Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä  (Luettu 279441 kertaa)

Hiustyöläinen

• Vieras
Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä
« Vastaus #195 : 13.08.08 - klo:08:57 »
Itselläni on kokeilussa teippipidennykset, uusi merkki ja omien hiusten pituus paikoitellen 3 cm. Päältä pidemmät ja mittapituus takaakin pidempi, mutta korvallisilta lyhyet. Hyvin on sulautunut, tosin olo on kuin 80-luvun tädillä, vaikka useammat ovat kehuneet uutta lookia kovasti, asiakkaatkaan eivät aluksi tunnistaneet vanhaa kampaajaansa. Mutta viihdyn näissä jatkeissa. Joten hyvin onnistui pidennys lyhyisiinkiin hiuksiin, tosin en ihan heti asiakkaille suosittele, ellei jaksa sitten nähdä vaivaa hiusten laitossa aamuisin.

ZaparoZanna

• Vieras
« Vastaus #196 : 17.08.08 - klo:21:40 »
Kertokaas paljonko ompelutekniikalla tehty hiustentuuhennos maksaa suunnilleen? Paljonko laittoon menee aikaa?
Ja toinen kysymys, olisiko kuukauden päässä pysyneet Simply Natural sinettituuhennokset kannattanut säästää? Kampaaja neuvoi heittämään roskiin mutta nyt on alkanut mietityttämään.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #197 : 18.08.08 - klo:19:43 »
^ Menivätkö hiukset jo roskiin siis? Jos menivät, niin haluatko tosiaan tietää vastauksen?

Varmaan kannattaa katsoa itse, minkä kuntoista se hius on poisoton jälkeen eikä vaan sokeasti tehdä, mitä kampaaja sanoo. Kuukauden päässä ollut aitohiuspidennys tuskin on roskiskamaa. Jos hiusta ei tulevaisuudessa suoranaisesti pidennyksiin käytä, niin sitähän voi hyödyntää esim. juhlakampauksissa, jos käy kampaajalla laitattamassa.

nuuki

• Vieras
« Vastaus #198 : 20.08.08 - klo:16:14 »
Eikö SimplyNaturalia ole saatavilla shokkipunaisena? Hiusten nettisivuilla ainut "sinnepäin" oleva väri on fuksia joka ei käy.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 01.09.08 - klo:09:02 »
Mulla olisi ehkä hiukan erikoinen kysymys. 8)

Mitä tapahtuu keratiinisineteille hiuksissa todella pitkän ajan kuluessa? Vuodessa tai kahdessakin? Vielä pidemmässä ajassa?
Muuttuvatko ne pehmeäksi ja tahmeaksi purkaksi, vai niin koviksi että halkeilevat pois? Liukenevatko pois? Vaihtavat kenties väriä / värjäytyvät / tummenevat? Leviävät, hapertuvat..?

Olen ajatellut tällaisena takkutukkatyttönä, että ottaisin (laittaisin itse) aitohiuksesta pidennyksen (kynsisinetit ja kolvi), jonka sitten vain jättäisin mahdollisesti ikuisiksi ajoiksi päähäni rastoittumaan. Saisin kaksi kärpästä samalla hinnalla; kokeilla enkelitukkaa ja palata takaisin juurilleni takkuihin. Ihmettelijöille tiedoksi, en siis ajatellut varsinaisesti takuttaa pidennystä patukoiksi, vaan antaa sen vain olla. Niin kauan kuin se pysyy kauniina, saa pysyäkin ihan mielellään. Loppujen lopuksihan, kun oma ja pidennys on jo takussa, olisi sinettejä varmaan mahdollista poistella sieltä välistä tukan kuitenkaan tippumatta, mikäli ne ennemmin kovettuvat kuin pehmenevät.

Toivottavasti joku osaa vastata, tai pohtia kanssani mitä teoriassa sineteille on mahdollista tapahtua!

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #200 : 01.09.08 - klo:10:08 »
^ Veikkaisin, että vain haurastuvat, eivät kovetu tai varsinkaan lähmäänny, vaan hieman pehmenevät ja alkavat murentua / lohkeilla. Ihan hyvä idea sinänsä, toivottavasti toimii!

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 01.09.08 - klo:19:00 »
Kiitos kommentista!  :)
Ehkäpä uskaltaisin siis kokeilla tätä ideaa. Pahin mitä voisi käydä, olisi juuri lähmä ja sinettien sulaminen tukan sekaan. Lohkeilu/mureneminen kuulostaa oikein hyvältä!

Kuinka halvalla on mahdollista löytää toimiva kolvi? Tämä  http://www.hairtrade.com/product_info.php/cPath/25/products_id/56 on kai ainakin edullinen, miltä se vaikuttaa tai onko jollain ehkäpä sama laite? Mielummin tietysti ostan varmasti toimivan kolvin hiukan kalliimmalla, kuin roskiskamaa millään hinnalla. Olen tuolta aiemmin tilannut hiusta, ja olin ihan tyytyväinen. Tässä päässä kun ei loppujen lopuksi ole väliä sillä takkuuntumisellakaan tai onko tukka nyt oikeinpäin vai sekaisin.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 04.09.08 - klo:01:33 »
^ Mä en tiedä oikein noista kolveista, mutta muistaakseni täällä jotkut alan ammattlaiset ovat pitäneet lämpötilan säätömahdollisuutta ihan ehdottomana ominaisuutena kolveissa. En tiedä miksi, itse en ole tarvinnut, mutta olen tosiaan itsekin vaan tällainen kotisäätäjä.

Pari vuotta sitten Huutonetistä halvalla hankittu, paljon käytössä ollut ja hyvin toimii. MUTTA! En missään tapauksessa suosittele ostamaan tällaista saksimallista kolvia! Nuo kuumenevat osat eivät osu tukevasti yhteen vaan heppoisen rakenteen vuoksi "liukuvat" vähän vinoon, jos vähänkään painaa. Luulen, että tuo toinen malli (jollainen sinullakin linkissäsi oli) on paljon tukevampi.
« Viimeksi muokattu: 07.11.08 - klo:21:37 kirjoittanut Roksane »

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 16.09.08 - klo:21:20 »
Harkitsen keven tuuhennoksen ottoa hiusiin sinettiidennyksellä. Yksi paikallinen kampaamo myy sinettejä kappalehintaan 5 euroa sisältäen työn. Mietinkin, saako esim 25 sinetillä jo tuuheutta aikaan, kuinka paljon hiusta yhdessä sinetissä on?

ZaparoZanna

• Vieras
« Vastaus #204 : 17.09.08 - klo:12:14 »
Täällä päin sinetit töineen maksavat 4 e / kpl. Otin 25 kpl ja itse kyllä huomaan eron, mutta muut eivät. Hiukset kyllä näyttävät runsaammille eivätkä enää niin luruille. Sinetit tosin tippuivat pois jo reilussa kuukaudessa (otin kahdesti ja molemmilla kerroilla sama juttu). Nykyään käytän klipsipidennyksiä joihin olen todella tyytyväinen.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 05.10.08 - klo:23:09 »
Irtoaako muilla pidennyksiä/tuuhennoksia käyttävillä niitä lisäkehiuksia? Ompelin juuri uudet klipsit itselleni, ja niistä lähtee ihan alkutekijöissäänkin hiuksia. Huolettaa että muutaman pesun ja käytön jälkeen ei ole enää hiuksia jäljellä.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #206 : 06.10.08 - klo:14:16 »
^Joo, mulla on ollut kuukauden-pari klipsut ja helvetisti on jo tukkaa lähtenyt. >:( Luulin pitkäikäisiksi mutta olinkin ihan väärässä. Yritän olla repimättä mutta tukkaa lähtee silti. Ajattelin uusia puolet, ostan sen 4-osaisen paketin dreamhairista.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa heidii

• Haiven
  • *
« Vastaus #207 : 06.10.08 - klo:15:54 »
elikkäs sattuuko kukaan tietämään mistä voisin netistä saada tilattua punaista nuudelikuitua?.etsinyt olen ahkerasti mutta joka paikasta on loppu.tai sitten vaihtoehtoisesti kampaamoa kuopiosta joka myy kuituja?

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 06.10.08 - klo:18:07 »
^Minäkin olen käsitellyt supervarovaisesti, mutta sulkasato on silti huomattava. Enää niitä ei voi esim ompelukoneellakaan ommella kun on klipsit kiinni, jäi puoli punttia jonka vaihdan noihin klipseihin kun on tarvis niin sen yritän sitten ommella kymmeneneen kertaan jos auttaisi asiaa.

c

• Vieras
« Vastaus #209 : 14.10.08 - klo:00:15 »
Moi,
Onko kellään kokemuksia "microlock" pidennyksistä? :-*