Juu täällä ollaan jo 10 vuotta kärsitty seborreasta välillä enemmän tai vähemmän. Erilaisia kortisooneja ja shampoita on tullu käytettyä, mutta viime vuonna löyin mainion ei-lääke -shampoon joka mulla on auttanut kovasti

Eli Dermosilin hilseshampoo. Siinä on vaikuttavina aineina jtn, jotka estää yleisimpien hiivojen liikakasvun päänähässä ja tätä kun käyttää kuurina 2vk joka päivä niin auttaa mulla ainaki

Oon niin ilonen että jotain apua on löytyny. Mulla aina arveuttaa äyttää noita kortisooneja :/ nytkin ois uus resepti johonki litkuun, muttei huvita enää käyttää niitä ku ei nekää pitkää apua anna. Eihän tolla dermosilillakaan ongelmaa saa ku kuukaudeksi suunilleen kun käytön on lopettanu. Dermo vaan tuntuu aika kuivattavalta aluksi kaikkien erisanien ja ym. jälkeen, mjtta pesun jälkeen hieron erisania tai lv:n hoitsikkaa kosteuttamaan päänahkaa. Joskus kosteutan Humektanilla.

Nykyään vedän myös päivittäin lääkärin suosittelemana probioottipitoisia maitotuotteita. Ne kuulemma toimii paremmin ku probioottikapselit. Näitä oon nyt sitten ihan syyskuusta asti syöny koko ajan ja kai ne auttaa
E-pillerit omalla kohdalla pahensi sillä tavalla, että päänähan ongelmista tuli kokoaikaista. Ennen pillereitä oli niin että esim. 3kk oli köhnää sitten se ikään ku parani itestää pariksi kuukaudeksi ja sitten taas tuli köhnää. Ennen pillereitä köhnä taas oli rasvasta ja nykyään kärsin kuivasta seborreasta. Oon lopettanu pillerit 5kk sitten mutta vielä on kuivaa toi hilseily. Pillerit tosiaan lopetin kun alkoi hiuksia tippuilemaan liian tiuhaan :/ ja ne ei todellakaan edesauta ton suoliston ja ihon hiivan kaa..