvat ja sama käy papiljoteille.. Mikäköhän olisi idioottivarma tapa tällaiselle tohelolle kiharoiden tekoon? :D sen ei edes pitäisi olla kovinkaan vaikeaa huomioon ottaen, että omistan jo valmiiksi suht luonnonkiharan hiuslaadun jota on helppo taivutella ihan muutenkin ja ilman muotoiluaineita.. Tekisi kauheasti mieli ostaa sellainen kiharrinsauva mutta olen melkoisen peeaa tällä hetkellä eikä olisi varaa ostaa ko. kapistusta.. Onko jotain kotikonsteja joita voisin yrittää hyödyntää? Foliokiharat kiinnostaisivat kovasti, mutta en oikein tajua, että miten ne kiinnitetään  ::) ..ja onko sekin yhtä tyhjän kanssa jos en osaa edes tavallista papiljottia päähäni rullata..

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #483 : 09.03.12 - klo:17:09 »
^Mä sanon että osta Remingtonin Pearl Wand! Mä luotan siihen. Eikö se ole aina välillä tarjouksessakin jossain? Siitä on myös se paksumpi versio Pro Curl, mutta mulla se ei oikein toimi.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #484 : 09.03.12 - klo:18:06 »
Minä pähkäilen juuri Pro curlin kanssa ja en tiedä sitten miten toimisi mun polkkamittaisessa hiuksissa, jotka ovat  luonnonkiharat ja varsinkin vasta pestyinä märkinä hiukset ovat  kiharoilla. Olisitko valmis pinkpepper myymään ja jos olisit niin paljon pyytäisit siitä? Yksärilläkin voit heittää ;).
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #485 : 09.03.12 - klo:19:27 »
^^ mitenköhän paljon tuollainen kiharrinsauva vahingoittaa hiuksia?  ::)  Onko enempi verrattavissa suoristusrautaan kuin fööniin?

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #486 : 09.03.12 - klo:21:03 »
Neriana foliokiharoista muutama kokemus ja aina tulee tosi pörröset, takkuset ja karhean näköset kiharat :s mutta ne on helppo laittaa. ite teen semmosia 15 cm levysiä paplareita joiden ympärille hiukset kierrän, sitten taittelen ne päät siihen käherryksen ympärille niinku paplaritki ja pysyy kyllä :) tavallisia paplareitaki oon kokeillu jokus ja "vaikeusaste" samaa tasoa :D
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #487 : 10.03.12 - klo:11:39 »
Kyllä se kiharrinsauva on lähempänä suoristusrautaa jos puhutaan kuumuudesta. Tai siis se lämpiää yli 200 asteeseen. Saiko sen lämpötilan nyt valittua 180-210 asteen välltä, en muista tarkkoja asteita. Kaipa se tukkaa vahingoittaa, mutta kiharat on kyllä kestävät. Ja lämpösuojaa tietty alle (itse en kyllä oikein usko niiden tehoon...).

Vivianna, voisin tietty harkita myymistä, ehkä  :D. Mun tarttis vielä kerran kokeilla sitä, ja jos ei toimi niin sitten voisin kyllä siitä luopua. Mulla on suht pitkä tukka, paksu ja yksittäinen hius aika jäykkää, joten jo se tukan oma paino suoristaa hiusta. Eli Pro Curl tekee liian loivaa kiharaa mulle, ja sen takia suoristuu. Sun hiuslaadulle se vois kyllä olla ihan hyvä, en tiedä. Mutta jos ilmoittelen jahka saisin aikaiseksi sitä joskus kokeiltua?

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #488 : 10.03.12 - klo:15:19 »
Ok, mäkin oon kahden vaiheilla sen suhteen et tarvinko pro curlia ja toimiiko mun hiuksissa, mutta himoitus on ainakin kova ja uskoisin et voishan se toimiakin hyvin, jos ei erittäin hyvin ja eihän se auta muu kuin  kokeilla.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #489 : 14.03.12 - klo:14:18 »
Ostinpas sitten tuon remingtonin pearl wandin :) tuooota.. Kyllähän tuo harjoittelua vaatii :D Minulla on tällä hetkellä lyhyet hiukset, jotka ylettävät märkinä suoriksi kammattuna juuri olkapäille ja jotta lopputuloksesta tulisi kiva, vaatii hiustenlaitto tuolla kähertimellä kyllä aikaa.. Mitä vähemmän hiuksia kähertää kerralla, sitä siistimpi ja näyttävämpi lopputulos. Olen kyllä todella tyytyväinen ostokseeni, laite on ihan tajuttoman helppo käyttää ja edes minä en onnistunut polttamaan sormiani vaikka osittain paljain käsin räpelsinkin hiuksia. Toki mikään päivittäinen hiustenlaittoratkaisu tuo ei ole juurikin kovan kuumuuden vuoksi.

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #490 : 14.03.12 - klo:17:26 »
^ Minusta tuolla pearl wandilla on tosi helppoa ja nopeata  kihartaa hiuksia, tosin kesti hetki oppia oikea "tekniikka" että sai kunnon kiharoita.  :)
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa tsupp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #491 : 02.04.12 - klo:14:23 »
Mun on ihan pakko tulla tänne hehkuttamaan kuuluisia kukkapaplareita!

Nukuin toissayönä kukkapötköt päässä. Laitoin ne samana päivänä pestyyn kuivaan tukkaan, johon suihkin vähän XZ:n Vanilla Cafe -hoitosuihketta ja vettä juuri ennen rullaamista. Tuloksena ihanat ja pehmeät kiharat seuraavana aamuna! Tai no, aluksi oli se pahamaineinen lammas, mutta sormin haromalla tukan sai nopeasti vähemmän kikkaraiseksi. Kiharat kestivät hyvinä koko eilisen päivän, ja vielä tänäänkin on tukassa pehmeitä kauniita kiehkuroita.

Varsinaisia muotoilutuotteita en siis käyttänyt lainkaan, ja silti tulos oli näinkin pysyvä. Lisäksi rullaaminen oli todella helppoa ja nopeaa. Taidan olla ihastunut.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #492 : 02.04.12 - klo:16:11 »
Olen nyt huomannut, että kun kiharran hiuksia, niin pesuväli pitenee jopa 3 päivällä ja kiharat senkun pysyy :T. Ennen siis pesin joka päivä, mutta nyt kun sauvakihartimella kiharran, niin avot, aamuisin olen nopeasti lähtövalmis, kun ei tarvitse enää hiuksia laitella. Mulla on joku Beach sauvakiharrin, samantyylinen kuin pearl wand, kun tuota kehuttua pearl wandia ei enää kaupasta löytynyt ja ajaa hyvin oman asiansa. Yes! :)

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #493 : 27.06.12 - klo:10:48 »
Hmm, nyt tarvittaisiin neuvoja. Luin kyllä koko tämän keskustelun läpi, mutta nyt pitäisi keksiä miten saada tällaiset kiharat erääseen tapahtumaan:

Omat hiukseni ovat lyhyemmät, hartiamittaiset, joten ihan tuohon ei tulla pääsemään, mutta miten saadaan tuollaista löysää, ihanaa kiharaa? Huom, koska olen tekemässä kampausta vain yhdeksi kerraksi enkä ole muuten kiinnostunut kihartamaan, en aio ostaa piippareita tai suoristusrautoja tämän takia. Papiljotteihin tai niihin kukkaihmeisiin ehkä voin myöntyä, mutta mitään hirmukallista en aio ostaa nämä saavuttaakseni... 

Kokeilin muotovaahtoa ja sukkanutturaa (yön yli), ja tulos on lähinnä Shirley Templen kaltainen (näytti tältä suoraan sukasta revittynä, en ole tehnyt sille mitään):

::)
Voisiko sukkanutturaideaa jotenkin "jalostaa" tuosta niin että saisi löysempiä kiharoita? Se olisi omalta kannaltani kaikkein helpoin, ja sen voisi uusia jopa "paikan päällä" - tosiaan kiharoiden pitäisi kestää parhaimmillaan kolme päivää tai olla helposti uusittavissa melko alkeellisissa olosuhteissa... Auttakaa! 0_0
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #494 : 27.06.12 - klo:14:27 »
^ Tee paksut (siis oikeasti paksut, 25mm halkaisija) foliopatukat. Laita täytteeksi sinne vaikka vessapaperia. Laita patukat kahdessa kerroksessa isohkoissa osioissa (sormen paksuinen tms) ihan vähän kosteaan hiukseen, jossa on jotain suhteellisen kevyttä muotoilunestettä ja annan kuivua täysin kuivaksi, voit vaikka välillä föönilläkin puhallella. Kierrä patukat vaan puoleen päähän, eli älä laita tyveen asti ja asetelle patukat siihen suuntaan, miten haluat kiharan menevän. Poista patukat, tupeeraa tyvestä vähän (tässä vaiheessa hiukset on yleensä melko littanat) haro  kevyesti sormilla auki ja laita päälle kevyt lakka  :)

Tärkeintä on tosiaan se, että patukat otetaan pois kun hiukset on täysin kuivat, muotoilutuotteet ei ole liian voimakkaita ja että olet kammannut jokaisen osion huolellisesti. Latvasta voi jättää vaikka sentin tupsun tököttään pois, niin ei tule vekkejä niihin ja pituuskin säilyy vähän paremmin.