Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä  (Luettu 279438 kertaa)

Mirkkis

• Vieras
Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä
« Vastaus #135 : 13.08.07 - klo:20:41 »
Ulkomailla otin kerran liimapidennyksen ja nyt on taas alannut tekemään mieli uutta pidennystä. Ajattelin ompelupidennystä koska minulla on ollut myös raitoja sineteillä, niin aina se liima jotenkin takkuuntui/muuttui tahmeaksi (johtuikohan hoidosta?). Toisaalta mitä olen täältä ymmärtänyt niin sivuille ei oikein voi tuota ommelpidennystä laittaa niin suunnittelin jos sivuille laittaisikin sinettejä. Mutta mistään en oikein löytänyt sinettien laitto-ohjetta. Lähinnä vain että ei liian lähelle päänahkaa, luonnollisen kasvusuunnan mukaisesti, katsottuna että paino jakautuu tasaisesti. Onko tuohon sinetin kiinnittämiseen vielä jotain vinkkejä?  Suunnittelin ostavani kynsisinettejä ja kolvin http://www.hairtrade.com/ (ja sen hiusnauhan) tuolta. Vinkkejä otetaan vastaan.

« Viimeksi muokattu: 22.08.07 - klo:12:53 kirjoittanut Mirkkis »

Poissa Kuutar

• Hiushörhö
« Vastaus #136 : 16.08.07 - klo:15:35 »
Osaako kukaan kertoa mikä on kynsisinettipidennys? Kuulemma Simply Natural pidennyksessä on sellainen.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #137 : 16.08.07 - klo:19:28 »
^Sinettejä on kahden mallisia pyöreitä ja kynsimallisia. Tuo kynsimallinen sulautuu paremmin sinne omien hiusten sekaan. Korjatkaa  jos olen väärässä :)

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #138 : 17.08.07 - klo:11:36 »
Toisaalta mitä olen täältä ymmärtänyt niin sivuille ei oikein voi tuota ommelpidennystä laittaa niin suunnittelin jos sivuille laittaisikin sinettejä.

Ompelupidennyksen voi vallan mainiosti laittaa myös "sivuille" ja niin se aina normaalisti tehdäänkin kokopään ompelupidennyksessä. Lopputulos on todella luonnollinen. Tietenkin pidennyksen laittajan täytyy olla ammattitaitoinen, että pidennys näyttää siltä, miltä sen pitääkin.

Hyvä hiuspidennyksistä ihan noin muuten kertova sivusto on DrLocks, jossa on siis monia kuvitettuja vaihe vaiheelta -ohjeita pidennyksiä koskien. Sivusto on varsinaisesti pidennystarvikkeita myyvä nettikauppa. Kannattaa vilkaista!

^Sinettejä on kahden mallisia pyöreitä ja kynsimallisia. Tuo kynsimallinen sulautuu paremmin sinne omien hiusten sekaan. Korjatkaa  jos olen väärässä :)

Mulla on sellainen käsitys (korjatkaa edelleen, jos menee väärin :) ), että sinetin ulkomuotoon / -näköön (ja sitä kautta siis hiuksien sekaan sulautumiseen) ei sinetin muoto vaikuttaisi, koska sinettihän joka tapauksessa sulatetaan ja pyöritellään muotoonsa kiinnitysvaiheessa. Sen sijaan olen kuullut, että kynsimallinen sinetti olisi kestävämpi, koska se on muotonsa puolesta helpompi sulattaa tukevasti hiuksiin kiinni niin, että liimaa on "tasaisesti" koko oman hiustupsun ympärillä.
« Viimeksi muokattu: 09.06.08 - klo:12:39 kirjoittanut Roksane »

Poissa Inotti

• HAIRahtanut
« Vastaus #139 : 20.08.07 - klo:14:52 »
Voiko aitohiuspidennykset päässä hennata tukkaa (siis pidennystukkaa sekä juurikasvu)?
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia

Mirkkis

• Vieras
« Vastaus #140 : 22.08.07 - klo:12:55 »
Sinettejä en nyt sit tilaillu, enkä kolviakaan. Ainoastaan hiusnauhan ja lankaa.

Sellanen kysymys tuli mieleen että onko tarkotus että se hiusnauha leikataan osiin? Siis riveiksi? Vai käännetäänkö se aina sit uudelle riville? Oisko niiden lettien tarkoitus myös kiemurrella alaspäin? (tai ylöspäin vaakasuorassa) Vai tehdäänkö joka riville uus letti?

Hiusnauha tuli tänään ja tietysti haluaisin sen heti pääähäni  ;) Onko vinkkejä millaisella langalla se kannattaisi kiinnittää? Tilasin Hairtradesta myös langan, mutta se oli ihan perus ompelulankaa, ei edes kovin laadukkaan oloista. (vaikutti että katkeaa helposti)

Kannattaako siihen hiusnauhaan nyt ommella sit joku siksak ommel? Niin leveetä ja tiheetä kun vain saa?

Muutaman päivän sisällä yritetään tuota kaverin avustuksella mun päähän, jos ei onnistu niin kampaamoon aikaa varaamaan. Tutuilta kampaajilta oon jo kysellyt, eikä kukaan osannut tehdä. Ei millään malttais odottaa! Oon jo pidellyt tukkaa käsin päässä ja peilaillut  ;D ;D ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 22.08.07 - klo:18:29 kirjoittanut Mirkkis »

Poissa rrimma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #141 : 22.08.07 - klo:19:40 »
Oon päättänyt ottaa hiustenpidennyksen, mutta tekotapa on vielä vähän hakusessa... Omat hiukseni ovat melkein bsl, joten suoranaista pituutta en välttämättä tarvitse lisää (muuten kuin ehkä kerrostetussa muodossa) mutta haen ennen kaikkea tuuheutta hiuksiin. Plussaa tekotavalle olis se ettei se rasittais hiuksia yhtään ylimäärästä, olis suht. halpa (n. 300e) ja että sitä voisi pitää suht. kauan (miel. jopa 4-6kk). Kaksi viimeistä vaihtoehtoa taitavat sulkea toisensa pois, ennen mietin GL-pidennystä mutta nyt olen miettinyt ompelupidennystä sen huokeamman hinnan takia. Tarkoituksena olisi kuitenkin uusia pidennystä tietyin väliajoin, joten en tiedä tulisko kustannukset silti yhtä kalliiksi otti sitten kumman tekniikan tahansa. Omat hiukseni ovat laadultaan liukkaat, en tiedä vaikuttaako se olennaisesti pidennyksen tekoon? Mitä tekniikkaa suosittelisitte? Miten muuten ompelupidennyksen kanssa hiusten harjaus onnistuu, pitääkö lettejä kamalasti varoa?
« Viimeksi muokattu: 22.08.07 - klo:21:27 kirjoittanut rrimma »

Poissa maarit

• HAIRahtanut
« Vastaus #142 : 25.08.07 - klo:11:51 »
Sellanen kysymys tuli mieleen että onko tarkotus että se hiusnauha leikataan osiin? Siis riveiksi? Vai käännetäänkö se aina sit uudelle riville? Oisko niiden lettien tarkoitus myös kiemurrella alaspäin? (tai ylöspäin vaakasuorassa) Vai tehdäänkö joka riville uus letti?
Leikataan kolmeen tai neljään osaan. Lettejä tehdään yhtä monta riviä. Ei ole tarkoitus kiemurrella. Harmi kun ei tullut otettua omasta pidennyksestä kunnollisia kuvia. Tosi vaikea selittää miten ne tehdään. Tarkoitus on kuitenkin että ylin letti tulee korvien korkeimpaan kohtaan ja muut sen alle. Aloitetaan lettien teko reunoilta ja päätellään hiusten sekaan.

Miten muuten ompelupidennyksen kanssa hiusten harjaus onnistuu, pitääkö lettejä kamalasti varoa?
Mulle ainakin neuvottiin että mielelään käyttää vain luonnonharjas kampoja. http://hairium.com/webshop/product_details.php?p=189 Tuossa yksi esimerkki.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #143 : 26.08.07 - klo:13:49 »
Miten muuten ompelupidennyksen kanssa hiusten harjaus onnistuu, pitääkö lettejä kamalasti varoa?

Mulla ainakin oli ompelupidennyksen kanssa sellainen tunne, että oli niin paljon kamaa päässä, ettei sinne juuriin edes päässyt lettejä riuhtomaan :) Kun siis niitä lettejä on monta riviä päällekkäin päässä, niin ne tavallaan suojaa toinen toistaan eikä niitä lettejä oikein tavoitakaan normiharjauksella. Eli selvittäminen tapahtuu varta vasten "tonkimalla". Tai siis näin ainakin mulla.

Poissa Hansu35

• Haiven
  • *
  • Eipähän se voi mennä aina ihan kohilleen.
« Vastaus #144 : 09.09.07 - klo:19:45 »
Minulla on nyt ollut jo vuosikausia GL-pidennys.
Nyt mietin, kannattaisiko vanhalla iällä kokeilla jotain muuta pidennystapaa.

Onko joku teistä vaihtanut Great Lenghtsin muuhun menetelmään?

GL on ollut ihan jees, mutta tietenkin omat hiukset katkeilevat jonkin verran. Ja lisäksi GL-hius on melkoisen taipuisaa. Haluaisin ihan suorat hiukset... ::)

Poissa Bambi

• HAIRahtanut
  • You forgot the briefcase!!!
« Vastaus #145 : 11.09.07 - klo:14:45 »
Onko kukaan teistä käynyt täällä ottamassa hiusten tuuhennosta/pidennystä?

http://www.koulutusta.net/oppilastyot.htm

Tuuhennoksen hinta ainakin halpa, 94 €, mutta miten paljon massavemman hiuksen 25 sinetillä saa? Kannattaako ottaa?

petomaani

• Vieras
« Vastaus #146 : 11.09.07 - klo:15:00 »
Onko sen hiustenpidennyksen ottamisessa oman hiuksen oltava min 10 cm?
« Viimeksi muokattu: 13.10.07 - klo:13:12 kirjoittanut petomaani »

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 11.09.07 - klo:18:46 »
^tarkoitat varmaan minimi pituutta :) Olisihan se suositeltavaa, että oma hius hieman laskeutuisi pidennyksen päälle. Tämä toki vain koko pään pidennyksessä, jos haluaisi vaikka mielettömän takatukan, kyllä oma hius voisi olla lyhyempikin.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #148 : 29.09.07 - klo:12:07 »
Mulla jäi viimekesäisestä pidennyksestä sinettihiuksia, sellaisia jotka asianmukaisella kolvilla lämmitettiin pehmeäksi. Mulla ei sitä kolvia ole, voisko sitä muullatavoin sulattaa? Kyse on n. 10-20 jatkeen laittamisesta. Ajattelin hiukset värjätä kirkkaan punaisiksi raidoiksi. Voisko sen jollain kynttilällä sulattaa? :D
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Mirkkis

• Vieras
« Vastaus #149 : 29.09.07 - klo:16:18 »
Mulla jäi viimekesäisestä pidennyksestä sinettihiuksia, sellaisia jotka asianmukaisella kolvilla lämmitettiin pehmeäksi. Mulla ei sitä kolvia ole, voisko sitä muullatavoin sulattaa? Kyse on n. 10-20 jatkeen laittamisesta. Ajattelin hiukset värjätä kirkkaan punaisiksi raidoiksi. Voisko sen jollain kynttilällä sulattaa? :D

Suoristusrauta on aika hyvä tuohon.. Ainakin jos on aika kapee..  ;D