Kirjoittaja Aihe: Nätit pysyvät kiharat - miten?  (Luettu 431537 kertaa)

Poissa Prisku

• HAIRahtanut
Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?
« Vastaus #510 : 20.12.12 - klo:21:01 »
Opin viimein tekemään suoristusraudalla kiharat, ja jälki on kyllä mahtavaa. Olen kokeillut kaikki mahdolliset kiharantekovälineet, mutta paras kihara tulee ehdottomasti näin. Lämpörullia ynnä muita patukoita täytyy pitää liian kauan päässä että saisi kiharan aikaiseks, ja piipparin kihara on liian pientä sykkyrää. Mulla on vissiin niin kuiva latva, että kihara pysyy hyvin. Vielä on jonkin verran tekniikassa hiomista, kun oikeastaan kiharaa tulee vaan 10cm matkalle latvasta ylöspäin, että mitenköhän saisin sen koko pituuteen (yllä olikin vinkki, että liu'uttaa hitaasti ja ohuita osioita)...

Poissa kemp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #511 : 06.01.13 - klo:09:47 »
Mä löysin kaapista fudgen cement suihketta. Sitä laitoin kiharoille jotka olin saanut aikaiseksi kahdella ranskanletillä. Voi juku kun kesti hyvin kiharat päässä koko päivän! Tosin saattoi helpottaa se, että levittelevien hiuksia aina uusille leteille aina kun piti laittaa pipo päähän. Toi cement on aika vetistä, että suihkaisu sinne tänne riittää mainiosti.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #512 : 23.02.13 - klo:18:12 »
Kihartelin eilen hiuksia suoristusraudalla ja en tajua miksi se on välillä niin vaikeaa >:(

Tiedän tekniikan ja saan yleensä onnistumaan kiharat ihan hyvin, mutta välillä jonkun hiusosioin kanssa käy niin että ne eivät kiharru sitten millään.

Toinen ongelma on kiharoiden pysyminen, ymmärrän kyllä että pitkissä hiuksissa eivät meinaa pysyä, mutta kun nyt hiukset ovat vain vähän yli leukamittaiset ja silti tahtovat oieta. Eilen pesin hiukset pelkällä shampoolla, kosteaan hiukseen laitoin reilusti Herbinan muotovaahtoa, sitten tresemmen lämpösuihketta ja silti kiharat suoristuivat.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #513 : 23.02.13 - klo:18:16 »
^ Mä taas en ymmärrä sitä tekniikkaa! Sain poltettua sekä tukkani että päänahkani eilen kun yritin vaikka kuinka kauan...
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #514 : 23.02.13 - klo:21:51 »
^^ Mä olen huomannut, että varsinkin pysyvien kiharoiden kanssa "vähän on enemmän". Liikaa erilaisia muotoilutuotteita ja lämpösuojia --> tukasta tulee liian siloinen, kihartuu hyvin mutta ei vaan pysy. Tresemmen lämpösuojasuihke on mun mielestä ainakin melko siloittava tuote, eli kannattaa kokeilla vaikka ihan pelkällä muotovaahdolla uudestaan niitä kiharoita. Herbinan muotovaahdossa on muistaakseni lämpösuoja myös, eli yksi tuote periaatteessa riittää.  :)

Poissa kemp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #515 : 02.04.13 - klo:05:48 »
joo, jos tunkee liikaa aneita hiuksiin niin lässähtää kiharat melkeinpä samantien.

oon innostunut teeemään laineta laineraudalla.
pesen hiukset, laitan hieman öljyä latvoihin, annan kuivua hieman ja suihkuttelen Elnetten uutta lämpösuojaa ja föönään. tykkään föönätä 50/50 kuumemmalla ja viileämmällä vaihteella.

kun oon kuivannut suihkuttelen hieman lisää tota lämpösuojaa ja alan tekemään laineraudalla laineita.
joskus laitan erisanin hiuskiinnettä joskus en.
ilman tota hiuskiinnettäkin hiukset pysyy kivasti laineilla, tykkään muutenkin enemmän sellaisista laimeista laineista :D

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #516 : 02.04.13 - klo:15:01 »
Olen vihdoinkin oppinut suoristusraudalla kiharoiden teon, täältä löytyy kuvat minkälaiset kiharat saan. Ainoa vaan, että pysyminen ei ole mitään huippuluokkaa, illasta on jo melkein suora. Ja en laita oikeastaan mitään tököttejä, paitsi lämpösuojaa.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Tii|Nu

• Haiven
  • *
« Vastaus #517 : 14.06.13 - klo:22:06 »
Minulla on suora, suht ohkainen ja liukkaat hiukset, joten saako niihin mitenkään pysymään kiharoita kauemmin kuin 10 minuuttia?

Ostin jokunen aika sitten lämpörullat, kun sanottiin että niillä pysyy kiharat paremmin, mutta mielestäni pysyy huonommin kuin vanhalla philipsin kihartimella.

En haluaisi vielä luovuttaa lämpörullien suhteen,  jos teillä olisi jotakin hyviä lämpösuoja yms vinkkejä! :)

lumimansikka

• Vieras
« Vastaus #518 : 18.06.13 - klo:05:57 »
Minulla on suora, suht ohkainen ja liukkaat hiukset, joten saako niihin mitenkään pysymään kiharoita kauemmin kuin 10 minuuttia?

Ostin jokunen aika sitten lämpörullat, kun sanottiin että niillä pysyy kiharat paremmin, mutta mielestäni pysyy huonommin kuin vanhalla philipsin kihartimella.

En haluaisi vielä luovuttaa lämpörullien suhteen,  jos teillä olisi jotakin hyviä lämpösuoja yms vinkkejä! :)

Kampaajalta saatu niksi: rutikuiva tukka, mieluusti ns. päivänvanha + kevyt hiuslakka (ei siis mikään muotoilusuihke vaan ihka oikea lakka), jota jokaiseen kiharrettavaan suortuvaan, lämpörullat päähän ja annetaan olla tasan niin pitkään, että varmasti ovat jäähtyneet. Sitten poistetaan rullat, kevyesti suihkaus lakkaa päälle ja vasta tämän jälkeen aletaan avata ja muotoilla kiharoita muotoonsa. Viimeistelyssä voi käyttää esim. kiharruspuikkoa. Näin saadaan pysyvämpää kiharaa lasimaiseen ja jopa jäykkään suoraan tukkaan, jota on paljon.

Nopein tapa kihartaa helposti suoristuva tukka on silti kokemukseni mukaan suoritusrauta tai kiharruspuikko, alle lämpösuojasuihke tai kuumaa käsittelyä sietävä kevyt lakka. Ihmettelin kun viimeksi tosiaan kampaajani heitti ihan reilusti lakkaa raudan alle, että eikö tuo pala kiinni, niin sanoi, että ei hän näin kauhean usein tukkaansa laittaisi, mutta jos halutaan, että pysyy, niin hyvälaatuinen lakka toimii varmasti. Ja joo, niin pysyi kuin tauti :)

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #519 : 26.06.13 - klo:14:15 »
Mulla toimii hyvä parhaiten föönaussuihke ja keraaminen kiharrusrrauta. Ja hienojakoista lakkaa hiuksiin kerroksittain heti kiharruksen jälkeen.

Tällä hetkellä käytössä KMS:n Hot Flex Spray ja Curl Up Bounce Back Spray. Aikasemmin kestosuosikki oli Redkenin Spray Starch, superpitävä ja todella kihartumista tehostava. Hot Flex on perinteinen föönisuihke. Curl Up on kiharoiden virkistyssuihke mitä kampaaja suositteli kihartamiseen. Sillä saa kivan kiillon ja hius tuntuu luonnollisemmalta vaikka pitoa on yhtä paljon kuin Hot Flexissä. Sen sijaan L'anzan Thermal Defence Heat Styler ei toiminu mulla, kauheesti oli pitoa, mutta kiharat ei oikein pysyny siltikään. 
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #520 : 04.07.13 - klo:18:16 »
Onko joku sattumoisin kokeillut NuMe:n Reverse 25-13mm Curling Wandia? Onkohan paljonkin erilainen kuin Remingtonin Pearl Wand?

Poissa Prisku

• HAIRahtanut
« Vastaus #521 : 07.09.13 - klo:08:39 »
En muista mistä ketjusta luin "pantakiharoista", mutta olen ikuisesti kiitollinen sille, joka sen videon linkkasi  ;D On nimittäin ainut menetelmä, jolla mun velttoon ja suoristuvaan taipuvaiseen tukkaan saa kestävän kiharan aikaiseksi! Pohjalle vaan paljon muotovaahtoa ja kiharasuihketta. Kiharat kestää koko päivän! Vaahtopatukoilla lopputulos on usein joko todella säkkärä tai liian loiva, ja alimmat hiukset jää usein suoriksi. Niiden kanssa on todella hankala nukkua. Mutta pannan kanssa ei ole mitään hankaluuksia nukkumisenkaan kanssa. Kun laitan pannan kuivaan tukkaan, tulee loivaa ja kuohkeaa loivaa kiharaa, mutta hieman kosteaan tukkaan saa jopa sellaista korkkiruuvimaista kiharaa aikaiseksi  :l En olisi ikään uskonut.
Myöskään muotoilurauta, lämpörullat tai kiharrinpuikko ei toimi minun hiuksissa. Mun kasvusto on jotenkin immuuni kaikille kiharrusvälineille.

Tähän tyyliin siis : http://www.annaheartsyou.com/2012/02/pantakiharat.html

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #522 : 07.09.13 - klo:10:47 »
^Hei kiitti vinkistä! Tuohan on kätevä tekniikka etenkin kesällä, jos on esim. ottamassa arskaa. Saa hiukset pois niskasta hiostamasta ja kaupan päälle tulee vielä kiharat.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #523 : 07.09.13 - klo:14:36 »
Samaa mieltä Priskun kanssa! Pantakiharat on kätevin juttu ikinä  <3 

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #524 : 15.09.13 - klo:11:13 »
Olen löytänyt ihan huipputuotteen kiharoiden puristeluun. Joicon uusi texture boost suihkevaha. Edustaja käski kokeilemaan ja ajattelin eka että ei varmaan toimi minun hennossa tukassa mutta jumankekka kikkurat pysyvät siisteinä vähintään kaksi päivää ja tukka pysyy puhtaan näköisenä. Todella kuiva tuote jolla ei saa tukkaa lähmättyä melkeen millään. Ihan huippu.