Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä  (Luettu 279495 kertaa)

ZaparoZanna

• Vieras
Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä
« Vastaus #180 : 16.06.08 - klo:10:58 »
Minulle laitettiin kuukausi sitten 20 sinettitupsua tuuhennokseksi. Nyt on enää viisi jäljellä! Mistähän tuo noiden irtoaminen voi johtua? Hiusten päissä näkyy ihan juuret. Pesen hiukset päivittäin kampaamoshampoilla ja käyn joka ilta myös saunassa. Vaikuttaakohan tuo? Hoitoainetta en käytä kuin joskus hiuksiin jätettävää.
Olen huomenna menossa samalle kampaajalle ottamaan lisää noita mutta alkoi mietityttämään, että voikohan laittajassa olla vikaa?

Toinen kysymys, laittavatko kampaajat pidennyksiä / tuuhennuksia jotka asiakas tuo mukanaan? Paljonkohan ottavat laitosta?

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #181 : 16.06.08 - klo:21:24 »
^Jos hiukset ovat ihan juurineen lähteneet, niin silloin ne on kiinnitetty väärin. Joko niin että hius on päässyt kiertymään, osio on ollut väärän mallinen tai on laitettu osioon nähden liian paljon hiuksia, eli omat hiuksesi eivät ole jaksaneet kannatella pidennysosion painoa.

Kannattaa ehdottomasti mainita asiasta.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #182 : 17.06.08 - klo:10:49 »
^ Muuten, mikä väärä kiinnitystapa johtaa hiuksien kiertymiseen? Mulla on joissain oman pään sinettiosioissa ollut tuollainen kiertymä, olisi kiva tietää, mitä olen tehnyt väärin sinettejä kiinnittäessä!

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 17.06.08 - klo:22:09 »
^Jos kiinnitysvaiheessa hius osio ei ole ollut oikeassa kulmassa päänahkaan nähden, sinettihän pitäisi kiinnittää niin, että se laskeutuu luonnollisesti eli 45 asteen kulmassa maksimissaan nostetaan päänahasta. Osio on myös saattanut kieppua itsenä ympäri kiinnitysvaiheessa. Myös osion malli saattaa vaikutta asiaan. Sen pienen osion omaa hiustahan tulisi olla sellainen kolmion mallinen.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #184 : 17.06.08 - klo:22:43 »
^ Ihan mielenkiinnosta; kumminpäin sen kolmion tulee olla? Seisooko se kärjellään vai pohjallaan? (Geometrian termit vähän hakusessa, mutta eiköhän tuosta ymmärrä!  ;))

ZaparoZanna

• Vieras
« Vastaus #185 : 18.06.08 - klo:10:59 »
Kävin eilen kampaajalla, nyt oli tosin eri tekijä vaikka sama liike. Kampaaja ei alkanut epäillä kollegansa kättentyötä vaikka siinäkin hänen kammatessaan irtosi tuosta vain kaksi viimeistä tupsua. Hän epäili, että hiukset ehkä vain ovat niin liukkaat (hiuksiani ei ole koskaan sanottu liukkaiksi aikaisemmin) että sinetit eivät pysy. Saa nähdä. Tämä nyt ainakin laittoi sinetit paljon laajemmalle alueelle kuin se ensimmäinen. Nämä ovat myös lähes päänahassa kiinni kun edellisellä kerralla ne alkoivat jostain puolen sentin päästä. Hermot menee jos nämäkin tippuvat :(  Ei ole kiva olo kun aina löytää olkapäiltä tupsuja kun on väkijoukossa...

ohtu123

• Vieras
« Vastaus #186 : 18.06.08 - klo:11:49 »
Hei,

itse kävin siis laittamassa Great Lenghtsin muutamien osioiden tilalle mikroringiä. Tekijä mainitsi, että useimmilla ne muka pysyvät paremmin kuin GL:n keratiinisinetit.

Itsellänikin on liukkaat hiukset ja rasvaiset, mutta ei ole todellakaan yhtään sinettiä ole koskaan lähtenyt/liukunut pois. Ringit ovat olleet nyt pari viikkoa, ja yhtään ei ole lähtenyt.

Kuullostaa todella, että sinetit eivät ole pysynyyt yhtään, jos ne ovat luikuneet pois jo kuukaudessa.

Minkä firman sinettejä nuo oli? Oliko ne siis liima/keratiinisinettejä?

ZaparoZanna

• Vieras
« Vastaus #187 : 21.06.08 - klo:15:12 »
Nämä minun sinetit ovat Simply Naturalin hiuksia ja käsittääkseni liimalla ja (?) kolvilla kiinnitetty. Nyt tuosta toisen erän laitosta on kulunut viitisen päivää ja kaksi on jo irronnut. ÄRSYTTÄÄ!!!
Mitä minun kannattaisi kokeilla seuraavaksi? Tosiaan kun hiuksiani ei ole aikaisemmin liukkaaksi edes sanottu.

Poissa Sprite

• HAIRahtanut
« Vastaus #188 : 19.07.08 - klo:22:33 »
Kaikille teille joilla on ns. pysyvämmän tyyppiset, useamman kuukauden,  pidennykset päässä:

1. Millaiset pidennykset teillä on? Laatu, pituus?

2. Miltä pidennykset tuntuvat päässä? Raskailta, oudoilta, luonnollisilta, kivoilta vai miltä? Samoilta kuin oma tukkanne silloin, kun on ollut pitkänä, yhtä "raskaalta"?

3. Ovatko pidennykset pysyneet hyvin päässä? Kun olette urheilleet, onko niitä lähtenyt silloin "helpommin", eli joutuuko pidennysten kanssa olemaan ns. varuillaan?

4. Miten oma tukkanne on voinut pidennysten aikana? Normaalisti?

5. Millaista kommenttia olette kuulleet pidennyksistä?

6. Oma mielipiteenne pidennyksistä?

7. Miten pidennysten poisotto sujui, miltä oma tukka näytti pidennysten poisoton jälkeen?

Kiitos jos jaksoitte vastata  :)

Poissa Ninamia

• HAIRahtanut
  • 1CFii
« Vastaus #189 : 22.07.08 - klo:16:17 »
Ompelupidennys ollut 1 vuosi ja 3 kk. Eli siis kahdessa kerroksessa letti ja siinä ommeltuna hiusnauha. Omat hiukset pitkät, joten enemmän tuuhennos, hieman myös pidennystä.
Toiset pidennyshiukset menossa, molemmat olleet aitohiusta, noin 45 cm ja kampaajan hankkimaa, kuulemma parasta laatua. Vuoden käytösssä olleet hiusnauhat pysyivät melko hyvinä, joitain kaksihaaraisia tuli ja vuoden käytön jälkeen hiusnauha oli harvennut niin että vaihdoin uuteen. Kummastakin hiusnauhasta irtoaa harjatessa jonkun verran hiuksia. Ei takkuunnu kun on oikeat tuotteet käytössä, kuumassa ja kosteassa ilmastossa takkuuntumista tulee (lomamatkoilla.
Nyt on tulossa Hairtradelta itse tilaamani, saa nähdä onko laadussa eroa.

2. Miltä pidennykset tuntuvat päässä? Raskailta, oudoilta, luonnollisilta, kivoilta vai miltä? Samoilta kuin oma tukkanne silloin, kun on ollut pitkänä, yhtä "raskaalta"?
Ei tunnu lähes ollenkaan käytössä, juuri laiton jälkeen letti kiristää hieman. hieman raskaammalta tuntuu kuin oma tukka kun on ohut hiuslaatu itsellä.

3. Ovatko pidennykset pysyneet hyvin päässä? Kun olette urheilleet, onko niitä lähtenyt silloin "helpommin", eli joutuuko pidennysten kanssa olemaan ns. varuillaan?
Hyvin pysynyt päässä, en ole varonut yhtään. pari kertaa letti lähtenyt purkaantumaannoin 2 kk jälkeen letin teosta, kun on onnistunut kammalla nykäisemään

Oma tukka voi oikein hyvin, mielestäni ei mitään näkyvää harvenemista edes lettikohdassa. Tulee hoidettua myös omaa hiusta hyvin, kun pidennyhiusta on hoidettava. Lisäksi ei tarvitse jatkuvasti olla föönäämässä tuuheutta tukkaan, niinkuin ilman pidennystä/tuuhennosta.

ei huomaa että on pidennys, näyttää luonnolliselta ja paljon kyselty missä ja miten on tehty.

Loistava. Hieman vaatii työtä takkujen selvittäminen, mutta toisaalta on hyvän näköinen ja luultavasti omakin tukka menisi yhtä pitkänä/ paksuna takkuun, jos ei käyttäisi kosteuttavia ja suojaavia hoito - ja muotoilutuotteita.

7. Miten pidennysten poisotto sujui, miltä oma tukka näytti pidennysten poisoton jälkeen?
Lettien purku vaatii yleensä hieman työtä eli jos on pitkään  (yli 2 kk) kiristämättä, oma tukka rupee hieman "rastoittumaan" ja letin purku vaikeampaa. Kuitenkin oma tukka ihan hyvässä kunnossa letin poiston ja hiusten pesun jälkeen, ei valittamista.

Poistin lainauksen. -Luomo-

« Viimeksi muokattu: 22.07.08 - klo:23:23 kirjoittanut Ninamia »
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe

nuuki

• Vieras
« Vastaus #190 : 30.07.08 - klo:19:46 »
Jos haluaa hiuksiinsa shokkivärisiä raitoja sinettitekniikalla, niin kuinkakohan monta raitaa mahtaisi riittää? 10-15? Tarkoitus ei siis ole saada aikaan mitään koko pään raidoitusta vaan vähän väriä sinne tänne.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #191 : 30.07.08 - klo:23:06 »
Lainaus

Tällä hetkellä microringeillä kiinni olevaa hiusnauhaa. Pituus 16 tuumaa, siis suurin piirtein bsl-pituus. Hiukset mustaa suoraa aitohiusta, jota ei ole itse kotona värjäilty tms.

Lainaus

Pidennykset tuntuvat huomattavasti raskaammilta kuin omat pitkät hiukset, oli tekniikka sitten mikä tahansa. Minulla ollut kampaajan tekemänä sinetti- ja ompelupidennys sekä itse laitettuna nykyinen pidennys + useita sinetti- ja kylmäliimapidennyksiä. Myös klipsipidennykset on kokeiltu. Mukavimmalta tuntuvat nämä microringit ja ompelupidennys, tosin ompelupidennyskin kutisi vietävästi ensimmäisen viikon, kun letti on alussa niin tiukalla. Sinettien kanssa tulee helposti sellainen maneeri, että niitä sörkkii koko ajan ihan vahingossa, kokeilee, onko irtoamassa / huonosti kiinni olevia sinettejä ja tämä sörkkiminen tietenkin vaan ärsyttää lisää päänahkaa.

Mitkään pidennykset eivät ole koksaan tuntuneet erityisen kivoilta. Joko neutraaleilta tai ärsyttäviltä. Tietenkin ne ovat näyttäneet aina tosi hienoilta! :)

Lainaus

Tähän vaikuttaa paljon hiuksen laatu. Helposti takkuavaa hiusta joutuu selvittelemään koko ajan ja siinä hiusta lähtee herkimmin. Eniten hiusta on lähtenyt ompelupidennyksessä (kampaaja ei siksakannut ompelukoneella hiusnauhaa ja lisäksi hius oli todella helposti takkuuntuvaa) ja vähiten sinettipidennyksessä. Tällä hetkellä päässä olevasta microring -pidennyksestä ei siitäkään ole lähtenyt ensimmäisen viikon aikana vielä juurikaan hiusta, koska ompelin hiusnauhan päät aina kunnolla kiinni pätkien leikkaamisen jälkeen.

Varuillaan ei ole tarvinnut olla oikeastaan minkään muun pidennyksen kanssa kuin klipsipidennyksen, jota en sinänsä kyllä edes laske varsinaiseksi ( =pysyväksi, pitkäaikaiseksi) pidennysmenetelmäksi. Pestessä kylmäliimapidennys oli ikävä, koska hoitoainetta ei saanut joutua yhtään kiinnityskohtien lähettyville, muuten irtosi tukka päästä :)

Kaikista vähiten päänvaivaa aiheutti ompelupidennys, sillä se oli todella hyvin kiinnitetty eivätkä hiusnauhat yksinkertaisesti vaan olisi päässeet vahingossa repsottamaan. Ompelupidennyksen kanssa ei myöskään tarvinnut huolehtia, mitä hoito- tai muotoiltutuotteita käyttää, kaikkia sai roiskia myös kiinnitykohtien lähettyville.

Lainaus

Sinettipidennysten poisottamisen jälkeen on ollut selvästi havaittavissa hiusten ohentumista (ei pelkkää normaalia hiustenlähtöä) sekä myös jonkin verran pieniä kaljuja länttejä päänahassa. Päänahka on ollut ärtynein sinettien jäljiltä. Kylmäliimatekniikalla laitettu pidennys taas kutisi ja itse liima ärsytti päänahkaa, mutta hiuksia ei juurikaan lähtenyt. Ompelupidennys kutisi tolkuttomasti ensimmäisen viikon, ennen kuin hiukset vähän kasvoivat ja letit löystyivät, sen jälkeen tuntui suhteellisen neutraalilta. Nykyinen microringein kiinnitetty hiusnauha kutisee jonkin verran, mutta ei niin hillittömästi kuin ompelupidennys silloin alussa. Nykyinen pidennys tosin ollut päässä vasta vähän yli viikon, joten kokemuksia vielä vasta kartutellaan. Hiusnauhoissa kutinaa aiheuttaa pieni lyhyt hius hiusnauhan juuressa, sinettitekniikassa tätä ongelmaa ei ole.

Lainaus

Ekan pidennyksen kanssa baarissa saattoi tulla iskuyrityksiä, joissa kehuttiin upeita hiuksiani. Oli ihanaa tylyttää vaan toteamalla, että ei oo mun oma tukka, vaan täys feikki ;)

Viimeisimmän pidennyksen kun otin pois, erään ruokakaupan kassaneiti kauhisteli, että minne mun ihanat hiukset ovat kadonneet. Oli vissiin pannut mun hiukset merkille, kun käyn usein ostamassa lounasta siitä kaupasta.

Harvemmin hiuksista on oikeasti tullut mitään ihmeempää kommenttia varsinkaan silloin, kun ne on laitettu - lähes poikkeuksetta miehet eivät edes huomaa, että hiukset on yhdessä yössä pidentyneet puoli metriä. Saattavat ehkä korkeintaan kysyä, olenko värjännyt hiuksia. Useimmiten miehet huomaavat eron vasta sitten, kun ne pidennykset lähtee pois ja harmittelevat, kun olen mennyt leikkaamaan hiukseni...

Naisia kiinnostaa yleensä kuulla, minkä pituiset omat hiukset on ja miten pidennykset on laitettu. Kaikki kaverit tietävät jo etukäteen, että mulle on tulossa / on jo pidennykset, joten kauhean usein ei tule mitään yllätyksiä.

Lainaus

Mun päänahka ja hiuslaatu ei oikeasti pysy vahingoittumatta minkään pidennyksen kanssa. Jos oikeasti haluaisin varjella omia hiuksiani, niin en laittaisi pidennyksiä. Tämä on se ikuisuuskysymys, josta aina väännetään kättä, mutta oikeaa vastausta ei kukaan voi sanoa, ennen kuin kokeilee pidennyksiä omaan päähänsä - sitten tietää, vahingoittaako vaiko eikö.

Minulle hiusten vahingoittuminen tai vahingotta jääminen ei ole se tärkein asia, jonka perusteella olen valinnut pidennyksiä ottaa. Kaikkea ei voi saada ja musta se hiusten / päänahan jonkinasteinnen vahingoittuminen on kelpo hinta upeista, paksuista, muhkeista hiuksista. Mielestäni mun naamaan sopii "isot" hiukset, sellainen Amy Winehouse -henkinen pehko. Musta on kiva herätä niin, että näytän jo ilman sotamaalaustakin hitusen paremmalta kuin normaalisti. Omat hiukset ovat niin ohuet, että vaikka ne olisivat miten pitkät, niin ne eivät koskaan näyttäisi sellaisinaan hyvältä. Siksi en välitä, että hiukset tästä vähän kärsivätkin.

Lainaus

Onhan se dramaattinen ero lisähiuksilla ja ilman. Parissa kuukaudessa lisäpaksuuteen tottuu niin hyvin, että entinen normaalipaksuinenkin hius auttamatta tuntuu kamalan ohuelta, vaikka hiusta ei olisi tavallista enempää lähtenytkään. Totuttelua siinä uudessa peilikuvassa on.

Itse pidennyksen poisotto on lähes minkä pidennyksen kanssa vaan järjettömän puuduttavaa, pitkäveteistä ja ankeaa puuhaa. Niin ja siihen kuluu tuhottomasti aikaa oikeiden aineidenkin kera. Välillä tekisi mieli mennä kampaajan käsittelyyn, mutta toisaalta se rahanmeno vaan oman laiskuuden vuoksi on ehkä vähän liikaa...

---
Loppukevennyksenä vielä tärkeä tieto kaikille islaminuskoisille juurislaisille:

"Älä pidä ylläsi tekohiuksia, sillä Allah lähettää kirouksensa niiden naisten päälle, jotka keinotekoisesti pidentävät hiuksiaan" (Hadith - Bukhari 7:133)

;)

Lähde
« Viimeksi muokattu: 31.07.08 - klo:02:11 kirjoittanut Roksane »

ZaparoZanna

• Vieras
« Vastaus #192 : 12.08.08 - klo:16:38 »
Minulla on nyt ollu toinen satsi Simply Naturalin hiuksia (tuuhennus) eivätkä nämä taaskaan pysy kuukatta, max 1,5 kk pidempään : (   Nämä kiinnitettiin käsittääksenu sellaisella sinettikolvilla.
Kestäisiköhän jollain muulla tavalla laitetut pidempään? Vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan!

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #193 : 12.08.08 - klo:19:58 »
Mulla on polkkapitunen tukka, lähentelee hartioita - voisko suunnitella pidennystä jo? Minkä mittasta teän tukka on ollu kun olette pidennystä laittaneet?

Mulla on laitettu pidennykset aika lailla samaan pituuteen kuin sulla, eli rikottu polkka, joka juuri ja juuri yltää hartioille ja lyhimmät hiukset takana päällä kerrostuksen vuoksi juuri ja juuri takaraivolle. Ihan hyvin riittää tuo pituudeksi. Parempi lopputulos tulisi tietenkin pidemmillä hiuksilla. Mulla hiukset taipuu latvoistaan ja huolellinen latvojen suoristus on kyllä paikallaan, jos haluaa hyvän ja siistin lopputuloksen (itse tosin suosin useimmiten vähän sekaisempaa pörrötukkaa).

ZaparoZanna

• Vieras
« Vastaus #194 : 12.08.08 - klo:22:27 »
Tietääkö joku Oulun seudulta hyvää tekijää pidennyksille? Tai minun tapauksessani tuuhennuskin riittäisi.