Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä  (Luettu 279437 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä
« Vastaus #120 : 12.05.07 - klo:11:20 »
Keltis, keitä ne, niistä tulee sileät! Tai föönaa. Kuuma suoristaa ne.Näin oon ainakin kuullut. Ostitko ihan suoraa kuituhiusta?
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #121 : 12.05.07 - klo:13:04 »
Pyykin huuhteluaine on myös kuitujen kanssa kiva kaveri, jollei ole allergioita :) Tässä tapauksessa se tosin tuskin yksinään ainakaan riittää.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 12.05.07 - klo:14:20 »
Suoraa on..kokeilen tänään keittämistä, jos ei nappaa niin huuhteluaineeseen. Kiitos!

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #123 : 08.06.07 - klo:16:13 »
Dodii, alkaa olla työn alla tämä tyven rastoittuminen ja sen availu. Onko jotain "pakkotietää" -kikkoja asian suhteen?

Sleepwalker85

• Vieras
« Vastaus #124 : 09.06.07 - klo:11:46 »
Hei!

Ostin juuri super kalliita venäläisiä hiuksia keratiini sineteillä ja mietinkin  miten niitä voisi uusio käyttää?

Olen kuullut että hiuksiin voi tehdä uuden keratiini sinetin kun kulunut/käytetty osa on ensin leikattu pois. Onko Suomessa kampaajia / liikkeitä jotka ryhtyisivät kyseiseen operaatioon?  ???
« Viimeksi muokattu: 09.06.07 - klo:11:52 kirjoittanut Sleepwalker85 »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #125 : 09.06.07 - klo:14:02 »
Enpä oikein ymmärrä, sinettejä saa irrallisina pienissä pusseissa esmes. Hairiumista, yhtälailla karvaa niillä voi kiinnitellä kuin valmiin pötkön sulatuksella vaikka se tietty vähän työläämpää on.

Sleepwalker85

• Vieras
« Vastaus #126 : 09.06.07 - klo:14:32 »
Onko nuo hairiumin irtosinetit käytännössä samaa tavaraa mitä ne hairiumin b*long hiuksien päissä olevat sinetit? Eli kestävät suunnilleen yhtä hyvin jne..

En ole tiennyt että noita sinettejä  myydään ihan irtonaisina.. Tähän saakka luulin että karvoja voi kiinnitellä uudestaan vain liimapyssy tekniikalla.  :)

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #127 : 09.06.07 - klo:22:26 »
Lainaus käyttäjältä: princess
Voiko nämä samat sinetit laittaa uudestaan poisoton jälkeen vai ovatko kertakäyttökamaa? --- Kyselin jo asiaa kahdesta eri kampaamosta. Toisessa sanoivat, etteivät laita sinettejä uudestaan, toisessa sanottiin että voi laittaa mikäli sinetti on ehjä.

Sinetit voi kiinnittää uudelleen nimenomaan juuri niin, että leikkaa sen vanhan haurastuneen sinetin pois ja tekee uuden sinetin joko keratiiniliimapuikolla kolvilla lämmittäen ja muotoillen tai käyttäen noita valmiita irtosinettejä. Toki jos se alkuperäinen sinetti on hyvässä kunnossa ja lähtenyt irti ilman sinetinirrotusainetta, voi sen osion laittaa samaa sinettiä käyttäen. Parempi ja pysyvämpi lopputulos tullee kuitenkin uudella, haurastumattomalla sinetillä. Joka tapauksessa siis uudelleen kiinnittämisessä ei ole ehtona se, että sinetti on ehjä tms. Olen itse monta kertaa kiinnittänyt onnistuneesti omia irronneita sinettejäni uudelleen liimapuikon ja pidennyskolvin avulla.

En tosiaan ymmärrä, miksi kampaajat eivät suostu kiinnittämään vanhoja sinettejä uudelleen. Kun joku aitohiuskaan ei tosiaan ole mitään kertakäyttökamaa. Onko tää jotain rahastusta vai laiskuutta vai mitä, kun mitään "teknistä" ongelmaa siinä ei ole?! Mutta kyllä varmasti löytyy kampaaja, joka suostuu vanhat sinetit laittamaan uudelleen kiinni, ei tosiaankaan kannata luovuttaa :)
« Viimeksi muokattu: 09.06.07 - klo:22:30 kirjoittanut Roksane »

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 09.06.07 - klo:22:34 »
^Kirjoittelisitko Silver noiden hiusten laadusta tänne/lähettäisit privaa kun olet saanut nauhat käsiisi? Ihan mielenkiintoisen oloisia tuotteita.

En ole Silver mutta tilasin kyseisestä storesta. Tukka tuli parissa viikossa, oli hyvin pakattu litteään kuoreen. Hyväkuntoista aitohiusta klipseissä, pituus 55 cm mutta kapeni huomattavasti latvoihin mentäessä, lopputulos luonnollinen kun kapeneehan hiusmassa uusiutumisen takia pakosti muutenkin. Tilasin kullanvaalean ruskean, kultaisuus häipyi melkein kokonaan ekassa pesussa ja muutenkin hieman vaaleni, mutta sen jälkeen on pitänyt värinsä hyvin. Ei kellerra vaan on luonnollisen vaalea. Olen hoitanut samoilla aineilla kuin omaakin tukkaa+silikonisuihketta jätettäväksi ja hyvin on säilynyt, ei kylläkään ole kuin pari viikkoa käytössä ollut joten en osaa sanoa miten kestää pidemmän aikaa. Suosittelen kyseistä ebayn myyjää!

Muoks. Ostin siis kuuden klipsin nauhan eli muistaakseni painaa 30 grammaa, tuuhentaa kyllä mutta aion tilata toisen kaveriksi jolloin lopputulos on mun tukkamassaan selkeästi tuuheampi muttei todellakaan luonnottoman paksu.
« Viimeksi muokattu: 13.06.07 - klo:19:19 kirjoittanut Luna »

sus-su

• Vieras
« Vastaus #129 : 12.07.07 - klo:17:29 »
Mulla on hiukset (ohuehkot) nyt olkapäille suurinpiirtein ja haaveilen sellasista aika voimakkaasti kerrostetuista hiuksista jotka olis takaa jotain rintsikkapituutta pisimmillään.  :)  Onnistuisko tää osapidennyksellä vai kokopidennyksellä? Entäpä kuinka paljon sitä hiusta suurinpiirtein siihen tarvitsisi? Katselin noita hintoja ja esim. Placessa olis osapidennys (max 1,5 punttia) 230e mutta mulla ei ole hajuakaan kuinka paljon hiusta on 1,5 punttia tai kuinka paljon sitä tähän operaatioon tarvitsisi. Viisaammat auttakaa?  :-\
« Viimeksi muokattu: 18.07.07 - klo:21:03 kirjoittanut sus-su »

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #130 : 29.07.07 - klo:16:56 »
Mulla on hiukset (ohuehkot) nyt olkapäille suurinpiirtein ja haaveilen sellasista aika voimakkaasti kerrostetuista hiuksista jotka olis takaa jotain rintsikkapituutta pisimmillään.  :)  Onnistuisko tää osapidennyksellä vai kokopidennyksellä? Entäpä kuinka paljon sitä hiusta suurinpiirtein siihen tarvitsisi? Katselin noita hintoja ja esim. Placessa olis osapidennys (max 1,5 punttia) 230e mutta mulla ei ole hajuakaan kuinka paljon hiusta on 1,5 punttia tai kuinka paljon sitä tähän operaatioon tarvitsisi. Viisaammat auttakaa?  :-\

Kyllä siihen tarvitsee kokopidennys ottaa, jos pituutta haluaa muuttaa noin voimakkaasti. En kyllä ymmärrä tuota Placen osapidennyssysteemiä, 1,5 punttia riittää kokopään pidennykseen suurimmalle osalle. Monille (esimerkiksi itselleni) riittää yksikin puntti ja varmaan sullekin, jos sulla kerran on ohuet hiukset. Mutta ehkä joku fiksumpi osaa kertoa, mikä tuon 1,5 puntin osapidennys voisi olla?

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 07.08.07 - klo:11:02 »
Mua himottais laittaa pinkkejä raitoja pidennyksillä ja liimasineteillä. Mutta: sen pidennyksen tarttis olla vähän kiharaa kun mulla on luonnonkiharat hiukset. Taipuuko nuo normaalit pidennyshiukset oman tukan mukana vai tartteeko lähteä metsästämään ympäri maailmaa pinkkejä kiharoita?

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #132 : 12.08.07 - klo:20:43 »
^ Mä oon ainakin itse huomannut sen, että toi taipuisuus riippuu täysin pidennyshiuksen laadusta - esim sellainen vähän huonolaatuisempi, kuiva hius taipui mulla ihan luonnollisesti, mutta myös meni helposti takkuunkin eikä kiiltänyt. Sit mulla oli sellaista täysin piikksuoraksi käsiteltyä pidennyshiusta, se ei sitten taipunut edes kihartimella tai yöllä leteillä ollessaan. Mut ei myöskään mennyt takkuun.

Jos sulla ei ole pelkästään taipuisa, vaan ihan luonnonkihara tukka, niin kyllä sen pidennyshiuksenkin kannattaa varmaan olla ihan valmiiksi kiharaa. Ei ne hiukset missään tapauksessa kuitenkaan taivu käytössä tarpeeksi, jos siis laitat suoraa kiharan sekaan. Mikset osta jotain blondia kiharaa hiusta (löytyy varmaan helpommin kuin valmiiksi pinkkiä kiharaa) ja värjää jollain pinkillä suoravärillä sitä itse? Suoraväri ei edes tapa sitä hiusta niin kuin kevyt- ja kestovärit. Tosin suoraväri vaatinee jatkuvaa ylläpitoa, eli joutuisit niitä raitoja aika ajoin värjäilemään uudelleen.
« Viimeksi muokattu: 12.08.07 - klo:20:48 kirjoittanut Roksane »

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 13.08.07 - klo:00:07 »
^ En jaksa pelleillä suoravärien kanssa. Muutenhan mä voisin omaan tukkaan laittaa, mutta inhoan sitä jatkuvaa värjäämistä ja pinkki haalistuu tosi rumasti.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #134 : 13.08.07 - klo:15:19 »
^toisaalta jos olet vain raitoja laittamassa niin kyllä silloin varmaan se suorempikin hius kelpaa. Toki voithan kysellä saako pinkkiä kiharana.