Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 431745 kertaa)

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #495 : 27.06.12 - klo:15:30 »
Kiitos Mindela neuvoista, kokeilen noilla foliorullilla jahka kerkeän.

Se kyllä ainakin tuli todistettua että mun hiuksessa kihara pysyy... Muistan että joskus lapsena laitettiin kosteaan tukkaan yöksi letit ja sitten olin aamulla kuin mikäkin kiharapeikko ;D Mutta tosiaan, nyt aamulla kun avasin tuon sukkanutturan, en tehnyt sille mitään, haroin auki vähän sormilla mutta en mitään muuta. Olen tässä tuntikaupalla siivonnut asuntoa, hiki päässä ihan kirjaimellisesti, välillä jopa laittanut hiukset kiinni etteivät ole tiellä kun siivoan, ja silti kun lasken ne auki, ponnahtavat välittömästi takaisin tuohon alkuperäiseen kiharapehkoasentoonsa. Että ehkä siitä pysyvyydestä ei tule ongelma, ennemminkin siitä että saan haluamanilaiset kiharat. ;D

Mutta nuo ohjeet vaikuttavat selkeiltä ja lopputulos noin tehtynä on varmasti parempi kuin tämä itse aikaansaamani räjähtänyt pehko :D Katsotaan miten tästä selvitään ;)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa N

• Haiven
  • *
« Vastaus #496 : 08.07.12 - klo:16:12 »
Omat kiharani saan aikaiseksi Remingtonin Pearl- suoristusraudalla. Alle olen suihkinut lämpösuojaa (tällä hetkellä Franck Provost) ja aina jokaiseen kiharrettavaan osioon L'Orealin Hot Curl Sprayta, joka on toiminut omassa pehkossani ihan ok, mutta jättää hiukset vähän turhan karheiksi. Eilen hommasin uusia muotoilutuotteita kiharrukseen (mm. XZ Aito Kampaus- ja muotoiluneste, josta olen kuullut hurjasti kehuja), jotka toivottavasti toimivat hyvin.

Sitä haluaisin kysyä, että kuinka pienissä osioissa teette kestävät kiharat suoristusraudalla? Itse joudun ottamaan todella todella todella pieniä osioita, paksuimmat ovat suunnilleen pikkurillini paksuisia. Jos kiharran yhtään sen paksumpia, kiharat suoristuvat lähes samantien.

« Viimeksi muokattu: 17.08.12 - klo:10:24 kirjoittanut Nina »

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #497 : 01.09.12 - klo:19:39 »
Oletteko kokeilleet magic leverageilla tehdä kiharoita? Tuossa jonkinlainen video niistä http://www.youtube.com/watch?v=yLtkYQgBFmI

Olen itse tilannut jo aikoja sitten noita mutta eivät ole vieläkään tulleet. Tilasin sellaisia ohuita ja lisäksi vähän paksumpia, joita ei tarvitse kovin montaa tukkaan laittaa.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #498 : 04.09.12 - klo:07:06 »
Millä saisin hiuksiin tälläiset ihanat tiukat mutta luonnolliset kiharat? Pienellä kiharrinpuikolla? Saako sillä Remingtonin laineraudalla tämän tyyppistä kiharaa? :)

« Viimeksi muokattu: 04.09.12 - klo:07:21 kirjoittanut armi »
So it goes.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #499 : 04.09.12 - klo:07:39 »
^ Remingtonin lainerauta on täydellinen tuohon! Itsellä ainakin lopputulos on hyvinkin samankaltainen :)

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #500 : 04.09.12 - klo:09:26 »
^ Kiitos vastauksesta, Remington siis ostoslistalle! :)
So it goes.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 04.09.12 - klo:11:01 »
^ Remingtonin rautoja myydään usein huuto.netissä ihan uutta vastaavina, varmaan sellaiset niitä aina myy jotka ei sitten jaksakaan kiharrella hiuksia. Tässä on esimerkiksi just se lainerauta; http://www.huuto.net/kohteet/remington-pearl-pro-styler-kiharrin/233752902 Tietysti noihin tulee aina postikulut, joten välttämättä kauheasti halvemalla ei edes saa. Mutta ihan yleisesti tiedoksi, et kaikkia remingtonin rautoja myydään paljon huudossa uudenveroisina, kantsii kurkata jos on ostamassa :) Pyrin itse ostamaan käytettynä kaiken mikä on vaan mahdollista ostaa niin, että se on edelleen toimiva ja siisti. Säästää rahaa ja vähän maapalloakin :)

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #502 : 18.09.12 - klo:20:16 »
Kokeilin viime yönä pitää sukkanutturaa päässäni, eli siis sukkaa, josta on varvasosa leikattu auki, kierretty rullalle ja sitten sillä saa todella kauniin nutturan päähän, (netistä löytyy videoita, youtube, sock bun) eli siis pointtina oli saada aamuksi kiharat. No kiharat tulivat, mutta ne olivat sellaiset kamalat pörröiset, näyttivät takkukasalta. Eli mulla ei oikein toiminut, kun siinä youtuben videolla tytölle tulee tosi kauniit kiharat. Kyllä nää mun kiharat tosin laimenivat hieman, kun vetäisin ponnarille tukan aamulla ja nyt kun avasin, ne on ihan ok. Mutta kiharat olivat tosiaan sellaiset tosi pörröiset, leijailevat, epämääräiset. Tuossa ilmeisesti se hiusten rullaustyyli tietty vaikuttaa, itte vaan ängin hiukset sukan sisään ja tulos oli huono. Mutta kannattaa kokeilla. Vaaleassa tukassa vaan sellainen "sekava" kihara näkyy liian hyvin, mutta esim. tummassa tukassa vois olla parempi, en tiedä.

Ja sitten tänään ostin Remington Pearl Wandin Anttilasta ja olen niiiiiin myyty!  <3  :3 Itse ostin aikoinaan kalliin suoristusraudan nimenomaan kiharoiden tekoon ja en monesta yrityksestä huolimatta saanut kiharoita aikaan ja muillakin kihartimilla olen testaillut huonoin tuloksin, mutta tämä!! ai että, kokeilin äsken ilman mitään muotoilevaa ainetta kylmiltäni, pidin ehkä 5 sekuntia hiuksia "tikun" ympärille ja kaunis kihara tuli!!! Tää on siis aivan uskomatonta, mun hiukset ei todellakaan kiharru helposti, ja mulla on pitkät hiukset. Siis en jaksa odottaa, että huomenna teen töihin kunnon kiharapilven, suosittelen kyllä kaikille kiharoiden ystäville!! Tää on ihan liian hyvää melkein ollakseen totta, ja kaiken huippu, että tosiaan pidin vain 5 sekkaa ja silti tuli kihara! Muilla kihartimilla oon pitänyt melkein 5 minuuttiia per suortuva ja siltikin kiharat on suoristuneet tuntien päästä. Tolla luulis tumpelonkin saavan kiharoita, koska mä oon tosi käsi näitten kihartimien kanssa ja jos mäkin onnistuin, huh  :T
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #503 : 20.09.12 - klo:22:25 »
Kokeilin viime yönä pitää sukkanutturaa päässäni, eli siis sukkaa, josta on varvasosa leikattu auki, kierretty rullalle ja sitten sillä saa todella kauniin nutturan päähän, (netistä löytyy videoita, youtube, sock bun) eli siis pointtina oli saada aamuksi kiharat. No kiharat tulivat, mutta ne olivat sellaiset kamalat pörröiset, näyttivät takkukasalta. Eli mulla ei oikein toiminut, kun siinä youtuben videolla tytölle tulee tosi kauniit kiharat. Kyllä nää mun kiharat tosin laimenivat hieman, kun vetäisin ponnarille tukan aamulla ja nyt kun avasin, ne on ihan ok. Mutta kiharat olivat tosiaan sellaiset tosi pörröiset, leijailevat, epämääräiset. Tuossa ilmeisesti se hiusten rullaustyyli tietty vaikuttaa, itte vaan ängin hiukset sukan sisään ja tulos oli huono. Mutta kannattaa kokeilla. Vaaleassa tukassa vaan sellainen "sekava" kihara näkyy liian hyvin, mutta esim. tummassa tukassa vois olla parempi, en tiedä.

Ja sitten tänään ostin Remington Pearl Wandin Anttilasta ja olen niiiiiin myyty!  <3  :3 Itse ostin aikoinaan kalliin suoristusraudan nimenomaan kiharoiden tekoon ja en monesta yrityksestä huolimatta saanut kiharoita aikaan ja muillakin kihartimilla olen testaillut huonoin tuloksin, mutta tämä!! ai että, kokeilin äsken ilman mitään muotoilevaa ainetta kylmiltäni, pidin ehkä 5 sekuntia hiuksia "tikun" ympärille ja kaunis kihara tuli!!! Tää on siis aivan uskomatonta, mun hiukset ei todellakaan kiharru helposti, ja mulla on pitkät hiukset. Siis en jaksa odottaa, että huomenna teen töihin kunnon kiharapilven, suosittelen kyllä kaikille kiharoiden ystäville!! Tää on ihan liian hyvää melkein ollakseen totta, ja kaiken huippu, että tosiaan pidin vain 5 sekkaa ja silti tuli kihara! Muilla kihartimilla oon pitänyt melkein 5 minuuttiia per suortuva ja siltikin kiharat on suoristuneet tuntien päästä. Tolla luulis tumpelonkin saavan kiharoita, koska mä oon tosi käsi näitten kihartimien kanssa ja jos mäkin onnistuin, huh  :T

Mulla on aivan samat kokemukset tuosta sukkanutturasta. Kiharat tulee, mutta takkuisen näköiset ja jos niitä koittaa asetella hieman, niin pörröttyy vain enemmän :( Johtunee siitä, että mulla on hieman omaa luonnonkiharaa mukana.

Parhaimmat loivat kiharat ja laineet saan isoilla lämpörullilla. Ne vaan painaa helkkarin paljon päässä ja tulee hiki :D

Minulla on myös tuo Pearl Wand, se on mahtava! Kihara kestää ja näyttää killtävältä :) Koitan vain välttää sen käyttöä, koska mun hiukseni ovat niin huokoiset, että se kärsii pahasti alhaisestakin lämpötilasta. Savu vaan nousee kun kiharran hiuksiani, vaikka pidän wandia hiuksissa vain muutamia sekunteja.

Poissa kemp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #504 : 14.10.12 - klo:09:51 »
maailman ärsyttävin ongelma on se kun kiharat eivät pysy.
itse en oikeen tykkää noista kuumenevista laitteista enkä niillä mielelläni hiuksiani käsittele...paitsi se fööni.
mulla pysyy kiharat kivasti just tuolla vanhanaikaisella menetelmällä.
pesen hiukset, muotovaahtoa, kuivaan 70%, kaksi ranskanlettiä (kaksi tiukempaa ranskanlettiä jos haluan tiheämpää kiharaa), nukun yön yli, aamulla avaan ja sormilla availen kiharoita hieman auki ja lopuksi Redkenin Wool Shake nestettä.
ennen ei pysynyt tuollakaan menetelmällä mutta sitten koklasin ton Wool Shaken kanssa.
myös suolasuihkeella saa kivan, hieman surffitukkamaiset kiharat.

Poissa tsupp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #505 : 04.11.12 - klo:16:47 »
Minäkin kiinnostuin magic leverageista! Uteliaana kyselisinkin nyt, onko nukka jo saanut tilauksensa ja päässyt kokeilemaan noita? :)

Samalla voisin manata kädettömyyttäni suoristusrautakiharoiden suhteen. Tykkäisin niistä kauheasti, mutta en vaan vieläkään ole oppinut tekemään niitä kunnolla. Kyllähän se aina lopulta jotenkin onnistuu, mutta puuhassa menee ikä ja terveys ja samaa suortuvaa saa aina olla käristämässä monta kertaa, että saisin jonkinlaisen kiharan pyöräytettyä. :D

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #506 : 04.11.12 - klo:21:39 »
Remingtonin Pearl Wandilla saa helposti nätit ja pysyvät kiharat. Mikä voisi olla hyvä tuote kiharoiden alle, eli siis suojaisi kuumuudelta ja parantaisi kiharoiden kestoa?

EDIT: Goldwell StyleSign Curl Twist Around kiharaneste tuntuu saaneen kehuja kun vähän googlailin. Siinä on lämpösuojakin. Tosin se taitaa sisältää alkoholia...
« Viimeksi muokattu: 04.11.12 - klo:22:12 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #507 : 04.11.12 - klo:22:47 »
^
Tuo Goldwellin kiharaneste vaikuttaisi lupaavalta. Onko kellään juureksista kokemusta kyseisestä tuotteesta? Olisin niin iloinen jos löytyis vihdoin hyvä kiharaneste joka ei korputtaisi tukkaa ihan täysin, mutta jossa olis hyvä pito kuitenkin..
1cFii

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #508 : 05.11.12 - klo:22:37 »
Siis mikä ihme on kun GHD:llä tehdyt kiharat eivät pysy mun tukassa? Käytän lämpösuojana Herbinan geeliä, muuta tuotetta en alle laita. Siis mä kiharran tukan ja 10min kihartamisen jälkeen tukka on lähes suora.. Joo jostain tunneista puhumattakaan. Mikä vinkiksi? Väärä tekniikka, väärä tuote?

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #509 : 10.11.12 - klo:02:50 »
^ Itselläni oli ennen sama ongelma, mutta sitten kampaaja neuvoi että kannattaa liu'uttaa rautaa hitaasti, että lämpö ehti kihartaa hiuksen tasaisesti. Otan kapeahkon hiusosion (en käytä mitään tuotetta alla, pesun jälkeen vain jätettävää) ja alan kääntämään rautaa reilusti alaspäin, hitaasti liu'uttaen. Käännän siis rautaa koko ajan hieman alaspäin samalla kun liu'utan. Tulee täydellisiä korkkiruuvikiharoita, joita saa sormilla löysytettyä jos haluaa. Kiharruksen jälkeen antaa hiusten "jäähtyä" ja sitten kevyesti hiuslakkaa.

Ennen kiharat kesti max. 2h, nyt jopa 3 päivää! :) Käytössä Cloud 9. Toivottavasti sai selvää!

2a F ii – Iho: kuiva