Samalla tavalla kun papiljotit, mutta jos patukat on pitkiä, voit rullata hiusta niihin "vinosti" eli patukkaa pitkin, jolloin saat hieman erilaista kiharaa

Sitten kun hius on kääritty patukkaan, kääräise patukan kummatkin päät yhteen, niin pysyy paikallaan tiukasti, vaikka läpi yön. Mitä tiukempaan käärit hiukset ja mitä tiukemman "solmun" teet patukalla, sen napakampaa kiharaa tulee. Varoitus, jos käärit liian tiukkaan, voi tulla pää kipeeksi kun ne vetää hiusta ja päänahkaa.
Tämän blogin kuvista näkyy mun mielestä tosi hyvin, miten toimia patukoiden kanssa:
http://fuckfash.blogspot.fi/2011/11/helpot-ja-nopeat-kiharat.htmlItse laitan patukat hieman kosteisiin hiuksiin. Jos hiukset on kovin märät, ne ei kuivu useammankaan tunnin aikana. Tykkään patukoista tosi paljon, olen käyttänyt niitä silloin kun mulla oli lyhyet hiukset ja käytän niitä edelleen pitkiin hiuksiin

Niin ja toki vaikuttaa käytätkö vähän paksumpia patukoita vaiko sellaisia ihan ohuita kynän-paksuisia ja kuinka paljon laitat niitä päähän ja onko sun hiukset ihan tikkusuorat vaiko helposti kihartuvat. Itse jos laitan n. 15 patukkaa jotka on 1.5cm paksut, niin aika moisen afron jos annan patukoiden olla päässä tarpeeksi pitkään.