Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä  (Luettu 279431 kertaa)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä
« Vastaus #165 : 20.04.08 - klo:14:48 »
^Ompelupidennyksestä on oma ketjunsa, josta löytyy myös kuvia. Samoin microringistä. Microringistä löytyy kuvia esim. Hairiumin sivuilta.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #166 : 20.04.08 - klo:22:07 »
Minä en pääse näköjään käsiksi kuviin kun kyselee jotain tunnussanoja.  ??? Ja taitaa noissa ketjuissa olla pääasiassa sellaisten juttuja jotka jo tietää asiasta joten turhaan lueskelin. Olkoon sitten se sinettijuttu varmaan sopivin mulle.

Osaisiko joku vastata tuohon toiseen kysymykseeni että voiko ne sinetit pilata hyväkuntoisen hiuksen? Vai voiko olettaa että hyväkuntoinen hius on hyväkuntoinen senkin jälkeen kun sinetit poistattaa?

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #167 : 28.04.08 - klo:12:38 »
^ Löysin tällaisen linkin, josta näkee aika hyvin tuon ompelupidennyksen kiinnitystavan: http://www.rastatukka.net/ompelupidennys.html. Eli tiukasti päänahkaan, vaakasuoraan, tehdään ohuen ohuita ranskanlettejä, joihin se lisäkehiusnauha sitten ommellaan langan kera kiinni.

Ja siihen toiseen kysymykseesi - varmaan riippuu hiuslaadusta ja päänahan herkkyydestä, mutta kyllä mulla sinetit rikkoivat hiusta enemmän kuin ompelupidennys. Omistan ohuet hiukset ja sinettien jälkeen huomasi, että päässä oli katkennutta hiusta monessa kohtaa sinettien jäljiltä, varsinkin pään sivuilla, jossa hius on mulla ainakin hentoisempaa kuin esim. niskassa. Ei niitä katkenneita hiuksia huomannut, kun hiukset olivat ihan normaalisti eikä mulla sentään mitään pälvikaljulänttejä ilmaantunut, mutta itse huomasin kyllä hiusten kunnon huonontuneen. Sitten taas yhdellä kaverilla on ollut sinetit päässä melkein vuoden putkeen (käynyt niitä aina välillä korjauttamassa) enkä huomaa sen hiuksissa mitään kunnon huonontumista. Olen siis sen päätä tonkinut huolella joka kerta, kun sinettejä on uusittu :) Mutta hän omistaakin vahvat ja luonnostaan paksut hiukset, jotka varmasti kestävät enemmän rasitusta kuin omani. Varman päälle jos haluaa pelata ja pidennyksen kuitenkin haluaa, kannattaa mielestäni laitattaa ompelupidennys.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #168 : 29.04.08 - klo:23:16 »
Kysäisin alustavasti kampaajaltani pidennyksestä, tai tuuhennoksesta tähän jo valmiiksi pitkään tukkaani ja kampaaja ehdotti kahta punttia, miltä se teistä kuulostaa? Saako sellaisella näyttävän tukan jos omat hiukset on perus-paksut/ohuet?

Mulla ei ole aavistustakaan mitä yksi puntti sisältää, mutta te varmaan tiedätte. Merkki on Simply Natural. Onko teillä hyviä kokemuksia merkistä?

Pystyykö tuuhennoksen kanssa pitämään tukkaa hyvin myös kiinni (osittain) vai näkyykö sinetit helposti jos nostaa hiuksia kiinni?

Saako noita Simply Natural-hiuksia muuten itse tilattua jostain ulkomailta jos kampaaja suostuisi tekemään vain työn?

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #169 : 29.04.08 - klo:23:29 »
^Oiskohan tuo brändikohtainen juttu? Silloin kun mulla oli hiustenpidennys, koko pään pidennykseen laitettiin 120 sinettinippua (satakin olisi varmaan välttänyt) tai yksi puntti hiusta. Myöhemmin mulla oli tuuhennoksia, joihin laitettiin puoli punttia.

Sinetit kyllä näkyvät lyhyistä hiuksista vähän väkisinkin. Jos sulla on pitkät hiukset, tuota ongelmaa tuskin on. Hiusten päällysosaan kannattaa jättää riittävästi omaa hiusta, jotta omat hiukset pystyy kampaamaan sinettikohtien päälle. Ihan huolimatonta ponnaria tai nutturaa ei voi tehdä vaan tulos täytyy aina tarkastaa peilistä! Taitava pidennysten laittaja osaa ottaa tuon näkymisen huomioon pidennysten kiinnityskohtaa valittaessa. Liian ylös sinettejä ei siis kannata laittaa, ennemmin kannattaa tinkiä pidennyshiusten määrästä kuin kiinnityskohdan korkeudesta.

Ainakin mun kampaajani laskutti vain työstään ja pidennyshiukset myytiin tuotemyyntinä ilman voittoa eli samalla hinnalla, mitä kampaaja oli niistä tukkuun maksanut. 
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #170 : 30.04.08 - klo:01:22 »
^ Ok, kiitti, hyviä pointteja tuli joita en olisi itse älynnyt miettiä. :) En taida sitten itse edes etsiskellä hiuksia, ei tuo nyt muutenkaan kuulostanut mitenkään pahalta n. 250 euroa tuuhennus kahdella puntilla ja se hinta sis. hiukset ja työn. Mulla ei tosin ole vertailukohtia mutta tuon olen kyllä valmis maksamaan.

Poissa michli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • You came on your own, and that's how you leave
« Vastaus #171 : 01.05.08 - klo:00:34 »
Onko kukaan tilannut tältä sivustolta: http://www.connect-2-hair.co.uk/80375/info.php?p=2
(minkälaiseen pidennykseen nämä hiukset sopivat?)

Mie tilasin täältä maanantaina myöhää illal tuota hiuta yhen paketin, väriä baby pink. Kerron kyl kun tulee. Se on siis käsittääkseni hiusnauhaa, ite teen clip-onit siitä
We tried so hard to understand, but we can\'t.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #172 : 04.05.08 - klo:18:13 »
Pystyykö niitä Simply Natural-hiuksia muuten käyttämään uudestaan, vai ottaako kampaajat ne talteen silloin kun poistavat ne?

Poissa maxfactor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #173 : 08.05.08 - klo:15:26 »
Simply naturalia ei myydä kuin kinnusella ja käsittääkseni vaan kampaajille. Yleensä ne sinetit puolitetaan kun niissä on aika paljon hiusta. 1 puntti on 25 osiota ja puolitettuna siis 50. Uudelleenkäyttö on mahdollista jos niitä hoitaa hyvin mutta kuitenkin aika aikaa vievää kun täytyy kiinnittää irtosineteillä ja  monilla joilla hiukset on ollu päässä maksimiajan eli 6kk on hius jo siinä kunnossa että ei kannata laittaa uudestaan.

ohtu123

• Vieras
« Vastaus #174 : 12.05.08 - klo:18:00 »
Mulla on great lenghts-pidennykset sekaisin sekä uudella että vanhalla tekniikalla.
Olen poistanut osan jo uudella tekniikalla tehdyistä.

Olen ollut tosi tyytyväinen pidennykseen,se näyttää todella luonnolliselta.

Ikävä kyllä voin sanoa, että poisto oli aika kivulias ja tuntui, et kampaaja repii tukan osioista. Kampaaja siis käytti siis jotain great lenght-poistogeeliä sinettiin ja sen jälkeen heti mursi pihdeillä sinetin ja veti sen irti.

Miten teillä muilla itse poisto on sujunut? Eikö tuon geelin pitäisi antaa vaikuttaa, ennen kuin lopulta sinetin murtaa?
Kivun kokemus on tietenkin henkilökohtaista ja suoraan sanoen on myös vaikeaa osata arvioida, miten paljon omaa hiusta lähti sinetin mukana, mut mietin vaan, et miten muilla poisto on sujunut uudella tai vanhalla tekniikalla?

Itse suoraan sanoen mietin, josko yrittäisin poistaa sinetit itse seuraavalla kerralla. Menisi varmaan hellävaraisemmin, ellei sitten kampaajassa ollut vikaa. Voin kyllä sanoa, ett hänellä on pitkä kokemus, muutta vanhast tekniikasta vain, joten sen takia mietin.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #175 : 14.05.08 - klo:14:38 »
^ Niin siis minkälainen on tämä Great Lengthsin uusi tekniikka vs. vanha? Yritin katsastaa Great Lengthsin nettisivuilta, mutta introa pidemmälle en päässyt.

ohtu123

• Vieras
« Vastaus #176 : 14.05.08 - klo:17:55 »
^ Niin siis minkälainen on tämä Great Lengthsin uusi tekniikka vs. vanha? Yritin katsastaa Great Lengthsin nettisivuilta, mutta introa pidemmälle en päässyt.

No siis minä olen tottunut siihen, että löydän kaiken tiedon netistä, mutta ikävä kyllä itsekään ennen GL:n ottamista en mistään löytänyt itselleni tärkeitä tietoa, eli millaisia nuo sinetit ovat ja miltä ne näyttää.

Siksi nyt räpsäsin pari kuvaa tukastani, jossa kynteni päällä näkyy uusi sinetti. Sinetti on siis laitettavan hiustupsun värinen ja neliömäinen ja litteä:

Itselläni on myös sekaisin vanhaa tekniikkaa, joten tässä kuva siitä:
Sinetti on riisin tapainen, jonka sisällä hiukset on.

Ei nuo sinetit kovin hyvin ehkä näy kuvassa, mutta sehän on juuri idea, että ne ovat huomaamattomia.
Lähinnä itselläni sinetin huomaa siitä, että juuri kasvu on eri väristä kuin itse jatke eli siitä huomaa tuon kohdan, jossa sinetti on.

Muutoin ainoa keino itselleni oli katsoa erään kampaajan päätä, jolla oli sinettipidennys ennen oman pidennykseni tekoa.On todella harmi, ettei GL tarjoa enempää tietoa sineteistä heidän sivuillaan.
« Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:17:58 kirjoittanut ohtu123 »

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #177 : 14.05.08 - klo:21:15 »
Kiitos tosi havainnollistavista kuvista! Tosi hämärä tuo uusi neliö sinetti. Kuinka kauan sulla noita uusia sinettejä olikaan ollut päässä, osaatko jo sanoa, kuinka kestäviä ovat? Jotenkin vaan näyttävät niin heppoisilta. Varmasti kyllä tosi huomaamattomat!

ohtu123

• Vieras
« Vastaus #178 : 15.05.08 - klo:10:57 »
Kiitos tosi havainnollistavista kuvista! Tosi hämärä tuo uusi neliö sinetti. Kuinka kauan sulla noita uusia sinettejä olikaan ollut päässä, osaatko jo sanoa, kuinka kestäviä ovat? Jotenkin vaan näyttävät niin heppoisilta. Varmasti kyllä tosi huomaamattomat!

Mulla on ollut uuden tekniikan sinetit päässä helmikuun alusta asti eli kohta 4kk. Niiden pitoajaksi GL lupaa 3-6kk.
Sinettejä laitetiin n. 200kpl (olikohan jotain 35-40 "punttia"), koska kuulemma omat hiukseni olivat paksut, eikä ole kiva, josa pidennetyt hiukset ohenevat hiirenhännäksi loppua kohden.
Voin kertoa, että kun lähdin kampaamosta pois, epäilin hieman suruissani, että kuinka kauan tuollaiset pienet ja hennot 
sinetit tulevat kestämään liukkaissa hiuksissani. Lisäksi tuntui, että sinetit oli vain muutaman (10-20kpl) hiuksen varassa. Tiedän, että kärsin voimakkaasta hiuksenlähdöstä (jatkunut jo yli 7v, mutta uusia hiuksia koko ajan kasvaa, joten en ole kaljuuntumassa  ;D), joten siitäkin syystä olin huolissani sinettien kestosta.

Kyllä kuitenkin sinetit ovat pysyneet päässäni, yhtään niitä ei ole lähtenyt. Olen ihan surutta käyttänyt hoitoaineita ja hiuslakkoja tyven kohotukseen, vaikka GL suosittaa, että pitäisi välttää tuotteita, jossa alkoholia, koska ne saattaa haurastuttaa sinettiä. Sinettithän kuulemma poistetaan lopulta geelin avulla, jossa alkoholia.
Eli näihin GL:n sinetteihin ei vaikuta öljy, eikä siis haittaa, jos on rasvaiset hiukset, kuten mulla on.
Ikävä kyllä jos haluaa käyttää muotoilituotteita, niin niissä pitäisi välttää alkoholillisia tuotteita. 

Edit. Hei,

onko kenelläkään muuten kokemusta sinettipidennys vrt. mikrolock.
Itselläni siis on GL, mutta kiinnostaisi ehkä kokeilla Mikrolock-kiinnitystä:

http://www.hiustenpidennykset.com/_mgxroot/page_10744.html

Onko kukaan kokeillut noita?

« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:23:42 kirjoittanut Hunajapupu »

Mirkkis

• Vieras
« Vastaus #179 : 29.05.08 - klo:08:13 »
Eikös tuo mikrolock oo sama/samantyylinen kuin micro ring?

Mistähän kannattais tilata micro ring pidennystä varten hiukset (+ringit)?
Hairtradelta oon aiemmin tilannut hiusnauhaa ja ihan ok kai oli (ei ole muita vertailukohteita)